ဗိုက္အဆီက်ေစဖို႔ ႀကိဳးစားေနတယ္ဆိုရင္ ဒါေတြလုံးဝမလုပ္မိပါေစနဲ႔။

အိပ္ေရးပ်က္ျခင္းေၾကာင့္ ဝလာႏိုင္သလို၊ အထိုင္မ်ားျခင္းေၾကာင့္လည္း ဗိုက္မွာ အဆီေတြစုၿပီး ဝလာႏိုင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လူတစ္ေယာက္က ဝ လာၿပီဆိုရင္ ဗိုက္ကအရင္စထြက္လာတာပါ။အဲ့ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ခႏၶာအလွကို ဖ်က္ဆီးေနတဲ့ ပူေနတဲ့ ဗိုက္ကို နည္းမ်ိဳးစုံနဲ႔ ႀကိဳးစားခ်ၾကမိမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒီလိုအဆီခ်တဲ့ေနရာမွာ အစားေလွ်ာ့ရုံနဲ႔တင္မၿပီးေသးပါဘူး။အခုေျပာျပမယ့္ အမွားေတြကိုေတာ့ လုံးဝမလုပ္မိေစဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္။

၁) ဗိုက္အဆီခ်ေစဖို႔ အိပ္ထမတင္ တစ္မ်ိဳးတည္း ေဇာက္ခ်လုပ္ျခင္း။
အိပ္ထမတင္ေလ့က်င့္ခန္းက ဗိုက္ၾကြက္သားေတြကို အားသန္ေစၿပီး ဗိုက္အဆီကို က်ေစတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းဆိုတာမွန္ေပမယ့္ သူ႔တစ္မ်ိဳးတည္းလုပ္ၿပီး အျခား Cardio ေလ့က်င့္ခန္းေတြ မလုပ္ဘဲေနရင္ေတာ့ အခ်ိန္တိုအတြင္း အဆီက်ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
၂) အိပ္ခ်ိန္နည္းျခင္း။
အိပ္ခ်ိန္နည္းလြန္းတဲ့အခါ ကိုယ္တြင္းမွ ဇီဝကမၼျဖစ္စဥ္ေတြ ကေမာက္ကမျဖစ္ကုန္ၿပီး ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္မ်ားလာမယ့္အျပင္ ဗိုက္ဆာေစတဲ့ စင္တာကိုလည္း သြားေရာက္လႈံ႕ေဆာ္ၿပီး ghrelin နဲ႔ leptin ေဟာ္မုန္းေတြ ပိုျဖစ္တတ္ၿပီး အဆီစုျခင္းကို အားေပးသလိုျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။
၃) HIIT(HIGH-INTENSITY INTERVAL TRAINING)
အခ်ိန္ပိုင္းနဲ႔ ျပင္းထန္စြာ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တဲ့ ဒီ HIIT ေလ့က်င့္ခန္းက ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုလုံးမွာ ရွိတဲ့ ကယ္လိုရီေတြကို တစ္ဆုံးေလာင္ကၽြမ္းေစတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းအမ်ိဳးအစားပါ။ လုပ္ရတာပင္ပန္းလြန္းတာေၾကာင့္ တစ္ခ်ိဳ႔ ဒီ HIIT ကိုမလုပ္ပဲ ေက်ာ္သြားခဲ့ရင္ ဗိိုက္အဆီက်ဖို႔ ပိုၿပီး ခက္ခက္ခဲခဲ လုပ္ရပါလိမ့္မယ္။
၄) ဗိုက္အဆီက်ေစခ်င္တဲ့ ေဇာနဲ႔ အဆီနည္းတဲ့ အစားအစာေတြခ်ည္းပဲ ေရြးစားျခင္း။
အဆီနည္းတဲ့ အစားအေသာက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အဆီထုတ္ထားၿပီး စားေကာင္းေအာင္ သၾကားနဲပ အျခား အရသာမႈန္႔ေတြ ထည့္ထားတာမ်ားတဲ့အတြက္ သူတို႔ခ်ည္းအားကိုးစားလို႔မရပါဘူး။ အဆင့္သင့္ အဆီထုတ္ထားတဲ့ အစားအစာေတြအစား ေထာပတ္သီး၊ အေစ့အဆံ၊ သံလြင္ဆီ၊ အဆီမ်ားတဲ့ ငါးေတြနဲ႔ ၾကက္ဥအႏွစ္တို႔လိုမ်ိဳး သဘာဝအစားအစာေတြ ေရြးစားပါ။
၅) စိတ္ဖိစီးမႈ ေျပေလ်ာ့ေအာင္မေနျခင္း။
စိတ္ဖိစီးမႈက အဝလြန္ေစတဲ့ ျပဿနာ၊ ဗိုက္မွာအဆီစုေစတဲ့ျပဿနာႏွင့္ အျခားက်န္းမာေရး ကိစၥအားလုံးရဲ႕ အသံတိတ္လူသတ္သမားလို႔ေတာင္ေျပာလို႔ရပါတယ္။စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားေလေလ ခါးတစ္ဝိုက္အဆီတတ္ေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္တဲ့ Cortisol ေဟာ္မုန္းထြက္လာေလေလျဖစ္ၿပီး၊ ပိုပိုဝလာမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။
၆) ကယ္လိုရီ အလြန္အကၽြံေလွ်ာ့စားျခင္း။
ကယ္လိုရီအလြန္ေလွ်ာ့စားတာ၊ အစားအငတ္ခံတာ စတာေတြက ပိန္ေစတဲ့အခ်က္ေတြလို႔ ထင္ရေပမယ့္ ဘာကယ္လိုရီမွမဝင္တာၾကာလာတဲ့အခါ ကိုယ္ခႏၶာ Starvation state လို႔ေခၚတဲ့ အဆင့္တစ္ခုကို ေရာက္သြားပါတယ္။ ဒီအဆင့္ေရာက္သြားၿပီဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္မွာ စြမ္းအင္ထုတ္ဖို႔အတြက္ ကုန္ၾကမ္းေတြ မရွိေတာ့မွာ စိုးလို႔ ဘာပဲစားစား အဆီအျဖစ္စုထားတဲ့အေျခအေနကို ေရာက္သြားပါေတာ့တယ္။
၇) အဆီက်ေဆးေတြနဲ႔ အဆီက်ခါးပတ္ေတြအေပၚ မွီခိုလြန္းျခင္း။
ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ရမွာ ပ်င္းၿပိး ပိန္ခ်င္တဲ့သူေတြအတြက္ အဆီက်ေဆးေတြကေတာ့ အားကိုးစရာ ဆရာတစ္ဆူပါပဲ။ဒါေပမယ့္ သဘာဝအတိုင္းမဟုတ္တဲ့ ဘယ္အရာမွာမွ ေကာင္းတာမရွိတဲ့အတြက္ ဗိုက္အဆီခ်ဖို႔ ေဆးေတြခ်ည္းအားကိုးေနရင္လည္း မသင့္ေတာ္ပါဘူး။
၈) လုံေလာက္တဲ့ ပရိုတင္းဓာတ္ေတြမစားျခင္း။
ပရိုတင္းအသားဓာတ္မွာ ကယ္လိုရီေတြပါတယ္ဆိုေပမယ့္ သူကေန အဆီျဖစ္တာမဟုတ္ဘဲ ၾကြက္သားတတ္ေအာင္အားေပးတဲ့ အရာျဖစ္တာေၾကာင့္ အဆီက်ၿပီး ၾကြက္သားေလးနဲ႕ က်စ္လစ္တဲ့ ဗိုက္လွလွေလးရဖို႔ လုံေလာက္တဲ့ ပရိုတင္းေတြ စားေပးဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။
ဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ ဒီမွားတတ္တဲ့ အက်င့္ေလးေတြကို ျပင္၊ ထိေရာက္တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းလည္းလုပ္၊အစားလဲဆင္ျခင္မယ္ဆိုရင္ စိတ္ကူးထဲကအတိုင္း လွပခ်ပ္ရပ္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္မွာပါ။

Ref;hello health group

326 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.