သာယာတဲ့နံနက္ခင္းတိုင္းကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔

မနက္ခင္းအခ်ိန္ဟာ တေန႔တာလုံးမွာအေရးအႀကီးဆုံးအခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မနက္ခင္းအခ်ိန္ေလးေတြကို သာသာယာယာျဖစ္ေစဖို႔က အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါတင္မကေသးပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဘဝသက္တမ္းတေလွ်ာက္မွာ မနက္ခင္းေပါင္း (၃၀၀၀၀) ေလာက္ကိုပဲ ႀကဳံေတြ႕ရမွာဆိုေတာ့ (ႏွစ္တစ္ရာသက္တမ္းနဲ႔တြက္လိုက္မယ္ဆိုရင္) မနက္ခင္းတိုင္းကို သာယာေနေအာင္ဖန္တီးဖို႔က အထူးအေရးႀကီးပါတယ္။

၁။ အိပ္ေရးဝေအာင္အိပ္ပါ

သာယာလွပတဲ့မနက္ခင္းအခ်ိန္ေလးကို မသာမယာျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္းကိုသိပါသလား။ ညအိပ္ခ်ိန္ (၄) နာရီေလာက္ပဲယူၾကည့္လိုက္ပါ။ မနက္ႏိုးရင္သိလာပါလိမ့္မယ္။ အိပ္ေရးမဝျခင္းက ခင္ဗ်ားရဲ႕လန္းဆန္းတက္ႂကြမႈေတြကို ဖ်က္ဆီးပစ္ၿပီး တေန႔တာလုံး ေလးလံထိုင္းမႈိင္းေနေစမွာပါ။

ဒါတင္မကေသးပါဘူး။ အိပ္ေရးမဝျခင္းက စိတ္အေျခအေန၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မွန္ကန္စြာခ်ႏိုင္ျခင္း၊ မွတ္ဉာဏ္ စတဲ့ ဦးေႏွာက္ရဲ႕အေရးႀကီးအစိတ္အပိုင္းေတြကိုပါ ထိခိုက္ေစႏိုင္ေတာ့ အလုပ္မွာလုပ္ရည္ကိုင္ရည္ညံ့ဖ်င္းေတာ့တာေပါ့။ ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ အိပ္ေရးဝေအာင္အိပ္ထားမယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြပိုမိုေပ်ာ္႐ႊင္ၿပီး အားအင္ျပည့္ဝေနမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ အလုပ္လည္းပိုမိုတြင္က်ယ္ေစပါတယ္။

ညအိပ္ခါနီးရင္မ်က္စိေၾကာင္တတ္တဲ့သူေတြ အတြက္ကေတာ့ အိပ္ယာဝင္ခါနီး (၁၅) မိနစ္ေလာက္အလိုမွာ Blue Light (အျပာေရာင္မီးလို႔ေခၚတဲ့ ဖုန္းတို႔၊ ကြန္ပ်ဴတာတို႔ကလာတဲ့မီးေရာင္ေတြ)၊ အိပ္ခန္းထဲက မီးေခ်ာင္းကမီးေရာင္ေတြကို ပိတ္ပစ္လိုက္ပါ။

မ်က္စိကိုအေမွာင္နဲ႔ေနသားက်ေအာင္လုပ္ၿပီး ေရာက္တတ္ရာရာေလွ်ာက္ေတြးေနတဲ့ အေတြးေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ၾကည့္လိုက္ပါ။ သိပ္မၾကာခင္ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္အိပ္ေပ်ာ္သြားတာကို ေတြ႕ရွိရပါလိမ့္မယ္။

၂။ ညထဲက ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားပါ
မနက္ခင္းအခ်ိန္ရဲ႕သာယာမႈေတြကို ဖ်က္ဆီးပစ္ႏိုင္တဲ့ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ အိပ္ယာထေနာက္က်လို႔ လုပ္စရာရွိတာေတြကို အသဲအသန္လုပ္ၿပီး အလုပ္ကို ကမန္းကတန္း ထေျပးရတာပါပဲ။ ညကတည္းက မနက္႐ုံးသြားခါနီးလုပ္ရမွာေတြကို ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားမယ္ဆိုရင္ မနက္က်ရင္ တက္သုတ္႐ိုက္ မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။

အခ်ိန္ေတြပိုေနလို႔ ႏွပ္ေကာ္ဖီေမႊးေမႊးေလးတစ္ခြက္ ေဖ်ာ္ေသာက္ၿပီးေတာင္ တေန႔တာအတြက္ အားအင္ကိုျမႇင့္တင္လို႔ရပါေသးတယ္။ မနက္႐ုံးသြားခါနီး ယူသြားရမယ့္စာ႐ြက္စာတမ္းေတြကို ညထဲကႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားပါ။ မနက္ဝတ္ရမယ့္အဝတ္အစားေတြကိုလည္း ညထဲက အျပင္ထုတ္ၿပီး ခ်ိတ္နဲ႔ ခ်ိတ္ထားပါ။ ဒါဆိုရင္မနက္ မ်က္စိ (၂) လုံးပြင့္တာနဲ႔ အရာရာတိုင္းဟာ စီစဥ္တက်ျဖစ္ေနၿပီေပါ့။

၃။ အသံဆိုးႀကီးနဲ႔ႏႈိးစက္နာရီကို ပစ္ထုတ္လိုက္ပါ

ခင္ဗ်ားမွာ အိမ္ကအေမဝယ္ေပးထားတဲ့ ေခတ္ေဟာင္းစတိုင္လ္ ႏႈိးစက္နာရီတစ္လုံးရွိပါသလား။ မနက္အိပ္ယာထခ်ိန္ေရာက္ရင္ ဆိုးဝါးတဲ့ “ဒီး…ဒီး” ဆိုတဲ့အသံႀကီးနဲ႔ ႏႈိးတတ္တယ္ေလ။ အမွန္တကယ္ေတာ့ ႏႈိးစက္နာရီသံဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြမ်က္စိ (၂) လုံးပြင့္တာနဲ႔ အရင္ၾကားရတဲ့အသံျဖစ္လို႔ သာယာလွပတဲ့မနက္ခင္းေလးကိုလိုခ်င္တဲ့သူေတြအေနနဲ႔ ဒီလိုႏႈိးစက္နာရီသံအစား တျခားသာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ အသံေလးေတြေျပာင္းသုံးသင့္ပါတယ္။

အခုဆိုရင္ စမတ္ဖုန္းေတြမွာ app ေပါင္းစုံလည္းရွိေနပါၿပီ။ မိမိႏွစ္သက္ရာ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္အသံေပါင္းစုံကိုေ႐ြးခ်ယ္ႏိုင္ပါတယ္။ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္အသံေတြက ခင္ဗ်ားကို ႏိုးေအာင္မႏွႈိးႏိုင္ဘူးလို႔ထင္ရင္ (၅) မိနစ္တစ္ခါ အသံပိုပိုက်ယ္လာၿပီး တုန္ခါေစတဲ့ setting ကိုပါထည့္ထားႏိုင္ပါတယ္။

၄။ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားလုပ္ေပးပါ

မနက္ခင္းအခ်ိန္မွာ ကိုယ္ကာယေလ့က်င့္ခန္းလုုပ္ျခင္းဟာ ခႏၶာကိုယ္ကိုအားအင္တက္ႂကြေစၿပီး လန္းဆန္းေနေစပါတယ္။ ေလ့လာမႈေတြကေဖာ္ျပထားတာကေတာ့ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္းဟာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအေျခအေနကို ေနာက္ (၁၂) နာရီေလာက္ၾကာသည္အထိ ျမႇင့္တင္ေပးပါတယ္တဲ့။

အေမရိကန္သမၼတေဟာင္း ဘားရက္ခ္အိုးဘားမားကေတာ့ တစ္ေန႔ကို (၄၅) မိနစ္ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ပါသတဲ့။ ၿပီးေတာ့ တစ္ပတ္မွာ (၆) ရက္လုပ္ပါသတဲ့။ အိုးဘားမားလုပ္သေလာက္မလုပ္ႏိုင္ရင္ေတာင္ တစ္ေန႔ မိနစ္ အနည္းငယ္ေလာက္လုပ္ေပးရင္ရပါၿပီ။ ဒိုက္ထိုးပါ။ ခါးလွည့္ပါ။

ဘယ္လီနည္းနည္း႐ိုက္ပါ။ အဓိက က လုပ္ေဆာင္တဲ့ၾကာခ်ိန္ထက္ မနက္တိုင္းေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျဖစ္တဲ့အေလ့အက်င့္ေလးတစ္ခု ရသြားဖို႔ပါပဲ။ အက်င့္ရသြားရင္ ၾကာခ်ိန္ကလည္းပိုမ်ားလာပါလိမ့္မယ္။

၅။ မနက္စာေကာင္းေကာင္းစားပါ
မနက္စာဟာ တေန႔တာလုံးမွာအေရးအႀကီးဆုံးအစားအစာပါပဲ။ စကားတစ္ခြန္းေတာင္ရွိပါေသးတယ္။ “မနက္စာကိုသူေဌးလိုစား၊ ေန႔လည္စာကိုပုံမွန္စား၊ ညစာကိုဆင္းရဲသားလိုစား” တဲ့။ အဆင့္အတန္းခြဲျခားတဲ့ စကားမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ မနက္စာကိုတဝႀကီးစားၿပီး ညစာကိုနည္းနည္းပဲစားပါလို႔ဆိုလိုခ်င္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္သာယာတဲ့မနက္ခင္းအခ်ိန္ေလးကို ပိုင္ဆိုင္လိုရင္ေတာ့ မိမိႏွစ္သက္ရာ အစားအစာကို ဝဝလင္လင္သာစားေသာက္ပါ။

၆။ မိမိႏွစ္သက္တဲ့အရာတစ္ခုခုကိုလုပ္ပါ

မနက္ခင္းအခ်ိန္ဟာ တေန႔တာလုံးမွာအေရးအႀကီးဆုံးအခ်ိန္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကိုယ္ပိုင္တဲ့မနက္ခင္းကို ကိုယ္ႏွစ္သက္တဲ့အရာေတြကိုလုပ္ရင္း အခ်ိန္ကုန္ဆုံးသင့္ပါတယ္။ အခ်ိန္အမ်ားႀကီးေပးစရာလည္း မလိုပါဘူး။ တစ္ရက္ကို မိနစ္ (၂၀) ေလာက္ပဲေပါ့။ ခင္ဗ်ားႏွစ္သက္တဲ့အရာဆိုတာလည္း တစ္ဦးခ်င္းစီအလိုက္ ကြဲျပားေနႏိုင္ပါတယ္။

မနက္ခင္းတရားထိုင္တာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ စိတ္ကိုတက္ႂကြေစတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားတစ္ကားရဲ႕အႀကိဳက္ဆုံးဇာတ္ဝင္ခန္းကို ၾကည့္တာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ (ကြၽန္ေတာ္ဆို Eminem သ႐ုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ 8 Miles ကို ခဏခဏၾကည့္ျဖစ္တယ္။) ခင္ဗ်ားအႏွစ္သက္ဆုံးအဆိုေတာ္ရဲ႕ အေခြကို နားေထာင္တာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဘာမဆိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အဓိက က မနက္ခင္းအခ်ိန္မွာခင္ဗ်ားစိတ္ကိုေပ်ာ္႐ႊင္ေစမယ့္ အရာတစ္ခုခုကို လုပ္လိုက္တာပါပဲ။

၇။ စာေရးပါ

စာေရးတယ္ဆိုတာ ဝတၳဳတစ္အုပ္၊ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ထိုင္ေရးခိုင္းတာမဟုတ္ပါဘူး။ (ဝါသနာပါသူေတြကေတာ့ ေရးခ်င္ေရးႏိုင္ပါတယ္။) မနက္ခင္းအခ်ိန္က စိတ္ကူးစိတ္သန္း အပြင့္လန္းဆုံးအခ်ိန္ျဖစ္လို႔ မနက္ခင္း အခ်ိန္မွာ စာေရးတာအႀကံေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္မနက္ခင္းအခ်ိန္မွာ အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့အိုင္ဒီယာေတြကိုခ်ေရးပါ။

ဘဝရည္မွန္းခ်က္ေတြကို ခ်ေရးပါ။ ႀကဳံေနရတဲ့ ျပသနာေတြနဲ႔ ေျပလည္ေစႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းေတြကိုခ်ေရးၿပီး စဥ္းစားပါ။ စစခ်င္းေတာ့ မထူးျခားေပမယ့္ အက်င့္ရလာရင္ ထူးျခားမႈကိုျမင္ေတြ႕လာရမွာပါ။ စိတ္ဖိစီးမႈေတြမ်ားေနရင္လည္း ခ်ေရးလိုက္ျခင္းက စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို သက္သာရာရေစပါတယ္။

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.