မိနစ္ပိုင္းေလးအတြင္းမွာ စိတ္အပန္းေျပေစမယ့္ နည္းလမ္းေကာင္းမ်ား (အပိုင္း-၁)

hormone-imbalance-5.jpg

ဒီေန႔လည္း ရံုးမွာ လုပ္စရာအလုပ္ေတြက တပံုႀကီး။ မစစ္ရေသးတဲ့ အီးေမးလ္ေတြကလည္း ရွိေသးတယ္။ မၾကာခင္အခ်ိန္အတြင္းမွာ အစည္းအေ၀းကိုလည္း ေျပးရဦးမယ္။ ေခါင္းေတြေနာက္၊ စိတ္ေတြရႈပ္လိုက္တာ။ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကလည္းရွိေနေတာ့ ေနရတာ အဆင္မေျပဘူး။ တစ္ေယာက္တည္း တစ္ေနရာမွာ ခဏေလးၿငိမ္ေနဖို႔လည္း အဆင္မေျပ၊ အိမ္သာသြားဖုိ႔ေတာင္ အခ်ိန္လုေနရတဲ့ ဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးမွာ မိနစ္ပိုင္းေလးအတြင္း စိတ္ကိုအပန္းေျပသြားေစမယ့္ နည္းလမ္းေလးေတြ ရွိတယ္လို႔ဆိုရင္ ယံုႏိုင္ပါ့မလား။ ကဲ နည္းလမ္းေလးေတြက ဘာေတြမ်ားျဖစ္လိမ့္မလဲ။

၁။ ေရေႏြးၾကမ္းကို တစ္ငံုေလာက္ ေသာက္လိုက္ပါ။

စိတ္ဖိစီးမႈနဲ႔ ေဒါသထြက္တဲ့အခ်ိန္ေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုး သင္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္တာကေတာ့ ေရေႏြးၾကမ္းတငံုေလာက္ ေသာက္လိုက္တာပါပဲ။ ဆူေနတဲ့ ေရေႏြးကို ငွဲ႕ၿပီး လက္ဖက္ေျခာက္ခတ္ ၿပီးတာနဲ႔ တစ္ငံုေလာက္ ေသာက္လိုက္ရံုနဲ႔ စိတ္ေတြ ျပန္လည္လန္းဆန္းလာမွာပါ။

၂။ေခ်ာကလက္ အနည္းငယ္စားေပးပါ။

အာရံုေၾကာေတြ ျပန္လန္းဆန္းသြားၿပီး တည္ၿငိမ္ႏိုင္ဖုိ႔ဆိုရင္ေတာ့ ေခ်ာကလက္က အေကာင္းဆံုးပါပဲတဲ့။ ေခ်ာကလက္အမဲေတြဟာ သင့္အာရံုေၾကာအတြက္ ေကာင္းပါတယ္။

၃။ဖိစီးမႈေတြနဲ႔ ပ်ားရည္ကို အလဲအလွယ္လိုက္လုပ္ပါ။

ပ်ားရည္ဟာ အသားအေရအတြက္တင္ မကပဲ စိတ္ဖိစီးမႈျဖစ္ေနတဲ့အခါ ဇြန္းတစ္ဇြန္းေလာက္ ေသာက္သံုးေပးလုိက္တာနဲ႔ ခံစားေနရတဲ့ ဖိစီးမႈေတြ ေလ်ာ့က်သြားေစပါတယ္။

၄။သရက္သီးေဖ်ာ္ရည္ ေသာက္ေပးပါ။

အာရံုေတြ အရမ္းေနာက္ၿပီဆိုရင္ ေဖ်ာ္ရည္ေလးတစ္ခုခုေသာက္လိုက္ရတယ္ဆိုတာ ၾကားဖူးမွာပါ။ ခုလည္းအဲ့ဒီလိုပါပဲ။ ေခါင္းေတြေနာက္၊ အာရံုေတြစားလာၿပီဆုိရင္ သရက္သီးေဖ်ာ္ရည္ေလး နည္းနည္းေသာက္ေပးလိုက္ရံုပါပဲ။

၅။ပီေက ၀ါးေပးျခင္းဟာ ေဒါသေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ပါတယ္။

ဘယ္သူမွ ထင္ထားမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ေဒါသထြက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာေရာ၊ ဖိစီးမႈေတြ ခံစားေနရတဲ့ အခ်ိန္မွာပါ ပီေက ေကာက္၀ါးပစ္လိုက္ရံုနဲ႔ ဒါေတြေလ်ာ့သြားမယ္ဆိုတာကိုေလ။

၆။တရားမွတ္ပါ။

စိတ္တည္ၿငိမ္ေစဖုိ႔အတြက္ တရားမွတ္ျခင္းဟာ အေကာင္းဆံုးပါ။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ေအးခ်မ္းတဲ့ေနရာ၊ အသံေတြ ဆူညံမေနတဲ့ ေနရာမွာ တရားမွတ္ပါ။ ဒါဆို စိတ္ျပန္လည္ေအးခ်မ္းသြားပါလိမ့္မယ္။

၇။ေခါင္းအံုးေပၚ ခဏလွဲေနလိုက္ပါ။

ရံုးမွာေရာက္ေနတဲ့သူေတြအတြက္ကေတာ့ ေခါင္းအံုးထားထားဖုိ႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ တကယ္လို႔ ရံုးက ကုိယ့္ခံုမွာ ေခါင္းအံုးအေသးေလးတစ္ခု ရွိတယ္ဆိုရင္ ေခါင္းအံုးေပၚ ေခါင္းခဏေလာက္ လွဲခ်လိုက္ၿပီး ပူပင္မႈေတြအားလံုး ေခါင္းအံုးက စုပ္ယူသြားသလိုမ်ိဳး ခံစားရပါလိမ့္မယ္။

၈။အသက္ကို၀ေအာင္ရႈပါ။

အလြယ္ကူဆံုးနည္းလမ္းမုိ႔လို႔ အထင္မေသးလိုက္ပါနဲ႔။ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ျဖစ္လာတဲ့အခါ၊ ေဒါသေတြျုဖစ္လာတဲ့အခ်ိန္ေတြဆုိရင္ အသက္ကို ၀ေအာင္ရႈလိုက္ျခင္းဟာ သင့္ကိုအက်ိဳးျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။

၉။စိတ္ကူးယဥ္ပါ။

တစ္ခါတစ္ေလ မျဖစ္ႏိုင္တာေလးေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္ျဖစ္ခ်င္တာေလးေတြကို စိတ္ကူးယဥ္ၾကည့္ပါ။ သူ႔ဆီက အေျဖေတာင္းထားတာ ရေတာ့မယ္။ အေျဖက လံုး၀ YES ဆိုတာပဲျဖစ္မယ္ ဆုိတာမ်ိဳး၊ ခ်စ္သူနဲ႔ႏွစ္ေယာက္တည္း အပန္းေျဖခရီးတစ္ခုခု သြားမယ္ဆိုတာမ်ိဳး၊ မိ္န္းမ/ေယာက်ၤား ရရင္ ဘယ္လိုေလးေနမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ စိတ္ကူးယဥ္ၾကည့္ပါ။ ဒါကလည္း စိတ္ျပန္လည္လန္းဆန္းေစႏိုင္တဲ့ အခ်က္ပါပဲ။

၁၀။ကိန္းဂဏန္းေတြကို ေနာက္ျပန္ေရတြက္ပါ။

ဒါဟာ IQ test ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ေတြတည္ၿငိမ္သြားေစဖုိ႔ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းေတြထဲက တစ္ခုမုိ႔ ကိန္းဂဏန္းေတြကို ေနာက္ျပန္ေရတြက္ၿပီး စမ္းၾကည့္လိုက္ပါ။

 

Ref:womenshealthmag.com

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.