တစ္ခ်ိန္လံုး စိတ္ပူပန္ေနတတ္တဲ့အျဖစ္က လြတ္ေျမာက္ျပီး ဘဝမွာေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္ဖို႔

လူတိုင္းမွာ စိတ္ပူပန္စရာကိစၥေတြ ႐ွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ဳိ ႔က ဒီထက္ပိုျပီး စိုးရိမ္လြန္ကဲတတ္ၾကတယ္။

ေသာကမ်ားစရာေတြက မင္းကို ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြဆီက အေဝးတြန္းထုတ္သလို ျဖစ္ေနလား ? ဘာကိုမွ အာ႐ံုစိုက္မရဘဲ ျဖစ္ေနသလား ။ မင္းရဲ႕စိတ္ကို နည္းနည္း အနားေပးဖို႔လိုေနပါျပီ။

worry box ေလးကို အသံုးျပဳ
မင္းရဲ႕စိုးရိမ္မႈေတြ၊ ေသာကေတြကို သိမ္းဆည္းထားတဲ့ worry box ေလးကို ဒီတုိင္းထားလုိ႔ မျဖစ္ဘူး။သံုးစဲြတတ္ဖို႔ လုိပါတယ္။ အသြင္းပဲ ႐ွိျပီး အထုတ္မ႐ွိရင္ မင္းပို ပင္ပန္းရပါတယ္။ အျဖစ္ပ်က္တစ္ခုကသင့္ကို စုိးရိမ္ပူပန္မႈေတြ ေပးလာျပီဆိုရင္ ၅မိနစ္ထက္ပိုျပီး မခံစားပါနဲ႔။ ထုတ္ပစ္ပါ။ စာရြက္ေပၚမွာခ်ေရး ၊ ျပီးရင္ အဲ့ဒီစာရြက္ကို Box ေလးတစ္ခုတည္း ထည့္ထားလုိက္ပါ။ ဒိုင္ယာရီေရးသလိုပါပဲ။ ဒိုင္ယာရီက စာအုပ္နဲ႔ခ်ေရးတာေပါ့။ ဒါက်ေတာ့ စာရြက္ေလးနဲ႔ လတ္တေလာျဖစ္ပ်က္သြားတကို ရင္ဖြင့္ေရးလိုက္ျပီး box ေလးထဲ ထည့္လိုက္တာ။ စိတ္ကိုလည္း အေျပာင္းလဲျဖစ္ေစတာေပါ။့ ဒီနည္းလမ္းေလးကို ဖေလာ္ရီဒါ Singer Island က စာေရးဆရာ Jaime Pfefferက အၾကံျပဳထားတာျဖစ္ပါတယ္။

“worry time” ကို အခ်ိန္ဇယားခ်
အရမ္းကို မင္းစိတ္႐ႈပ္လာျပီဆိုရင္ အခ်ိန္ဇယားတစ္ခု ခ်ၾကည့္ပါ။ ဥပမာ – 6:30 AM -6:40 AM ။ အဲ့ဒါ မင္းရဲ႕စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြအတြက္ ေပးရမယ့္ အခ်ိန္တစ္ခုပဲ။ ေပးထားတဲ့ အခ်ိန္အတြင္းမွာပဲ အဲ့ဒီပူပင္ေသာကေတြကို ခံစားလိုက္ပါ။ တစ္ေန႔လံုး အခ်ိန္ေပးျပီးေတာ့ ထပ္တလဲလဲေတြးေနစရာမလိုပါဘူး။ ဒီနည္းလမ္းက နည္းနည္းေတာ့ ေဘာင္ခတ္သလိုျဖစ္ေပမယ့္ လူအမ်ားစုက ကိုယ္စိတ္ပူပန္တတ္တဲ့ အခ်ိန္ကို ႐ွာေတြ႔သြားတဲ့အခါ သူတုိ႔ဒီထက္ပုိျပီး စိုးရိမ္မလြန္ကဲၾကေတာ့ဘူးလုိ႔ Pfeffer ကေျပာပါတယ္။

တရားထုိင္

meditative-places-to-meditate
စုိးရိမ္ေသာကေတြကိုေလ်ာ့ခ်ဖို႔ နည္းလမ္းေတြထဲမွာ တရားထုိင္တာကေတာ့ မပါမျဖစ္ပါပဲ။ တကယ္
လည္း တရားထုိင္ျခင္းက သင့္စိတ္ကို တည္ျငိမ္ေစျပီး အရမ္းကို ေအးခ်မ္းေစပါတယ္Cherophobia က အက်ဳိးဆက္ေတြျဖစ္တဲ့ အထီးက်န္၊ အားငယ္၊ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းတို႔ကို တရားထိုင္ျခင္းက အေကာင္းဆံုးကုသေပးႏုိင္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္ ပံုမွန္တရားထုိင္တဲ့အခါ ကိုယ္ခႏၶာက်န္းမာ ၊ အာရံုေကာင္းေကာင္းစိုက္ႏုိင္ ၊ ဆက္ဆံေရးပိုေကာင္းမြန္လာျပီး စိတ္ပူပန္မႈေတြကို အခ်ိန္တိုတြင္း ျငိမ္းသြားေစတယ္။

လက္ခံႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစား
ျဖစ္သမွ်ကို လက္မခံႏုိင္ရင္ မင္းအမ်ားၾကီး ပင္ပန္းရဦးမွာပါ။ လက္ခံႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားျပီးရင္ ဘယ္လိုေ႐ွ႔ဆက္မလဲဆိုတာကို အေျဖထုတ္ပါ။ အတိတ္ကို အတိတ္မွာ မထားခဲ့ႏုိင္ရင္ အျမဲပူေလာင္ေနရမယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ စိတ္ဒဏ္ရာမေပးပါနဲ႔။ မင္းစိတ္ကို အလြတ္လပ္ဆံုးထားႏုိင္ျခင္း ၊မထားႏုိင္ျခင္းဆိုတာ မင္းအေပၚပဲမူတည္ပါတယ္။ ႐ႈပ္ေထြးလြန္းတဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာထမွာ မင္းကိုယ္မင္း ႐ွာေတြ႔ျပီဆိုရင္ ျဖစ္သမွ်ကို လက္ခံလာႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။

ဒါေတြက လိုက္လုပ္ဖို႔ မလြယ္ႏိုင္ေလာက္ဘူးထင္ေပမယ့္ ၾကိဳးစားၾကည့္ပါ။ ေခါက္႐ိုးက်ဳိးေနတဲ့ အက်င့္ေတြက ျပင္ရခက္ပါတယ္။ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း က်င့္ယူပါ။ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ အစစ္မွန္ကို ႐ွာေတြ႔တဲ့တစ္ေန႔ မင္းလံုးဝလြတ္လပ္သြားပါျပီ။

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.