ေထာပတ္သီးက ကုိယ္အေလးခ်ိန္ကုိတကယ္ပဲက်ဆင္းေစတာလား 😮

ေထာပတ္သီးလုိ႔ေျပာလိုက္ရင္ အဆီအအီမ်ားတဲ႔အသီးအႏွံအျဖစ္ ျမင္မိၾကမွာပါ။ဒါေပမဲ႔ မထင္ထားစြာနဲ႔ပဲ ေထာပတ္သီးက ကုိယ္အေလးခ်ိန္ေလ်ွာ့ခ်တဲ႔ေနရာမွာအကူအညီေပးႏုိင္ပါတယ္တဲ႔။ သိပၸံပညာရွင္ေတြရဲ ႔ေတြ႔ရွိခ်က္အရ ေထာပတ္သီးက ကုိယ္ေတြထင္ထားတာထက္ က်န္းမာေရးအက်ိဳးေက်းဇူးေတြအမ်ားၾကီးရွိေနတယ္လို႔သိရပါတယ္။ႏွလံုးအတြက္ေကာင္းမြန္ေစတဲ႔အျပင္ အထူးသျဖင့္ ကုိယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းေစတယ္လုိ႔ေတြ႔ရွိခ်က္အရ ဘယ္လုိေတြအသံုး၀င္တာလဲ ဆုိတာ အခ်က္အလက္နဲ႔တကြ ၾကည့္လုိက္ရေအာင္။

ေထာပတ္သီးတစ္လံုးမွာ ၃၂၂ကယ္လိုရီပါ၀င္ပါတယ္။အဲ႔ဒီကယ္လိုရီတစ္၀က္ေလာက္မွာပါ၀င္ေနတဲ႔အဆီက oleic acid လုိ႔ေခၚတဲ႔က်န္းမာေရးအတြက္ေကာင္းမြန္ေစတဲ႔အဆီတစ္မ်ိဳးပါ။ အဲ႔ဒါေၾကာင့္ ဒီအဆီက က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညြတ္ျပီး ဗုိက္ျပည့္ေနသလိုခံစားရေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ေန႔လည္စာကုိ ေထာပတ္သီးတစ္လံုးစားထားမယ္ဆုိရင္ သေရစာေတာင္ထပ္ျပီးစားဖုိ႔မလိုေအာင္ အာဟာရျပည့္ေ၀ေနေစမွာပါ။

၂)သၾကားဓာတ္နည္းပါး
ေထာပတ္သီးက ဒီအတုိင္းသၾကားမထည့္ပဲေဖ်ာ္ရင္ေတာင္ ခ်ိဳျမေနပါတယ္။ဒါေပမဲ႔ သၾကား ၂ဂရမ္ထက္ေလ်ာ့နည္းတဲ႔ အခ်ိဳအရသာပါ။တစ္ျခားအသီးေတြထက္လည္းသၾကားဓာတ္ပါ၀င္မႈနည္းပါတယ္။ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေထာပတ္သီးမွာပါ၀င္တဲ႔သၾကားဓာတ္က က်န္းမာေရးကုိထိခိုက္ေစေလာက္တဲ႔အခ်ိဳဓာတ္မဟုတ္ဘူးဆုိိတာပါပဲ။ဒါေပမဲ႔ ေထာပတ္သီးကုိေန႔တိုင္းေသာက္တာမ်ိဳး၊ေထာပတ္သီးေဖ်ာ္တဲ႔အခါ တစ္ျခားအခ်ိဳအရသာေတြထပ္ထည့္တာမ်ိဳးေတာ့မလုပ္ဖုိ႔အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္။

၃)ကုိလက္စေထေရာကုိေလ်ွာ့ခ်ေပး
ေထာပတ္သီးကုိ တစ္ပတ္ကုိ ႏွစ္ခါ၊သံုးခါေလာက္စားေပးတာက ႏွလံုးက်န္းမာေရးကုိအေထာက္အကူျပဳတယ္လို႔ အေမရိကန္ႏွလံုးက်န္းမာေရးဆုိင္ရာဂ်ာနယ္ထဲကေဖာ္ျပခ်က္အရသိရပါတယ္။ေသြးထဲမွာရွိတဲ႔ မေကာင္းတဲ႔ကိုလက္စထေရာေတြကုိ ေထာပတ္သီးကေလ်ွာ့ခ်ေပးႏုိင္လို႔ မေကာင္းတဲ႔အဆီေတြကုန္ျပီးကုိယ္အေလးခ်ိန္ကုိေလ်ွာ့ခ်ေပးတာပဲျဖစ္ပါတယ္။

၄)အမ်ွင္ဓာတ္မ်ားျပား
ေထာပတ္သီးတစ္လံုးမွာ ကာဗြန္ဟိုက္ဒရိတ္ ၉ဂရမ္ပဲပါ၀င္ျပီး ၇ဂရမ္ေလာက္က အမ်ွင္ဓာတ္ေတြပါ။အမ်ွင္ဓာတ္မ်ားျပားတဲ႔အတြက္ တစ္ျခားအစားအစာေတြထက္အစာေျခဖ်က္လြယ္ပါတယ္။အစာအိမ္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး ေကာင္းမြန္ေစလုိ႔ အဆိပ္အေတာက္ေတြဘာေတြျဖစ္မွာမစုိးရိမ္ရပါဘူး။အမ်ွင္ဓာတ္မ်ားျပားတာကခႏၶာကုိယ္အတြက္ လိုအပ္တဲ႔စြမ္းအားေတြသိုေလွာင္ထားတာနဲ႔တူပါတယ္။ဒီလုိအမ်ွင္ဓာတ္မ်ားျပားတာေၾကာင့္ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ကိုလည္း မ်ွတေအာင္ထိန္းသိမ္းေပးႏုိင္ပါတယ္။

ဒီအခ်က္ေတြကုိေလ့လာၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ေထာပတ္သီးက ကုိယ္ေတြအရင္ကသိထားသလို ၀ိတ္တက္ေစတယ္ဆုိတဲ႔အခ်က္နဲ႔မကိုက္ညီတာကုိျမင္ေတြ႔ရမွာပါ။ေထာပတ္သီးကုိ တစ္ပတ္ကို ၂ခါ၊၃ခါ ေလာက္စားေပးမယ္ဆုိရင္က်န္းမာေရးကိုညီညြတ္ေစသလုိ ကုိယ္အေလးခ်ိန္ေလ်ွာ့ခ်တဲ႔ေနရာမွာလည္းအကူအညီျဖစ္ေစပါတယ္။

Unicode

ထောပတ်သီးလို့ပြောလိုက်ရင် အဆီအအီများတဲ့အသီးအနှံအဖြစ် မြင်မိကြမှာပါ။ဒါပေမဲ့ မထင်ထားစွာနဲ့ပဲ ထောပတ်သီးက ကိုယ်အလေးချိန်လျှော့ချတဲ့နေရာမှာအကူအညီပေးနိုင်ပါတယ်တဲ့။ သိပ္ပံပညာရှင်တွေရဲ ့တွေ့ရှိချက်အရ ထောပတ်သီးက ကိုယ်တွေထင်ထားတာထက် ကျန်းမာရေးအကျိုးကျေးဇူးတွေအများကြီးရှိနေတယ်လို့သိရပါတယ်။နှလုံးအတွက်ကောင်းမွန်စေတဲ့အပြင် အထူးသဖြင့် ကိုယ်အလေးချိန်ကျဆင်းစေတယ်လို့တွေ့ရှိချက်အရ ဘယ်လိုတွေအသုံးဝင်တာလဲ ဆိုတာ အချက်အလက်နဲ့တကွ ကြည့်လိုက်ရအောင်။

၁)ထောပတ်သီးအဆီ
ထောပတ်သီးတစ်လုံးမှာ ၃၂၂ကယ်လိုရီပါဝင်ပါတယ်။အဲ့ဒီကယ်လိုရီတစ်ဝက်လောက်မှာပါဝင်နေတဲ့အဆီက oleic acid လို့ခေါ်တဲ့ကျန်းမာရေးအတွက်ကောင်းမွန်စေတဲ့အဆီတစ်မျိုးပါ။ အဲ့ဒါကြောင့် ဒီအဆီက ကျန်းမာရေးနဲ့ညီညွတ်ပြီး ဗိုက်ပြည့်နေသလိုခံစားရစေမှာဖြစ်ပါတယ်။နေ့လည်စာကို ထောပတ်သီးတစ်လုံးစားထားမယ်ဆိုရင် သရေစာတောင်ထပ်ပြီးစားဖို့မလိုအောင် အာဟာရပြည့်ဝေနေစေမှာပါ။

၂)သကြားဓာတ်နည်းပါး
ထောပတ်သီးက ဒီအတိုင်းသကြားမထည့်ပဲဖျော်ရင်တောင် ချိုမြနေပါတယ်။ဒါပေမဲ့ သကြား ၂ဂရမ်ထက်လျော့နည်းတဲ့ အချိုအရသာပါ။တစ်ခြားအသီးတွေထက်လည်းသကြားဓာတ်ပါဝင်မှုနည်းပါတယ်။ပြောရမယ်ဆိုရင်တော့ ထောပတ်သီးမှာပါဝင်တဲ့သကြားဓာတ်က ကျန်းမာရေးကိုထိခိုက်စေလောက်တဲ့အချိုဓာတ်မဟုတ်ဘူးဆိုိတာပါပဲ။ဒါပေမဲ့ ထောပတ်သီးကိုနေ့တိုင်းသောက်တာမျိုး၊ထောပတ်သီးဖျော်တဲ့အခါ တစ်ခြားအချိုအရသာတွေထပ်ထည့်တာမျိုးတော့မလုပ်ဖို့အကြံပေးချင်ပါတယ်။

၃)ကိုလက်စထေရောကိုလျှော့ချပေး
ထောပတ်သီးကို တစ်ပတ်ကို နှစ်ခါ၊သုံးခါလောက်စားပေးတာက နှလုံးကျန်းမာရေးကိုအထောက်အကူပြုတယ်လို့ အမေရိကန်နှလုံးကျန်းမာရေးဆိုင်ရာဂျာနယ်ထဲကဖော်ပြချက်အရသိရပါတယ်။သွေးထဲမှာရှိတဲ့ မကောင်းတဲ့ကိုလက်စထရောတွေကို ထောပတ်သီးကလျှော့ချပေးနိုင်လို့ မကောင်းတဲ့အဆီတွေကုန်ပြီးကိုယ်အလေးချိန်ကိုလျှော့ချပေးတာပဲဖြစ်ပါတယ်။

၄)အမျှင်ဓာတ်များပြား
ထောပတ်သီးတစ်လုံးမှာ ကာဗွန်ဟိုက်ဒရိတ် ၉ဂရမ်ပဲပါဝင်ပြီး ရဂရမ်လောက်က အမျှင်ဓာတ်တွေပါ။အမျှင်ဓာတ်များပြားတဲ့အတွက် တစ်ခြားအစားအစာတွေထက်အစာခြေဖျက်လွယ်ပါတယ်။အစာအိမ်နဲ့ပတ်သက်ပြီး ကောင်းမွန်စေလို့ အဆိပ်အတောက်တွေဘာတွေဖြစ်မှာမစိုးရိမ်ရပါဘူး။အမျှင်ဓာတ်များပြားတာကခန္ဓာကိုယ်အတွက် လိုအပ်တဲ့စွမ်းအားတွေသိုလှောင်ထားတာနဲ့တူပါတယ်။ဒီလိုအမျှင်ဓာတ်များပြားတာကြောင့်သွေးတွင်းသကြားဓာတ်ကိုလည်း မျှတအောင်ထိန်းသိမ်းပေးနိုင်ပါတယ်။

ဒီအချက်တွေကိုလေ့လာကြည့်မယ်ဆိုရင် ထောပတ်သီးက ကိုယ်တွေအရင်ကသိထားသလို ၀ိတ်တက်စေတယ်ဆိုတဲ့အချက်နဲ့မကိုက်ညီတာကိုမြင်တွေ့ရမှာပါ။ထောပတ်သီးကို တစ်ပတ်ကို ၂ခါ၊၃ခါ လောက်စားပေးမယ်ဆိုရင်ကျန်းမာရေးကိုညီညွတ်စေသလို ကိုယ်အလေးချိန်လျှော့ချတဲ့နေရာမှာလည်းအကူအညီဖြစ်စေပါတယ်။

70 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.