အားကစားလုပ္ၿပီး နာက်င္မႈေတြကို သက္သာေအာင္လုပ္နည္း

အားကစားလုပ္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ အသားေတြမနာေစဖို႔အတြက္ ဂရုစိုက္သင့္တာေလးေတြကို ေျပာျပလိုက္ပါတယ္။

၁။ ပ႐ိုတင္း မ်ားမ်ားစားပါ
အားကစားေၾကာင့္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရွိထားၿပီးၿပီဆိုရင္ အေရးအႀကီးဆုံးကေန စလုပ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ လိုအပ္တဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြ ျဖည့္ဆည္းဖို႔ပါ။ အားကစားေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ရင္း ထိခိုက္မိတဲ့ ဒဏ္ရာေတြက ႂကြက္သားနဲ႔ တစ္ရႉးေတြမွာ ထိခိုက္မိတာမ်ားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ တစ္ရႉးေတြ ပိုမိုသန္မာလာဖို႔၊ အလ်င္အျမန္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာဖို႔ ပ႐ိုတင္းဓာတ္ႂကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာေတြ မ်ားမ်ား စားေသာက္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

၂။ ေဆးပလာစတာ ကပ္ေပးပါ၊ လိမ္းေဆးေတြ သုံးပါ
တကယ္လို႔ ဒဏ္ရာက ကိုက္ခဲတဲ့ ေဝဒနာမ်ိဳးဆိုရင္ အလ်င္အျမန္ သက္သာဖို႔ လိုအပ္တယ္ မဟုတ္လား။ ဒါမ်ိဳးဆိုရင္ အမ်ားဆုံး လုပ္မိမွာက ေဆးပူလိမ္းတာမ်ိဳးပါ။ ကိုက္ခဲတာက ေဆးပူလိမ္းတိုင္း သက္သာတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုက္ခဲဒဏ္ရာကို အျမန္ဆုံး သက္သာေစဖို႔ဆိုရင္ ပ႐ုပ္ေအးပါတဲ့ လိမ္းေဆးကို ေ႐ြးခ်ယ္မိဖို႔ လိုပါမယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ပ႐ုပ္ေအးဟာ နာက်င္မႈကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္တာေၾကာင့္ပါ။

တကယ္လို႔ လိမ္းေဆးလိမ္းရတာ သေဘာမက်ဘူးဆိုရင္ေတာ့ လုပ္လို႔ရတဲ့ ေနာက္တစ္နည္းက ေဆးပလာစတာ အသုံးျပဳတာပါ။ ပ႐ုပ္ေအးနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ ေဆးပလာစတာက အားကစားေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈေတြကို သက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။ ေလဝင္ေလထြက္ေကာင္းၿပီး ေအးျမမႈကိုေပးတဲ့ ေဆးပလာစတာေတြက ခႏၶာကိုယ္ကို ေဘးဥပဒ္မျဖစ္ေစဘဲ ကိုက္ခဲမႈ သက္သာေစျခင္း၊ ေသြးေၾကာေတြ နဲ႔ ႂကြက္သားေတြကို ေျပေလ်ာ့ေစႏိုင္ျခင္းက အားကစားလုပ္ရင္းရတဲ့ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈနဲ႔ ဒဏ္ရာေတြကို အျမန္ဆုံး သက္သာေပ်ာက္ကင္းေစဖို႔ အားကိုးသင့္တဲ့ အခ်က္ပါ။ အေရျပားမွာ ၿမဲၿမဲၿမံၿမံ ကပ္ေနႏိုင္တဲ့ ေဆးပလာစတာက လိမ္းေဆးလို ခဏခဏလိမ္းေပးေနစရာ မလိုတာကလည္း သူ႔ရဲ႕ အားသာခ်က္လို႔ပဲ ဆိုရပါမယ္။

၃။ အပူအေအးကို လိုအပ္သလို အသုံးျပဳပါ
အပူအေအးကလည္း ဒဏ္ရာသက္သာေစဖို႔ အေရးပါတဲ့ အခန္းက႑ကေန ပါဝင္ပတ္သက္ေနတတ္ပါတယ္။ အဆစ္လြဲတာ၊ အေၾကာတင္တာနဲ႔ စုတ္ၿပဲတာလိုမ်ိဳး ဒဏ္ရာေတြအတြက္ သင့္ေတာ္တဲ့ အပူအေအး ကပ္ေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒဏ္ရာ အသစ္ဆို ေအးတာကပ္ၿပီး ဒဏ္ရာေဟာင္းဆို အေႏြးကပ္ေပးတာက နည္းလမ္းေကာင္းျဖစ္ပါတယ္။

ျဖစ္ျဖစ္ခ်င္းဆို အေအးဓာတ္က အေကာင္းဆုံး ကုစားႏိုင္မွာပါ။ ဥပမာ ေရခဲဝတ္ကပ္ေပးတာ၊ ပ႐ုပ္ေအးပါတဲ့ ေဆးပလာစတာ ကပ္ေပးတာမ်ိဳးပါ။ ဒီလို ကပ္လိုက္တာက ေနာက္ပိုင္းမွာ ဒဏ္ျဖစ္ႏိုင္ေျခ နည္းသြားေစပါတယ္။ ပလာစတာ ေ႐ြးခ်ယ္တဲ့အခါ အသားအေရ ထိခိုက္မႈ ကင္းေစဖို႔အတြက္ ၾကာၾကာခံၿပီး ေလဝင္ေလထြက္ေကာင္းတာမ်ိဳး ျဖစ္ဖို႔ သတိခ်ပ္ေစခ်င္ပါတယ္။

၄။ ေရဓာတ္ မျပတ္ ျဖည့္ဆည္းေပးပါ
ေရဓာတ္က ခႏၶာကိုယ္အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခုပါ။ မျဖစ္မေန ျဖည့္တင္းေပးဖို႔ လိုအပ္တဲ့အရာပါ။ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ဖို႔ကေန အဖ်ားေဝဒနာသက္သာဖို႔အထိ ေရဓာတ္လိုအပ္ပါတယ္။ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရေနၿပီဆိုရင္ ေရဓာတ္မျပတ္ ျဖည့္ဆည္းေပးေနတာက တစ္ရႉးသစ္ေတြ ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ဖို႔ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။

၅။ ဒဏ္ရာကို အကာအကြယ္၊ အထိန္းအကြပ္ေတြ ဝတ္ဆင္ပါ
ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရရွိထားခ်ိန္မွာ သင့္ကို ဒုကၡအေပးႏိုင္ဆုံး ကိစၥတစ္ရပ္က အထပ္ထပ္ ဒဏ္ရာ ျပန္ရတဲ့ ျပႆနာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ေစတဲ့ အမွားအယြင္းကိုေတာ့ ကိုယ္တိုင္ က်ဴးလြန္မိတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ထိခိုက္ဒဏ္ရာကို ေသခ်ာမကာကြယ္ထားမိတာ၊ ဂ႐ုမစိုက္မိတာေၾကာင့္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရရွိထားရင္ အကာအကြယ္ေတြ၊ အထိန္းအကြပ္ေတြ တပ္ဆင္ၿပီး လႈပ္ရွားေနထိုင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

၆။ အေပါ့စား ေလ့က်င့္ခန္းေတြလုပ္ပါ
ဘာမွမလုပ္ပဲ ဒီအတိုင္းထိုင္ေနမယ္ဆိုရင္ သင္စိတ္ဓာတ္ က်လာႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ကိုယ့္ဒဏ္ရာ အေျခအေနကို ဆရာဝန္နဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီး ေလ့က်င့္ခန္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလးေတြ စလုပ္ဖို႔ လမ္းၫႊန္လာၿပီဆိုရင္ စလုပ္ပါ။ ျပင္းထန္တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေတြကိုေတာ့ ေရွာင္ပါ။

အေပါ့စားေလ့က်င့္ခန္းေလးေတြက သင့္ကို ကိုယ္ခံအား တိုးတက္ေစမွာျဖစ္သလို ေသြးလည္ပတ္မႈအားေကာင္းေစၿပီး ထိခိုက္ဒဏ္ရာကို ျမန္ျမန္သက္သာေစပါတယ္။ တစ္ေန႔ကို ၄၅ မိနစ္ေလာက္နဲ႔ တစ္ပတ္မွာ ၃ ရက္ေလာက္ လုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။ ေရကူးျခင္းဟာ ဒဏ္ရာအမ်ားစုအတြက္ အသင့္ေတာ္ဆုံး ေလ့က်င့္ခန္းပါ။

၇။ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္စက္ပါ
အိပ္စက္ျခင္းဟာ ဒဏ္ရာအနာတရေတြကို သက္သာေစႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းေကာင္း တစ္ခုပါ။ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ပုံမွန္အိပ္စက္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ခံအား ျမင့္တက္လာမွာျဖစ္သလို ဒဏ္ရာေတြကိုလည္း အလ်င္အျမန္ သက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။

အိပ္စက္ေနခ်ိန္မွာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္က တစ္ရႉးသစ္ေတြ ဖြဲ႕စည္းတာ၊ ခႏၶာကိုယ္က ထိခိုက္မႈေတြကို သက္သာေစတာ၊ ႂကြက္သားထဲက Lactic Acid ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးတာမ်ိဳးေတြ လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

၈။ အသားအေရ စိုေျပေအာင္လည္း ထိန္းသိမ္းပါ
အေရျပား က်န္းမာေရးကလည္း ထိခိုက္ဒဏ္ရာေတြ အလ်င္အျမန္သက္သာေစဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ တကယ္လို႔ ကိုယ့္ဒဏ္ရာက ထိခိုက္ရွနာဆိုရင္ အေရျပားေျခာက္ေနတာ၊ မသန႔္ရွင္းတာေတြက ဒဏ္ရာကို ပိုဆိုးေစႏိုင္တယ္မဟုတ္လား။ အသားအေရ စိုေျပေနေစဖို႔ သတိထားရပါမယ္။

၉။ သက္ေတာင့္သက္သာ ေနပါ
ႂကြက္သားေတြ သက္ေတာင့္သက္သာရွိေနရင္ ေဝဒနာေတြ ေစာေစာသက္သာေပ်ာက္ကင္းႏိုင္တာကို နားလည္ထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္က ႂကြက္သားတစ္ရႉးေတြ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေစဖို႔ ကူညီႏိုင္ပါတယ္။

၁၀။ ဒဏ္ရာကို ခဏခဏ မထိကိုင္ပါနဲ႔
ဒဏ္ရာကို မၾကာခဏ ထိေနကိုင္ေနတာက ဘယ္လို ဒဏ္ရာအမ်ိဳးအစား အတြက္မဆို အေထာက္အကူ မျဖစ္ေစပါဘူး။ ခဏခဏထိေန ကိုင္တြယ္ေနတာဟာ ဒဏ္ရာျပန္သက္သာဖို႔ ခႏၶာကိုယ္က လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ အေရးႀကီးတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။


Ref;HEALTH GROUP

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.