လမ္းဘယ္ေလာက္ေလ်ွာက္မွ ၀ိတ္က်မွာလဲ?

လမ္းမ်ားမ်ားေလ်ွာက္ရင္ ၀ိတ္က်တယ္ဆုိတဲ႔စကားကုိၾကားဖူးမွာပါ။ဒါေပမဲ႔ ဘယ္ေလာက္ေလ်ွာက္ရမွာလဲ၊ဘယ္လိုေလ်ွာက္ရမွာလဲဆုိတာေတာ့ သိတဲ႔သူရွားပါတယ္။Gym မကစားပဲ ငါးလၾကာအခ်ိန္ထိ မၾကာခဏလမ္းေလ်ွာက္ေပးရံုနဲ႔ ကုိယ္အေလးခိ်န္ ၈ကီလုိဂရမ္ထိက်ႏုိင္ပါတယ္တဲ႔။ကဲ ဒီေတာ့ လမ္းေလ်ွာက္ရင္း ဘယ္လုိ၀ိတ္ခ်ၾကမလဲ?

လမ္းေလ်ွာက္ရံုနဲ႔၀ိတ္က်တယ္ဆုိေပမဲ႔ ကယ္လိုရီအနည္းအမ်ားဟာ ကုိယ့္ရဲ႔အေလးခ်ိန္၊လမ္းေလ်ွာက္တဲ႔အခိ်န္အတိုင္းအတာေပၚမွာလည္းမူတည္ေနပါေသးတယ္။ပံုမွန္အားျဖင့္ တစ္နာရီကုိ ၅ကီလုိမီတာ အရွိန္နႈန္းမွန္မွန္လမ္းေလ်ွာက္ေပးတာက တစ္နာရီကုိ ကယ္လိုရီ ၄၀၀နီးပါးက်ဆင္းေစပါတယ္။ဒါေပမဲ႔ ၅ကီလုိမီတာထိေလ်ွာက္ေပးဖုိ႔မလိုပါဘူး။တစ္နာရီအတြင္း ၃ကီလုိမီတာအကြာအေ၀းေလ်ွာက္ေပးမယ္ဆုိရင္ တစ္ရက္ကုိ ကယ္လုိရီ ၃၀၀ နီးပါးက်ဆင္းေစမွာပါ။ကုိယ္က လမ္းမ်ားမ်ားေလ်ွာက္ရတဲ႔သူဆုိရင္ ကုိယ္စားလုိက္တဲ႔အစားပမာဏာနဲ႔ေခ်ဖ်က္ျပီးသားျဖစ္လုိ႔ ၀ိတ္လည္းအလြယ္တကူမတက္ေစပါဘူး။

ပံုမွန္အားျဖင့္ေတာ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ တစ္ရက္ကုိ ေျခလွမ္းေပါင္း ၂၀၀၀ ေလာက္ေလ်ွာက္ဖုိ႔လိုအပ္ပါတယ္။တစ္မုိင္ကုိ ကယ္လိုရီ ၁၀၀ နီးပါး က်ပါတယ္။တစ္မုိင္က ေျခလွမ္းေပါင္း ၂၀၀၀ နဲ႔ညီမ်ွတဲ႔အတြက္ လမ္းတစ္မုိင္ေလ်ွာက္တိုင္း သင့္ရဲ ႔ကယ္လိုရီ ၁၀၀ ဟာက်ဆင္းေနမွာပါ။ဒါေပမဲ႔ တစ္ပတ္မွာ ၃၅၀၀ ကယ္လုိရီက်ဆင္းေစဖုိ႔အတြက္ေတာ့ သင့္အေနနဲ႔ တစ္ေန႔ကုိ ေျခလွမ္းေပါင္း ၁၀၀၀၀ ေလ်ွာက္ဖုိ႔လိုပါတယ္။ေျခလွမ္းေပါင္း ၁၀၀၀၀ စမေလ်ွာက္ရင္ေတာင္ အနည္းဆံုး ၅၀၀၀၀ကေန စျပီးေလ်ွာက္ၾကည့္ပါ။

လမ္းမ်ားမ်ားေလ်ွာက္ျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ အုိင္ဒီယာေလးေတြက…

*ကားနဲ႔သြားရေလာက္တဲ႔အထိမလိုဘူးဆိုရင္ လမ္းေလ်ွာက္သြားပါ
*အလုပ္မွာဆုိရင္ မၾကာခဏေရထထည့္တာ၊သန္႔စင္ခန္းသြားတာမ်ိဳးလုပ္ပါ
*ဓာတ္ေလွကားနဲ႔တက္ဖုိ႔ထိမလိုတဲ႔တုိက္ခန္းေနရာမ်ိဳးဆုိ ေလွကားနဲ႔တက္ပါ
*မနက္တုိင္းလမ္းေလ်ွာက္ေနက်ဆုိလည္းတစ္ေနရာတည္းဆုိျငီးေငြ႔သြားတတ္ပါတယ္။ဒီတစ္ခါဘယ္ဘက္ဆုိ၊ေနာက္တစ္ခါညာဘက္လမ္းကုိေျပာင္းေလ်ွာက္တာမ်ိဳး၊ကုိယ့္အတြက္အားအင္ျပည့္ေစမယ့္၊လန္းဆန္းေစမယ့္ေလေကာင္းေလသန္႔ရမယ့္ေနရာမ်ိဳးကုိ ေရြးခ်ယ္သြားလာတာမ်ိဳးလုပ္ပါ
*အိမ္မွာေနလည္း ထရမွာကုိမပ်င္းပါနဲ႔။ေသးေသးပိစိေလးေတြကအစ မပ်င္းမရိထေလ်ွာက္ျပီးယူပါ။အဲ႔ဒါဆုိေနာက္ပိုင္းေတြအက်င့္ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။

လမ္းေလ်ွာက္တဲ႔အခါမွာလည္း ေရွ႔ေျခလွမ္း ၁၀၀ ေလာက္မွာမ်က္လံုးကုိထားေလ်ွာက္ပါ။လမ္းေလ်ွာက္ရင္း အသက္ကုိ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းေသခ်ာရႈရွိဳက္ထုတ္ပါ။ဒါကသင့္ရဲ ႔ေလ့က်င့္ခန္းအတြက္ေရာ ကုိယ္အေလးခိ်န္က်ဆင္းေစဖုိ႔အတြက္ပါ အေထာက္အကူျဖစ္ေစပါလိမ့္မယ္။

Source:practo

Unicode

လမ်းများများလျှောက်ရင် ၀ိတ်ကျတယ်ဆိုတဲ့စကားကိုကြားဖူးမှာပါ။ဒါပေမဲ့ ဘယ်လောက်လျှောက်ရမှာလဲ၊ဘယ်လိုလျှောက်ရမှာလဲဆိုတာတော့ သိတဲ့သူရှားပါတယ်။Gym မကစားပဲ ငါးလကြာအချိန်ထိ မကြာခဏလမ်းလျှောက်ပေးရုံနဲ့ ကိုယ်အလေးချိန် ၈ကီလိုဂရမ်ထိကျနိုင်ပါတယ်တဲ့။ကဲ ဒီတော့ လမ်းလျှောက်ရင်း ဘယ်လို၀ိတ်ချကြမလဲ?

လမ်းလျှောက်ရုံနဲ့ဝိတ်ကျတယ်ဆိုပေမဲ့ ကယ်လိုရီအနည်းအများဟာ ကိုယ့်ရဲ့အလေးချိန်၊လမ်းလျှောက်တဲ့အချိန်အတိုင်းအတာပေါ်မှာလည်းမူတည်နေပါသေးတယ်။ပုံမှန်အားဖြင့် တစ်နာရီကို ၅ကီလိုမီတာ အရှိန်နှုန်းမှန်မှန်လမ်းလျှောက်ပေးတာက တစ်နာရီကို ကယ်လိုရီ ၄ဝဝနီးပါးကျဆင်းစေပါတယ်။ဒါပေမဲ့ ၅ကီလိုမီတာထိလျှောက်ပေးဖို့မလိုပါဘူး။တစ်နာရီအတွင်း ၃ကီလိုမီတာအကွာအဝေးလျှောက်ပေးမယ်ဆိုရင် တစ်ရက်ကို ကယ်လိုရီ ၃၀၀ နီးပါးကျဆင်းစေမှာပါ။ကိုယ်က လမ်းများများလျှောက်ရတဲ့သူဆိုရင် ကိုယ်စားလိုက်တဲ့အစားပမာဏာနဲ့ချေဖျက်ပြီးသားဖြစ်လို့ ၀ိတ်လည်းအလွယ်တကူမတက်စေပါဘူး။

ပုံမှန်အားဖြင့်တော့ လူတစ်ယောက်ဟာ တစ်ရက်ကို ခြေလှမ်းပေါင်း ၂၀၀၀ လောက်လျှောက်ဖို့လိုအပ်ပါတယ်။တစ်မိုင်ကို ကယ်လိုရီ ၁၀၀ နီးပါး ကျပါတယ်။တစ်မိုင်က ခြေလှမ်းပေါင်း ၂၀၀၀ နဲ့ညီမျှတဲ့အတွက် လမ်းတစ်မိုင်လျှောက်တိုင်း သင့်ရဲ ့ကယ်လိုရီ ၁၀၀ ဟာကျဆင်းနေမှာပါ။ဒါပေမဲ့ တစ်ပတ်မှာ ၃၅၀၀ ကယ်လိုရီကျဆင်းစေဖို့အတွက်တော့ သင့်အနေနဲ့ တစ်နေ့ကို ခြေလှမ်းပေါင်း ၁၀၀၀၀ လျှောက်ဖို့လိုပါတယ်။ခြေလှမ်းပေါင်း ၁၀၀၀၀ စမလျှောက်ရင်တောင် အနည်းဆုံး ၅ဝဝဝဝကနေ စပြီးလျှောက်ကြည့်ပါ။

လမ်းများများလျှောက်ဖြစ်ဖို့အတွက် အိုင်ဒီယာလေးတွေက…

*ကားနဲ့သွားရလောက်တဲ့အထိမလိုဘူးဆိုရင် လမ်းလျှောက်သွားပါ
*အလုပ်မှာဆိုရင် မကြာခဏရေထထည့်တာ၊သန့်စင်ခန်းသွားတာမျိုးလုပ်ပါ
*ဓာတ်လှေကားနဲ့တက်ဖို့ထိမလိုတဲ့တိုက်ခန်းနေရာမျိုးဆို လှေကားနဲ့တက်ပါ
*မနက်တိုင်းလမ်းလျှောက်နေကျဆိုလည်းတစ်နေရာတည်းဆိုငြီးငွေ့သွားတတ်ပါတယ်။ဒီတစ်ခါဘယ်ဘက်ဆို၊နောက်တစ်ခါညာဘက်လမ်းကိုပြောင်းလျှောက်တာမျိုး၊ကိုယ့်အတွက်အားအင်ပြည့်စေမယ့်၊လန်းဆန်းစေမယ့်လေကောင်းလေသန့်ရမယ့်နေရာမျိုးကို ရွေးချယ်သွားလာတာမျိုးလုပ်ပါ
*အိမ်မှာနေလည်း ထရမှာကိုမပျင်းပါနဲ့။သေးသေးပိစိလေးတွေကအစ မပျင်းမရိထလျှောက်ပြီးယူပါ။အဲ့ဒါဆိုနောက်ပိုင်းတွေအကျင့်ဖြစ်သွားပါလိမ့်မယ်။

လမ်းလျှောက်တဲ့အခါမှာလည်း ကိုယ်အလေးချိန်ကျဆင်းစေဖို့ ရှေ့ခြေလှမ်း ၁၀၀ လောက်မှာမျက်လုံးကိုထားလျှောက်ပါ။လမ်းလျှောက်ရင်း အသက်ကို ဖြည်းဖြည်းချင်းသေချာရှုရှိုက်ထုတ်ပါ။ဒါကသင့်ရဲ ့လေ့ကျင့်ခန်းအတွက် အထောက်အကူဖြစ်စေပါလိမ့်မယ်။

Source:practo

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.