ဆီးေက်ာက္တည္ျခင္းအတြက္ သဘာဝေဆးနည္းမ်ား

ေက်ာက္ကပ္မွာ ဆီးေက်ာက္တည္တဲ့ ျပႆနာဆိုတာ လူလတ္ပိုင္းအ႐ြယ္မွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ခံစားေနရတဲ့ က်န္းမာေရးျပႆနာေတြထဲက တစ္ခုပါပဲ။ အထိုင္အထနည္းတယ္၊ ေရေသာက္နည္းရာကေန ဆီးသြားနည္းလာတဲ့အခါ ဆီးက ပုံမွန္ထက္ ဝါၿပီးအနံ႔ျပင္းလာသလို အနည္အႏွစ္ စြန႔္ပစ္ပစၥည္းေတြကလည္း ေက်ာက္ကပ္နဲ႔ ဆီးလမ္းေၾကာင္းမွာ စုပုံလာပါတယ္။ ဒီအနည္အႏွစ္ေတြက တျဖည္းျဖည္းမ်ားလာတဲ့အခါ စုသြားၿပီး ေက်ာက္လို အခဲပုံစံမ်ိဳးျဖစ္သြားပါတယ္။

ဆီးေက်ာက္တည္ျခင္းေၾကာင့္ ဆီးသြားရာမွာ အခက္အခဲျဖစ္သလို နာက်င္ျခင္း၊ ေအာ့အန္ျခင္းအျပင္ ကိုယ္တြင္းအဂၤါ အထူးသျဖင့္ ေက်ာက္ကပ္မွာ ေသြးထြက္ေစသည္အထိ ထိခိုက္ေစပါတယ္။ ဆီးေက်ာက္အေသးေလးေတြကေတာ့ သိပ္ၿပီးဒုကၡမေပးႏိုင္ဘူးဆိုေပမဲ့ ႀကီးလြန္းတဲ့ ေက်ာက္အဆင့္ထိ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ဆီးလမ္းေၾကာင္းပိတ္သြားတဲ့အထိ အေျခအေနဆိုးလာႏိုင္ပါတယ္။
၁။ ေရမ်ားမ်ားေသာက္ပါ။
ဆီးေက်ာက္တည္တယ္ဆိုတဲ့ ျပႆနာက ဆီးသြားနည္းရာကေန အဓိကစတင္လာတာပါ။ ေရေသာက္နည္းတဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္က ေရဓာတ္ဆုံးရႈံးမႈမ်ားတယ္၊ ဆီးသြားဖို႔လည္း အခ်ိန္ပိုၾကာတဲ့အတြက္ ေက်ာက္ကပ္အတြင္းမွာ အနည္အႏွစ္ေတြမ်ားလာၿပီး အခဲအေနနဲ႔ စုပုံသြားရာကေန ေက်ာက္ျဖစ္တာပါ။ ဒီေတာ့ ဆီးေက်ာက္ကို သဘာဝအတိုင္းေၾကေစဖို႔ ေရမ်ားမ်ားေသာက္ေပးပါ။ နာရီဝက္ျခားတစ္ခါ တစ္ေန႔ကို ေရ ၄လီတာေလာက္ အနည္းဆုံးေသာက္ေပးပါ။ အားကစား၊ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တဲ့သူေတြဆိုရင္ ေရပိုေသာက္ေပးသင့္ပါတယ္။

၂။ အခ်ဥ္ဓာတ္မ်ားတဲ့ အသီးအႏွံ၊ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ စားေပးပါ။
Citric acid တစ္နည္းအားျဖင့္ အခ်ဥ္ဓာတ္ပါဝင္မႈမ်ားတဲ့ အသီးအႏွံေတြက ဆီးေက်ာက္တည္ေနတဲ့သူေတြအတြက္ အေကာင္းဆုံးဓာတ္စာပါပဲ။ အခ်ဥ္ဓာတ္ရဲ႕ အဓိကအားသာခ်က္ကေတာ့ ေက်ာက္ျဖစ္ေစတဲ့ ဆီးထဲက ကယ္လ္စီယမ္ဓာတ္နဲ႔ ဓာတ္ျပဳေပးတာေၾကာင့္ ေက်ာက္ကပ္မွာ ေက်ာက္အခဲပုံစံ မျဖစ္လာေစဖို႔ ကာကြယ္ေပးတယ္။ က်ာက္အေသးေလးေတြ ရွိေနရင္လည္း ဆက္ၿပီးႀကီးထြားမလာေစဖို႔ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေခ်ဖ်က္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ သံပရာသီး၊ သံပ႐ိုသီး၊ လိေမၼာ္သီး၊ စပ်စ္သီး၊ ဘယ္ရီသီး၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီးေတြကို မ်ားမ်ားစားေပးႏိုင္သလို ေဖ်ာ္ရည္အေနနဲ႔ ညႇစ္ၿပီးေသာက္ရင္လည္း ရပါတယ္။

၃။ Oxalic Acid မ်ားတဲ့အစားအစာေတြကို ေလွ်ာ့စားပါ။
Oxalic Acid ဆိုတာ အစားအစာတခ်ိဳ႕မွာ ပါဝင္ေနတဲ့ သဘာဝဓာတ္ပစၥည္းတစ္မ်ိဳးပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္ခႏၶာကေနလည္း Oxalic Acid ကို ထုတ္လုပ္ေပးပါတယ္။ ဒီအက္စစ္ဓာတ္ကို အစာအိမ္၊ အူမႀကီး၊ ေက်ာက္ကပ္၊ ဆီးလမ္းေၾကာင္းေတြမွာ အမ်ားဆုံးေတြ႕ရပါတယ္။ အစာစားလိုက္လို႔ ဒီအာဟာရဓာတ္ေတြဟာ အရည္ေပ်ာ္ၿပီး ဆီးအျဖစ္နဲ႔ စြန႔္ထုတ္လိုက္ေပမယ့္ ဆီးသြားနည္းလာတဲ့အခါ ဒီအက္စစ္ဓာတ္ေတြဟာ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ စုပုံၿပီး ေက်ာက္တည္ေစပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုက Oxalic Acid ပါတဲ့ အစားအစာ အမ်ားစုသည္ က်န္းမာေရးအတြက္ အက်ိဳးရွိတဲ့ အစားအစာေတြျဖစ္တာေၾကာင့္ လုံးဝမစားတာထက္ ပုံမွန္စားေနက်ထက္ ေလွ်ာ့စားပါ။ Oxalic Acid ကို ဟင္းႏုႏြယ္႐ြက္၊ သၾကားမုန္လာ၊ ကိုက္လန္႐ြက္၊ ကန္စြန္းဥ၊ ေျမပဲ၊ မုန္လာ႐ြက္ေတြမွာ အမ်ားဆုံးေတြ႕ရပါတယ္။

၄။ ဗီတာမင္ စီ အားေဆးေတြကို ပမာဏအမ်ားႀကီး မေသာက္ပါနဲ႔။
ဗီတာမင္ စီကို က်န္းမာေစဖို႔၊ ကိုယ္ခံအားေကာင္းေစဖို႔၊ ေရာဂါေတြကို တိုက္ထုတ္ေပးဖို႔အတြက္ စားသုံးၾကပါတယ္။ အစားအစာအမ်ားစုမွာလည္း ဗီတာမင္ စီ ပါသလို အားေဆးအေနနဲ႔ ေသာက္လို႔လည္း ရပါတယ္။ အဓိကျပႆနာကေတာ့ တာမင္ စီ တခ်ိဳ႕ဟာ ကိုယ္ခႏၶာထဲကို ေရာက္သြားတဲ့အခါ Oxalic Acid အျဖစ္ ဓာတ္ျပဳၿပီး ေက်ာက္ကပ္မွာ သြားၿပီးအနည္းထိုင္ေနတတ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဆီးေက်ာက္တည္ေနတဲ့သူေတြဆိုရင္ ဗီတာမင္ စီ အားေဆးကို ပမာဏအမ်ားႀကီး မေသာက္သုံးသင့္ပါဘူး။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ဗီတာမင္ စီဓာတ္ကို လုံေလာက္စြာရဖို႔ အသီးအႏွံ၊ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြကို စားေပးဖို႔ပါပဲ။

၅။ ကယ္လ္စီယမ္ဓာတ္နဲ႔ မဂၢနီဆီယမ္ဓာတ္ကို လုံေလာက္စြာ ရပါေစ။
ကယ္လ္စီယမ္ဓာတ္သည္ သြားနဲ႔ အ႐ိုးအဆစ္ေတြ သန္မာေစၿပီး မဂၢနီဆီယမ္ကေတာ့ တစ္ေန႔တာအတြက္ လိုအပ္တဲ့ အားအင္ေတြနဲ႔ ႂကြက္သားေတြကို ေကာင္းစြာလႈပ္ရွားႏိုင္ေစဖို႔ ကူညီေပးတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကိုယ္ခႏၶာရဲ႕ အာဟာရဓာတ္စုပ္ယူႏိုင္စြမ္းကို ျမႇင့္တင္ေပးသလို Oxalic Acid ကိုလည္း ၿဖိဳခြဲေပးႏိုင္တဲ့အတြက္ ဆီးေက်ာက္ေတြကိုလည္း ဆက္ၿပီးႀကီးမလာေစဖို႔ ကူညီေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကယ္လ္စီယမ္ဓာတ္ လုံေလာက္စြာရဖို႔ ႏြားႏို႔၊ ဒိန္ခ်ဥ္ အစရွိတဲ့ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို ေန႔စဥ္ ေသာက္ေပးပါ။ မဂၢနီဆီယမ္ဓာတ္အတြက္ ေထာပတ္သီး၊ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ တို႔ဟူးေတြကို စားေပးပါ။

၆။ ဆားေရွာင္ပါ။
အငန္ဓာတ္က ေသြးတိုးေရာဂါသည္ေတြအတြက္သာမက ဆီးေက်ာက္တည္ေနသူေတြအတြက္လည္း အဆင္မေျပပါဘူးေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ တစ္ေန႔တာ အစာအာဟာရမွာ ဆားကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေလွ်ာ့စားေပးႏိုင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ အသင့္စားအစားအစာေတြ၊ အကင္ေတြ၊ လမ္းေဘးစာေတြကိုလည္း ေရွာင္ေပးပါ။

၇။ အသားေတြကို ေလွ်ာ့စားပါ။
ပ႐ိုတင္းဓာတ္ ပါဝင္မႈမ်ားတဲ့ အသားေတြဟာ ကိုယ္ခံအားစနစ္နဲ႔ ႂကြက္သားထုတည္ေဆာက္တဲ့ေနရာမွာ ကူညီေပးႏိုင္မယ့္ ခုလို ဆီးေက်ာက္တည္ေနတဲ့အခ်ိန္တြင္း နည္းနည္းေလွ်ာ့စားေပးႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အနီေရာင္အသားေတြကို ေလွ်ာ့စားပါ။ အသားအစား ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ႏြားႏို႔ေတြကို ပိုစားသုံးေပးပါ။


Ref;HEALTH GROUP

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.