ဆီးခ်ိဳေရာဂါရွိလဲ အသက္ရွည္ရွည္ေနႏိုင္ဖို႔

အမ်ိဳးအစား (၂) ဆီးခ်ိဳေရာဂါဆိုတာ လူႀကီးေတြေရာ လူငယ္ေတြမွာပါ အျဖစ္အမ်ားဆုံး ေရာဂါေတြထဲက တစ္မ်ိဳးပါ။ ေနထိုင္စားေသာက္မႈ ပုံစံ မွားယြင္းတာအျပင္ ေမြးရာပါ အားနည္းခ်က္၊ မိဘမ်ိဳး႐ိုး လိုက္တာ စတဲ့အခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ ျဖစ္လာႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္း ပိုမ်ားပါတယ္။ ဆီးခ်ိဳေရာဂါသည္ ေဆးနဲ႔သာ ထိန္းခ်ဳပ္ထားလို႔ရၿပီး ေရာဂါလုံးဝမေပ်ာက္တဲ့ နာတာရွည္ေရာဂါ အမ်ိဳးအစားျဖစ္လို႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဆီးခ်ိဳျဖစ္ၿပီဆိုရင္ အလြန္စိတ္ဓာတ္က်ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေျပာျပခ်င္တာကေတာ့ ေရာဂါရွိေနတဲ့တိုင္ေအာင္ ကိုယ့္ရဲ႕ ေနထိုင္စားေသာက္မႈပုံစံကို ေသခ်ာေလး ျပင္ဆင္မယ္ဆိုရင္ သာမန္လူတစ္ေယာက္လိုပဲ က်န္းမာအသက္ရွည္စြာ ေနထိုင္သြားႏိုင္မွာပါ။

ဒါဆို ဘာေတြ ျပင္ဆင္ဖို႔လိုမလဲ။
အရင္ဆုံး စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာကို ျပင္ဆင္ပါ။ ေရာဂါကို မျဖစ္ခင္က ႀကိဳတင္ကာကြယ္လို႔ ရသလို ျဖစ္ၿပီးသြားရင္လည္း ေနာက္ျပန္ဆုတ္လို႔ မရေတာ့တဲ့အတြက္ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ၿပီး အားတင္းပါ။ ဆရာဝန္ေျပာတဲ့ နည္းလမ္းေတြအျပင္ ကိုယ့္က်န္းမာေရးအတြက္ ေကာင္းက်ိဳး ျဖစ္ေစမယ့္ အရာေတြကိုသာ ပိုၿပီး လုပ္ေပးပါ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ကိုယ့္ရဲ႕ ဆီးခ်ိဳကို ပိုဆိုးေစႏိုင္တဲ့ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ ျမင့္တက္ျခင္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ပါ။ ေရာဂါအတြက္ ေသာက္ေဆးေတြကို ေန႔စဥ္ပုံမွန္ေသာက္ေပးၿပီး ဆရာဝန္ ရက္ခ်ိန္းအတြက္ သြားေရာက္ကုသမႈ ခံယူပါ။ အပိုထပ္ေဆာင္းအေနနဲ႔ ခုေျပာမယ့္ အခ်က္ေတြကို မွတ္ထားၿပီး ေန႔စဥ္လိုက္နာ က်င့္သုံးေပးပါ။

၁။ အစာအာဟာရ ပုံစံ ေျပာင္းလဲျခင္း
ေန႔စဥ္ အစာအာဟာရစုံလင္စြာ စားေသာက္ျခင္းနဲ႔ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ ျမင့္တက္ေစမယ့္ အစားအစာေတြကို ေရွာင္ျခင္းက ကိုယ့္ကို က်န္းမာအသက္ရွည္ေစႏိုင္တဲ့ အဓိက ေသာ့ခ်က္ေတြထဲက တစ္ခုပါ။ ဒီအတြက္ ကိုယ့္ရဲ႕ ဆရာဝန္နဲ႔ ေသခ်ာတိုင္ပင္ၿပီး ဘာေတြစားေသာက္သင့္လဲ၊ ေရွာင္ရမလဲဆိုတာကို ေသခ်ာေမးျမန္းၿပီး ဒီပုံစံအတိုင္း ေန႔စဥ္ မျဖစ္မေန စားေသာက္ပါ။ အဆီ၊ အခ်ိဳ၊ အငန္ စတဲ့ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္၊ ကိုလက္စထေရာ တက္ေစႏိုင္တဲ့ အစားအစာေတြကို ေရွာင္ေပးပါ။ ဂ်ဳံၾကမ္းနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့၊ အဆီနည္းတဲ့ အစားအစာေတြကို ပိုစားေပးပါ။ ငါး၊ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္၊ အေစ့အဆန္ေတြကို မ်ားမ်ား စားေပးပါ။

၂။ ေလ့က်င့္ခန္းကို ေန႔စဥ္ လုပ္ေပးျခင္း
ေလ့က်င့္ခန္း ပုံမွန္လုပ္ေပးတဲ့အခါ ေသြးလည္ပတ္စီးဆင္းႏႈန္း ေကာင္းေစသလို ႏွလုံးက်န္းမာေစတယ္။ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္နဲ႔ မလိုအပ္တဲ့ ကယ္လိုရီေတြကို ေလာင္ကြၽမ္းေစၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ထိန္းညႇိေပးႏိုင္တယ္။ အဝလြန္ျခင္းကိုလည္း ကာကြယ္ေပးတဲ့အတြက္ ဆီးခ်ိဳကို ထိန္းညႇိေပးႏိုင္သလို ေနာက္ဆက္တြဲ ေသြးတိုး၊ ႏွလုံးေရာဂါေတြ မျဖစ္ေအာင္လည္း ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဆီးခ်ိဳသမားေတြအတြက္ ေန႔စဥ္ အနည္းဆုံး နာရီဝက္ခန႔္ အျပင္းအထန္ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ လူ႔ဘဝသက္တမ္းကို ရွည္ၾကာေအာင္ ဆြဲဆန႔္ထားလို႔ ရပါတယ္ေနာ္။ အၿမဲတမ္း တစ္ေနရာတည္းမွာ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ထိုင္ေနတာထက္ လမ္းထေလွ်ာက္တာ၊ တစ္ခုခုထလုပ္တာမ်ိဳး လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ကို နည္းနည္းခ်င္းစီ ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးေပါ့။

၃။ စိတ္ဖိစီးမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း
ဘယ္ေလာက္ပဲ စိတ္ဓာတ္ႀကံံခိုင္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနပါေစ ေလာကဓံရဲ႕ တိုက္စားမႈဒဏ္ဟာ ခဏတျဖဳတ္ေတာ့ လဲၿပိဳရဆဲပါ။ ဒီဘက္ေခတ္လို အၿပိဳင္အဆိုင္မ်ားၿပီးေတာ့ ေငြေရးေၾကးေရး၊ လူမႈေရး အခက္အခဲေတြ ပိုမ်ားတဲ့ ကာလမ်ိဳးမွာဆိုရင္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ပိုၿပီးေတာင္ ခံစားရႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ဖိစီးမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းဟာ ဆီးခ်ိဳေရာဂါအတြက္သာမက စိတ္နဲ႔ ခႏၶာ၊ ႏွလုံးက်န္းမာေရးအတြက္ပါ အက်ိဳးထူးရရွိေစႏိုင္မွာပါ။ စိတ္ဖိစီးမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ တရားထိုင္တာ၊ ေယာဂက်င့္တာ၊ အားကစား၊ ေလ့က်င့္ခန္း အျပင္းအထန္လုပ္တာ၊ စိတ္ဆရာဝန္နဲ႔ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးတာ၊ အစာအာဟာရကို ဂ႐ုစိုက္တာ၊ ညဘက္ကို ျပည့္ဝစြာ အိပ္စက္အနားယူတာမ်ိဳး လုပ္ေပးလို႔ ရပါတယ္။

၄။ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းကို ရပ္တန႔္ျခင္း
ေဆးလိပ္ေသာက္လို႔ လူ႔အသက္တိုတာကလြဲၿပီး ဘာေကာင္းက်ိဳးမွ မရပါဘူးေနာ္။ အခုလိုမ်ိဳး နာတာရွည္ေရာဂါျဖစ္လို႔ ကိုယ့္က်န္းမာေရးကို ပိုၿပီး ဂ႐ုစိုက္ေနရမယ့္အခ်ိန္မွာ ဒီေဆးလိပ္ကို ေစာေစာ ျဖတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားတာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္မွာပါ။ ဒါ့အျပင္ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းဟာ အေမာမခံတာ၊ ႏွလုံးမေကာင္းတာ၊ အျမင္အာ႐ုံပ်က္စီးတာ၊ ဦးေႏွာက္အာ႐ုံေၾကာ ပ်က္စီးတာ၊ အဆုတ္ပ်က္စီးတာေတြထိပါ ျဖစ္ႏိုင္လို႔ မေကာင္းတဲ့ အက်င့္ကို ခုကတည္းက ျဖတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားသင့္ေနပါၿပီ။

ဆီးခ်ိဳအတြက္ ကိုယ့္ဘက္က ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္သင့္တဲ့ ေနထိုင္မႈပုံစံေတြအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သုံးၿပီးရင္လည္း ေဆးကို ေသခ်ာေသာက္မယ္၊ ဆရာဝန္နဲ႔ အၿမဲျပသၿပီး ကိုယ့္က်န္းမာေရးအေျခအေနကို မ်က္ေျခမျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေနမယ္ဆိုရင္ က်န္းမာအသက္ရွည္မွာ မလြဲမေသြပါပဲ။


Ref;HEALTH GROUP

358 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.