ေဖ်ာ္ရည္ေသာက္ျခင္းကရရွိလာမယ့္ အသားအေရလွပျခင္းမ်ား

လူတေယာက္ရဲ႕အသားအေရ ကသူ႔ရဲ႕က်န္းမာေရးကိုေဖာ္ျပေနတယ္လို႔ ေျပာရင္မမွားပါဘူး။ ေနမေကာင္းတဲ႔သူေတြကို ၾကည္႔လုိက္ရင္ အသားအေရမြဲေျခာက္ေျခာက္ႀကီးျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။အခုလိုေခတ္ႀကီးမွာ မိမိတို႔ရဲ႕ အသားအေရ ကိုထိန္းသိမ္းဖုိ႔ဆိုတာ အလြန္ခတ္ခဲလွပါတယ္။

(၁) သၾကားမုန္လာ ေဖ်ာ္ရည္


သၾကားမုန္လာမွာ က်န္းမာေရးအတြက္ အက်ိဳးျပဳတဲ႔ ျဒပ္ေတြ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ သႀကားမုန္လာမွာပါတဲ႔ nitrates က ဦးေနွာက္အေရွ႕ပိုင္းကို ေသြးပို႔လြတ္ျခင္းကို အေထာက္အကူျပဳတဲ႔အတြက္ေႀကာင္႔ စိတ္ေဖာက္ျပန္ျခင္းနဲ႔ အသက္အရြယ္ႀကီးရင္လာျခင္းေၾကာင္႔ အျမင္အာရံု က်ဆင္းလာျခင္းတို႔မွ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။

(၂) ဗာဒံေစ႔မွရေသာနို႔ရည္ နွင္႔ ငွက္ေပ်ာသီး၊ေထာက္ပတ္သီး ေဖ်ာ္ရည္

ဗာဒံံေစ႔ ကေနရတဲ႔နို႔ရည္မွာ ဗီတာမင္ ေအ၊ဒီနဲ႔ အီးတို႔ပါဝင္တာေၾကာင္႔ အသားအေရ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ကယ္လ္ဆီရယ္နဲ႔ပရိုတင္းေတြပါ ပါဝင္တာေၾကာင္႔ ေျခသည္းလက္သည္းနဲ႔ ဆံပင္ေတြကို သန္မာေစပါတယ္။
ေထာပက္သီးေတြက ကေတာ႔ အသားအေရကို ဝင္းပေစတဲ႔ အဆီဓာက္ေတြ ျပည္႔ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ငွက္ေပ်ာ္သီးမွာက ဗီတာမင္ ေအ၊ဘီနဲ႔အီးတို႔ ပါဝင္တာေၾကာင္႔ အသားအေရအတြက္ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။

(၃) ေရွာက္ခါးသီး ေဖ်ာ္ရည္ (grapefruit juice)

က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ခႏၶကိုယ္ အသားအေရက ဗီတာမင္စီကို မရွိမျဖစ္လုိအပ္ပါတယ္။ဗီတာမင္စီ ရဖို႔ကေတာ႔ ေရွာက္ခါးသီးကို သတိရလုိက္ပါ။ေရွာက္ခါးသီးမွာ ဗီတာမင္စီၾကြယ္ဝတဲ႔အတြက္ေၾကာင္႔ အသားအေရ တြန္႔သြားတာကို ေလွ်ာ႔ခ်ေပးၿပီး ငယ္ရြယ္နုပ်ိဳေစပါတယ္။

ၿပီးေတာ႔ အသားအေရ ပ်က္စီးသြားတာကိုလည္း ျပန္လည္ ျပဳျပင္ေပးပါတယ္ anti-oxidant ပါဝင္ပါေသးတယ္။

(၄) အုန္းေရ

အုန္းေရမွာ က်န္းမာေရးအတြက္ လိုအပ္တဲ႔ သတၱဳဓာက္နဲ႔ electrolytes မ်ားစြာပါဝင္ပါတယ္။ဒါေတြက ခႏၶာကိုယ္တြင္း ဇီဝျဖစ္ပ်က္မႈ နဲ႔ စားလုိက္တဲ႔အစားအစာေတြကေန ရရွိတဲ႔ အာဟာရဓာတ္ေတြကို ျဖန္႔ေဝေပးတဲ႔ေနရာမွာ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။
ၿပီးေတာ႔ အုန္းေရမွာ ဆဲလ္ေတြ ႀကီးထြားမႈကို အက်ိဳးျပဳတဲ႔ cytokinin ဆိုတဲ႔ အပင္ ေဟာ႔မုန္းတမ်ိဳးပါဝင္ပါေသးတယ္။တစ္ပတ္ကို ၃ ႀကိမ္ေလာက္ေသာက္ေပးမယ္ဆိုရင္ လုံေလာက္ပါၿပီ။

(၅) ရွားေစာင္းလက္ပက္ ေဖ်ာ္ရည္


ရွားေစာင္း လက္ပက္ ကိုလူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အသားအေရအတြက္ သံုံးၾကပါတယ္။ရွားေစာင္းလက္ပက္ ေဖ်ာ္ရည္ မွာလည္း အေရးျပားျပန္လည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေစတဲ႔ antioxidants ပါဝင္တဲ႔အတြက္ အသားအေရအတြက္ ေသာက္သင္႔တဲ႔ ေဖ်ာ္ရည္ထဲမွာပါပါတယ္။

(၆) နို႔

ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ေတြအရ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္လာၿပီဆိုတာနဲ႔ ၾကြက္သားေတြရဲ႕ ၁% ကို နွစ္စဥ္ ဆံုးရႈံး ရတယ္လို႔ ေျပာထားပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ၾကြက္သား ႀကံခိုင္မႈကလည္း ၁၀နွစ္အတြင္းမွာတင္ ၁၂-၁၅ ရာခိုင္နႈန္းထိ က်ဆင္းသြားပါတယ္။

Leucine လုိ႔ေခၚတဲ႔ amino acid တမ်ိဳးက ႀကြက္သားေတြ ႀကီးထြားျခင္းကို အားေပးတဲ႔အျပင္၊ ေသြးတြင္းသႀကားပါဝင္မႈကို ထိန္းညိေပးပါတယ္။နုိ႔ရည္မွာ Leucine အရင္းအျမစ္ ႀကြယ္ဝစြာပါဝင္တာေႀကာင္႔ ၾကြက္သား ဆံုးရႈံးမႈကို ေလွ်ာ႔ခ်ဖို႔အတြက္ ႏို႔ရည္ကို ေန႔စဥ္ပံုမွန္ ေသာက္သင္႔ပါတယ္။
Ref;HEALTHGROUP

938 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.