ဒီနည္းေလးေတြက ၀ိတ္ခ်တဲ႔ေနရာမွာအကူအညီျဖစ္ေစတယ္ဆုိိတာ သင္သိရဲ ႔လား?

၁၉၇၅ခုႏွစ္ကေန ၂၀၁၇အထိေလ့လာခ်က္ေတြအရ အရြယ္ေရာက္လူငယ္ ၁.၉ ဘီလီယံဟာ အ၀လြန္တဲ႔ျပႆနာေတြၾကံဳေတြ႔ေနရပါတယ္။ဒီေန႔ေခတ္ၾကီးလုိ အရသာရွိတဲ႔အစားအစာေတြ အမ်ားၾကီးေပၚေပါက္လာတဲ႔အခ်ိန္မွာ က်န္းမာစြာေနထုိင္စားေသာက္ေနႏုိင္ဖုိ႔လိုအပ္ပါတယ္။အဲ႔ဒါမွ ကုိယ္အေလးခ်ိန္မက်ေတာင္ မတက္ေအာင္ထိန္းသိမ္းနုိင္မွာပါ။ ဒီလုိအ၀လြန္၊ကုိယ္အေလးခ်ိန္ တက္ စတဲ႔အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ဘယ္လုိေတြကာကြယ္ရမလဲ၊ဘယ္လိုေနထုိင္ရမလဲ ဆုိတာေတြရွာေဖြျပီးတဲ႔ေနာက္မွာဒီနည္းလမ္းေတြကုိေတြ႔ရွိခဲ႔ရပါတယ္။ဒီနည္းလမ္းေလးေတြကုိေသခ်ာလိုက္လုပ္မယ္ဆုိရင္ က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညြတ္ျပီးကုိယ္အေလးခ်ိန္လည္းညီမ်ွေစမွာပါတဲ႔။

၁)အခန္းမီးအေမွာင္ခ်ပါ

ၾကားရတာထူးဆန္းသြားမယ္ထင္ေပမဲ႔ ဒီလုိအခန္းမီးအေမွာင္ခ်ျပီးအိပ္တာက ခႏၶာကုိယ္အေလးခ်ိန္ ထိန္းသိမ္းတဲ႔ေနရာမွာကူညီေပးပါတယ္။Ohio ျပည္နယ္တကၠသုိလ္ရဲ႔ေလ့လာခ်က္ေတြအရ အေမွာင္ထဲမွာေနတာက ခႏၶာကုိယ္ကုိ ပုိျပီးေပါ့ပါးေစပါတယ္တဲ့။

၂)ရယ္ေမာပါ

တစ္နာရီရယ္ေမာတာက နာရီ၀က္ေလာက္ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာနဲ႔ညီမ်ွပါတယ္တဲ႔။ရယ္ေမာတာက ေအရိုးဗစ္ေလ့က်င့္ခန္းေလးလုပ္သလုိပါပဲ။ရယ္ေမာတဲ႔အခါ ႏွလံုးခုန္ျမန္ေစျပီးေသြးလည္ပတ္မႈကုိ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။တစ္နာရီရယ္ေမာတဲ႔အခါ ေလ့က်င့္ခန္းနာရီ၀က္စာလုပ္သေလာက္ ကယ္လိုရီေခ်ဖ်က္ေပးႏုိင္ပါတယ္။

၃)အျပာေရာင္ကုိခ်စ္ပါ

ရွာေဖြေတြ႔ရွိခ်က္ေတြအရ အျပာေရာင္ကအစားစားခ်င္စိတ္ကုိေလ်ွာ့ခ်ေပးပါတယ္တဲ႔။ ပန္းကန္အျပာေရာင္နဲ႔စားမယ္ဆုိရင္ အရင္ကထက္ပုိျပီးအစားေလ်ာ့သြားပါတယ္။အျပာေရာင္ အခန္းထဲမွာ ထမင္းစားတဲ႔သူေတြဟာ အရင္ကထက္ အစားႏႈန္း ၃၃ရာခိုင္ႏႈန္းေတာင္ နည္းသြားတာကုိေတ႔ြခဲ႔ရပါတယ္။

၄)ေရေႏြးၾကမ္းမ်ားမ်ားေသာက္ပါ

တစ္ေန႔ကုိေရရွစ္ခြက္ပံုမွန္ေသာက္ပါ။ျပီးေတာ့အခ်ိဳရည္ေတြအစားလက္ဖက္စိမ္းရြက္နဲ႔လုပ္ထားတဲ့ေရေႏြးလက္ဖက္ရည္ၾကမ္းကုိေသာက္ေပးပါ။အဲ႔ဒီလက္ဖက္ရည္က ကုိယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းဖုိ႔ ကူညီေပးႏုိင္ပါတယ္။ကင္ဆာေရာဂါကုိလည္းကာကြယ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။

၅)အိပ္ေရး၀ေအာင္အိပ္ပါ

ညနက္တဲ႔အထိမအိပ္ပဲရုပ္ရွင္ၾကည့္တာ၊ဖုန္းၾကည့္တာမ်ိဳးေတြမလုပ္ပါနဲ႔ေတာ့။အိပ္ေရး၀၀အိပ္စက္တာက ကယ္လိုရီအနည္းငယ္ပုိုျပီးေလာင္ကြ်မ္းေစတာကုိေလ့လာေတြ႔ရွိခဲ႔ရပါတယ္္။

၆)က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညြတ္တဲ႔သေရစာစားပါ

လူတိုင္း သေရစာစားတာကုိႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။ဒါေပမဲ႔ အဆီမ်ားတဲ႔သေရစာေတြထက္ က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညြတ္ျပီး အာဟာရလည္းျပည့္၀ေစမယ့္သေရစာမ်ိဳးကုိေရြးခ်ယ္ဖုိ႔လိုအပ္ပါတယ္။

၇)အစားအစာတုိင္းမွာအစပ္ပါပါေစ

သန္႔ရွင္းလတ္ဆတ္တဲ႔ငရုတ္သီးအစပ္ဟာ ခႏၶာကုိယ္တြင္းဇီ၀ျဖစ္စဥ္ကုိျမွင့္တင္ေပးျပီး ကယ္လိုရီေတြေခ်ဖ်က္ေပးပါတယ္တဲ႔။ျပီးေတာ့ အစပ္ပါတဲ႔အစားအစာစားတဲ႔သူေတြဟာ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းလညး္အစားကုိစားျဖစ္ေၾကာင္းေတြ႔ခဲ႔ရပါတယ္။အစာကုိျဖည္းျဖည္းခ်င္းစားတာကလည္းက်န္းမာေရးနဲ႔ညီညြတ္ပါတယ္။

၈)အစားမစားခင္ အစားစားပါ

ဒါကေတာ့ ေန႔လည္စာတုိ႔၊ညစာတုိ႔မစားခင္ စြပ္ျပဳတ္တုိ႔၊ဟင္းခ်ိဳတုိ႔တစ္ပန္းကန္ေသာက္ေပးရမယ္ လို႔ေျပာတာပါ။အဲ႔ဒါဆို ေန႔လည္စာ၊ညစာစားတဲ႔အခါအမ်ားၾကီးမစားျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ျပီးေတာ့ စြပ္ျပဳတ္ပူလို႔ေအးေအာင္ေစာင့္ျပီးျဖည္းျဖည္းခ်င္းေသာက္ျဖစ္တာက သင့္ရဲ႔ဦးေႏွာက္နဲ႔အစာအိမ္ကုိ ဗုိက္ျပည့္သြားတဲ႔ခံစားခ်က္ေပးစြမ္းႏုိင္ပါတယ္။

ဒီအခ်က္ေလးေတြအတိုင္းလုိက္လုပ္ၾကည့္ေနာ္။တျဖည္းျဖည္းနဲ႔အစားအေသာက္စားတဲ႔အခါ အမ်ားၾကီးမစားျဖစ္ေတာ့ပဲ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းစားျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။

43 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.