အစာအိမ္အနာရွိေနသူေတြအတြက္ ေရွာင္သင့္၊ စားသင့္သည္မ်ား

အစာအိမ္အနာဆိုတာ အစားအစာတစ္ခ်ိဳ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုေတာ့ အစာအိမ္အနာျဖစ္ေစတာက အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆးေတြ ဆက္တုိက္ ေသာက္လြန္းတာ၊ H.pylori လို႔ ေခၚတဲ့ ဘက္တီးရီးယားပိုးေၾကာင့္ စတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းေတြကို သိလာၾကပါၿပီ။ အစားအေသာက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာခ်ည္းမဟုတ္ဘူးဆိုေပမယ့္ အစာအိမ္အနာကို သက္သာေစမွာ (သို႔) ပိုဆိုးေစႏိုင္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြရွိတယ္ဆိုတာ အမွန္ပါ။

အေကာင္းဆုံးအစားအစာေတြကေတာ့

၁) Probiotics ပါတဲ့ အစားအစာမ်ား
ဒိန္ခ်ဥ္၊ ပဲျပား၊ကင္မ္ခ်ီ လိုမ်ိဳး အစားအစာေတြမွာ probiotics လို႔ေခၚတဲ့ အက်ိဳးျပဳဘက္တီးရီးယားေတြ ပါဝင္ပါတယ္။အဲ့ဒီ probiotics ေလးေတြက H.pylori ေရာဂါပိုးကို ခုခံတိုက္ထုတ္ေပးတယ္(သို႔) ကုသမႈေတြ၊ ေဆးေတြကို အာနိသင္ပိုထိေရာက္ေအာင္ ကူညီေပးတာေၾကာင့္ အစာအိမ္အနာကို သက္သာေစပါတယ္။

၂) အမွ်င္ဓာတ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား
ပန္းသီး၊ သစ္ေတာ္သီး၊ အုတ္ဂ်ဴံ စတဲ့ အစားအစာေတြမွာ အမွ်င္ဓာတ္ပါဝင္မႈ မ်ားပါတယ္။ အမွ်င္ဓာတ္က အစာအိမ္ထဲမွာ အက္စစ္ထြက္ရွိမႈ ပမာဏကို ေလ်ာ့နည္းေစၿပီး ေလပြျခင္း၊ဗိုက္ေအာင့္ျခင္းေတြကို သက္သာေစၿပီး အစာအိမ္နာတာကိုလည္း ကာကြယ္ေပးပါတယ္။

၃) ကန္စြန္းဥ
ဗီတာမင္ ေအ ၾကြယ္ဝတဲ့ ကန္စြန္းဥကေတာ့ အစာအိမ္အနာေတြကို ေသးငယ္သြားေစသလို မျဖစ္ခင္မွာလည္း ႀကိဳတင္ကာကြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ ဓာတ္ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဟင္းႏုႏြယ္၊ မုန္လာဥနီ၊ အမဲအသည္းတို႔အပါအဝင္ ဗီတာမင္ ေအ ၾကြယ္ဝတဲ့ အျခားအစားအစာေတြကိုလည္း စားသုံးႏိုင္ပါတယ္။

၄) ပန္းငရုပ္ပြ
ဗီတာမင္ စီ၊ ၾကြယ္ဝတဲ့ ပန္းငရုပ္ပြက အစာအိမ္အနာမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ စီ က အနာက်က္ေစႏိုင္တဲ့ အစြမ္းရွိတာေၾကာင့္ ဒီဓာတ္မလုံေလာက္တဲ့ သူေတြမွာ အစာအိမ္နာျဖစ္ႏိုင္ေျခပိုမ်ားပါတယ္။ ပန္းငရုပ္ပြအျပင္ အရည္ရြမ္းတဲ့ အခ်ဥ္သီးေတြ၊ စေတာ္ဘယ္ရီ၊ ကီဝီႏွင့္ ပန္းေဂၚဖီစိမ္းတို႔ကိုလည္း စားေပးလို႔ ရပါတယ္။

အစာအိမ္နာျခင္းအတြက္ အဆိုးဆုံးလို႔ ဆိုႏိုင္တဲ့ အစားအစာေတြကေတာ့
၁) ႏြားႏို႔
အရင္က အစာအိမ္အနာကို သက္သာေစတယ္ဆိုၿပီး ႏြားႏို႔ကို ေသာက္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ဒါေပမယ့္ ႏြားႏို႔ေသာက္ျခင္းက အစာအိမ္အနာကို မကာကြယ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ႏြားႏို႔ေၾကာင့္ အစာအိမ္မွ အက္စစ္ပိုထြက္ေစတာေၾကာင့္ပါ။

၂) အရက္၊ဘီယာ
အစာအိမ္မေကာင္းဘူးဆိုရင္ အရက္ကို ေလွ်ာ့ေသာက္တာျဖစ္ျဖစ္ (သို႔) လုံးဝေရွာင္သင့္ပါတယ္။အရက္ေသာက္ျခင္းက အစာေျခစနစ္ကို ထိခိုက္ေစႏိုင္တယ္ဆိုတာ သိၿပီးျဖစ္မွာပါ။ အစာအိမ္အနာရွိရင္ေတာ့ အရက္ေသာက္ျခင္းက ကင္ဆာအထိ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။

၃) အဆီမ်ားတဲ့ အစားအစာမ်ား
အဆီမ်ားတာေတြက အစာေခ်ဖ်တ္ဖို႔ အခ်ိန္ပိုၾကာသလို ဗိုက္ေအာင့္၊ဗိုက္ပြတာေတြျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ အစာအိမ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ျပႆနာေတြကို ပိုဆိုးေစပါတယ္။

၄) အပူအစပ္ေတြ
အစာအိမ္အနာရွိတဲ့ သူေတြအတြက္ေတာ့ အစပ္နည္းနည္းစားတာနဲ႔ ဗိုက္ေအာင့္ေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ လုံးဝမစားတာ အေကာင္းဆုံးပါ။

၅) အခ်ဥ္
သံပုရာသီး၊ ေရွာက္သီးတို႔လိုမ်ိဳး အခ်ဥ္သီးေတြႏွင့္ ခရမ္းခ်ဥ္သီးတို႔လို အက္စစ္ဓာတ္မ်ားတဲ့ အစားအစာေတြက အစာအိမ္အနာကိုပိုဆိုးေစပါတယ္။ အၿမဲျဖစ္တယ္ေတာ့ မဆိုလိုေပမယ့္ ဗိုက္ေအာင့္တာ၊ အစာအိမ္ အက္စစ္မ်ားလာတာေတြ ခံစားရတတ္တယ္ဆိုရင္ အစာအိမ္သမားေတြ ေလွ်ာ့စားသင့္ပါတယ္။

၆) ကဖင္း
ေကာ္ဖီ၊ လက္ဖက္ရည္ တို႔ရဲ႕ ကဖင္းဓာတ္ေတြက အစာအိမ္အနာကို ပိုဆိုးေစႏိုင္ပါတယ္။ ရိုးရိုးအစာအိမ္ျဖစ္ခ်ိန္မွာေတာင္ ေကာ္ဖီ၊လက္ဖက္ရည္ေတြကို ေရွာင္ဖို႔သတိေပးထားတာေတြ ရွိပါတယ္။


Ref; HEALTHGROUP

452 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.