မ်က္လုံးအားေကာင္းေအာင္ ငရုတ္သီးစိမ္းစားၾကရေအာင္

င႐ုတ္သီးစိမ္းက ဗီတာမင္ စီ ႂကြယ္ဝၿပီး အႏွစ္လုပ္၊ေထာင္းႀကိတ္ၾကတဲ့ င႐ုတ္ေျခာက္ေတြမွာ ဗီတာမင္ ေအ ပိုမ်ားပါတယ္။ အစိမ္းေရာင္ သို႔မဟုတ္ အနီေရာင္စိုတဲ့ င႐ုတ္သီးေတြမွာ ဓါတ္တိုးဆန႔္က်င္ပစၥည္းဘီတာကယ္႐ိုတင္ ပါဝင္မႈမ်ားၿပီး ဗီတာမင္ ဘီ နဲ႔ အီး၊ သံဓါတ္နဲ႔ ပိုတက္စီယမ္ဓါတ္ေတြလည္းပါဝင္ပါတယ္။

(၁) အေအးမိျခင္းကို ကုသႏိုင္

အေအးမိသလို ဖ်ားခ်င္သလိုလိုျဖစ္လာရင္ ရႉးရႉးရွဲရွဲ ပူစပ္စပ္ေလးတစ္ခုခုစားလိုက္မွေခြၽးထြက္သြားတယ္၊ ပြင့္သြားတယ္နဲ႔ေျပာၾကတာ သတိထားမိလား။ ဒီနည္းလမ္းက တကယ္လည္း အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ င႐ုတ္သီးစိမ္းနည္းနည္းစားလိုက္တာနဲ႔ (ဥပမာ – ခ်ဥ္စပ္ဟင္းရည္၊ အာပူလွ်ာပူ) အဆုတ္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ႏႈိးဆြေပးၿပီး ခႏၶါကိုယ္ကို အားျဖစ္ေစပါတယ္။ ခြၽဲသလိပ္ေတြေခ်ာင္ေစၿပီးေခ်ာင္းဆိုးသက္သာေစပါတယ္။ ဗီတာမင္ စီ က ကိုယ္ခံအားစနစ္ကိုေထာက္ပံ့ေပးတဲ့အတြက္ အေအးမိျခင္းအပါအဝင္ နာမက်န္းျဖစ္တာအေတာ္မ်ားမ်ားကို သက္သာေလ်ာ့ပါးေစႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။

(၂)ေရာင္ရမ္းမႈေတြသက္သာေစႏိုင္

နာတာရွည္ေရာင္ရမ္းမႈေဝဒနာက သင့္က်န္းမာေရးကို အားနည္းယိုယြင္းေစၿပီး တျခားေရာဂါေတြဝင္လာေစႏိုင္ပါတယ္။ င႐ုတ္သီးစိမ္းမွာပါတဲ့ ဗီတာမင္ စီ က အေရာင္က်ေစတဲ့အစြမ္းသတၱိရွိတဲ့အတြက္ေဂါက္ေရာဂါ၊ အနာေတြနဲ႔ႏွလုံးဆိုင္ရာေရာဂါျပႆနာေတြကိုျဖစ္ႏိုင္ေျခေလ်ာ့နည္းေစႏိုင္တယ္လို႔ သုေတသနေတြကေဖာ္ျပၾကပါတယ္။

(၃) အနာက်က္ျမန္ေစႏိုင္

ဗီတာမင္ စီ ေၾကာင့္ပဲ အနာေတြ၊ ဒဏ္ရာေတြကို အက်က္ျမန္ေစပါတယ္။ အေရျပားဖြဲ႕စည္းပုံမွ အဓိကက်တဲ့ ကိုလာဂ်င္အသားဓါတ္ ျဖစ္ေပၚမႈ၊လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကိုေထာက္ပံ့အားေပးၿပီး အေရျပားအသစ္ျဖစ္ေပၚမႈကို ကူညီတဲ့ ဗီတာမင္ စီ က အနာက်က္ျမန္ေစႏိုင္ပါတယ္။

(၄) ခႏၶါကိုယ္အပူခ်ိန္ထိန္းညႇိေပးႏိုင္

အရသာပူတယ္စပ္တယ္ဆိုေပမယ့္လည္း အံ့ၾသစရာေကာင္းတာက င႐ုတ္သီးစိမ္းမွာအလုံအေလာက္ပါဝင္တဲ့capsaicin(ကပ္ေဆးရ္စင္) က ဦးေႏွာက္ရဲ႕hypothalamus(ဦးေႏွာက္ေရွ႕ျခမ္းအပိုင္း)က အပူေလွ်ာ့ခ်ျခင္းစင္တာကို ႏႈိးဆြေပးတာေၾကာင့္ ခႏၶါကိုယ္အပူခ်ိန္ကိုက်ဆင္းေစပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ပဲ အိႏၵိယလိုမ်ိဳး ပူျပင္းတဲ့ေဒသေတြမွာေတာင္ င႐ုတ္သီးစိမ္းကိုစားေနၾကတာပါ။

(၅) အစာအိမ္နဲ႔အူလမ္းေၾကာင္းအတြက္ေကာင္းက်ိဳးျပဳ

င႐ုတ္သီးစိမ္းမွာ အစာေျခဖ်က္မႈကိုအားေပးေထာက္ပံ့ၿပီး၊ အူကိုရွင္းေစတဲ့အတြက္ ဝမ္းလည္းမွန္ေစပါတယ္။ င႐ုတ္သီးစိမ္းက တံေတြးလည္း ပိုထြက္ေစတာေၾကာင့္ အစာေကာင္းစြာေၾကညက္ႏိုင္ဖို႔ အကူအညီျဖစ္ေစပါတယ္။ င႐ုတ္သီးစိမ္းကို အလြန္အကြၽံမဟုတ္ဘဲ ထိုက္သင့္သေလာက္စားေပးရင္ capsaicin(ကပ္ေဆးရ္စင္) က အစာအိမ္အနာေတြကို သက္သာေစၿပီး အစာအိမ္ကင္ဆာျဖစ္ႏိုင္ေျခကိုေလ်ာ့နည္းေစပါတယ္။

(၆) မ်က္စိအားေကာင္းေစႏိုင္

ဗီတာမင္ စီ က င႐ုတ္သီးစိမ္းမွာပါတဲ့ အေကာင္းဆုံးဓါတ္တိုးဆန႔္က်င္ပစၥည္းတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ မ်က္စိနဲ႔အျမင္အာ႐ုံက်န္းမာေရးကိုေကာင္းမြန္ေစ႐ုံသာမက အတြင္းတိမ္ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့အႏၲရာယ္ကိုေတာင္ေလ်ာ့ပါးေစပါတယ္။ ဗီတာမင္ ေအ ႂကြယ္ဝမႈေၾကာင့္လည္း မ်က္စိက်န္းမာေရးအတြက္ပိုေကာင္းေစတာျဖစ္ပါတယ္။

(၇) ႏွလုံးက်န္းမာေစႏိုင္

Capsaicin(ကပ္ေဆးရ္စင္)ေၾကာင့္ပဲ ႏွလုံးက်န္းမာေရးကို နည္းလမ္းႏွစ္မ်ိဳးနဲ႔ အက်ိဳးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ တစ္နည္းကေသြးထဲက ကိုလက္စထေရာပမာဏကိုေလွ်ာ့ခ်ေပးၿပီး ႏွလုံးေသြးေၾကာတြင္း ကိုလက္စထေရာစုပုံျခင္းကို ရွင္းလင္းေပးပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ႏွလုံးေသြးေၾကာေတြကို က်ဳံ႕ေစၿပီး တျခားကိုယ္တြင္းအဂၤါေတြဆီေသြးလည္ပတ္မႈကိုဟန႔္တားေနတဲ့ မ်ိဳးဗီဇတစ္ခုခုရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို တားဆီးေပးျခင္းျဖင့္ေသြးလည္ပတ္မႈကိုေကာင္းေစပါတယ္။ေသြးေၾကာေတြကိုခ်ဲ႕ေပးတဲ့Capsaicin(ကပ္ေဆးရ္စင္) ကေသြးလည္ပတ္မႈကိုေကာင္းေစၿပီး ႏွလုံးက်န္းမာေစတာျဖစ္ပါတယ္။

(၈) ကင္ဆာ ကာကြယ္ႏိုင္

င႐ုတ္သီးစိမ္းရဲ႕capsaicin(ကပ္ေဆးရ္စင္) က ကင္ဆာေရာဂါမျဖစ္ေစဖို႔ သို႔မဟုတ္ ကင္ဆာဆိုး႐ြားမႈအဆင့္ကိုေႏွးေကြးေစဖို႔(အထူးသျဖင့္ ဆီးက်ိတ္) ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ဗီတာမင္ စီ ရဲ႕ ဓါတ္တိုးဆန႔္က်င္အာနိသင္ေတြက ကင္ဆာကာကြယ္တဲ့လုပ္ေဆာင္ခ်က္မွာ ပါဝင္ေထာက္ကူေပးပါတယ္။

(၉) အသားအေရနဲ႔ ဆံသားကို က်န္းမာေစႏိုင္

ထမင္းစားတဲ့အခါ အသုပ္ေလးထဲမွာျဖစ္ျဖစ္ င႐ုတ္သီးစိမ္းေလးထည့္စားရင္ အသားအေရလည္းႏုပ်ိဳေစၿပီး အေရျပားက်န္းမာေရးအတြက္ပါေကာင္းပါတယ္။ အေရးအေၾကာင္းေတြကိုလည္း မျဖစ္ေစပါဘူးတဲ့။ ဗီတာမင္ စီ ေၾကာင့္ ဆဲလ္ေတြကို ေအာက္ဆီဂ်င္ဓါတ္တိုးပ်က္စီးေစျခင္းမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးၿပီး အ႐ြယ္မတိုင္မီရင့္ေရာ္မႈလကၡဏာေတြကိုေလ်ာ့ပါးေစပါတယ္။

(၁၀) အိမ္ေထာင္ေရးသုချပည့္ဝေစႏိုင္

င႐ုတ္သီးပူစပ္စပ္ေလးက ခႏၶါကိုယ္ထဲမွာ အပူဓါတ္ေပး႐ုံတင္မကဘဲ အိပ္ရာထဲအထိပါေကာင္းက်ိဳးေပးပါတယ္တဲ့။ င႐ုတ္သီးစိမ္းမွာပါတဲ့capsaicin(ကပ္ေဆးရ္စင္)ေၾကာင့္ ႏွလုံးခုန္ႏႈန္းကိုျမန္လာေစၿပီး အာ႐ုံေၾကာေတြကို ႏႈိးဆြကာေသြးလည္ပတ္မႈကိုေကာင္းေစပါတယ္။

ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးကေတာ့

င႐ုတ္သီးစိမ္းက က်န္းမာေရးအတြက္ေကာင္းတယ္ဆိုေပမယ့္ သိပ္လည္းအမ်ားႀကီးမစားပါနဲ႔။ ဆိုလိုတာက တစ္ေန႔ကို ငါးေတာင့္ထက္ ပိုမစားသင့္ပါဘူး။ၿပီးေတာ့ ဒါကိုလည္း တစ္ႀကိမ္တည္းစားမခ်သင့္ဘူးေနာ္။ တစ္ခါစားမွ တစ္ေတာင့္ႏွစ္ေတာင့္ေလာက္ပဲ စားပါ။ အစာအိမ္ကို ထိခိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဗိုက္ေအာင့္တတ္သူဆိုရင္ ကိုယ့္အစာအိမ္ကလက္ခံႏိုင္သေလာက္ထက္ပိုၿပီး စားမိတဲ့အခါ တန္ေဆးလြန္ေဘးျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အစပ္ဒဏ္ကို မခံႏိုင္ရင္ ႏို႔ေအးတစ္ခြက္ေသာက္လိုက္ရင္ သက္သာသြားပါလိမ့္မယ္။

င႐ုတ္သီးစိမ္းေတြက အမ်ိဳးအစားမတူၾကသလို အစပ္အရသာလည္း အဆင့္အလိုက္ ရွိတဲ့အတြက္ အစပ္သိပ္ျပင္းတာမ်ိဳး အၿမဲမစားသင့္ပါဘူး။ သဘာဝအက်ိဳးေက်းဇူးေတြရွိလို႔၊ ႏွစ္သက္လို႔ စားသုံးခ်င္ရင္ ဟင္းပြဲေတြထဲ အနည္းငယ္စီ ထည့္စားရင္းနဲ႔ ရႏိုင္ပါတယ္။


Ref;HEALTH GROUP

316 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.