တိရိစာၦန္အသည္းေတြမွာပါ၀င္တဲ႔ ဗီတာမင္ေတြဟာ သင္႔က်န္းမာေရးကို တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစ

cub_liver_activity1_image2.jpg

 

တိရစာၦန္အသည္းကို ပဲေတာင္႔ရွည္၊ အီတလီအလယ္ပိုင္းကထြက္တဲ႔ ၀ိုင္နီ နဲ႔ တြဲဖက္စားေသာက္လိုက္ရရင္ အေတာ္မိန္မွာပါ။ တိရစာၦန္အသည္းေတြမွာ ဗီတာမင္ႂကြယ္၀တဲ႔အျပင္ ပရိုတိန္းပါ၀င္ႏႈန္းလဲ ျမင္႔ပါတယ္။ ကမာၻ႔ႏိုင္ငံေပါင္းစံုမွာ ၾကက္၊၀က္၊အမဲ စတဲ႔ တိရိစာၦန္ေတြရဲ႕ ကလီစာခ်က္ျပဳတ္နည္းေပါင္းစံုရွိပါတယ္။

အသဲတစ္မ်ိဳးစီမွာ ပါ၀င္တဲ႔ ဗီတာမင္နဲ႔ အာဟာရဓါတ္ ပမာဏကေတာ႔ ေျပာင္းလဲမႈရွိပါတယ္။ တိရိစာၦန္ကလီစာမွာ ကိုလက္စထေရာဓါတ္လဲ ႂကြယ္၀လွပါတယ္။ အမဲအေကာင္ငယ္ေလ၊ က်န္းမာေရးအတြက္ေကာင္းေလျဖစ္ျပီး အဆိပ္ပါ၀င္မႈလည္း ကင္းေလပါပဲ။ အမဲေကာင္ငယ္ အသည္းမွာ ဗီတာမင္A ပါ၀င္ျပီး မ်က္စိ၊ အသားအေရ၊ သြား၊ အရိုး နဲ႔ ႏူးညံ႕တဲ႔တစ္ရွဴးက်န္းမာေရး တို႔အတြက္ အထူးေကာင္းမြန္လွပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ ကိုယ္ခံအားစနစ္ကိုလည္း တိုးျမွင္႔ေပးတဲ႔ အာဟာရဓါတ္တစ္ခုပါ။ ဗီတာမင္ B6နဲ႔B12ေတြကို အမဲေကာင္ငယ္ အသည္းကေန ရႏိုင္ျပီး ေသြးနီဥဆဲလ္က်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။

ဘဲအသည္း

ဘဲအသည္းကို ျပင္သစ္မွာ ေန႔စဥ္ပံုမွန္လို စားသံုးၾကျပီး တစ္ခါတစ္ေလမွာ ေစ်းအေတာ္ေပးရတာပါ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘဲအသည္းမွာ ပရိုတိန္း၊ သတၱဳဓါတ္၊ ေကာ႔ပါး၊ ဗီတာမင္ေအ၊ မရွိမျဖစ္အမိုင္ႏိုအက္ဆစ္၉မ်ိဳး၊ စတာေတြပါ၀င္ပါတယ္။ ေကာ႔ပါးဓါတ္ကို မိုက္ခရိုသတၱဳဓါတ္လို ႔လူသိမ်ားျပီး မရွိမျဖစ္ Trace Mineral ျဖစ္ပါတယ္။ အရိုးတည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေဟာ္မုန္းဖန္တီးျခင္း တို႔အတြက္ အေရးပါလွျပီး ႏွလံုးခုန္ႏႈန္းကိုလည္း ပံုမွန္ျဖစ္ေစပါတယ္။ ေကာ႔ပါးဓါတ္မွာ ဓါတ္တိုးဆန္႔က်င္ ဂုဏ္သတၱိရွိတဲ႔အတြက္ ကင္ဆာေရာဂါကိုလည္း တိုက္ဖ်က္ႏိုင္တယ္လို႔ အေမရိကန္ ကင္ဆာ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းက ညႊန္းဆိုထားပါတယ္။

ငါးၾကီး အသည္း

ငါးၾကီးဆီပါ၀င္တဲ႔ ငါးၾကီးအသည္းဟာ အပယိကဖ်ားနာတာေလာက္ကို ကုသေပးႏိုင္ပါတယ္။ အျခားငါးအဆီေတြလိုပါပဲ ငါးၾကီးဆီမွာ beta-carotene, ဗီတာမင္ A, ဗီတာမင္ D နဲ႔ အိုမီဂါ-3 အက္ဆစ္ နဲ႔ အျခားအဆီေတြထက္ ျပည္႔၀ဆီဓါတ္နည္းတဲ႔ အဆီဓါတ္ေတြပါ၀င္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ D ဟာ ထံုးဓါတ္ စုပ္ယူမႈအားေကာင္းေစပါတယ္။ ဗီတာမင္ခ်ိဳ႕တဲ႔မႈေတြဟာ ၂၀ရာစုမွာ စျပီးေခတ္စားလာခဲ႔ပါတယ္။ အေမရိကန္ ေျမာက္ပိုင္းေဒသျမိဳ႕ေတြမွာ ဆင္းရဲျပီး အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ႔ တဲ႔ကေလးေတြဟာ ဗီတာမင္D ခ်ိဳ႕တဲ႔မႈကို ခံစားၾကရပါတယ္။ ငါးၾကီးအသည္းဟာ ဗီတာမင္ခ်ိဳ႕တဲ႔မႈကို တိုက္ဖ်က္ေပးႏိုင္ျပီး အရိုးေပ်ာ႔နာ လိုေရာဂါမ်ိဳးေတြကို မျဖစ္ေစေအာင္ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။  အေရးျပားေပၚမွာ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရတယ္ဆိုရင္ ငါးၾကီးအသည္းအဆီ ကိုသုတ္လိမ္းလိုက္ပါ။ ငါးၾကီးအသည္းအဆီကို မွန္မွန္ေသာက္ေပးမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ေသြးခဲျခင္းကို လည္းကာကြယ္ေပးပါလိမ္႔မယ္။

ၾကက္အသည္း။

ၾကက္အသည္းကို စားမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ အဆိပ္နဲ႔ ေဟာ္မုန္းေတြပါတဲ႔ အသည္းကိုမစားမိဖို႔ေတာ႔ အေသအခ်ာေရြးခ်ယ္ဖို႔လိုအပ္ပါလိမ္႔မယ္။ ဓါတုေဆးေတြေကြ်းထားတဲ႔ ၾကက္မဟုတ္တဲ႔ သဘာ၀အတိုင္း ေမႊးျမဴထားတဲ႔ ၾကက္ရဲ႕အသည္းမွာေတာ႔ ဗီတာမင္-12 ပါ၀င္ပါတယ္။ ဗီတာမင္-12 ဟာမွတ္ဉာဏ္ဆံုးရႈံးမႈကို ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ စိတ္လန္းေစျပီး အားရွိေစပါတယ္။ ကိုယ္ခံအားစနစ္ ကိုလည္းပိုေကာင္းေစပါတယ္။ ၾကက္အသည္းမွာ ဗီတာမင္-A ပါ၀င္ႏႈန္းနည္းတဲ႔အတြက္ အမဲနဲ႔ ဘဲအသည္းေတြကို အခါအခြင္႔သင္႔သလို စားေပးပါ။

Ref:Yahoo! Health

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.