က်န္းမာထက္ျမက္တဲ႔ဦးေနွာက္ေလးပုိင္ဆုိင္ဖုိ႔ ဒီအစားအစာေတြပဲလိုတယ္ေနာ္

ခႏၶာကုိယ္အစိတ္အပုိင္းေတြအတြက္ အစားအစာေတြနဲ႔အားျဖည့္္ရသလို ကုိယ္ေတြရဲ႔ဦးေႏွာက္အတြက္လည္း အားျဖည့္ဖုိ႔ ေမ့လို႔မရပါဘူး။အသက္အရြယ္ၾကီးလာရင္ ျဖစ္တတ္တဲ႔ အယ္လ္ဇုိင္းမားေရာဂါကုိ ၾကိဳတင္ကာကြယ္ထားႏုိင္တဲ႔အျပင္ ဦးေႏွာက္မွတ္ဥာဏ္အားေကာင္းလာေစဖုိ႔ စားေပးသင့္တဲ႔အစားအစာေတြရွိေနပါတယ္။ကုိယ္ေန႔တုိင္းစားေနက် အစားအစာေတြထဲ အနည္းငယ္ထပ္တုိးလိုုက္ရံုနဲ သင့္ဦးေႏွာက္က်န္းမာေရးအတြက္ ကာကြယ္အားျဖည့္ျပီးသားျဖစ္ေစမွာပါ။

သစ္ၾကားသီး
သစ္ၾကားသီးစားေပးတာက သင့္ဦးေႏွာက္အတြက္တင္မက သင့္ႏွလံုးအတြက္ပါ ေကာင္းမြန္စေပါတယ္။အေစ့အဆန္ေတြဟာ သဘာ၀အာဟာရဓာတ္ေတြအမ်ားၾကီးပါ၀င္ျပီး သစ္ၾကားသီးမွာေတာ့ အုိမီဂါသရီးအက္စစ္တစ္မ်ိဳးပါ၀င္ေနပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ သစ္ၾကားသီးေလးေတြစားေပးတာက
သင့္ဦးေနွာက္က်န္းမာဖုိ႔ တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံုကူညီေပးႏုိင္ပါတယ္။

ဆဲလ္မြန္ငါး
ဆဲလ္မြန္ငါးမွာလည္း အုိမီဂါသရီးအက္စစ္ပါ၀င္တဲ႔အတြက္ အတိတ္ေမ့ေရာဂါျဖစ္ေစႏုိင္တဲ႔ အႏၱရာယ္ရွိတဲ႔ေသြးအစုအခဲျဖစ္ပြားမႈကုိ ေလ်ွာ့ခ်ေပးႏုိင္ပါတယ္။ဆဲလ္မြန္ငါးကုိ တစ္ပတ္တစ္ခါ၊ႏွစ္ခါေလာက္ပံုမွန္စားေပးသင့္ပါတယ္။

နႏြင္းမႈန္႔
နႏြင္းမႈန္႔ဟာ ဦးေႏွာက္စြမ္းေဆာင္ရည္ကုိတုိးျမွင့္ေပးႏုိင္တဲ႔ brain-derived neurotrophic factor (BDNF) level ကုိျမွင့္တင္ေပးႏုိင္တယ္လုိ႔သိရျပီး အလြယ္တကူေမ့ေလ်ာ့တတ္တာေတြလည္းမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ထမင္းဟင္းခ်က္တုိင္း နႏြင္းမႈန္႔ေလးေတြထည့့္ျပီးခ်က္ျပဳတ္စားေပးသင့္ပါတယ္။

ဘယ္ရီသီး
ဘယ္ရီသီးေတြဟာ anti-oxidative ၾကြယ္၀တဲ႔အသီးအႏွံေတြျဖစ္ပါတယ္။တစ္ပတ္ကုိ ဘယ္ရီသီးအနည္းငယ္စားေပးရံုနဲ႔ ဦးေႏွာက္ဥာဏ္ရည္တုိးတက္ေစျပီးမၾကာခဏေမ့ေလ်ာ့တတ္တာမ်ိဳးကုိ ေလ်ာ့နည္းလာေစပါတယ္။

ခရမ္းခ်ဥ္သီး
ခရမ္းခ်ဥ္သီးကုိ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားၾကိဳက္ၾကပါတယ္။ခရမ္းခ်ဥ္သီးဟာ တစ္ပတ္ကုိ သံုးေလးခါေလာက္ အိမ္ရွင္မေတြခ်က္ျပဳတ္ၾကတဲ႔ ဟင္းလ်ာတစ္ခုပါ။ဒီခရမး္ခ်ဥ္သီးမွာလည္း ေကာင္းမြန္တဲ႔ antioxidant ေတြပါ၀င္လုိ ႔ဦးေနွာက္ကုိ အားျဖည့္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ခရမ္းခ်ဥ္သီးကုိ ပံုမွန္စားသံုးေပးေနတာက ဦးေနွာက္က်န္းမာေအာင္ ကာကြယ္ေပးေနတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။

ပန္းေဂၚဖီ
ေလ့လာခ်က္ေတြအရ အစိမ္းရင့္ေရာင္ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြဟာ Vitamin A ၊ K ၊ folate ၊ lutein နဲ႔ fiber ဓာတ္ေတြပါ၀င္လုိ႔ ဦးေနွာက္က်န္းမာေရးအတြက္ စားေပးသင့္တဲ႔အစားအစာေတြျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

ပန္းသီး
ပန္းသီးမွာပါ၀င္တဲ ႔ကြန္ေပါင္းဓာတ္ေတြဟာ ဦးေနွာက္ပ်က္စီးမႈကုိ ကာကြယ္ေပးႏုိင္ျပီး ဦးေႏွာက္ကလာပ္ဆဲလ္ေသဆံုးမႈကုိ ေလ်ွာ့ခ်ေပးႏုိင္ပါတယ္။အယ္လ္ဇုိင္းမားလုိ ဦးေႏွာက္မွတ္ဥာဏ္ေလ်ာ့နည္းလာတဲ႔ေရာဂါေတြလည္းမျဖစ္ေအာင္ အဓိကအေရးပါတဲ႔ေနရာကေန ကူညီေပးႏုိင္တယ္လု႔ိသိရပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ပန္းသီးကုိလည္း တစ္ပတ္ကုိ ၂ခါ သံုးခါေလာက္စားေပးသင့္ပါတယ္။

Trend ပရိသတ္ၾကီးလည္း ဦးေႏွာက္က်န္းမာေစဖုိ႔ ဒီအစားအစာေလးေတြစားေပးဖို႔ မေမ့နဲ႔ေနာ္

Unicode

ခန္ဓာကိုယ်အစိတ်အပိုင်းတွေအတွက် အစားအစာတွေနဲ့အားဖြည့်ရသလို ကိုယ်တွေရဲ့ဦးနှောက်အတွက်လည်း အားဖြည့်ဖို့ မေ့လို့မရပါဘူး။အသက်အရွယ်ကြီးလာရင် ဖြစ်တတ်တဲ့ အယ်လ်ဇိုင်းမားရောဂါကို ကြိုတင်ကာကွယ်ထားနိုင်တဲ့အပြင် ဦးနှောက်မှတ်ဉာဏ်အားကောင်းလာစေဖို့ စားပေးသင့်တဲ့အစားအစာတွေရှိနေပါတယ်။ကိုယ်နေ့တိုင်းစားနေကျ အစားအစာတွေထဲ အနည်းငယ်ထပ်တိုးလိုက်ရုံနဲ သင့်ဦးနှောက်ကျန်းမာရေးအတွက် ကာကွယ်အားဖြည့်ပြီးသားဖြစ်စေမှာပါ။

သစ်ကြားသီး
သစ်ကြားသီးစားပေးတာက သင့်ဦးနှောက်အတွက်တင်မက သင့်နှလုံးအတွက်ပါ ကောင်းမွန်စပေါတယ်။အစေ့အဆန်တွေဟာ သဘာဝအာဟာရဓာတ်တွေအများကြီးပါဝင်ပြီး သစ်ကြားသီးမှာတော့ အိုမီဂါသရီးအက်စစ်တစ်မျိုးပါဝင်နေပါတယ်။ဒါကြောင့် သစ်ကြားသီးလေးတွေစားပေးတာက
သင့်ဦးနှောက်ကျန်းမာဖို့ တစ်မျိုးတစ်ဖုံကူညီပေးနိုင်ပါတယ်။

ဆဲလ်မွန်ငါး
ဆဲလ်မွန်ငါးမှာလည်း အိုမီဂါသရီးအက်စစ်ပါဝင်တဲ့အတွက် အတိတ်မေ့ရောဂါဖြစ်စေနိုင်တဲ့ အန္တရာယ်ရှိတဲ့သွေးအစုအခဲဖြစ်ပွားမှုကို လျှော့ချပေးနိုင်ပါတယ်။ဆဲလ်မွန်ငါးကို တစ်ပတ်တစ်ခါ၊နှစ်ခါလောက်ပုံမှန်စားပေးသင့်ပါတယ်။

နနွင်းမှုန့်
နနွင်းမှုန့်ဟာ ဦးနှောက်စွမ်းဆောင်ရည်ကိုတိုးမြှင့်ပေးနိုင်တဲ့ brain-derived neurotrophic factor (BDNF) level ကိုမြှင့်တင်ပေးနိုင်တယ်လို့သိရပြီး အလွယ်တကူမေ့လျော့တတ်တာတွေလည်းမဖြစ်အောင် ကာကွယ်ပေးနိုင်ပါတယ်။ထမင်းဟင်းချက်တိုင်း နနွင်းမှုန့်လေးတွေထည့်ပြီးချက်ပြုတ်စားပေးသင့်ပါတယ်။

ဘယ်ရီသီး
ဘယ်ရီသီးတွေဟာ anti-oxidative ကြွယ်ဝတဲ့အသီးအနှံတွေဖြစ်ပါတယ်။တစ်ပတ်ကို ဘယ်ရီသီးအနည်းငယ်စားပေးရုံနဲ့ ဦးနှောက်ဉာဏ်ရည်တိုးတက်စေပြီးမကြာခဏမေ့လျော့တတ်တာမျိုးကို လျော့နည်းလာစေပါတယ်။

ခရမ်းချဉ်သီး
ခရမ်းချဉ်သီးကို လူတော်တော်များများကြိုက်ကြပါတယ်။ခရမ်းချဉ်သီးဟာ တစ်ပတ်ကို သုံးလေးခါလောက် အိမ်ရှင်မတွေချက်ပြုတ်ကြတဲ့ ဟင်းလျာတစ်ခုပါ။ဒီခရမ်းချဉ်သီးမှာလည်း ကောင်းမွန်တဲ့ antioxidant တွေပါဝင်လို့ဦးနှောက်ကို အားဖြည့်ပေးနိုင်ပါတယ်။ခရမ်းချဉ်သီးကို ပုံမှန်စားသုံးပေးနေတာက ဦးနှောက်ကျန်းမာအောင် ကာကွယ်ပေးနေတာနဲ့ အတူတူပါပဲ။

ပန်းဂေါ်ဖီ
လေ့လာချက်တွေအရ အစိမ်းရင့်ရောင်ဟင်းသီးဟင်းရွက်တွေဟာ Vitamin A ၊ K ၊ folate ၊ lutein နဲ့ fiber ဓာတ်တွေပါဝင်လို့ ဦးနှောက်ကျန်းမာရေးအတွက် စားပေးသင့်တဲ့အစားအစာတွေဖြစ်တယ်လို့ သိရပါတယ်။

ပန်းသီး
ပန်းသီးမှာပါဝင်တဲ့ကွန်ပေါင်းဓာတ်တွေဟာ ဦးနှောက်ပျက်စီးမှုကို ကာကွယ်ပေးနိုင်ပြီး ဦးနှောက်ကလာပ်ဆဲလ်သေဆုံးမှုကို လျှော့ချပေးနိုင်ပါတယ်။အယ်လ်ဇိုင်းမားလို ဦးနှောက်မှတ်ဉာဏ်လျော့နည်းလာတဲ့ရောဂါတွေလည်းမဖြစ်အောင် အဓိကအရေးပါတဲ့နေရာကနေ ကူညီပေးနိုင်တယ်လု့ိသိရပါတယ်။ဒါကြောင့် ပန်းသီးကိုလည်း တစ်ပတ်ကို ၂ခါ သုံးခါလောက်စားပေးသင့်ပါတယ်။

Trend ပရိသတ်ကြီးလည်း ဦးနှောက်ကျန်းမာစေဖို့ ဒီအစားအစာလေးတွေစားပေးဖို့ မမေ့နဲ့နော်

27 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.