ဘယ်လောက်ဝိတ်ချချ ဗိုက်တစ်လုံးက မကျသွားရတဲ့ အံ့သြစရာအကြောင်းရင်းများ

တက္ဖို႔လြယ္သေလာက္ က်ဖို႔ခက္တဲ့အရာေတြထဲမွာ ဗိုက္အဆီက ထိပ္ဆုံးကပါဝင္ပါတယ္။ မို႔မို႔ေဖာင္းေဖာင္းေလးနဲ႔ အႏွစ္ႏွစ္အလလက စုေဆာင္းထားခဲ့ရတဲ့ ရတနာသိုက္ကေလးအလား ၿဖိဳဖ်က္ရခက္ခဲတတ္လို႔ ဝိတ္ခ်ေနတဲ့လူတိုင္းကို ထိုင္ငိုခ်င္စိတ္ေပါက္ေစတဲ့အထိ အစြမ္းထက္တာဟာလည္း ဗိုက္အဆီပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အစားအေသာက္ဆင္ျခင္တယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းေတြ လုပ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်န္တဲ့ေနရာေတြ က်သြားသလို ဗိုက္အဆီက မက်ဘဲ တင္းခံေနတဲ့အခါ ျပန္လည္သုံးသပ္ဆင္ျခင္ရမယ့္ အေၾကာင္းရင္းေလးေတြ ရွိလာပါတယ္။
ေကာင္းမြန္တဲ့ အိပ္စက္ပုံမရွိလို႔ညဘက္အိပ္ခ်ိန္ပုံမွန္မရွိတာနဲ႔ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီၫြတ္တဲ့ အိပ္စက္ပုံအိပ္စက္နည္းတို႔ မရွိတာက ဗိုက္အဆီေတြကို မသြားပါနဲ႔လို႔ ဆြဲထားသလိုပဲ တည္ၿမဲေနေစပါတယ္။ အိပ္ေရးမဝတဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္က အနားမရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အစာေခ်စနစ္ကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဇီဝကမၼျဖစ္စဥ္ေတြကို ပိုမိုတိုးျမင့္ေစဖို႔ရာ အခြင့္မသာျဖစ္ေစလို႔ ဗိုက္အဆီေတြဟာ တဝဲလည္လည္ ရွိေနတတ္ပါတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

၁။ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားလို႔

ဗိုက္အဆီေတြစုတာနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ဝိတ္ခ်ခ် မက်သြားတဲ့ ဗိုက္ေခါက္ဟာ စိတ္ဖိစီးမႈေၾကာင့္လည္း အမ်ားႀကီးသက္ဆိုင္ပါတယ္။ အႀကီးအက်ယ္ စိတ္ဖိစီးတာနဲ႔ စိတ္က်ေရာဂါေတြဟာ သၾကားေတြစားသုံးတဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္က ေရာင္ရမ္းေစသလိုပဲ ထပ္တူက်တဲ့ ေရာင္ရမ္းမႈကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ကိုယ္တြင္းက ဆဲလ္ေတြဟာလည္း အဲ့ဒီ့ေရာင္ရမ္းမႈကို ျပန္လည္တုံ႔ျပန္ရင္း ႀကီးထြားလာၾကလို႔ ဗိုက္ေခါက္ဟာ ဒုံရင္းကဒုံရင္းအတိုင္း ရွိေနတတ္ပါတယ္။

၂။ အမွ်င္ဓာတ္အလုံအေလာက္မစားသုံးလို႔

ေန႔စဥ္စားသုံးတဲ့ အစားအစာေတြထဲမွာ အမွ်င္ဓာတ္အလုံအေလာက္ မပါဝင္တဲ့အခါမွာလည္း ဗိုက္အဆီေတြ မက်ဘဲ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ေလ့လာမႈေတြအရ အူထဲမွာ bactericides လို႔ေခၚတဲ့ ဘက္တီးရီးယားအမ်ိဳးအစား ရွိေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ အျခားေသာ အမ်ိဳးသမီးေတြထက္ ပိုၿပီး ဗိုက္အဆီရွိႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲ့ဒီဘက္တီးရီးယားကို ၿဖိဳခြဲႏိုင္ဖို႔အတြက္ဆို အမွ်င္ဓာတ္ပါဝင္တဲ့ အစားအစာေတြကို မ်ားမ်ားပိုစားေပးသင့္ပါတယ္။

၃။ ပ႐ိုဘိုင္အိုတစ္ေတြ မစားသုံးလို႔

ကိုယ္တြင္းက ဘက္တီးရီးယားေတြကို အျမစ္ျဖတ္တိုက္ထုတ္ေပးႏိုင္တဲ့ အေရးႀကီးတဲ့အရာတစ္ခုကေတာ့ ပ႐ိုဘိုင္အိုတစ္ေတြပါပဲ။ သဘာဝဒိန္ခ်ိန္လိုမ်ိဳး အခ်ဥ္ေဖာက္ထားတဲ့ အစားအစာေတြဟာ အူက်န္းမာေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္ စားသုံးသင့္တဲ့ ပ႐ိုဘိုင္အိုတစ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အူလမ္းေၾကာင္း က်န္းမာေရးေကာင္းေနတာနဲ႔အမွ် အူနံရံေတြမွာ ေရာင္ရမ္းမႈေတြ ေလ်ာ့က်သြားမွာျဖစ္တာေၾကာင့္ အူတြင္းက အဆီေတြကို ပိုၿပီးေလာင္ကြၽမ္းေစႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

၄။ BPA မပါဝင္တဲ့ေရကို ေသာက္သုံးပါ။

သင္ေန႔စဥ္ေသာက္သုံးေနတဲ့ ပလတ္စတစ္ေရဘူးေတြကို သတိေမ့ေကာင္းေမ့ေနပါလိမ့္မယ္။ သို႔ေပမယ့္ အဲ့ဒီ့ေရဘူးေတြထဲမွာ ကိုယ္တြင္းက ေဟာ္မုန္းေတြကို ဖ်က္ဆီးတတ္တဲ့ ဓာတုပစၥည္းေတြ ပါဝင္ေနတတ္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ ဒီလိုေရဘူးေတြနဲ႔ ေရေသာက္သုံးတဲ့အခါ ကိုယ္တြင္းအစာေခ်စနစ္ကို ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးေစၿပီး အူတြင္းနံရံက အဆီေတြကိုလည္း လႈပ္ရွားဖို႔ငွာ အခြင့္မသာျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပလတ္စတစ္ေရဘူးေတြနဲ႔ ေရေသာက္သုံးတာကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေရွာင္က်ဥ္သင့္ပါတယ္။

1K Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.