ေဆးလိပ္ျဖတ္ဖုိ ့အလြယ္ဆုံးနည္း ခုႏွစ္သြယ္

ေဆးလိပ္ျဖတ္ဖုိ ့ဆုိတာ ေဆးလိပ္သမားေတြအတြက္ အခက္ခဲဆုံးအရာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ ့ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကေတာ့ ျဖတ္ခ်င္က်ပါတယ္။ ေဆးလိပ္ျဖတ္ဖို ့အတြက္ ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားတဲ့ နည္းေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ နီကိုတင္းဓာတ္ပါတဲ့ပီေက၊ အီလက္ထေရာနစ္စီးကရက္ တုိ ့ေဆးလိပ္တု တုိ ့နဲ ့တျဖည္းျဖည္းခ်င္း  ခႏၶာကုိယ္ကေန နီကိုတင္းဓာတ္လုိအပ္မွဳကို ျဖတ္သြားလုိ ့လည္းရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြက ေစ်းႏွဳန္းျမင့္မားတဲ့ အရာေတြပါ။

ကံေကာင္းေထာက္မစြာပဲ ဆရာ၀န္ေတြနဲ ့ေဆးလိပ္ေသာက္သုံးမွဳဆန္ ့က်င္ေရးအဖြဲ ့အစည္းေတြက အခုလုိ လြယ္ကူသက္သာတဲ့ နည္းလမ္း ခုနစ္သြယ္ကို ေဆးလိပ္ျဖတ္ခ်င္သူ၊ ေဆးလိပ္ေသာက္သုံးမွဳေလ်ာ့ခ်ခ်င္သူ ေတြအတြက္ အၾကံျပဳေပးခဲ့ပါတယ္။

၁။ ေခ်ာကလက္အနက္ ကို စားၾကည့္ပါ

ေခ်ာကလက္အနက္ ရဲ့ အရသာက ေဆးလိပ္ေသာက္တဲ့အခါရတဲ့ ခံစားမွဳအရသာနဲ ့တူပါတယ္။ ေဆးလိပ္ ေသာက္သူေတြဟာ စိတ္ဖိစီးမွဳေၾကာင့္ ေဆးလိပ္ေသာက္ရတာလုိ ့အေၾကာင္းျပခ်က္ေပးေလ့ရွိပါတယ္။ ေခ်ာကလက္ အနက္ဟာ ဦးေႏွာက္တြင္း ဆီရိုတုိနင္ (Serotonin) ပမာဏကို သဘာ၀နည္းက်က် ျမွင့္တင္ေပးျပီး စိတ္ကို လန္းဆန္းေစကာ ၊ စိတ္ဖိစီးမွဳကို ေလ်ာ့ခ်ေပးပါတယ္။

၂။ အေပ့ါစားေလ့က်င့္ခန္းေတြ လုပ္ပါ။

တကယ္လုိ ့ေဆးလိပ္ျဖတ္ထားတဲ့အခ်ိန္မွာ ေသာက္ခ်င္လာျပီဆုိပါစုိ ့။ ဆယ္မိနစ္ေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္ၾကည့္လုိက္ပါ။ တကယ္လုိ ့အခ်ိန္မရွိဘူးဆုိရင္ Jumping Jacks ( မတ္တပ္ရပ္အေနအထားမွ လက္ႏွစ္ဖက္နဲ ့ေျခေထာက္ကိုကားကာ ခုန္နည္း၊ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ေခါင္းေပၚမွာ လက္ခုပ္သံျမည္ေအာင္ ရိုက္ျပီး ျပန္အက်မွာ မူလမတ္တပ္ရပ္အေနအထားတုိင္း ရွိပါ။) ဒါမွမဟုတ္ ႏွလုံးခုန္ႏွုန္း ျမွင့္တင္ေပးတဲ့ တျခားအေပါ့စားေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ေပးပါ။

၃။ ေဆးလိပ္ေသာက္မယ့္အစား က်န္းမာေရးအက်ိဳးရွိမယ့္အရာတစ္ခု လုပ္ပါ။

ခႏၶာကိုယ္ကေန လုိအပ္ေနတဲ့ဓာတ္တစ္ခု၊ ဒါမွမဟုတ္ အေလ့အက်င့္တစ္ခုကို ျဖတ္ပစ္မယ္ဆုိရင္ စိတ္ဖိစီးမွဳ၊ စိတ္အလုိမက်ျဖစ္မွဳေတြ ခံစားတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိအခ်ိန္မွာ တျခားအစားထုိးႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းတစ္ခုကို စဥ္းစားထားပါ။ ေယာဂေလ့က်င့္ခန္း၊ ကာရာေတး၊ ဒါမွမဟုတ္ တရားထုိင္တာ ဒါမွမဟုတ္ တျခား ကိုယ္လက္လွဳပ္ရွားမွဳျပဳလုပ္ျခင္းက အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

၄။ အသက္ျပင္းျပင္းရွဴပါ။

ဒါက နည္းနည္းေတာ့ ယုတၱိမတန္ဘူးထင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အသက္ရွဴသြင္း မွဳကို ျပင္းျပင္း သုံးၾကိမ္ေလာက္ပဲ လုပ္ျခင္းက ေဆးလိပ္ေသာက္ခ်င္စိတ္ကို ခုခံႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

၅။ လက္နဲ ့ပါးစပ္တုိ ့ေနရာမွာ အစားထုိးပစၥည္းတစ္ခုအသုံးခ်ပါ။

ပုံမွန္ေဆးလိပ္ေသာက္ေနက်လူတစ္ေယာက္အဖုိ ့ေဆးလိပ္ေသာက္ခ်ိန္ေတြမွာ လက္မွာ တစ္ခုခု လုိေနတာမ်ိဳး၊ ပါးစပ္ထဲမွာ တစ္ခုခုလုိေနတာမ်ိဳး ခံစားရတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စီးကရက္ေနရာမွာ ပီေက၀ါးတာျဖစ္ျဖစ္၊ သၾကားလုံးစားတာျဖစ္ျဖစ္ နဲ ့အစားထုိးေပးပါ။

၆။ အရက္ကို ေရွာင္ပါ။

အယ္လ္ကိုေဟာ ပါ၀င္တဲ့ ေဖ်ာ္ရည္ယမကာေတြကေတာ့ ေဆးလိပ္ေသာက္ခ်င္စိတ္ကို ပုိမုိျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ ေဆးလိပ္ျဖတ္တုန္းမွာ တတ္ႏိုင္သမွ် ေရွာင္ပါ။

၇။ ေဆးလိပ္မေသာက္တဲ့လူေတြနဲ ့ပဲ ေပါင္းပါ။

ေဆးလိပ္ေသာက္တဲ့မိတ္ေဆြေတြနဲ ့ေနရင္ ေဆးလိပ္ျဖတ္ဖုိ ့ခဲယဥ္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဆးလိပ္ေသာက္တဲ့ မိတ္ေဆြေတြနဲ ့ခဏေလာက္ ေရွာင္ေနပါ။ ပါတီလုိေနရာမ်ိဳးေတြကိုလည္း ေရွာင္သင့္ပါတယ္။

အေရးၾကီးဆုံးအခ်က္ကေတာ့ သင္ကိုယ္တုိင္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းဟာ ကင္ဆာ၊ ႏွလုံးေရာဂါ၊ ေသြးတုိး၊ အဆုတ္ေရာဂါ၊ ဆီးခ်ိဳေရာဂါတုိ ့ကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ကမၻာတစ္၀ွမ္းလုံးမွာ ေဆးလိပ္ေသာက္သုံးမွဳ ေၾကာင့္ ဆက္စပ္ေရာဂါေတြနဲ ့ေသဆုံးမွဳဟာ တစ္ႏွစ္ကို လူဦးေရ ငါးသန္းရွိပါတယ္။ ၂၀၃၀ ခုႏွစ္ေရာက္ရင္ ေဆးလိပ္ေသာက္သုံးမွဳေၾကာင့္ တစ္ႏွစ္ကို လူဦးေရ ရွစ္သန္းေလာက္ ေသဆုံးလိမ့္မယ္လုိ ့ခန္ ့ မွန္းထားပါတယ္။ မိတ္ေဆြလည္း ေဆးလိပ္ျဖတ္ဖုိ ့ၾကိဳးစားေနသူတစ္ေယာက္ဆုိရင္ ဒီအခ်က္ေတြကို လိုက္နာၾကည့္ပါ။

Ref: cdc.gov

710 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.