ရင္ပူရင္ဆာ ခဏခဏျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္….

ရင္ပူရင္ဆာျဖစ္ျခင္းကို လူတိုင္းလိုလုိၾကံဳဖူးၾကမွာပါ။ ရာသီဥတုပူရတဲ့အထဲ ရင္ထဲကပါပူေနရင္ ေနရတာ သက္ေတာင့္သက္သာမ႐ွိပါဘူး။အေမရိကန္လူမ်ဳိး အမ်ားစုမွာ တစ္လကို အနည္းဆံုးတစ္ေခါက္ေတာ့ ရင္ပူရင္ဆာျဖစ္ေနျပီး ညဘက္ေတြဆိုရင္ ဘယ္လိုမွျပန္အိပ္လို႔မရေၾကာင္းသိရပါတယ္။ ရင္ပူရင္ဆာျဖစ္ျခင္းကို ကာကြယ္ႏုိင္မယ့္နည္းလမ္းေလးေတြကေတာ့….

Image result for heartburn

အိပ္စက္ပံုစံအေနအထား

Image result for sleep

ရင္ပူရင္ဆာျဖစ္ျခင္းက သင့္ရဲ ႔အိပ္ပံုအိပ္နည္းနဲ႔အမ်ားၾကီး သက္ဆိုင္ပါတယ္။ ဒီေ၀ဒနာကိုခံစားေနရသူအမ်ားစုအတြက္ ဘယ္ဘက္ျခမ္းကိုေစာင္းအိပ္ျခင္းက ပံုစံအမွန္ျဖစ္ျပီး သင့္ရဲ ႔အစာေျခစနစ္ကိုလည္း ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ေနာက္ထပ္ အိပ္စက္နည္းတစ္ခုကေတာ့ အေပၚပုိုင္းခႏာကို္ယ္ကို အနည္းငယ္ျမွင့္ျပီး အိပ္စက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီလိုအိပ္စက္ျခင္းက အစာအိ္မ္အခ်ဥ္ေပါက္ျခင္းကိုလည္း ကာကြယ္ေပးႏုိင္တာမို႔ပါ။ တစ္ခုသတိထားရမွာက သင့္ေခါင္းအံုးကိုျမွင့္အိပ္ေပးျခင္းက အကူညီျဖစ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ခႏာကုိယ္အေပၚပုိင္း တစ္ပုိင္းလံုးကို ပံုမွာျပထားတဲ့အတိုင္း အိပ္ယာမွ ၆လက္မအကြာ ျမွင့္အိ္ပ္ေပးမွ သက္သာပါမယ္။

စားေသာက္မႈပံုစံ

Image result for eat

အဆီစိမ့္မ်ားတ့ဲ့ အစားစာေတြကို ေ႐ွာင္႐ွားတာက သင့္ကိုရင္ပူရင္ဆာျဖစ္ျခင္းမွ အေကာင္းဆံုးကာကြယ္ေပးတဲ့နည္းလမ္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေ႐ွာင္သင့္တဲ့ အစားစာေတြထဲမွာ သံပုရာသီး၊ ေ႐ွာက္သီး ၊ ေကာ္ဖီ ၊ လူကိုလန္းဆန္းေစတဲ့ ေဖ်ာ္ရည္မ်ား (အထူးသျဖင့္္ ဆိုဒါ) ၊ ပူ႐ွိန္း သၾကားလံုး ၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး ၊ အရက္ (အထူးသျဖင့္ ၀ိုင္နီ) ၊ ေခ်ာကလက္၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ ၊ ၾကက္သြန္နီ နဲ႔ အစပ္ေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။ က်န္းမာေရးနဲ႔မညီညြတ္တဲ့ သေရစာမုန္႔ေတြကိုလည္း ေ႐ွာင္႐ွားပါ။ အရည္ေသြးျပည့္မွီတဲ့ အစားစာေတြကိုစားမွ ခႏာကိုယ္က ဒါေတြကို ေကာင္းေကာင္းအစာေျခဖ်က္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

အစားေသာက္ စားရာမွာ မေလာပါနဲ႔။ ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ပံုမွန္ အစာကိုိေၾကညက္ေအာင္ ၀ါးစားပါ။ ဗိုက္ဆာတယ္၊ ဟင္းေကာင္းတယ္ဆိုျပီး ဗိုက္အရမ္းေလးသြားေအာင္ မစားလုိ္က္ပါနဲ႔။ ကိုယ္ဗိုက္ကလက္ခံႏုိင္သေလာက္ပဲ စားပါ။ အစားေသာက္က အရမ္းပူေနရင္ (သို႔) အရမ္းေအးေနရင္လည္း အေလာတၾကီး မစားလိုက္ပါနဲ႔။

ခႏၶာကိုယ္ကို ဂ႐ုစိုက္

ေဆးလိပ္ ၊ အရက္ေသာက္ျခင္းကို အျပီးပုိင္ႏႈတ္ဆက္လုိက္ပါ။ ခႏာကိုယ္ဟာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႐ွိသင့္႐ွိထိုက္တဲ့ ကိုယ္အေလးခ်ိန္နဲ႔ ေသြးေလလည္ပတ္မႈဟာ ေကာင္းမြန္ေနဖို႔ပဲလုိအပ္တာပါ။ မၾကာေသးခင္က ေလ့လာမႈတစ္ခုမွာ ၀ိတ္အရမ္းခ်လြန္းရင္လည္း ရင္ပူရင္ဆာျဖစ္ေစတယ္လို႔သိရပါတယ္။ အျခားေနထုိင္မႈပံုစံေတြက ရင္ပူရင္ဆာျဖစ္ျခင္းကုိ မသက္သာေစဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဆရာ၀န္ဆီမွာ သင့္ရဲ ႔က်န္းမာေရးနဲ႔ပတ္သတ္ျပီး သြားေရာက္တုိင္ပင္ၾကည့္ပါ။

တင္းၾကပ္တဲ့ အ၀တ္စားေတြေ႐ွာင္သင့္

အရမ္းတင္းၾကပ္လြန္းတဲ့ အ၀တ္အစားေတြဟာ ၀မ္းဗိုက္ၾကြက္သားေတြကို ဖိအားမ်ားေစျပီး အစာအိမ္အတြင္း အခ်ဥ္ဓာတ္ပမာဏာေတြျမင့္တက္လာႏုိင္ပါတယ္။ ခႏာကိုယ္နဲ႔ ကြက္တိက်မယ့္  အက်ီ ၤမ်ဳိးကို၀တ္ဆင္တာ ဘာမွမျဖစ္ေပမယ့္ အျမဲတမ္း တင္းၾကပ္တဲ့အက်ီ ၤေတြကို ၀တ္ဆင္မယ္ဆိုရင္ ရင္ပူရင္ဆာျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီး လူကုိသက္ေတာင့္သက္သာလည္းမ႐ွိေစပါဘူး။ က်န္းမာစြာေနထိုင္ျခင္းနဲ႔ ၾကည္လင္လန္းဆန္းတဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္႐ွိမွသာ သင္ဟာ စစ္မွန္တဲ့အလွတရားကိုပုိင္ဆုိင္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

စိတ္ဖိစီးမႈအဆင့္ကို ေလ်ာ့ခ်

Image result for stress out

စိတ္ဖိစီးတာနဲ႔ ရင္ပူရင္ဆာျဖစ္ျခင္းက ဘယ္လုိဆက္စပ္မႈ႐ွိလဲဆိုတာ သက္ေသမျပႏုိင္ေသးေပမယ့္ ဒါဟာ ေနာက္ထပ္ ခႏာကို္ယ္ကို တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးအက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ႐ွိေစမယ္ဆိုတာ သိပံပညာ႐ွင္မ်ားလည္း သိေနပါတယ္။ သီအိုရီတစ္ခုမွာေတာ့ စိတ္ဖိစီးမႈက ခႏာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို မသက္သာျဖစ္ေစျပီး အစာျပြန္အတြင္း အက္ဆစ္ဓာတ္ေတြတိုးပြားေစပါတယ္။

ဒါဆို က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညြတ္တဲ့ အိပ္စက္မႈ၊ စားေသာက္မႈနဲ႔ ေနထိုင္မႈစနစ္ကိုသာ ဂ႐ုစိုက္ဆင္ျခင္မယ္ဆုိရင္ ရင္ပူရင္ဆာျဖစ္လုိ႔ ညဘက္ေကာင္းေကာင္းအိပ္မရတာေတြလည္း မ႐ွိေတာ့ဘူးေပါ့။

147 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.