မ်က္စိက်န္းမာေရးအတြက္ စားေပးသင့္တဲ့ အသီးအႏွံမ်ား

အခုလိုမ်ိဳး ဖုန္းအရမ္းအသုံးၾကၿပီး၊ဖုန္း၊ကြန္ပ်ဴတာ စတာေတြျဖင့္ အလုပ္လုပ္ေနရတဲ့သူေတြအတြက္ကေတာ့ မ်က္လုံးကို ထိခိုက္မွာအလြန္စိုးရိမ္ၾကရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မ်က္လုံးအတြက္ အက်ိဳးရွိေစမယ့္ အစားအစာေလးေတြကိုေျပာျပလိုက္ပါတယ္။

၁။ၾကက္ဥ

ၾကက္ဥမွာ အျမင္အာ႐ုံ ေကာင္းေစၿပီး က်န္းမာေရးကိုလည္း အေထာက္အကူျဖစ္ေစတဲ့ ဗီတာမင္ C ၊ ဗီတာမင္ E နဲ႔ ဇင့္ဓာတ္ေတြအျပင္ တျခားေသာ အာဟာရဓာတ္ေတြ ပါဝင္ပါတယ္။

၂။ ေရ
ေရဟာ မ်က္စိက်န္းမာေရးအတြက္သာမက လူသားတိုင္းရဲ႕ က်န္းမာေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္ အက်ိဳးျဖစ္ေစတဲ့ ဓာတ္ေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ ေရမ်ားမ်ားေသာက္ေပးမွ ခႏၶာကိုယ္တြင္း ေရဓာတ္ခမ္းေျခာက္တာ၊ မ်က္စိအျမင္အာ႐ုံခ်ိဳ႕ယြင္းတာကိုပါ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

၃။ ငါး
ငါးေတြမွာ မ်က္လုံးအတြက္ ေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးျပဳအဆီဓာတ္ Omega-3 fatty acid ေတြ ပါဝင္တဲ့အတြက္ မ်က္စိအားေကာင္းေစဖို႔ စားေပးသင့္ပါတယ္။ တူနာငါး၊ ေဆာ္လ္မြန္ငါး၊ ဆာဒင္းငါး အစရွိတဲ့ ငါးေတြမွာ Omega-3 fatty acid ေတြ ေပါႂကြယ္ဝလို႔ အျမင္အာ႐ုံေကာင္းေစၿပီး မ်က္လုံးေျခာက္ေသြ႕တာကိုပါ သက္သာေစပါတယ္။

၄။ ပဲ နဲ႔ အခြံမာသီး အမ်ိဳးမ်ိဳး
အခြံမာသီးနဲ႔ ပဲေတြမွာ မ်က္လုံးကို အားေကာင္းေစတဲ့ Omega-3 fatty acid ေတြအျပင္ ဗီတာမင္ E ေပါႂကြယ္ဝတဲ့အတြက္ ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ မ်က္စိအတြက္လည္း ေကာင္းက်ိဳးမ်ားစြာ ျဖစ္ေစပါတယ္။ သစ္ၾကားသီး၊ သီဟိုဠ္ေစ့၊ ပဲနီေလးတို႔ကို စားေပးရင္ မ်က္စိအားေကာင္းေစတဲ့အျပင္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ မ်က္စိထိခိုက္မႈေတြကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

၅။ အေစ့အဆန္
ေနၾကာေစ့၊ ဖ႐ုံေစ့၊ ပင္ပြားေစ့၊ ပီစတာခ်ီ႐ိုေစ့၊ ဗာဒံေစ့ တို႔လို အေစ့အဆန္ေတြမွာ ႂကြယ္ဝတဲ့ဗီတာမင္ E ေၾကာင့္ မ်က္စိအားေကာင္းေစၿပီး အျမင္အာ႐ုံၾကည္လင္ေစပါတယ္။

၆။ အစိမ္းေရာင္ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြ
ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြမွာ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ အာဟာရျဖစ္ေစတဲ့ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြ အမ်ားအျပားပါဝင္ၿပီး မ်က္လုံးကိုလည္း အားျဖစ္ေစတဲ့ ဗီတာမင္ C ဓာတ္ ပါဝင္တာေၾကာင့္ အဓိကစားေပးသင့္တဲ့ အစားအစာေတြထဲမွာ ပါဝင္ပါတယ္။ ကန္စြန္း႐ြက္၊ ကိုက္လန္႐ြက္၊ ပန္းေဂၚဖီထုပ္ အျပင္ တျခားေသာ အစိမ္းေရာင္ရွိတဲ့ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြကို စားသုံးေပးႏိုင္ပါတယ္။

၇။ မုန္လာဥနီ
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သိထားၾကတဲ့ မ်က္စိအားေဆး အစားအစာေတြထဲမွာမုန္လာဥနီဟာ တစ္ခုအပါအဝင္ပါပဲ။ မုန္လာဥနီမွာ ဗီတာမင္ A ပါဝင္လို႔ အျမင္အာ႐ုံကို ၾကည္လင္ေကာင္းမြန္ေစတယ္။ မ်က္လုံးကိုလည္း အာဟာရျဖစ္ေစတယ္။ ခႏၶာကိုယ္တြင္း အစိတ္အပိုင္းေတြကိုလည္း ေကာင္းက်ိဳးမ်ားစြာ ျဖစ္ေစပါတယ္။

၈။ ကန္စြန္းဥ

ဘီတာကယ္႐ိုတင္းႂကြယ္ဝၿပီး ဗီတာမင္ E ဓာတ္အျပင္ တျခားေသာ အာဟာရဓာတ္ေတြ ပါဝင္တဲ့ ကန္စြန္းဥကို မ်ားမ်ားစားေပးျခင္းျဖင့္ မ်က္စိမႈန္တဲ့ ေဝဒနာကို သက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။


Ref;HEALTH GROUP

472 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.