စိတ္ဖိစီးမႈကို အျမန္ဆုံးေျဖေလွ်ာ့နည္း

တစ္ခါတေလမွာ အလုပ္အဆင္မေျပတာျဖစ္ျဖစ္၊ တျခားအမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အရာေတြေၾကာင့္ စိတ္ညစ္စရာ၊ စိတ္ရႈပ္စရာေတြကို ႀကဳံဖူးၾကမွာပါ။ အ့ဲဒီလိုအခ်ိန္မွာ အျမန္ဆုံးနဲ႔ အထိေရာက္ဆုံး စိတ္ဖိစီးမႈကို ေျဖေလွ်ာ့ေပးႏိုင္တဲ့နည္းလမ္းေတြကို ေျပာျပလိုက္ပါတယ္။

(၁) အာ႐ုံစိုက္ၿပီး အသက္ရႉပါ

ခပ္ျပင္းျပင္းႀကီးရႈိက္ရႉဖို႔ပဲေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ ႏွာဖ်ားဝကိုဝင္လာတဲ့ေလကိုအာ႐ုံစိုက္ၿပီး ၾကာႏိုင္သေလာက္ၾကာၾကာရႈိက္ရႉပါ။ ထြက္ေလနဲ႔ဝင္ေလကိုေသခ်ာလိုက္အာ႐ုံျပဳၿပီး ဝမ္းဗိုက္တစ္ခုလုံးျပန႔္ကားတဲ့အထိ ရႉသြင္းရႉထုတ္ပါ။

(၂) တရားထိုင္ပါ

မအားပါဘူး၊ေနရာအဆင္မေျပဘူးေတာ့အေၾကာင္းျပမေနပါနဲ႔။ ဘတ္စ္ကားေပၚမတ္တပ္ရပ္ေနရရင္ေတာင္ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ စိတ္ကိုတရားထိုင္သလိုထားလို႔ရႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာေျပာတာပါ။ ဆိုင္မွာျဖစ္ျဖစ္၊ အလုပ္ကထိုင္ခုံမွာျဖစ္ျဖစ္ မ်က္လုံးေလးမွိတ္၊ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းအာ႐ုံစုစည္းၿပီး ကိုယ့္စိတ္ေအးခ်မ္းေစမယ့္စာေၾကာင္းေလးတစ္ခုခု(ဘုရားစာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စိတ္ခြန္အားေပးတာပဲျဖစ္ျဖစ္)ကို စိတ္ထဲက႐ြတ္ဆို ဒါမွမဟုတ္ ပါးစပ္ကတိုးတိုးေလး႐ြတ္ဆိုေနပါ။ ဒီငါးမိနစ္အတြင္းမွာ အသက္ရႉသြင္းရႉထုတ္ကိုလည္းအာ႐ုံျပဳရင္း ႐ြတ္ဆိုေနပါ။ၿပီးတဲ့အခါ စိတ္ေပါ့ပါးေနပါလိမ့္မယ္။

(၃) လႈပ္ရွားပါ

ႏွစ္မိနစ္ေလာက္လႈပ္ရွားလိုက္႐ုံနဲ႔ စိတ္ကိုတက္ႂကြေပ်ာ္႐ႊင္ေစတဲ့ အန္ဒိုဖင္ေဟာ္မုန္းေတြကိုထြက္ရွိေစႏိုင္တယ္။ စာက်က္ေနတာ၊ အလုပ္လုပ္ေနတာဆိုလည္း အနီးအနားခဏထၿပီး ငါးမိနစ္လမ္းေလွ်ာက္ပါ။ ထလို႔မအားေသးရင္ ထိုင္လ်က္နဲ႔ပဲ အေၾကာဆန႔္ရင္ဆန႔္ေပါ့။ ခုံမွာထိုင္ၿပီး စိတ္ဖိစီးေနတာထက္ လႈပ္ရွားလိုက္တာ အေျပာင္းအလဲေလးျဖစ္ေစပါတယ္။ အျပင္နဲ႔နီးရင္ျပင္ပရႈခင္းကိုျပတင္းေပါက္ကေနၾကည့္ပါ။

(၄) ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေတြနဲ႔ ခဏခြာပါ

သီခ်င္းနားေထာင္ရင္းအလုပ္လုပ္ေနတာလား၊ ကြန္ပ်ဴတာပဲၾကည့္ေနရတာလား၊ ဖုန္းၾကည့္ေနတာလား။ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ပစၥည္းေတြခဏပိတ္၊နားၿပီး မ်က္စိမွိတ္ထားပါ။ တျဖည္းျဖည္းစိတ္ကိုေျဖေလွ်ာ့ၿပီးေအးခ်မ္းတဲ့အေဝးတေနရာေရာက္ေနသလိုေတြးလိုက္ပါ။ ဒီနည္းကေတာ့ ကိုယ္ပတ္ဝန္းက်င္ဆူညံမေနဖို႔ေတာ့ လိုတာေပါ့ေနာ္။

(၅) ပီေကဝါးပါ

ပီေကဝါးတာက စိတ္ဖိစီးမႈကိုေလ်ာ့ေစတဲ့ အလြယ္ဆုံးနည္းပါ။ သုံးမိနစ္ေလာက္ ပီေကဝါးတာနဲ႔တင္ အလုပ္မွာစိတ္ဖိစီးရတာ အေတာ္ေလးေလ်ာ့သြားေစတယ္လို႔ သုေတသနေတြက ဆိုပါတယ္။

(၆) အားရပါးရရယ္ပါ

တအားေအာ္ရယ္ဖို႔ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ လူၾကားထဲ အက်ယ္ႀကီးရယ္လို႔ စိတ္မေျပရဘဲ ပိုျပႆနာတက္ေနမယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြနဲ႔ စကားေလးနည္းနည္းေျပာရင္း စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ရယ္ေမာပါ။ ရယ္စရာေလးေတြေျပာတာ၊ ရယ္စရာဗီဒီယိုေလးအတိုေလးၾကည့္တာေတြက ငါးမိနစ္အတြင္းေပါ့ေပါ့ပါးပါးရယ္ေမာမိေစႏိုင္တဲ့နည္းေတြပါ။ စိတ္ရႈပ္ၿပီး မ်က္ႏွာမႈန္ေနတာနဲ႔စာရင္ ရယ္ၾကည့္ပါ။ စိတ္ထဲေပါ့သြားတာ ခံစားမိပါလိမ့္မယ္။


Ref;HEALTH GROUP

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.