ဒီမနက္ခင္းအေလ့အက်င့္ေတြက ၀ိတ္ခ်ေနေပမဲ ႔၀ိတ္မက်ရတဲ႔တရားခံေတြပါတဲ႔😮

ေန႔တစ္ေန႔ရဲ႔အစပထမကအရမ္းကုိအေရးၾကီးပါတယ္။တစ္ေန႔တာလံုးအတြက္ဒီမနက္ခင္းက အားျပည့္လန္းဆန္းဖုိ႔စတင္တဲ႔အခ်ိန္ပါပဲ။ဒီလုိပဲ မနက္ခင္းမွာလုပ္မိတဲ႔ အေလ့အက်င့္ တစ္ခ်ိဳ႔ကလည္းကုိယ္ေတြရဲ႔ကုိယ္အေလးခ်ိန္နဲ႔သက္ဆုိင္ေနပါတယ္တဲ႔။အံ႔ၾသစရာၾကီးေနာ္။ဒီအေလ့အက်င့္ေလးေတြကကုိယ္ေတြ၀ိတ္က်မက်နဲ႔ဘယ္လိုမ်ားဆက္စပ္ေနပါလိမ့္။သိပၸံပညာရွင္ေတြရဲ ႔ေလ့လာခ်က္ေတြအရ ကုိယ္ေတြလုပ္ေနမိတဲ႔ဒီအေလ့အက်င့္ေတြေၾကာင့္၀ိတ္မက်တာပဲ လို႔ေတြ႔ရွိရပါတယ္။

၁)မနက္စာကုိနည္းနည္းပဲစားျခင္း
၀ိတ္ခ်မယ္လို႔ေတြးတာနဲ႔ အစားေလ်ွာ့ရမယ္လို႔ တန္းျပီးေတြးမိတတ္တယ္ဟုတ္! အစားေလ်ွာ့ရတာေတာ့မွန္ပါတယ္။ဒါေပမဲ႔ အခ်ိန္ကလည္းအေရးပါပါေသးတယ္။
မနက္ခင္းအစမွာေတာ့ ကုိယ့္အတြက္တစ္ေန႔တာအာဟာရျပည့္၀ေစျပီး က်န္းမာေစတဲ႔ အစားအစာေတြစားေပးရမွာပါ။ေကာ္ဖီတစ္ခြက္၊မုန္႔တစ္ခ်ပ္ပဲစားျပီး၀ိတ္ခ်မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ၀ိတ္က်ဖုိ႔မျမင္ပါဘူး။အမ်ွင္ဓာတ္မ်ားျပားျပီး အာဟာရျပည့္၀ေစတဲ႔အစားအစာေတြကုိ မနက္ခင္းမွာစားေသာက္ေပးဖုိ႔လိုပါတယ္။

၂)ေနေရာင္ကုိေရွာင္ျခင္း
ေနေရာင္ျခည္က အဆီဓာတ္ကုိသဘာ၀အတုိင္းေလာင္ကြ်မ္းေစပါတယ္။အနည္းဆံုး white fat tissue ေတြကုိ ေလာင္ကြ်မ္းေစပါတယ္။ဒါေပမဲ႔ေနေရာင္ျခည္နဲ႔လံုလံုေလာက္ေလာက္ မထိေတြ႔တာကလည္း ၀ိတ္မက်ရတ႔ဲအေၾကာင္းပါပဲ။ေဆာင္းတြင္းဆို လူေတြက ပုိျပီး၀လာၾက တယ္လို႔လည္းေတြ႔ရွိခဲ႔ရပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ၀ိတ္က်ခ်င္တယ္ဆုိရင္ သင္လုပ္ရမွာက ေနေရာင္ျခည္ နဲ႔အနည္းငယ္ထိေတြ႔ေပးဖုိ႔ပါပဲ။မနက္ခင္း ၇ခြဲ၊၈ခြဲေလာက္ဆုိေနေရာင္ျခည္ခပ္ေႏြးေႏြး ေလးက်ေနပါျပီ။အဲ႔ဒီအခ်ိန္ထီးေဆာင္းဖုိ႔မစဥ္းစားပဲ ေနေရာင္ျခည္ အနည္းငယ္ခံယူေပးဖုိ႔ မေမ့ပါနဲ႔။

၃)မနက္ခင္းနုိးလာျပီးေနာက္ ေရေသာက္ဖုိ႔ေမ့ျခင္း
မနက္စာစားေနတုန္းေရေသာက္တာထက္ အိပ္ရာကႏုိးလာျပီးေရတစ္ခြက္ေသာက္ေပးတာက ၀ိတ္ခ်တဲ႔ေနရာမွာအေထာက္အကူျပဳျပပါတယ္။ေရဟာအဆိပ္အေတာက္ေတြဖယ္ရွားေပးသလို အဆီေတြျဖစ္ပြားမႈကိုလည္းေလ်ွာ့ခ်ေပးပါတယ္။အရြယ္ေရာက္လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ခႏၶာကုိယ္မွာေရဓာတ္ ၅၅ရာခိုင္နႈန္းကေန ၆၀ရာခိုင္ႏႈန္းအထိလိုအပ္ပါတယ္တဲ႔။ဒါေၾကာင့္ မနက္ႏုိးတာနဲ ႔ေရတစ္ခြက္ေသာက္ေပးပါ။အဆီဓာတ္ကုိ ၁၇ရာခိုင္ႏႈန္းကေန ၁၀ရာခိုင္ႏႈန္း
က်ေအာင္ ေလ်ွာ့ခ်ေပးႏုိင္ပါတယ္။

၄)ေလ့က်င့္ခန္းမလုပ္ျခင္း
မနက္ေစာေစာမွာ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာက က်န္တဲ႔အခ်ိန္မွာလုပ္တာထက္ ကယ္လုိရီပုိျပီးေလ်ွာ့ခ် ေပးႏုိင္ပါတယ္။ျပင္းထန္တဲ႔ေလ့က်င့္ခန္းမ်ိဳးမဟုတ္တဲ႔ေပါ့ပါးသြက္လက္တဲ႔ေလ့က်င့္ခန္း မ်ိဳးေတြလုပ္ေပးရံုနဲ႔ သင့္ခႏၶာကုိယ္ထဲမွာအစာအရမ္းစားခ်င္စိတ္ကုိေလ်ွာ့ခ်ေပးႏုိင္ပါတယ္တဲ႔။ ေလ့လာသူပညာရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ႔ Dr. Emma Stevenson နဲ႔ Ph.D ေက်ာင္းသား Javier Gonzalez တုိ႔ရဲ ႔ေတြ႔ရွိခ်က္အရ မနက္စာမစားခင္ေလ့က်င့္ခန္းပံုမွန္လုပ္တဲ႔သူေတြဟာ တစ္ေန႔လံုး တစ္ျခားသူေတြထက္အစားနည္းတယ္လို႔သိရပါတယ္။

၅)အရသာရွိျပီးကယ္လိုရီမ်ားတဲ႔အခ်ိဳအစားအစာေတြကုိ ေန႔လည္စာ၊ညစာအျဖစ္ခ်န္ထားျခင္း
တကယ္လို႔ ကိတ္မုန္႔၊ေပါင္မုန္႔စတဲ႔အရသာရွိျပီးခ်ိဳျမိန္တဲ႔အစားအစာေတြကုိ မေလ်ွာ့ႏုိင္ဘူးဆိုရင္ အဲ႔ဒါေတြကုိမနက္ခင္းအခ်ိန္မွာစားဖုိ႔အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္။ေန႔လည္စာ၊ ညစာအျဖစ္ခ်ိန္ထားျပီး စားတာက ပိုျပီး၀ေစပါတယ္။မနက္ခင္းမွာစားမွသာ သြားလာလႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔အတူ အဆီေတြေျခဖ်က္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

၆)မနက္ေစာေစာသတင္းေတြဖတ္ျခင္း
မနက္ႏုိးတာနဲ႔ဖုန္းေလးေကာက္ကုိင္၊ဘာသတင္းေတြထူးျပီလဲဆုိတာၾကည့္တတ္တဲ႔အက်င့္ကုိ ျပင္ေစခ်င္ပါတယ္။ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ဒီလုိ ေကာင္းတဲ႔သတင္းေတြ၊စိတ္မေကာင္းစရာသတင္းေတြ ၊ေၾကာက္လန္႔စရာသတင္းေတြဖတ္တာကသင့္က်န္းမာေရးအတြက္မေကာင္းေစပါဘူး။မေကာင္းတဲ႔သတင္းေတြေၾကာင့္စိတ္ဖိစီးမႈေတြျဖစ္လာတာကကိုယ္အေလးခ်ိန္မက်ေစတဲ႔အေၾကာင္းတစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္။စိတ္ဖိစီးမႈက ကုိယ္အေလးခ်ိန္တက္ရျခင္းရဲ ႔တရားခံလည္းျဖစ္ပါေသးတယ္။

Unicode

ဒီမနက်ခင်းအလေ့အကျင့်တွေကြောင့် ၀ိတ်ချနေပေမဲ့ ၀ိတ်မကျတာတဲ့

နေ့တစ်နေ့ရဲ့အစပထမကအရမ်းကိုအရေးကြီးပါတယ်။တစ်နေ့တာလုံးအတွက်ဒီမနက်ခင်းက အားပြည့်လန်းဆန်းဖို့စတင်တဲ့အချိန်ပါပဲ။ဒီလိုပဲ
မနက်ခင်းမှာလုပ်မိတဲ့အလေ့အကျင့်တစ်ချို့ကလည်း ကိုယ်တွေရဲ့ ကိုယ်အလေးချိန်နဲ့သက်ဆိုင်နေပါတယ်တဲ့။အံ့သြစရာကြီးနော်။ဒီအလေ့အကျင့်လေးတွေက
ကိုယ်တွေဝိတ်ကျမကျနဲ့ဘယ်လိုများဆက်စပ်နေပါလိမ့်။သိပ္ပံပညာရှင်တွေရဲ ့လေ့လာချက်တွေအရ ကိုယ်တွေလုပ်နေမိတဲ့ဒီအလေ့အကျင့်တွေကြောင့်
၀ိတ်မကျတာပဲလို့တွေ့ရှိရပါတယ်။

၁)မနက်စာကိုနည်းနည်းပဲစားခြင်း
၀ိတ်ချမယ်လို့တွေးတာနဲ့ အစားလျှော့ရမယ်လို့ တန်းပြီးတွေးမိတတ်တယ်ဟုတ်! အစားလျှော့ရတာတော့မှန်ပါတယ်။ဒါပေမဲ့ အချိန်ကလည်းအရေးပါပါသေးတယ်။
မနက်ခင်းအစမှာတော့ ကိုယ့်အတွက်တစ်နေ့တာအာဟာရပြည့်ဝစေပြီး ကျန်းမာစေတဲ့ အစားအစာတွေစားပေးရမှာပါ။ကော်ဖီတစ်ခွက်၊မုန့်တစ်ချပ်ပဲစားပြီးဝိတ်ချမယ်ဆိုရင်တော့ ၀ိတ်ကျဖို့မမြင်ပါဘူး။အမျှင်ဓာတ်များပြားပြီး အာဟာရပြည့်ဝစေတဲ့အစားအစာတွေကို မနက်ခင်းမှာစားသောက်ပေးဖို့လိုပါတယ်။

၂)နေရောင်ကိုရှောင်ခြင်း
နေရောင်ခြည်က အဆီဓာတ်ကိုသဘာဝအတိုင်းလောင်ကျွမ်းစေပါတယ်။အနည်းဆုံး white fat tissue တွေကို လောင်ကျွမ်းစေပါတယ်။ဒါပေမဲ့နေရောင်ခြည်နဲ့လုံလုံလောက်လောက် မထိတွေ့တာကလည်း ၀ိတ်မကျရတဲ့အကြောင်းပါပဲ။ဆောင်းတွင်းဆို လူတွေက ပိုပြီးဝလာကြ တယ်လို့လည်းတွေ့ရှိခဲ့ရပါတယ်။ဒါကြောင့် ၀ိတ်ကျချင်တယ်ဆိုရင် သင်လုပ်ရမှာက နေရောင်ခြည် နဲ့အနည်းငယ်ထိတွေ့ပေးဖို့ပါပဲ။မနက်ခင်း ရခွဲ၊၈ခွဲလောက်ဆိုနေရောင်ခြည်ခပ်နွေးနွေး လေးကျနေပါပြီ။အဲ့ဒီအချိန်ထီးဆောင်းဖို့မစဉ်းစားပဲ နေရောင်ခြည် အနည်းငယ်ခံယူပေးဖို့ မမေ့ပါနဲ့။

၃)မနက်ခင်းနိုးလာပြီးနောက် ရေသောက်ဖို့မေ့ခြင်း
မနက်စာစားနေတုန်းရေသောက်တာထက် အိပ်ရာကနိုးလာပြီးရေတစ်ခွက်သောက်ပေးတာက ၀ိတ်ချတဲ့နေရာမှာအထောက်အကူပြုပြပါတယ်။ရေဟာအဆိပ်အတောက်တွေဖယ်ရှားပေးသလို အဆီတွေဖြစ်ပွားမှုကိုလည်းလျှော့ချပေးပါတယ်။အရွယ်ရောက်လူတစ်ယောက်ရဲ့ခန္ဓာကိုယ်မှာရေဓာတ် ၅၅ရာခိုင်နှုန်းကနေ ၆ဝရာခိုင်နှုန်းအထိလိုအပ်ပါတယ်တဲ့။ဒါကြောင့် မနက်နိုးတာနဲ ့ရေတစ်ခွက်သောက်ပေးပါ။အဆီဓာတ်ကို ၁ရရာခိုင်နှုန်းကနေ ၁ဝရာခိုင်နှုန်း
ကျအောင် လျှော့ချပေးနိုင်ပါတယ်။

၄)လေ့ကျင့်ခန်းမလုပ်ခြင်း
မနက်စောစောမှာ လေ့ကျင့်ခန်းလုပ်တာက ကျန်တဲ့အချိန်မှာလုပ်တာထက် ကယ်လိုရီပိုပြီးလျှော့ချ ပေးနိုင်ပါတယ်။ပြင်းထန်တဲ့လေ့ကျင့်ခန်းမျိုးမဟုတ်တဲ့ပေါ့ပါးသွက်လက်တဲ့လေ့ကျင့်ခန်း မျိုးတွေလုပ်ပေးရုံနဲ့ သင့်ခန္ဓာကိုယ်ထဲမှာအစာအရမ်းစားချင်စိတ်ကိုလျှော့ချပေးနိုင်ပါတယ်တဲ့။ လေ့လာသူပညာရှင်တစ်ယောက်ဖြစ်တဲ့ Dr. Emma Stevenson နဲ့ Ph.D ကျောင်းသား Javier Gonzalez တို့ရဲ ့တွေ့ရှိချက်အရ မနက်စာမစားခင်လေ့ကျင့်ခန်းပုံမှန်လုပ်တဲ့သူတွေဟာ တစ်နေ့လုံး တစ်ခြားသူတွေထက်အစားနည်းတယ်လို့သိရပါတယ်။

၅)အရသာရှိပြီးကယ်လိုရီများတဲ့အချိုအစားအစာတွေကို နေ့လည်စာ၊ညစာအဖြစ်ချန်ထားခြင်း
တကယ်လို့ ကိတ်မုန့်၊ပေါင်မုန့်စတဲ့အရသာရှိပြီးချိုမြိန်တဲ့အစားအစာတွေကို မလျှော့နိုင်ဘူးဆိုရင် အဲ့ဒါတွေကိုမနက်ခင်းအချိန်မှာစားဖို့အကြံပေးချင်ပါတယ်။နေ့လည်စာ၊ ညစာအဖြစ်ချိန်ထားပြီး စားတာက ပိုပြီးဝစေပါတယ်။မနက်ခင်းမှာစားမှသာ သွားလာလှုပ်ရှားမှုတွေနဲ့အတူ အဆီတွေခြေဖျက်နိုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။

၆)မနက်စောစောသတင်းတွေဖတ်ခြင်း
မနက်နိုးတာနဲ့ဖုန်းလေးကောက်ကိုင်၊ဘာသတင်းတွေထူးပြီလဲဆိုတာကြည့်တတ်တဲ့အကျင့်ကို ပြင်စေချင်ပါတယ်။ဘာလို့လဲဆိုတော့ဒီလို ကောင်းတဲ့သတင်းတွေ၊စိတ်မကောင်းစရာသတင်းတွေ ၊ကြောက်လန့်စရာသတင်းတွေဖတ်တာကသင့်ကျန်းမာရေးအတွက်မကောင်းစေပါဘူး။မကောင်းတဲ့သတင်းတွေကြောင့်စိတ်ဖိစီးမှုတွေဖြစ်လာတာကကိုယ်အလေးချိန်မကျစေတဲ့အကြောင်းတစ်ခုလည်းဖြစ်ပါတယ်။စိတ်ဖိစီးမှုက ကိုယ်အလေးချိန်တက်ရခြင်းရဲ ့တရားခံလည်းဖြစ်ပါသေးတယ်။

196 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.