စားသံုးေနတဲ့အစားစာေတြနဲ႔ပတ္သတ္ျပီး ဘာေတြကိုဘယ္လုိေ႐ွာင္က်ဥ္ကာကြယ္မလဲ?

အင္တာနက္မွာေတြ႔သမွ်အရာတိုင္းဟာ သိပၸံပညာ႐ွင္မ်ားရဲ ႔ သုေတသနာျပဳမူအေပၚ အေျခခံထားတာမဟုတ္တဲ့အတြက္ ယံုေနလို႔မသင့္ပါဘူး။ကိုယ္ယံုမွတ္ထားတာနဲ႔ အျပင္လက္ေတြ႔က တကယ့္အာဟာရျဖစ္ေစတဲ့ အစားစာေတြရဲ ႔အက်ဳိူးသက္ေရာက္ပံုေတြကို ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။

Related image

(၁) Diet လုပ္ျခင္းနဲ႔ပတ္သတ္သမွ်

Diet လုပ္ျခင္းဟာ သင့္ခႏၶာကိုယ္အတြက္ အင္အားမျဖစ္ေစဘူးလို႔ တစ္ခ်ဳိ ႔ေရးသားခ်က္ေတြမွာေဖာ္ျပထားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သိပံၸပညာ႐ွင္မ်ားရဲ ႔ေလ့လာခ်က္မ်ားမွာ Diet တုိင္းဟာ ခႏၶာကိုယ္ကို အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမဆိုး၀ါးေစပါဘူး။ ဥပမာ Mediterranean diet ဆို ထိေရာက္မႈေကာင္းပါတယ္။ ဒီdiet က အသီးရြက္၊ သစ္သီး၀လံ ၊ ပင္လယ္စာ ၊ ပဲေတာင့္ နဲ႔ သံလြင္ဆီတို႔ေပၚအေျခခံထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိးအာဟာရဓာတ္ဟာ ပေရာ့စတိတ္ ကင္ဆာကို ၁၀ရာခိုင္ႏႈန္း ၊ ရင္သားကင္ဆာ (၁၅)ရာခိုင္ႏႈန္း ၊ အူမၾကီးကင္ဆာ ၂၅ရာခိုင္ႏႈန္း ေလ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္ပါတယ္။

(၂) ႏြားႏို႔ေသာက္ျခင္းက အ႐ိုးေတြသန္မာေစနုိင္

Image result for milk

ႏြားႏုိ႔မွာ ကယ္စီယမ္ဓာတ္ေတြပါ၀င္တဲ့အတြက္ သြားနဲ႔ အ႐ိုးမ်ားကို သန္မာၾကံ့ခိုင္ေစတယ္။ အ႐ိုးက်ဳိးျခင္းမွလည္း ကာကြယ္ေပးႏိုင္တယ္လုိ႔ အမ်ားစုကေျပာၾကပါတယ္။ ႏွစ္ (၂၀)အတြင္း လူေပါင္း ၁.၂ မီလီလ်ံကို ေလ့လာၾကည့္ရာ ေန႔တုိင္း ႏြားႏို႔ေသာက္ေပးျခင္းက သင့္အ႐ိုးအဆစ္ေတြကို ၾကံ႔ခိုင္ သန္မာမႈမေပးႏုိင္ပါဘူး။ အ႐ိုးက်ဳိးျခင္းနဲ႔ အ႐ိုးပြေရာဂါကိုလည္း မကာကြယ္ေပးႏုိင္တာေတြ႔ရပါတယ္။ အ႐ိုးပြေရာဂါမျဖစ္ေအာင္ ဗီတာမင္ဒီ ၈၀၀ – ၁၀၀၀ မီလီဂရမ္ စားသံုးေပးသင့္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ကသာ ႏြားႏို႔ထက္ သင့္အ႐ိုးအဆစ္ေတြကို ပုိမိုသန္မာၾကံ့ခိုင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးႏုိင္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။

(၃) ေကာ္ဖီအရမ္းေသာက္ရင္

ေကာ္ဖီေတြအရမ္းေသာက္ရင္ က်န္းမာေရးထိခိုက္ေစႏုိင္ျပီး ေရဓာတ္ခန္းေျခာက္ေစတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အမွန္က တစ္ေန႔ကို အမ်ားဆံုး ေကာ္ဖီသံုးခြက္ေလာက္ေသာက္ေပးျခင္းက စိတ္ကေယာင္ေျခာက္ျခားျဖစ္ျခင္းကို ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္ျပီး ၊ တစ္ေန႔ကို ေကာ္ဖီငါးခြက္ေသာက္ရင္ အယ္လ္ဇိုင္းမားေရာဂါမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ကဖင္းဓာတ္မွာ Neuroprotective လုပ္ေဆာင္မႈေတြျဖစ္တဲ့ စိတ္က်ေရာဂါကိုေလ်ာ့နည္းလာေစျခင္း နဲ႔ မွတ္ဥာဏ္အားကို ပုိေကာင္းေစပါတယ္။ ေကာ္ဖီက သင့္ကိုေရဓာတ္မခန္းေျခာက္ေစဘူးလို႔ သိပံၸပညာ႐ွင္မ်ား ေရးသားေဖာ္ျပထားပါတယ္။ တစ္ေန႔ကို ေကာ္ဖီ (၄)ခြက္ေလာက္ေသာက္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္မွ ေရဓာတ္ေတြကိုလည္း ထိန္းသိမ္းေပးႏုိင္ေၾကာင္းသိရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေကာ္ဖီေကာင္းတစ္ခြက္ဟာ ဦးေႏွာက္စြမ္းရည္ကို ျမင့္တင္ေပးႏိုင္တဲ့အျပင္ က်န္းမာေရးကိုလည္းေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။

(၄) အစာအိမ္ကို ထိိခိုက္ေစတဲ့ အစပ္အစားစာမ်ား

Image result for spicy

အစပ္ေတြက အစာအိမ္ကိုထိခိုက္ေစႏုိင္တာမို႔ အမ်ားၾကီးမစားဖို႔ လူၾကီးေတြအျမဲသတိေပးၾကမွာပါ။ မွန္ပါတယ္… မသန္႔႐ွင္း၊ မလတ္ဆတ္တဲ့ မိႈတက္ င႐ုတ္သီးမႈန္႔ေတြက သင့္ကို အစာအိမ္ထိခိုက္ေစ႐ံုမက ကင္ဆာေရာဂါျဖစ္သည္အထိပါ ထိခိုက္မႈေတြေပးႏုိုင္ပါတယ္။ ဒီမွာ သိပံၸပညာ႐ွင္မ်ားအၾကံျပဳထားတဲ့ အစပ္ဆိုတာက လတ္ဆက္တဲ့ င႐ုပ္သီးစိမ္းေတာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ င႐ုတ္သီးစိမ္းေတာင့္ဟာ အဆီေတြကို ေျခဖ်က္ေပးႏုိင္ျပီး အ၀လြန္ျခင္း ၊ အဆီပိတ္ေရာဂါ ၊ ေသြးတိုးေရာဂါ နဲ႔ ဆီးခ်ဳိေရာဂါအမ်ဳိးစား (၂)မ်ဳိးလံုးတို႔ကို ကာကြယ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ င႐ုတ္သီးစိမ္း အရမ္းစားတဲ့အခါ မ်က္လံုးေတြမႈန္လာတဲ့အထိေတာ့ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

(၅) က်န္းမာေရးအတြက္မေကာင္းတဲ့ ေျပာင္းဖူးေပါက္ေပါက္

ေျပာင္းဖူးေပါက္ေပါက္ရဲ ႔ကယ္လိုရီက အာလူးေၾကာ္မွာပါ၀င္တဲ့ ကယ္လိုရီနဲ႔ညီမွ်တယ္လို႔ ၾကားဖူးပါတယ္။တကယ္က လတ္ဆတ္တဲ့ ေျပာင္းဖူးေပါက္ေပါက္မွာ antioxidant ကိုတိုးပြားေစတဲ့ polyphenol ဓာတ္ေတြမ်ားစြာပါ၀င္ပါတယ္။ ခႏၶာကုိယ္မွ atherosclerosis ၊ ဆီးခ်ဳိေရာဂါ နဲ႔ ကိုလက္စထေရာဓာတ္ေတြကို ေလ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ေျပာင္းဖူးေပါက္ေပါက္မွာ အသီးရြက္နဲ႔ သစ္သီးေတြထက္ပုိေကာင္းတဲ့ antioxidants ေတြမ်ားစြာပါ၀င္တာမို႔ စိတ္ခ်စြာသံုးေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္။

(၆) အုန္းဆီက အျခားဆီမ်ားထက္ပုိေကာင္း

Image result for coconut oil

အုန္းဆီမွာ မေက်လြယ္ေသာ အဆီဓာတ္ေတြမ်ားစြာပါ၀င္ပါတယ္။ သင့္မ်က္စိေ႐ွ႔မွာျမင္ေနရတဲ့ ေထာပတ္တို႔ ၊ အမဲသားနဲ႔ ၀က္သားေတြမွာက အဆီဓာတ္ေတြဟာ ၆၄ရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႔ ၄၀ရာခိုင္ႏႈန္းၾကားမွာပဲဲ႐ွိပါတယ္။ အဲ့ဒီထက္ပုိျပီး အဆီဓာတ္မ်ားသြားတဲ့အခါ သင့္က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္လာပါလိမ့္မယ္။ ႏွလံုးေသြးေၾကာစနစ္နဲ႔ အုန္းဆီၾကားမွာ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ ဆယ္ႏြယ္မႈ႐ွိ၊ မ႐ွိ သိပံၸပညာ႐ွင္မ်ားမွ ေသခ်ာ အေထာက္ထားျပထားျခင္းမ႐ွိတဲ့အတြက္ အမ်ားၾကီး မစားသံုးတာအေကာင္းဆံုးပါပဲ။

(၇) Green Tea ေသာက္တဲ့အခါ

Image result for green tea

Green Tea က အမ်ဳိးစံုေသာ ကင္ဆာေရာဂါေတြကိုကာကြယ္ေပးႏုိင္တဲ့အတြက္ ကိုယ္ေသာက္ခ်င္သေလာက္ ေသာက္လို႔ရႏုိင္ေၾကာင္း တစ္ခ်ဳိ ႔ကေျပာၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ ႔အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ Green tea ေတြေတာ့ ထိခိုက္မႈမ႐ွိႏုိုင္ေပမယ့္ ကိုယ္ေသာက္ေနတဲ့ green tea မွာ ဓာတုပစၥည္းေတြပါလာတဲ့အခါ ထိုအရာေတြက သင့္အသည္းကို အဆိပ္ေတာက္ျဖစ္ေစပါတယ္။ တစ္ေန႔ကို (၄)ခြက္ထက္ပုိျပီးေတာ့ မေသာက္သံုးသင့္ပါဘူး။ Green tea ဟာ ေရာဂါအားလံုးကို မေပ်ာက္ကင္းေစႏုိင္တဲ့အတြက္ ေရအစား သူ႔ကိုအမ်ားၾကီးေသာက္သံုးတာမ်ဳိးေ႐ွာင္က်ဥ္သင့္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ တစ္ခ်ဳိ ႔အစားစာေတြဟာ သူမ်ားေတြေျပာသေလာက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ဆိုး၀ါးတာမ်ဳိးမ႐ွိတာေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ားအေနနဲ႔ ကိုယ္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္တာကို စိတ္ခ် လြတ္လပ္စြာစားသံုးႏုိင္ပါတယ္။ “တန္ရင္ ေဆး  လြန္ရင္ ေဘး”  ဆိုတဲ့စကားအတုိုင္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္စားတဲ့အခါ ၾကိဳက္လို႔ဆိုျပီး အလြန္အကၽြံမစားမိဖို႔ေတာ့လိုတာေပါ့။

18 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.