အလုပ္ဆင္းဆင္းခ်င္း သင့္က်န္းမာေရးအတြက္ ေသခ်ာေပါက္ ျပဳလုပ္သင့္တဲ့အရာေတြ

ေန႔စဥ္နဲ႔အမ်ွအလုပ္ျပီိးရင္္းအလုပ္ ေနာက္တစ္ေန႔လည္းအလုပ္နဲ႔ပိတ္မိေနၾကတဲ့ ေခတ္ၾကီးထဲမွာ က်န္းမာေရးယုတ္္ေလ်ာ့ပ်က္စီိးဖို႔ဆုိတာအလြယ္ေလးပါ။ ထမင္းတစ္နပ္ေလာက္လြတ္သြားရံု ုတစ္ရက္နွစ္ရက္ေလာက္ညမအိပ္မိရံုနဲ႔လည္း က်န္းမာေရးက ဟုိးေအာက္ကုိတစ္ရွိန္ထိုးခုန္ဆင္းသြားနုိ္င္ပါတယ္။အဲ့ဒီအခါ တပင္တပန္းေတြရွာထားသမွ်ပိုက္ဆံေတြဆုိသည္မွာလည္း ကုိယ့္ကုိ “တာ့တာေနာ္ ေနေကာင္းမွျပန္လာခဲ့မယ္သိလား”ဆုိျပီးထြက္သြားေတာ့မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္္ ရွိစုမဲ့စုေငြေလးေတြလည္းမဆံုးရံႈးရေလေအာင္ စိတ္လည္းမညစ္ရေလေအာင္ၾကိဳတင္ကာကြယ္ထားတာအေကာင္းဆံုးပါ။ ဒီိေတာ့ အလုပ္ကဆင္းဆင္းခ်င္း ညေနသို႔မဟုတ္ ညအခ်ိန္ေတြမွာ က်န္းမာေရးအတြက္ျပဳလုပ္သင့္တာေလးေတြကုိ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္ေနာ္။

 

အရက္ေသစာမူးယစ္ေစတဲ့အရာေတြကိုိတတ္နုိင္သမွ်ေရွာင္ပါ

ေနာက္တစ္ေန႔မနက္မွာ hangover လို႔ရတဲ့ ေသာၾကာေန႔လိုမ်ိဳးေတြဆိုရင္ေတာ့တစ္မ်ိဳးေပါ့ေလ။ေနာက္ေန႔အလုပ္သြားရဦးမယ့္ၾကားရက္ေတြမွာေတာ့ အရက္ေသစာေတြကုိတတ္နိုင္သမွ်ေရွာင္တာအေကာင္းဆံုးပါပဲ။ အရက္ေသာက္ျပီးတဲ့အခါေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပ်ာ္တယ္လုိ႔ထင္ရတာအမွန္မဟုတ္္ပါဘူး။ အရက္ကေသြးထဲမွာေရာက္ေနတဲ့အခါ သင္အိပ္ေပ်ာ္ေနခ်ိန္မွာ သင့္ခႏၶာကုိယ္္ကုိဒုကၡေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္္ အရက္ကုိအခ်ိန္္တိုင္းေနရာတိုင္္းမွာတတ္နုုိင္သမွ်ေရွာင္တာအေကာင္္းဆံုးပါ။ပထမဆံုးအခ်က္မလုပ္နုိင္္လို႔စိတ္ဓာတ္က်မသြားပါနဲ႔ဦး။ ေနာက္အခ်က္ေတြကုိဆက္ဖတ္လုိက္ပါဦး။

 

က်န္းမာေရးနဲ႔ညီိညြတ္တဲ့ညစာကုိိစားသံုးပါ

Junk food ေတြဆီိေၾကာ္ေတြ၊အသင့္္စားအစားအစာေတြ၊အခိ်ဳကဲလြန္းတဲ့အစားအစာေတြမျဖစ္ရဘူး၊တအားအမ်ားၾကိီးလည္းစားမပစ္ရဘူး။က်န္္းမာေရးနဲ႔ညီညြတ္မွ်တတဲ့ညစာကိုပဲ ဝတယ္ဆုိရံုေလာက္ေလးစားသံုးသင့္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီိး ညမအိပ္ခင္အနည္းဆံုးနွစ္နာရီျခားျပီးညစာစားရပါမယ္။ ညမအိပ္ခင္နွစ္နာရီအတြင္းမွာဗိုက္ထဲကုိေရကလြဲျပီိးဘာမွထည့္ဖုိ႔မစဥ္းစားပါနဲ႔ေတာ့။အစာအိမ္ေလးကုိသနားရင္ေပါ့။

 

မနက္္ျဖန္္အတြက္ျပင္ဆင္ပါ

မနက္ျဖန္အလုပ္ရွိတယ္ဆိုရင္အလုပ္ကုိဝတ္သြားမယ့္အဝတ္အစားကအစ အလုပ္မွာတင္ျပရမယ့္္အခ်က္အလက္ေတြရွိရင္လည္း ၾကိဳၾကိဳတင္တင္အစီိအစဥ္ခ်ထားတာမမွားပါဘူး။အိပ္ရာထေနာက္က်လုိ႔တြန္႔ေၾကေနတဲ့အဝတ္အစာားေတြနဲ႔ ဘာမွမျပင္မဆင္ပဲေရာက္လာတဲ့ဝန္ထမ္္းကုိ ဘယ္သူမွသေဘာက်မွာမဟုတ္တဲ့အျပင္ မွန္ထဲမွာျမင္ေနရတဲ့သင့္အသြင္အျပင္ေၾကာင့္လည္း ကုိယ္ကုိယ္ကုိယ္ေလးစားမႈေတြေလ်ာ့နည္းေစပါတယ္္။ ဒါကက်န္းမာေရးနဲ႔ဘာဆိုင္လုိ႔လဲလုိ႔အေမးရွိလာမယ္ဆိုိရင္ျဖင့္ လူက်န္းမာေရးနဲ႔မဆိိုင္ေတာင္္စိတ္က်န္းမာေရးနဲ႔သက္ဆိုိင္တာျဖစ္ျပီး လူတစ္ကုိယ္လံုးကုိစိတ္ကေမာင္္းနွင္ေနတာေၾကာင့္ က်န္္းမာေရးနဲ႔သိပ္ကုိဆိုင္တဲ့အခ်က္ပါလုိ႔အေျဖရွိရပါလိမ့္မယ္။

 

အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းေတြနဲ႔ေဝးေဝးေနပါ

ဒါကေတာ့ ဆရာဝန္တိုင္းအာေပါက္ေအာင္ေျပာေနၾကျဖစ္္လို႔သိပ္ျပီးစိမ္းသက္ေနမယ့္အခ်က္ေတာ့မဟုတ္ဘူးလို႔ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္။ဖုန္္းလုိ လက္ပ္ေတာ့လို တက္္ဘလက္လို အီိလက္ထေရာနစ္မ်က္နွာျပင္္ေတြကထုတ္္လႊတ္တဲ့လိႈင္းေတြဟာ လူေတြရဲ႕မ်က္လံုးကိုိထိခိုက္ေစတဲ့အျပင္ အိပ္္စက္္ခ်ိန္ကုိလည္းဖဲ့ယူတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါတင္မကေသးပါဘူး အိပ္မေပ်ာ္ေအာင္လုပ္နုိင္တဲ့အစြမ္းသတၱိလည္းရွိၾကျပန္္ပါေသးတယ္။ဒါေၾကာင့္ အီလက္ထေရာနစ္မ်က္နွာျပင္ေတြနဲ႔ေဝးေဝးေနပါ။ အလုပ္လုပ္စရာရွိရင္လည္း ညေနပုိင္္းမွာျပီးေအာင္လုပ္ထားပါ။မအိပ္ခင္နာရီဝက္အတြင္းဘာမွမၾကည့္ပါနဲ႔ေတာ့။

 

တစ္ကုိိယ္ေရသန္္႔ရွင္းမႈျပဳလုပ္ပါ

ရွိေသးလား… မိုးဝင္မယ္မွမၾကံေသးဘူး ခ်မ္းတယ္ဆိုျပီး ညေနဘက္ေရမခ်ိဳးပဲအိပ္ရာထဲတန္္းဝင္တဲ့သူေတြ။ ညအိပ္ခ်ိန္မွာသင့္ခႏၶာကုိယ္အပူခ်ိန္ဟာ 60 ကေန 67 ဒီိကရီအၾကားပဲရွိသင့္ပါတယ္။ေရခ်ိဳးျပီးထြက္လာခိ်န္မွာခႏၶာကုိယ္ဟာ အခန္းအပူခ်ိန္နဲ႔သင့္ေတာ္တဲ့အပူခိ်န္ကုိအလိုအေလ်ာက္ညွိယူေပးတာေၾကာင့္္ အိပ္္ရာဝင္တဲ့အခါ နွစ္နွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္အိပ္ေပ်ာ္ျခင္းကိုျဖစ္ေစပါတယ္။ အျပင္ကျပန္လာျပီးအိပ္ရာထဲေခါင္းထိုးဝင္တာက ေရရွည္က်န္းမာေရးကုိထိခိုက္ေစသလို ဘက္တီးရီးယားေတြကိုေပါက္ပြားေစတာေၾကာင့္ ေရာဂါေပါင္းစံုကုိလက္ယပ္ေခၚေနတဲ့အျပဳအမူပါပဲ။

 

ဒါေတြကေတာ့ အလုပ္ကဆင္းဆင္းခ်င္း သင့့္က်န္္းမာေရးအတြက္ျပဳလုပ္္ေပးသင့္တဲ့အရာေတြပါ။ က်န္္းမာရႊင္လန္းျပီး လုပ္ငန္္းခြင္မွာလက္မေထာင္္နုို္င္သူေတြျဖစ္ၾကပါေစ။

 

Unicode Format

နေ့စဉျနဲ့အမြှအလုပျပွီိးရငျျးအလုပျ နောကျတစျနေ့လညျးအလုပျနဲ့ပိတျမိနကွေတဲ့ ခတျေကွီးထဲမှာ ကနြျးမာရေးယုတျျလြော့ပကြျစီိးဖို့ဆိုတာအလှယျလေးပါ။ ထမငျးတစျနပျလောကျလှတျသှားရုံ ုတစျရကျနှစျရကျလောကျညမအိပျမိရုံနဲ့လညျး ကနြျးမာရေးက ဟိုးအောကျကိုတစျရှိနျထိုးခုနျဆငျးသှားနိုျငျပါတယျ။အဲ့ဒီအခါ တပငျတပနျးတှရှောထားသမြှပိုကျဆံတှဆေိုသညျမှာလညျး ကိုယျ့ကို “တာ့တာနောျ နကေောငျးမှပွနျလာခဲ့မယျသိလား”ဆိုပွီးထှကျသှားတော့မှာပါ။ ဒါကွောငျ့ျ ရှိစုမဲ့စုငှလေေးတှလေညျးမဆုံးရှုံးရလအေောငျ စိတျလညျးမညစျရလအေောငျကွိုတငျကာကှယျထားတာအကောငျးဆုံးပါ။ ဒီိတော့ အလုပျကဆငျးဆငျးခငြျး ညနသေို့မဟုတျ ညအခြိနျတှမှော ကနြျးမာရေးအတှကျပွုလုပျသငျ့တာလေးတှကေို ဖောျပွပေးလိုကျပါတယျနောျ။

 

အရကျသစောမူးယစျစတေဲ့အရာတှကေိိုတတျနိုငျသမြှရှောငျပါ

နောကျတစျနေ့မနကျမှာ hangover လို့ရတဲ့ သောကွာနေ့လိုမြိုးတှဆေိုရငျတော့တစျမြိုးပေါ့လေ။နောကျနေ့အလုပျသှားရဦးမယျ့ကွားရကျတှမှောတော့ အရကျသစောတှကေိုတတျနိုငျသမြှရှောငျတာအကောငျးဆုံးပါပဲ။ အရကျသောကျပွီးတဲ့အခါကောငျးကောငျးအိပျပြောျတယျလို့ထငျရတာအမှနျမဟုတျျပါဘူး။ အရကျကသှေးထဲမှာရောကျနတေဲ့အခါ သငျအိပျပြောျနခြေိနျမှာ သငျ့ခန်ဓာကိုယျျကိုဒုက်ခပေးပါတယျ။ ဒါကွောငျ့ျ အရကျကိုအခြိနျျတိုငျးနရောတိုငျျးမှာတတျနုုိငျသမြှရှောငျတာအကောငျျးဆုံးပါ။ပထမဆုံးအခကြျမလုပျနိုငျျလို့စိတျဓာတျကမြသှားပါနဲ့ဦး။ နောကျအခကြျတှကေိုဆကျဖတျလိုကျပါဦး။

 

ကနြျးမာရေးနဲ့ညီိညှတျတဲ့ညစာကိိုစားသုံးပါ

Junk food တှဆေီိကွောျတှေ၊အသငျျ့စားအစားအစာတှေ၊အခြိုကဲလှနျးတဲ့အစားအစာတှမေဖွစျရဘူး၊တအားအမြားကွိီးလညျးစားမပစျရဘူး။ကနြျျးမာရေးနဲ့ညီညှတျမြှတတဲ့ညစာကိုပဲ ဝတယျဆိုရုံလောကျလေးစားသုံးသငျ့ပါတယျ။ နောကျပွီိး ညမအိပျခငျအနညျးဆုံးနှစျနာရီခွားပွီးညစာစားရပါမယျ။ ညမအိပျခငျနှစျနာရီအတှငျးမှာဗိုကျထဲကိုရကေလှဲပွီိးဘာမှထညျ့ဖို့မစဉျးစားပါနဲ့တော့။အစာအိမျလေးကိုသနားရငျပေါ့။

 

မနကျျဖွနျျအတှကျပွငျဆငျပါ

မနကျဖွနျအလုပျရှိတယျဆိုရငျအလုပျကိုဝတျသှားမယျ့အဝတျအစားကအစ အလုပျမှာတငျပွရမယျ့ျအခကြျအလကျတှရှေိရငျလညျး ကွိုကွိုတငျတငျအစီိအစဉျခထြားတာမမှားပါဘူး။အိပျရာထနောကျကလြို့တှနျ့ကွနေတေဲ့အဝတျအစာားတှနေဲ့ ဘာမှမပွငျမဆငျပဲရောကျလာတဲ့ဝနျထမျျးကို ဘယျသူမှသဘောကမြှာမဟုတျတဲ့အပွငျ မှနျထဲမှာမွငျနရေတဲ့သငျ့အသှငျအပွငျကွောငျ့လညျး ကိုယျကိုယျကိုယျလေးစားမှုတှလြေော့နညျးစပေါတယျျ။ ဒါကကနြျးမာရေးနဲ့ဘာဆိုငျလို့လဲလို့အမေးရှိလာမယျဆိိုရငျဖွငျ့ လူကနြျးမာရေးနဲ့မဆိိုငျတောငျျစိတျကနြျးမာရေးနဲ့သကျဆိိုငျတာဖွစျပွီး လူတစျကိုယျလုံးကိုစိတျကမောငျျးနှငျနတောကွောငျ့ ကနြျျးမာရေးနဲ့သိပျကိုဆိုငျတဲ့အခကြျပါလို့အဖွရှေိရပါလိမျ့မယျ။

 

အီလကျထရောနစျပစ်စညျးတှနေဲ့ဝေးဝေးနပေါ

ဒါကတော့ ဆရာဝနျတိုငျးအာပေါကျအောငျပွောနကွေဖွစျျလို့သိပျပွီးစိမျးသကျနမေယျ့အခကြျတော့မဟုတျဘူးလို့မြှောျလငျ့ရပါတယျ။ဖုနျျးလို လကျပျတော့လို တကျျဘလကျလို အီိလကျထရောနစျမကြျနှာပွငျျတှကေထုတျျလှှတျတဲ့လှိုငျးတှဟော လူတှရေဲ့မကြျလုံးကိိုထိခိုကျစတေဲ့အပွငျ အိပျျစကျျခြိနျကိုလညျးဖဲ့ယူတတျကွပါတယျ။ ဒါတငျမကသေးပါဘူး အိပျမပြောျအောငျလုပျနိုငျတဲ့အစှမျးသတ်တိလညျးရှိကွပွနျျပါသေးတယျ။ဒါကွောငျ့ အီလကျထရောနစျမကြျနှာပွငျတှနေဲ့ဝေးဝေးနပေါ။ အလုပျလုပျစရာရှိရငျလညျး ညနပေိုငျျးမှာပွီးအောငျလုပျထားပါ။မအိပျခငျနာရီဝကျအတှငျးဘာမှမကွညျ့ပါနဲ့တော့။

 

တစျကိိုယျရသေနျ့ျရှငျးမှုပွုလုပျပါ

ရှိသေးလား… မိုးဝငျမယျမှမကွံသေးဘူး ခမြျးတယျဆိုပွီး ညနဘေကျရမေခြိုးပဲအိပျရာထဲတနျျးဝငျတဲ့သူတှေ။ ညအိပျခြိနျမှာသငျ့ခန်ဓာကိုယျအပူခြိနျဟာ 60 ကနေ 67 ဒီိကရီအကွားပဲရှိသငျ့ပါတယျ။ရခြေိုးပွီးထှကျလာခြိနျမှာခန်ဓာကိုယျဟာ အခနျးအပူခြိနျနဲ့သငျ့တောျတဲ့အပူခြိနျကိုအလိုအလြောကျညှိယူပေးတာကွောငျျ့ အိပျျရာဝငျတဲ့အခါ နှစျနှစျခွိုကျခွိုကျအိပျပြောျခွငျးကိုဖွစျစပေါတယျ။ အပွငျကပွနျလာပွီးအိပျရာထဲခေါငျးထိုးဝငျတာက ရရှေညျကနြျးမာရေးကိုထိခိုကျစသေလို ဘကျတီးရီးယားတှကေိုပေါကျပှားစတောကွောငျ့ ရောဂါပေါငျးစုံကိုလကျယပျခေါျနတေဲ့အပွုအမူပါပဲ။

 

ဒါတှကေတော့ အလုပျကဆငျးဆငျးခငြျး သငျ့့ကနြျျးမာရေးအတှကျပွုလုပျျပေးသငျ့တဲ့အရာတှပေါ။ ကနြျျးမာရှှငျလနျးပွီး လုပျငနျျးခှငျမှာလကျမထောငျျနိုုျငျသူတှဖွေစျကွပါစေ။

 

175 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.