ယံုရခက္ခက္ေတာ့ျဖစ္ရင္ျဖစ္မွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဒီႏွစ္ရဲ႕ အေစာပိုင္းကာလအတြင္းမွာပဲ Metallica တို႔ရဲ႕ ပြဲဦးထြက္ album Kill ‘Em All ထြက္ခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ျပည့္ခဲ့ပါျပီ။ Metallica ဟာ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ Thrash-metal အပါယ္ခံဘ၀ကေန ကမာၻ႔ေက်ာ္၀ိုင္းတစ္၀ိုင္းအျဖစ္ကို ေျပာင္းလဲႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔ ဂီတအမ်ိဳးအစားတူညီအစ္ကို၀ိုင္းေတြက ျပန္ေပါင္းထုပ္နယ္လွည့္ပြဲေတြတီးေနခ်ိန္မွာ သူတို႔က လက္မွတ္အကုန္အစင္ေရာင္းထြက္တဲ့ ဂီတပြဲေတြကို အပိုင္သိမ္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ Metallica ရဲ႕ေနာက္ဆံုးဖန္တီးမႈကေတာ့ Through the Never ရုပ္ရွင္ျဖစ္ပါတယ္။
Vacancy နဲ႔ Predators ဇာတ္ကားေတြရဲ႕ ဒါရိုက္တာ Nimród Antal ရိုက္ကူးတဲ့ဒီ 3D IMAX ရုပ္ရွင္မွာ ၀ိုင္းရဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲေတြမွာ ေတာက္တိုမယ္ရလုပ္သူ (Roadie) လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ အဓိကရုဏ္းႏွိမ္နင္းေရးရဲေတြ ျမိဳ႕ျပရဲ႕မႏွစ္ျမိဳ႕ဖြယ္ရာေနရာေတြနဲ႔ အိပ္မက္ဆိုး ဆန္ဆန္ ပံုရိပ္ေတြၾကားမွာ သူ႔ရဲတာ၀န္ တစ္ခုျပီး ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ရတဲ့စြန္႔စားခန္းေတြကို Metallica ရဲ႕ Show ပြဲပံုရိပ္ေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ဖန္တီးထားတာျဖစ္ပါတယ္။ The Verge နဲ႔ Metallica ရဲ႕ဂစ္တာသမား Kirk Hammet ရဲ႕အင္တာဗ်ဴးမွာ ရုပ္ရွင္ရိုက္တုန္းက အျဖစ္အပ်က္ေတြ Metallica ရဲ႕ ဂီတလုပ္ငန္းေတြအေၾကာင္းကို
ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
– Through the Never မွာခင္ဗ်ားတို႔ လိုက္ဖက္ညီတဲ့ေပါင္းစပ္မႈတစ္ခုကိုဖန္တီးႏိုင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ့စိတ္ကူးဘယ္သူ႔ဆီကရတာလဲ။
ဒီစိတ္ကူးကကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီကပဲလာတာပါ။ ကြဲျပားျခားနားျပီး လုက္ဖက္ညီတဲ့ဖန္တီးမႈတစ္ခုရဖို႔ ဇာတ္လမ္းေလးတစ္ခုေလာက္ ထည့္ရမယ္ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္တို႔သိေနခဲ့တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ ၃၀၊ ၄၀ အတြင္းဒီလိုရုပ္ရွင္မ်ိဳးေတြကပံုစံခြက္ၾကီးေတြနဲ႔ ဖန္တီးထားတာမ်ိဳးေတြခ်ည္းပဲ။ ကြ်န္ေတာ္အဲဒီလိုရုပ္ရွင္ေတြကိုၾကည့္ရင္ ဘာျဖစ္မလဲဆိုတာၾကိဳသိေနတယ္။ Show ပြဲအပိုင္းေတြ၊ ဇာတ္ဆင္ေနာက္ကကိစၥေတြ၊ ၀ိုင္းနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးေတြနဲ႔ ၀ိုင္းရဲ႕သမိုင္းေၾကာင္းေလးနဲနဲေပါ့။ အရမ္းကိုခန္႔မွန္းလို႔ရေနတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြးမိတာက Show ပြဲပါတဲ့အခန္းေတြနဲ႔ ဇာတ္လမ္းေလးတစ္ပုဒ္ေလာက္ေပါင္းလိုက္ရင္ ဒါဟာကြ်န္ေတာ္တို႔သိပ္မၾကည့္ဘူးတဲ့အရာတစ္ခုျဖစ္လာမွာေပါ့။
– ဒီေနာက္ခံဇာတ္လမ္းက ၀ိုင္းထဲကေနျဖစ္လာတာလား။
မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ဒါဟာ Nimród ရဲ႕စိတ္ကူးပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဒီကိစၥအတြက္ ဒါရိုက္တာနဲ႔ အၾကံဥာဏ္ေတြရွာတုန္းကကြ်န္ေတာ္တို႔႔ရတဲ့ အၾကံဥာဏ္ေတြက ၅မ်ိဳးေလာက္ပဲရွိတာ။ အဲဒီ့အထဲက ၄မ်ိဳးေလာက္က သိပၸံစိတ္ကူးယဥ္ဇာတ္လမ္းေတြခ်ည္းပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ထဲက ဘယ္သူကမွ သိပၸံစိတ္ကူးယဥ္ဇာတ္လမ္းမလုပ္ခ်င္ၾကတာ သိသာထင္ရွားပါတယ္။
ဒီလိုစိတ္ကူးမ်ိဳးေတြနဲ႔ Metallica ကိုအတူေပါင္းစပ္ျပီးဖန္တီးရမွာ တကယ္ကိုေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ႏိုင္ပါတယ္။
ျပီးေတာ့မွကြ်န္ေတာ္တို႔ Nimród ရဲ႕စိတ္ကူးကိုၾကားရပါတယ္။ သူ႔စိတ္ကူးကအရမ္းမိုက္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အတူပါ၀င္သရုပ္ေဆာင္ျပီး Metallica ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္လကၡဏာကို ထည့္သြင္းႏိုင္ဖို႔ေနရာလြတ္ရပါတယ္။ ဒီစိတ္ကူးကေတာ့ Metallica အရမ္းဆန္ပါတယ္။ ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပတဲ့ျမင္ကြင္းေတြ၊ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္တဲ့စိတ္ကူးေတြ အာဏာပိုင္ဆန္႕က်င္ေရးစိတ္ဓာတ္ေတြ အားလံုးဟာ Nimród ရဲ႕ဇာတ္လမ္းပါပဲ။ ဒါဟာလုပ္သင့္တဲ့အရာလို႔ေတြးျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။
– ဒီရုပ္ရွင္မွာ ကြ်မ္းက်င္ပါးနပ္ျပီး ၾကည့္ရႈသူကို၀ိုင္းရံထားသလိုခံစားရတဲ့ 3D ဖန္တီးမႈမ်ိဳးကိုေတြ႕ရတယ္။ အလြယ္လိုက္ျပီး ေပါက္ရံုသက္သက္လုပ္ရင္ ခင္ဗ်ားတို႔အတြက္ပိုလြယ္မွာေပါ့။
ဒီ 3D ဖန္တီးမႈက ဖန္တီးမႈတစ္ခုလံုးကို နက္နဲတဲ့အရာတစ္ခု ျဖည့္ဆည္းေပးပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ဆိုလိုတာက ဒီ 3D ဖန္တီးမႈက drum stick ၾကီး (TV ထဲကထြက္လာျပီး) ခင္ဗ်ားရဲ႕ေခါင္းကိုလာမွန္သလိုမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႕၀ိုင္းနဲ႔ စတိတ္စင္နဲ႕ၾကားက အတားအဆီးေတြကို ခ်ိဳးဖ်က္ခ်င္တာဗ်။ ရုပ္ရွင္ၾကည့္တဲ့သူကို စင္ေပၚေခၚတင္ျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ခံစားေနတာကို ခံစားေစခ်င္တာ။
-ခင္ဗ်ားတို႔ေရွ႕ဆက္ဘာလုပ္မယ္ဆိုတာဆံုးျဖတ္တဲ့အခါ ပရိတ္သတ္ေတြရဲ႕တုန္႕ျပန္မႈကေရာ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုအေနနဲ႔ ပါ၀င္သလား။ Lulu လိုအေခြမ်ိဳးမွာ အခ်ိဳ႕ေတြကၾကိဳက္ၾကေပမယ့္ ကာလရွည္ၾကာအားေပးလာတဲ့ပရိတ္သတ္အခ်ိဳ႕က ေစာဒဂတက္ခဲ့ၾကတယ္ေလ။
မပါ၀င္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီအေခြကိုကြ်န္ေတာ္တို႔အတြက္ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဖာသာ ဖန္တီးခဲ့တာပဲေလ။ Lulu ကေတာ့ ဥပမာေကာင္းတစ္ခုေပါ့။ ကြ်န္ေတာ့္အထင္ Lulu ဟာကြ်န္ေတာ္တို႔ဖန္တီးခဲ့သမွ် အေကာင္းဆံုးေတြထဲကတစ္ခုပါ။ “Junior Dad” ဆိုတဲ့သီခ်င္းဆိုရင္ကြ်န္ေတာ္ကိုမ်က္ရည္ေတာင္လည္ ေစပါတယ္။ Lou Reed ကေတာ့ မိုက္လဲမိုက္ သဟဇာတလဲျဖစ္ျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔အတြက္ ထူးျခားတဲ့သူတစ္ေယာက္ပါ။ ဒီအေခြက အကုန္လံုးအတြက္မဟုတ္လို႔ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ပရိတ္သတ္ေတြအတြက္လဲ စိန္ေခၚမႈတစ္ခု ျဖစ္ရင္လဲျဖစ္မွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္အပါအ၀င္ Lars, James နဲ႔ Rob တို႔အတြက္ကေတာ့ ဒါမ်ိဳးလုပ္ရတာကိုႏွစ္သက္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ဒါဟာ အရမ္းမိုက္တဲ့အေတြ႕အၾကံဳ ပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဒီအေခြကိုအေကာင္းျမင္ပါတယ္။
-Metallica ေပၚေပါက္လာတဲ့အခ်ိန္ကစျပီး ဂီတေလာကၾကီးရုတ္တရက္ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ album ေတြနဲ႔ record အေရာင္းဆိုင္ေတြအစား (internet ကိုအားျပဳတဲ့) streaming service နဲ႔ digital အေရာင္းေစ်းကြက္ေတြျဖစ္လာတယ္။ အရင္ကလို ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ record အေရာင္းေစ်းကြက္အယူအဆမ်ိဳး မရွိေတာ့ဘူး။ ေရွ႕ဆက္ေလ်ွက္ဖို႔အတြက္အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းေတြရွာေဖြေနတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္ လူငယ္ ၀ိုင္းေတြကိုခင္ဗ်ားဘာေျပာခ်င္လဲ။
ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက နည္းလမ္းေပါင္းစံုကို စူးစမ္းရွာေဖြျပီး ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့အရာနဲ႔ အသင့္ေတာ္ဆံုးကိုလုပ္ပါ။ ဒီနည္ပညာတိုးတက္တဲ့ကာလ မွာ ဂီတသမားတစ္ေယာက္ အျဖစ္အသက္ေမြးဖို႔က ေခတ္ကိုေနာက္ျပန္သြားေနသလိုျဖစ္ေနတယ္။ အေခြေလးသြင္းျပီးေတာ့ ေရာင္းရဖို႔ေမွ်ာ္လင့္ေနျပီး ဒါနဲ႔အသက္ေမြးခ်င္လို႔ေတာ့ဘယ္ရမလဲ။ အဲဒီေတာ့ တကယ္ ဂီတနဲ႔အသက္ေမြးခ်င္ရင္ အျပင္ကိုထြက္ျပီးတီးရမွာေပါ့။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာတုန္းကလိုပဲ ဂီတသမားေတြက record ေတြကေနပိုက္ဆံရတာမွမဟုတ္ဘဲ အျပင္ထြက္ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ၾကတာပဲ။ ျပီးေတာ့ (ဒီေန႔ေခတ္မွာ) ခင္ဗ်ားရဲ႕ေရာင္းကုန္ေတြ ေရာင္းရဖို႔ You Tube ကိုတက္ေပါ့။ ျပီးေတာ့ အျခားအပိုျဖည့္စြက္ကုန္ပစၥည္းေတြလဲပါလာမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အရင္လိုမဟုတ္ေတာ့တာေတာ့ေသခ်ာတယ္။ အရင္တုန္းက လုပ္ၾကတဲ့ပံုစံေတြက လူေတြ (ဂီတသမား)ေတြကို အျပင္ေလာကထြက္ အေကာင္းတကာ့အေကာင္းဆံုးေတြၾကိဳးစားဖန္တီးျပီး ေရာင္းေကာင္းတဲ့ album ေတြလုပ္ဖို႔ တြန္းအားေပးပါတယ္။ အဲဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးေၾကာင့္ အရမ္းၾကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈတစ္ခုထြက္လာမွာပဲေလ။ ကြ်န္ေတာ္တိ္ု႔ဒီေန႔ေခတ္လိုအေျခအေနမ်ိဳးေရာက္လာျပီဆိုေတာ့ ေကာင္းမြန္တဲ့ အႏုပညာဖန္တီးမႈေတြရွိေနေသးတယ္ဆိုတာ ေသခ်ာေပမယ့္ အရင္လိုေတာ့မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
-အေခြသစ္အေၾကာင္းနဲ႔လက္ရွိအေျခကေရာဘယ္လိုရွိျပီလဲ။
ေနာက္ႏွစ္ရဲ႕အစပိုင္းေလာက္မွကြ်န္ေတာ္တို႔စလုပ္ၾကမွာ။
-ထုပ္လုပ္ေရးပိုင္းအတြက္ Rick Rubin ျပန္လာလုပ္ဦးမွာလား။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ဒီေလာက္ထိ ခရီးမေရာက္ေသးတာခင္ဗ်ားသိပါတယ္။ (ရယ္လ်က္)
– ခင္ဗ်ားတို႔အျပင္းအထန္စဥ္းစားေနတဲ့ စိတ္ကူးေတြ အေႀကာင္းေျပာလို႕ရမလား။ ေနာက္ဆံုးအေခြကို အရင္ဂႏ ၱ၀င္ Metallica ေန႔ရက္ေတြကိုျပန္သြားတဲ့အရာတစ္ခု လို႔ေၾကညာထားတယ္။ ဒါ အရင္လိုဖန္တီးမႈေတြပဲလား။ ဒါမွမဟုတ္ လံုး၀ကြဲျပားတဲ့ဟာလား။
ကြ်န္ေတာ္ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ။ ေျပာျပဖို႔အရမ္းေစာပါေသးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔စတီးျပီးဆိုရင္ ဘယ္လိုပံုထြက္လာမလဲကြ်န္ေတာ္တို႔သိရမွာပဲ။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ပဲလုပ္လာတာပဲ။ ဒီတစ္ခါဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးေတြ ထြက္လာမလဲဆိုတာၾကည့္ၾကတာေပ့ါ။
(Ref: theverge)