ကင္းပုံရြက္ႏွင့္က်န္းမာေရး

ကင္းပုံရြက္(ဒါမွမဟုတ္) ကင္းပုံသီးတို႔က ၿခံစည္းရိုးေတြမွာ ႏြယ္တတ္ၿပီး ေပါက္တတ္တဲ့ အပင္ျဖစ္ၿပီး တခ်ိဳ႕ကလဲ  ေသခ်ာေလးစိုက္ပ်ိဳးၾကပါတယ္။အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ နယ္ဘက္ေတြမွာ အမ်ားဆုံးေတြ႕ရွိရတတ္ပါတယ္။ဒီအပင္ေတြက ႏြယ္ပင္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ၿပီး အသီးေရာ၊အရြက္၊အညႊန္႔မွာပါ ေဆးဖက္ဝင္ၾကပါတယ္။


၁) ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ကို ထိန္းညွိေပးပါတယ္။
ယခင္က ကင္းပုံကို ဆီးခ်ိဳေရာဂါကုသရန္အတြက္အသုံးျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။ ကင္းပုံပင္ရဲ႕ ရိုးတံႏွင့္ အရြက္ကို ေႀကာ္ခ်က္တာ (သို႔) ဟင္းခ်ိဳခ်တ္ေသာက္ျခင္းျဖင့္ ျပုလုပ္ၾကပါတယ္။
တစ္ပတ္ကို ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္စားေပးျခင္းျဖင့္ ဆီးခ်ိဳအတတ္အက်ကို ထိန္းညွိေစႏိုင္ပါတယ္။

၂) အဝလြန္ျခင္းမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။
ကင္းပုံသီးက အဝလြန္ျခင္းကို ကာကြယ္ေပးတယ္လို႔ သုေတသနက ေဖာ္ျပထားၾကပါတယ္။ ကင္းပုံသီးစားေပးျခင္းျဖင့္ အဆီဆဲလ္မျဖစ္ခင္အေျခအေနကို ႀကိဳတင္ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ဇီဝျဖစ္စဥ္ႏႈန္းကို ပိုျမန္ေစၿပီး ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။

၃) ေမာပန္းႏုံးခ်ိျခင္း
ကင္းပုံသီးမွာ သံဓာတ္ ၁.၄ မီလီဂရမ္ပါဝင္တာေၾကာင့္ ေသြးအားနည္းျခင္း၊ ေမာပန္းနုံးခ်ိျခင္းေတြကို သက္သာေစပါတယ္။ သံဓာတ္အားနည္းရင္ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ ေသြးအားနည္းျခင္းအပါအဝင္ တျခား လကၡဏာေတြကိုပါ သက္သာေစတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

၄) အာရုံေၾကာကိုအားေကာင္းေစပါတယ္။
ဖရဲသီးလိုမ်ိဳး ကင္းပုံသီးမွာလည္း B2 လိုမ်ိဳး ေရမွာေပ်ာ္ဝင္တဲ့ ဗီတာမင္ေတြမ်ားစြာပါဝင္ပါတယ္။ ထို႔ျပင္ အာရုံေၾကာစနစ္ကို ပိုေကာင္းမြန္ေစႏိုင္တဲ့ ဓာတ္သတၱဳ၊ အာဟာရဓာတ္ႏွင့္ ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င္ပစၥည္းေတြလဲပါဝင္ပါတယ္။အတတ္ေရာဂါ၊ အယ္လ္ဇိုင္းမားေရာဂါကိုလည္း သက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။

၅) ဇီဝျဖစ္စဥ္ကို ေကာင္းမြန္ေစတယ္။
Thiamine က ကာဗြန္ဟိုက္ဒရိတ္ေတြကို ဂလူးကို႔စ္အျဖစ္ေျပာင္းလဲေပးပါတယ္။ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ခြန္အားကို ျဖည့္တင္းေပးၿပီး ဇီဝျဖစ္စဥ္ကို ထိန္းညွိေပးတဲ့ အာဟာရဓာတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကင္းပုံသီးမွာပါတဲ့ Thiamine က ေသြးကလာပ္စည္းေတြထဲကို ဝင္ေရာက္ၿပီး ခြန္အားပိုျဖစ္ေစတာပါ။ ဒီဓာတ္ေၾကာင့္ပဲ ေသြးနီဥဆဲလ္ေတြကိုလဲ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ေစၿပီး မ်ိဳးဗီဇဆိုင္ရာ ေရာဂါမ်ားကိုလည္း ကုသေပးႏိုင္ပါတယ္။

၆) အစာေျခစနစ္ကို ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။
ကင္းပုံသီးက အစာေျခစနစ္ကို အမွ်င္ဓာတ္ျဖင့္ ေထာက္ပံ့ေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္း၊အနာျဖစ္ျခင္းလိုမ်ိဳးအစာအိမ္ႏွင့္ အူလမ္းေၾကာင္းေရာဂါေတြကိုလည္း ကုသေပးႏိုင္ပါတယ္။

၇) ေက်ာက္ကပ္ ေက်ာက္မတည္ေအာင္ကာကြယ္ေပးပါတယ္။
ေက်ာက္တည္ျခင္းက ကယ္လ္စီယမ္နဲ႔ တျခားသတၱဳဓာတ္ေတြက ဆီလမ္းေၾကာင္းအတြင္း အနည္ထိုင္စုၿပီး အခဲပုံစံျဖစ္သြားတာကုိ ဆိုလိုတာပါ။ ထိုက္သင့္တဲ့ ပမာဏထက္ပိုၿပီး အငန္စားတာမ်ားရင္ ေက်ာက္ကပ္ေက်ာက္တည္ႏိုင္ပါတယ္။ ကင္းပုံသီးမွာ ပါတဲ့ ကယ္လ္စီယမ္က က်န္းမာေရးအတြက္ေကာင္းၿပီး ဟင္းႏုနြယ္လိုမ်ိဳး တျခားဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြႏွင့္ တြဲစားရင္ ေက်ာက္ကပ္ေက်ာက္ကို ေၾကေစႏိုင္ပါတယ္။

၈) ဓာတ္မတည့္မႈေတြကို မျဖစ္ေပၚေစပါဘူး
ကင္းပုံက saponin၊ alkaloids၊ steroids ၊ flavonnoids ႏွင့္ glycosides တို႔ ၾကြယ္ဝတာေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ကို ဓာတ္မတည့္မႈေတြမျဖစ္ေအာင္လည္း ကာကြယ္ေပးပါတယ္။

၉) ကင္ဆာကာကြယ္တယ္။
ကင္းပုံသီးရဲ႕ ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င္အာနိသင္ေတြနဲ႔ ဘီယာကယ္ရိုတင္းၾကြယ္ဝမႈေၾကာင့္ ကင္ဆာကို ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီဓာတ္ေတြက အက်ိတ္ဆဲလ္ေတြႀကီးထားမႈကို ႏွိမ္နင္းနိုင္ၿပီး ကင္ဆာဆဲေတြ ျပန္႔ပြားျခင္းကို တားဆီးနိုင္ပါတယ္။

၁၀) ႏွလုံးက်န္းမာေရးအတြက္ေကာင္းပါတယ္။
ကင္းပုံသီးမွာ ပိုတက္စီယမ္လည္း ၾကြယ္ဝပါတယ္။ ပိုတက္စီယမ္ကေသြးလည္ပတ္မႈကို ထိန္းညွိေပးၿပီး ႏွလုံးက်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ ႏွလုံးေရာဂါမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။
ေဆးဖက္ဝင္တယ္ဆိုၿပီး အမ်ားႀကီးမစားဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္။ ထိုသင့္သေလာက္ကို မၾကာခဏ စားလို႔ရေပမယ့္ ပမာဏအမ်ားႀကီး စားရင္ေတာ့ ဝမ္းပ်က္၊ဗိုက္နာ စတဲ့ ေရာဂါေတြျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။


Ref;HEALTHGROUP

 

2K Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.