အိပ္စက္ျခင္းအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ

url.jpg

အိပ္စက္ျခင္းဟာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အေရးပါပါတယ္။ အိပ္ေရးပ်က္တာမ်ားတဲ့သူ၊ အိပ္ခ်ိန္ျပည့္၀ေအာင္ မရွိတဲ့သူေတြဟာ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကို ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါဘူး။ အလွအပပိုင္းအေနနဲ႔ ၾကည့္တဲ့အခါမွာလည္း အသားအေရ မလွပေတာ့တာ၊ မ်က္ႏွာမွာ ၀က္ၿခံေတြ ထြက္လာတာ စသျဖင့္ ဆိုးက်ိဳးေတြ ခံစားရမွာမုိ႔ ညဘက္ေတြမွာ အိပ္ေရး၀၀ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳပ္ အိပ္ေပ်ာ္ေစမယ့္ နည္းလမ္းေလးေတြ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

၁။ညဘက္ေကာင္းစြာ အိပ္ေပ်ာ္ႏိုင္ဖုိ႔ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ပါ။

ေအရိုးဗစ္ေဆာ့တာ၊ ေျပးတာ၊  jogging ခုန္တာ စတဲ့ ကိုယ္ႀကိဳက္နွစ္သက္တဲ့ ကိုယ္လက္ေလ့က်င့္ခန္းကို လုပ္ေပးပါ။ ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ခါလုပ္ရင္ အနည္းဆံုး နာရီ၀က္ကေန မိနစ္ ၄၀ေလာက္ၾကာေအာင္ လုပ္ေပးပါ။ တစ္ပတ္ကို ၄ႀကိမ္လုပ္ေပးတာနဲ႔တင္ အရင္ထက္ ပိုႏွစ္ၿခိဳက္စြာ အိပ္ေပ်ာ္ပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခုသတိထားရမွာက အိပ္ခါးနီးေတာ့ ေလ့က်င့္ခန္းမလုပ္ပါနဲ႔။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္းဟာ ခႏၶာကိုယ္အပူခ်ိန္ကို ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္တာမို႔ ပံုမွန္ခႏၶာကိုယ္အပူခ်ိန္ ကို ျပန္ေရာက္ဖုိ႔ဆိုရင္ ေျခာက္နာရီေလာက္ ၾကာျမင့္တာေၾကာင့္ပါ။

၂။အိပ္ရာ၀င္ခ်ိန္ ပံုမွန္ျဖစ္ပါေစ။

ပံုမွန္ အိပ္ရာ၀င္ခ်ိန္ကို သတ္သတ္မွတ္မွတ္ထားၿပီး အဲ့ဒီအခ်ိန္ေရာက္တာနဲ႔ အိပ္ရာ၀င္ျဖစ္ေအာင္ အက်င့္လုပ္ေပးပါ။

၃။လူႀကီးေတြကလည္း လူငယ္ေတြအိပ္ခ်ိန္အတုိင္း ရွိသင့္ပါတယ္။

လူႀကီးေတြဆို၇င္ အိပ္ခ်ိန္နည္းနည္းနဲ႔ လံုေလာက္တယ္လို႔ ေျပာဖူးၾကပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ လူႀကီးေတြရဲ႕ အိပ္ခ်ိန္ကလည္း လူငယ္ေတြလိုပဲ တစ္ေန႔ကို ၇နာရီကေန ၉နာရီအတြင္းရွိသင့္ပါတယ္။

၄။အိပ္စက္ျခင္းဟာ ဦးေႏွာက္အတြက္ မဟုတ္ပါ။

ကုိယ့္ဦးေႏွာက္ကို အနားေပးဖုိ႔အတြက္ အိပ္စက္ရတယ္ဆုိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အမွန္ေတာ့ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္အတြက္ အိပ္စက္ျခင္းက လိုအပ္တာပါ။ ဦးေႏွာက္ကေတာ့ ကိုယ္အိပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း ခႏၶာကိုယ္အတြက္ အလုပ္လုပ္ေနရဆဲပါပဲ။ အိပ္ေနရင္း ကိုယ္အသက္ရႈႏိုင္တာကိုပဲၾကည့္ေပါ့။

၅။တေရးႏိုးတဲ့အခါ အတင္းျပန္အိပ္ဖုိ႔ မႀကိဳးစားပါနဲ႔။

ညသန္းေခါင္းႀကီး တေရးႏိုးလာတဲ့အခါ ျပန္အိပ္ဖုိ႔အဆင္ေျပခ်င္မွ ေျပပါလိမ့္မယ္။ လြယ္လြယ္ျပန္အိပ္လို႔ မရတာကို အတင္းဖ်စ္ညစ္အိပ္ေနမယ့္အစား အိပ္ယာေပၚကဆင္းၿပီး သီခ်င္းနားေထာင္တာ၊ စာဖတ္တာ စသျဖင့္ ျပန္အိပ္ခ်င္လာေအာင္ တစ္ခုခုလုပ္ေနလိုက္ပါ။

၆။အိပ္ယာေပၚမွာ ကြန္ပ်ဴတာေတြတင္၊ အိပ္ယာေဘးမွာ တီဗီေတြ ထားၿပီး အိပ္စက္ျခင္းဟာ အက်ိဳးမရွိပါဘူး။

ကိုယ္အိပ္တဲ့ အိပ္ယာဟာ အိပ္စက္ဖုိ႔ပဲျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာသံုးဖုိ႔အတြက္၊ တီဗီၾကည့္ဖုိ႕အတြက္ဆုိ၇င္ အဲ့ဒီအရာေတြကို အိပ္ယာေ၀းေ၀းမွာ ထားဖုိ႔လိုပါလိမ့္မယ္။

၇။မလိုအပ္ပဲ ေစာင္ၿခံဳၿပီး မအိပ္ပါနဲ႔။

ကိုယ္အိပ္စက္မယ့္ အခန္း၊ ေနရာရဲ႕ အပူခ်ိန္ေလ်ာ့သြားတဲ့အခါ လူက သူ႕အလိုလိုအိပ္ခ်င္လာပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ေလေကာင္းေလသန္႔ေလးေတြ ရႈရႈိက္ရင္း အိပ္တာ က်န္းမာေရးအတြက္ ပိုေကာင္းပါတယ္။

၈။ေဟာက္တာဟာ အိပ္ေရးပ်က္ေစပါတယ္။

အိပ္ရင္ေဟာက္တယ္ဆိုတာ သိပ္ေတာ့ မႀကီးက်ယ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တစ္အိမ္လံုးၾကားတဲ့အထိ ေဟာက္ေနၿပီးဆုိရငေတာ့ အသက္ရႈလမ္းေၾကာင္းျပႆနာရွိေနၿပီလို႔ ထင္ျမင္ရတာေၾကာင့္ ဆရာ၀န္နဲ႔ တုိင္ပင္သင့္ပါတယ္။

၉။ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ိ အိပ္ေပ်ာ္ေစဖုိ႔ အရက္ေသာက္ၿပီး အိပ္တာမ်ိဳး မလုပ္ပါနဲ႕။

အရက္ေသာက္ထားလို႔ မူးေ၀ေ၀ျဖစ္လာၿပီး အိပ္လိုက္ရင္ တန္းအိပ္ေပ်ာ္သြားတာမ်ိဳးကေတာ့ ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ညသန္းေခါင္ ႏိုးလာၿပီး ေရငတ္တာ၊ ရင္ပူတာေတြေၾကာင့္ ျပန္အိပ္လို႔မရတတ္တာကိုေတာ့ သိထားရမွာပါ။

Ref:womenshealthmag.com

 

134 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.