စိတ္ဖိစီးေၾကာင့္ ဝ လာႏိုင္လား

၀မ္းဗိုက္အဆီဆိုတာ က်န္းမာေရးအတြက္ အလြန္အႏၲရာယ္မ်ားတဲ့ အဆီမ်ိဴးပါ။ ဆီးခ်ိဳနဲ႔ ႏွလုံးေရာဂါေတြအဓိက ေဆာင္ၾကဥ္းေပးတတ္တဲ့အရာျဖစ္ၿပီး အ၀တ္အစား၀တ္တဲ့ေနရာမွာလဲ ၾကည့္ရဆိုးေစပါတယ္။ ဒီလိုဆို၀မ္းဗိုက္အဆီေတြကို ဘယ္လိုအႏိုင္ယူတိုက္ထုတ္ႏိုင္မလဲၾကည့္လိုက္ရေအာင္။

(၁) အမွ်င္ဓာတ္မ်ားမ်ားစားပါ။ ေရမွာေပ်ာ္၀င္ႏိုင္တဲ့အမွ်င္ဓာတ္ႂကြယ္၀တဲ့ အစားအေသာက္ေတြ ဥပမာ ေထာပတ္သီး၊ ဖရဲသီး၊ပဲပင္ေပါက္၊ ဘလက္ဘယ္ရီသီးစတာေတြကို စားသုံးေပးတဲ့အခါ ၀မ္းဗိုက္အဆီကိုေလ်ာ့က်ေစတာကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္။

(၂) Trans fat ကိုလုံးဝေရွာင္ၾကဥ္ပါ။ Trans fat ဆိုတာ မျပည့္၀ဆီေတြကို ဟိုက္ဒ႐ိုဂ်င္ ဓာတ္ေငြ႕ေရာက္တဲ့အခါျဖစ္ေပၚလာတာပါ။ ေထာပတ္နဲ႔ တာရွည္ခံေအာင္လုပ္ထားတဲ့အစားအေသာက္ေတြမွာ trans fat ပါ၀င္ႏိုင္တာမို႔လို႔ သတိထားေရွာင္ရွားသင့္ပါတယ္။

(၃) အရက္ကို အလြန္အကြၽံမေသာက္ပါနဲ႔။ အရက္ဟာ အသည္းေျခာက္ျခင္း၊ အသည္းေရာင္ျခင္းေတြကိုျဖစ္ေစတဲ့အျပင္ ၀မ္းဗိုက္အဆီကိုတိုးပြားေစတဲ့ အဓိကတရားခံထဲကတစ္ဦးမို႔ အရက္ကို အလြန္အကြၽံမေသာက္သင့္ပါဘူး။

(၄)အသားဓာတ္ႂကြယ္၀တဲ့ အစာမ်ားမ်ားစားပါ။ အသားဓာတ္လုံေလာက္စြာရရွိျခင္းဟာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ထိန္းသိမ္းတဲ့ေနရာမွာ အင္မတန္အေရးပါပါတယ္။ အသားအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဥအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ႏို႔နဲ႔ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြအပါအ၀င္ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳးကေနလဲ အသားဓာတ္ကိုရရွိႏိုင္ပါတယ္။

(၅) စိတ္ဖိစီးမႈကို တတ္ႏိုင္သမွ်ေလွ်ာ့ခ်ပါ။ သုေသတနေတြအရ စိတ္ဖိစီးမႈေၾကာင့္ ထြက္တဲ့ေကာ္တီေဇာဟာ အစာစားခ်င္စိတ္ကိုျမင့္တက္ေစၿပီး ၀မ္းဗိုက္မွာအဆီစုတာကိုလည္း အားေပးပါတယ္။ ေယာဂက်င့္ျခင္း၊ တရားထိုင္ျခင္းေတြက စိတ္ဖိစီးမႈကိုေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။

(၆) သၾကားဓာတ္၊ အခ်ိဳေလွ်ာ့စားပါ။ သၾကားမွာ fructose လို႔ေခၚတဲ့ဓာတ္ပါပါတယ္။ အလြန္အကြၽံစားမိတဲ့အခါႏွလုံးေရာဂါ၊ အမ်ိဴးအစားႏွစ္ ဆီးခ်ိဴေရာဂါ အ၀လြန္ျခင္းနဲ႔ အသည္းအဆီဖုံးေရာဂါေတြကို ျဖစ္ေစပါတယ္။သၾကားကို တတ္ႏိုင္သေ႐ြ႕ေလွ်ာ့စားပါ။ ျဖဴေဖြးေအာင္အေရာင္ခြၽတ္ထားတဲ့ သၾကားေတြအစား သၾကားညိဳ၊ ပ်ားရည္စတာေတြကိုအစားထိုးသုံးစြဲသင့္ပါတယ္။

(၇) Cardio (ေအ႐ိုးဗစ္) ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ပါ။ ေအ႐ိုးဗစ္ကစားျခင္းဟာ ကယ္လိုရီအျမားအျပားကိုေလာင္ကြၽမ္းေစၿပီး က်န္းမာေရးကိုထိထိေရာက္ေရာက္တိုးတက္ေစပါတယ္။ တစ္ပတ္ကို ေအ႐ိုးဗစ္ေလ့က်င့္ခန္း ငါးနာရီလုပ္ႏိုင္ရင္ သင့္၀မ္းဗိုက္အဆီေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္က်ဆင္းေစပါတယ္။

(၈)ကာဗိုဟိုက္ဒရိတ္ဓာတ္ကို ေလွ်ာ့ခ်ပါ။ ထမင္း၊ဆန္နဲ႔လုပ္တဲ့မုန္႔၊ ေကာက္ညႇင္း၊ အာလူး၊ ဂ်ဳံ၊ ေျပာင္း စတာေတြမွာ ပါတဲ့ ကာဗိုဟိုက္ဒရိတ္ကိုေလွ်ာ့ခ်ျခင္းဟာ ၀မ္းဗိုက္အဆီကို သိသိသာသာက်ဆင္းေစပါတယ္။


Ref;HEALTH GROUP

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.