သရက္သီး၏ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ ၇ ရပ္

အသီးမွာ သရက္ဆိုသလိုပဲ က်န္းမာေစတဲ့ သရက္သီးက လူ႔ခႏၶာကိုယ္ကို ဘယ္လိုေစာင့္ေရွာက္မႈေပးေနသလဲဆိုတာ သိရွိဖို႔ Trend ပရိသတ္ႀကီးအတြက္ သရက္သီး၏ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ ၇ ရပ္ကို ေဝမၽွေပးလိုက္ပါတယ္။ ေဘးဘယာေဝးကြာၾကပါေစ။

၁။ အဆီနဲ႔ေသြးအခ်ိဳဓာတ္ကို ထိန္း ညွိေပးပါတယ္။ေလ့လာမႈေတြအရ သရက္သီးမွာ ဇီဝလႈပ္ရွားမႈျဖစ္ စဥ္ေတြကို ျမန္ဆန္ေစတဲ့သဘာဝပစၥည္းေတြပါဝင္ေနပါတယ္။ သရက္သီးဟာ အဆီက်ေဆးေတြမွာ ပါဝင္တဲ့အာနိ သင္နဲ႔ အလားတူပါတယ္။ aနာက္ၿပီး သရက္သီးဟာ leptin ေဟာ္မုန္း ေတြကိုနည္းပါးေစ တဲ့အတြက္အဆီ ေတြဇီဝျဖစ္ပ်က္မႈျဖစ္ စဥ္ေပၚ ေပါက္ျခင္း ကိုေႏွးေကြးေစတာျဖစ္ပါတယ္။အစာစားခ်င္စိတ္ကိုလည္း နည္းပါးေစပါ တယ္။ ေနာက္ၿပီး ေသြးတြင္း ဂလူးကို႔စ္ေတြကိုလည္း ထိန္းညႇိ ေပးႏိုင္ပါတယ္။

၂။ သရက္သီးမွာ ပိုတက္ဆီယမ္ ပါဝင္မႈမ်ားျပားတဲ့အတြက္ ႏွလံုးခုန္ သံစည္းခ်က္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ၿပီး ေသြး ေပါင္ခ်ိန္ကို ထိန္းထားေပးပါတယ္။

၃။ ကင္ဆာေရာဂါေတြကို ကာကြယ္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္သရက္သီးေတြမွာပါဝင္ တဲ့ ေပၚလီဖီေနာ္ဟာ ကင္ဆာဆဲလ္ေတြ ကို သတ္ပစ္ႏိုင္ပါတယ္။ကင္ဆာ ေရာဂါျဖစ္ေစတဲ့ ေရာင္ရမ္း မႈျဖစ္စဥ္ ေတြကိုတားဆီးေပးႏိုင္တဲ့ ဓာတ္တိုး ဆန္႔က်င္ပစၥည္းေတြ ပါဝင္ေနတဲ့အတြက္ေသြးကင္ဆာ၊ ဆီးက်ိတ္ကင္ ဆာနဲ႔ အူမႀကီးကင္ဆာေတြကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

၄။ ခုခံအားစနစ္ကို ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္ပါ တယ္။ ဗီတာမင္စီနဲ႔ ဗီတာမင္ေအေတြ ပါဝင္မႈ ျမင့္မားတဲ့ အတြက္ခုခံအား စနစ္ကို ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါ တယ္။

၅။ သရက္သီးမွာပါဝင္တဲ့ အမွ်င္ ဓာတ္ေတြ၊ အင္ဇိုင္းေတြဟာ အစာ ေျချခင္းကို ျမန္ဆန္ေစၿပီး ကိုယ္ခႏၶာ အပူခ်ိန္ကိုလည္း မွ်တေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခုလိုပူျပင္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာသရက္ သီးေဖ်ာ္ရည္ေအးေအး ေလးေသာက္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ သရက္သီးစိမ္းကေတာ့ ေနပူေလာင္ျခင္းကို တားဆီးေပးႏိုင္ပါတယ္။

၆။ သရက္သီးမွာ ဗီတာမင္ B6 ပါဝင္ မႈကအာ႐ံုေၾကာေတြကေန ဦးေႏွာက္ ကို ပို႔ေဆာင္ေပးတဲ့ စနစ္ကို ပိုမိုလွ်င္ ျမန္ေစပါတယ္။

၇။ သရက္သီးမွာပါဝင္တဲ့ သတၴဳ ဓာတ္ေတြဟာ ေသြးနီဥဆဲလ္ေတြ ထုတ္လုပ္မႈကိုျမႇင့္ တင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

[ Unicode ]

အသီးမှာ သရက်ဆိုသလိုပဲ ကျန်းမာစေတဲ့ သရက်သီးက လူ့ခန္ဓာကိုယ်ကို ဘယ်လိုစောင့်ရှောက်မှုပေးနေသလဲဆိုတာ သိရှိဖို့ Trend ပရိသတ်ကြီးအတွက် သရက်သီး၏ ကျန်းမာရေးစောင့်ရှောက်မှု ၇ ရပ်ကို ဝေမျှပေးလိုက်ပါတယ်။ ဘေးဘယာဝေးကွာကြပါစေ။

၁။ အဆီနဲ့သွေးအချိုဓာတ်ကို ထိန်း ညှိပေးပါတယ်။လေ့လာမှုတွေအရ သရက်သီးမှာ ဇီဝလှုပ်ရှားမှုဖြစ် စဉ်တွေကို မြန်ဆန်စေတဲ့သဘာဝပစ္စည်းတွေပါဝင်နေပါတယ်။ သရက်သီးဟာ အဆီကျဆေးတွေမှာ ပါဝင်တဲ့အာနိ သင်နဲ့ အလားတူပါတယ်။ aနာက်ပြီး သရက်သီးဟာ leptin ဟော်မုန်း တွေကိုနည်းပါးစေ တဲ့အတွက်အဆီ တွေဇီဝဖြစ်ပျက်မှုဖြစ် စဉ်ပေါ် ပေါက်ခြင်း ကိုနှေးကွေးစေတာဖြစ်ပါတယ်။အစာစားချင်စိတ်ကိုလည်း နည်းပါးစေပါ တယ်။ နောက်ပြီး သွေးတွင်း ဂလူးကို့စ်တွေကိုလည်း ထိန်းညှိ ပေးနိုင်ပါတယ်။

၂။ သရက်သီးမှာ ပိုတက်ဆီယမ် ပါဝင်မှုများပြားတဲ့အတွက် နှလုံးခုန် သံစည်းချက်ကို ထိန်းချုပ်နိုင်ပြီး သွေး ပေါင်ချိန်ကို ထိန်းထားပေးပါတယ်။

၃။ ကင်ဆာရောဂါတွေကို ကာကွယ် ပေးနိုင်ပါတယ်။ လတ်လတ်ဆတ်ဆတ်သရက်သီးတွေမှာပါဝင် တဲ့ ပေါ်လီဖီနော်ဟာ ကင်ဆာဆဲလ်တွေ ကို သတ်ပစ်နိုင်ပါတယ်။ကင်ဆာ ရောဂါဖြစ်စေတဲ့ ရောင်ရမ်း မှုဖြစ်စဉ် တွေကိုတားဆီးပေးနိုင်တဲ့ ဓာတ်တိုး ဆန့်ကျင်ပစ္စည်းတွေ ပါဝင်နေတဲ့အတွက်သွေးကင်ဆာ၊ ဆီးကျိတ်ကင် ဆာနဲ့ အူမကြီးကင်ဆာတွေကို ကာကွယ်ပေးနိုင်ပါတယ်။

၄။ ခုခံအားစနစ်ကို မြှင့်တင်ပေးနိုင်ပါ တယ်။ ဗီတာမင်စီနဲ့ ဗီတာမင်အေတွေ ပါဝင်မှု မြင့်မားတဲ့ အတွက်ခုခံအား စနစ်ကို မြှင့်တင်ပေးနိုင်ခြင်း ဖြစ်ပါ တယ်။

၅။ သရက်သီးမှာပါဝင်တဲ့ အမျှင် ဓာတ်တွေ၊ အင်ဇိုင်းတွေဟာ အစာ ခြေခြင်းကို မြန်ဆန်စေပြီး ကိုယ်ခန္ဓာ အပူချိန်ကိုလည်း မျှတစေပါတယ်။ ဒါကြောင့် အခုလိုပူပြင်းနေတဲ့ အချိန်မှာသရက် သီးဖျော်ရည်အေးအေး လေးသောက်ပေးနိုင်ပါတယ်။ သရက်သီးစိမ်းကတော့ နေပူလောင်ခြင်းကို တားဆီးပေးနိုင်ပါတယ်။

၆။ သရက်သီးမှာ ဗီတာမင် B6 ပါဝင် မှုကအာရုံကြောတွေကနေ ဦးနှောက် ကို ပို့ဆောင်ပေးတဲ့ စနစ်ကို ပိုမိုလျှင် မြန်စေပါတယ်။

၇။ သရက်သီးမှာပါဝင်တဲ့ သတ္ထု ဓာတ်တွေဟာ သွေးနီဥဆဲလ်တွေ ထုတ်လုပ်မှုကိုမြှင့် တင်ပေးနိုင်ပါတယ်။

Ref; goodhealth

 

336 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.