ကန္စြန္းရြက္စားျခင္းအက်ိဳး (၈) မ်ိဳး

ကန္စြန္း႐ြက္ ဆိုတာနဲ႔ ကန္စြန္းပလိန္း ပူပူေလးကို ေျပးျမင္ၾကမွာပါပဲ။ ကန္စြန္း႐ြက္ကို ေၾကာ္စား၊ ခ်ဥ္ရည္ခ်က္စားၾကသလို လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ ေကာ္ရည္ေခါက္ဆြဲ၊ ေဟာ့ေပါ့၊ မာလာရွမ္းေကာ တို႔မွာလည္း သူပါတာပဲေလ။

ဒီလို အၿမဲစားေနက် ကန္စြန္း႐ြက္က ဘယ္လို အာဟာရဓာတ္ေတြ ပါတယ္၊ ဘာ က်န္းမာေရး အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ေပးႏိုင္သလဲ ဆိုတာ မသိခ်င္ၾကဘူးလား။ ဒီေဆာင္းပါးေလး ဖတ္ၿပီး ကန္စြန္း႐ြက္ မၾကာမၾကာ စားျဖစ္တယ္ဆို ဘယ္ေလာက္ အက်ိဳးထူးသြားလိုက္မလဲ။ ကန္စြန္း႐ြက္က –

ေသြးတြင္းကိုလက္စထေရာ က်ေစတယ္
ကန္စြန္း႐ြက္က ကိုလက္စထေရာ က်ေစျခင္းနဲ႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ေစဖို႔ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ ကန္စြန္း႐ြက္ စားေပးတာက Triglycoside လိုမ်ိဳး မေကာင္းတဲ့ ကိုလက္စထေရာေတြကို ေလ်ာ့က်ေစတာပါ။

အသည္း အတြက္ ေကာင္းတယ္
ကန္စြန္း႐ြက္မွာ ပါဝင္တဲ့ ဓာတ္တိုးဆန႔္က်င္အာနိသင္ေတြက အသည္းကို အဆိပ္အေတာက္ ကင္းစင္ေစဖို႔နဲ႔ အသည္းနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ျပႆနာေတြကို ျပန္လည္ကုစားရာမွာ အေထာက္အကူေပးပါတယ္။ အဆိပ္ေျပေစတယ္ လို႔ဆိုၾကတဲ့ ကန္စြန္း႐ြက္ရဲ႕ အစြမ္းသတၱိေတြေပါ့။

ေသြးအားနည္းေရာဂါ ကာကြယ္တယ္
သံဓာတ္ လုံလုံေလာက္ေလာက္ ရရွိမယ္ဆိုရင္ ေသြးအားနည္းေရာဂါေတြ မျဖစ္ေစႏိုင္ပါဘူး။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာဆို သံဓာတ္ကို ပိုၿပီး အေရးတႀကီး လိုအပ္ပါတယ္။ သံဓာတ္ ျပည့္ဝေနမယ္ဆိုရင္ ေသြးနီဥဆဲလ္ေတြ ျဖစ္ေပၚမႈကို အားေပးၿပီး ေသြးအားေကာင္းေစမွာပါ။ ကန္စြန္း႐ြက္ႏုႏုေလးေတြဟာ ေသြးအားနည္းသူေတြအတြက္ အေကာင္းဆုံး ဓာတ္စာပါပဲ။

အစာေၾက ေစတယ္၊ ဝမ္း မွန္ေစတယ္
ကန္စြန္း႐ြက္ ရဲ႕ အမွ်င္ဓာတ္ေတြ က အစာေျခစနစ္ကို ေကာင္းမြန္ေစတဲ့ အျပင္ အစာအိမ္လမ္းေၾကာင္းမွာ ျပႆနာေတြ မျဖစ္ေအာင္လည္း ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ အမွ်င္ဓာတ္ လုံေလာက္ေအာင္ ရရွိတဲ့အခါ အစာေခ်ဖ်က္ႏိုင္စြမ္း ပိုေကာင္းေစတယ္၊ ဝမ္းမွန္ေစတယ္။ ဝမ္းခ်ဳပ္တဲ့အခါမွာ ကန္စြန္း႐ြက္ကို ေၾကာ္စားတာနဲ႔ ေရလုံျပဳတ္စားတာမ်ိဳး ျပဳလုပ္ေပးပါ။

မ်က္စိ အားေကာင္းေစတယ္
မ်က္စိအားေကာင္းခ်င္တယ္ဆို ကန္စြန္း႐ြက္ေလး စားေပးပါ။ ကန္စြန္း႐ြက္ မွာ မ်က္စိက်န္းမာေရးအတြက္ အဓိက အေရးပါတဲ့ ဗီတာမင္ ေအ နဲ႔ lutein ဓာတ္ေတြ ပါဝင္တယ္ေလ။ ကန္စြန္း႐ြက္က မ်က္စိအတြင္းတိမ္ ျဖစ္ျခင္းကို ကာကြယ္ေပးတဲ့ glutathione ပမာဏ ကိုလည္း ျမႇင့္တင္ေပးပါတယ္။

ကိုယ္ခံအား ေကာင္းေစတယ္
ကန္စြန္း႐ြက္မွာ ဗီတာမင္ စီ လည္း မ်ားမ်ား ပါဝင္တာေၾကာင့္ ကိုယ္ခံအားကို ေကာင္းမြန္ေစပါေသးတယ္။ ကန္စြန္း႐ြက္က ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ရွိတဲ့ free radicals ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးတဲ့ ဓာတ္တိုးဆန႔္က်င္ အာနိသင္ေတြ ရွိေနတဲ့အျပင္ ဗီတာမင္ နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြ အစြမ္းေၾကာင့္ ကိုယ္ခံအားစနစ္ က်န္းမာေစဖို႔ အေထာက္အကူျဖစ္ေစတာပါ။

ႏွလုံး က်န္းမာေစတယ္
ကိုလက္စထေရာ ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးတဲ့အတြက္ ေသြးေၾကာ ပိတ္ဆို႔တာေတြ မျဖစ္ေစေတာ့ဘဲ ႏွလုံးနဲ႔ ေလျဖတ္တာေတြ ေလွ်ာ့က်ေစပါတယ္။

ဗီတာမင္ ေအ နဲ႔ စီ တို႔လို မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြ ပါရွိတဲ့ အျပင္ ေသြးတြင္းကိုလက္စထေရာပါ က်ဆင္းေစတဲ့အတြက္ ႏွလုံးေသြးေၾကာပိတ္တာ၊ ႏွလုံးထိခိုက္တာ၊ ေလျဖတ္တာေတြ ကာကြယ္ၿပီးသားျဖစ္ေစပါတယ္။

ေဖာလိတ္ဓာတ္ ပါဝင္မႈ ေၾကာင့္ ႏွလုံးထိခိုက္၊ ေလျဖတ္ျခင္း တို႔ကို ျဖစ္ေစတဲ့ အႏၲရာယ္ဓာတ္ပစၥည္း homocysteine ကို ဟန႔္တားေပးႏိုင္တယ္၊ မဂၢနီဆီယမ္ ေၾကာင့္ ေသြးဖိအားကို က်ေစၿပီး ႏွလုံးေရာဂါ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။

ဆီး နဲ႔ ေက်ာက္ကပ္ က်န္းမာေရးကို ေကာင္းက်ိဳးျပဳတယ္
ေက်ာက္ကပ္ မက်န္းမာလို႔၊ ဆီး ျပႆနာေတြ ရွိလို႔ ခံစားေနရတယ္ ဆိုရင္လည္း ကန္စြန္း႐ြက္ စားေပးတာ ေကာင္းပါတယ္။ ကန္စြန္း႐ြက္မွာ ေရဓာတ္ ပါဝင္မႈ မ်ားတာေၾကာင့္ ဆီးသြားေစဖို႔ အေထာက္အကူျပဳတာပါ။ ဒါဆိုရင္ ေက်ာက္ကပ္ ေကာင္းေကာင္း အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ ကူညီေပးပါတယ္။

အေရျပား က်န္းမာေရး အတြက္ ေကာင္းတယ္
ကန္စြန္း႐ြက္မွာ ပါဝင္တဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြဟာ အေရျပားဆဲလ္ေတြ အသစ္ ျပန္လည္ျဖစ္ေပၚဖို႔အတြက္ ကူညီေပးပါတယ္။

အေရျပားမွာ အမာ႐ြတ္ ျဖစ္ေပၚျခင္း၊ အနီစက္ေတြ ျဖစ္ေပၚေစျခင္းကို သက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။ အင္းဆက္ ကိုက္တာေၾကာင့္ အမာ႐ြတ္ က်န္ျခင္းကို သက္သာေစခ်င္တယ္ ဆိုရင္ အနာေပၚ ကန္စြန္း႐ြက္ ေအးေအးေလး ကပ္ေပးတာနဲ႔ အဆင္ေျပသြားႏိုင္ပါတယ္။

865 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.