ေဆးလိပ္ျဖတ္ဖို႔ ခက္ေနရင္ …

ေဆးလိပ္ျဖတ္ခ်င္ေပမယ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြေသာက္ရင္ ၊ ပံုမွန္ေသာက္ေနၾက အခ်ိန္ေရာက္လာရင္ အေသြးထဲ အသားထဲကအလိုလိုုေတာင့္တေနတဲ့ စိတ္ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္မရျဖစ္ေနျပီလား ? ေဆးလိပ္ျဖတ္ႏုိင္ဖုိ႔ အဓိက,ကေတာ့ စိတ္ပါပဲ။ ျပတ္သားတဲ့စိတ္နဲ႔သာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျပီးျပီဆိုရင္ ဒီလမ္းစဥ္အတုိင္း လိုက္နာႏိုင္ေအာင္သာ လုပ္ၾကပါေလ။

ေရေအးေလး တစ္က်ဳိက္စီငံု
အေသးအဖဲ႔ြေလးေတြ ပါးစပ္က၀ါးေနဖို႔လိုပါတယ္။ စီးကရက္ ႐ိႈက္ျခင္းကို အစားထိုး
နည္းတစ္မ်ဳိးပါပဲ။ ေလ့လာခ်က္မ်ားအရ ေရေအးကို ပုိက္နဲ႔ နည္းနည္းခ်င္းစီ စုပ္ေသာက္ျခင္းက Dopamine ထြက္ေစပါတယ္။ Dopamine ဆိုတာ ”မေကာင္းတဲ့စိတ္”ေတြကိုေလ်ာ့က်ေစတာပါ။ အစားနည္းနည္း ဝါးစားျခင္းကလည္း မီးခိုးေငြ႔အလြမ္းကိုေလ်ာ့ေစပါတယ္။

ေကာင္းက်ဳိးစဥ္းစား
ေဆးလိပ္မေသာက္ရင္ ရ႐ွိႏိုင္မယ့္ ေကာင္းက်ိဳးေတြကိုစဥ္းစားပါ။ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္
လည္းႏုိင္မယ္ ၊ ေငြကုန္လည္း သက္သာမယ္၊ အစားေသာက္ အရသာ႐ွိစြာ
စားႏုိင္ျခင္းနဲ႔ အေမာခံႏုိင္ျခင္း စတဲ့ ေကာင္းက်ိဳးေတြကိုခံစားရမွာပါ။

သြားခဏခဏ တုိက္ပါ
ေဆးလိပ္ျဖတ္ရင္ ခံတြင္းနံ႔ေလးေကာင္းလာမယ္။ လူၾကားထဲ ပါးစပ္အက်ယ္ၾကီးဟ
ျပီး ေအာ္ရယ္၊ ေအာ္ေျပာႏုိင္မယ္။ ခ်စ္စရာ ခံတြင္းရနံ႔ေလးကိုပုိင္ဆုိင္ႏုိင္မယ္။

အရက္ေသစာေ႐ွာင္ပါ
အရက္ေသာက္ရင္ ေဆးလိပ္ေသာက္ခ်င္စိတ္ကုိ အားေပးပါတယ္။ အေၾကာင္းျပ
ခ်က္မ်ားစြာေၾကာင့္ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အရက္ဆိုတာကလည္း ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာလုပ္
ႏိုင္ေအာင္ အားေပးတာလည္းပါပါတယ္။

ကန္႔သတ္နယ္ေျမသတ္မွတ္
လူေ႐ွ႔သူေ႐ွ႔ ၊ အလုပ္နဲ႔ လူၾကီးသူမေတြေ႐ွ႔မွာ မေသာက္မိေအာင္ ကိုယ့္ဘာသာ
သက္သက္ ကန္႔သတ္ပုိင္းျခားထားပါ။

Image result for smoking

ဘာေၾကာင့္ ငါဒါကုိျဖတ္ခ်င္တာလဲဆုိတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြ ကိုယ္စီ႐ွိၾကမွာပါ။
ခ်စ္သူကိုသတိရသလို ဒါေလးကိုလည္းအျမဲတမ္း အဆက္မျပတ္သတိရေနဖို႔လိုပါတယ္။ လန္းဆန္းတက္ၾကြေနပါေစ။ စိတ္ခံစားမႈေကာင္းေနျပီး တက္ၾကြတဲ့စိတ္႐ွိေနျခင္းက ဟိုဟာမလုုပ္ရ မေနႏုိင္ ၊ ဒီဟာမလုပ္ရမေနႏုိင္တာေတြကို ဟန္႔တားေပးႏုိင္ပါတယ္။

တစ္ေန႔လံုးေနလို႔ တစ္လိပ္မေသာက္ျဖစ္ရင္ အဲ့ဒီရက္ေလးကို ျပကၡဒိန္မွာ ေသခ်ာမွတ္ထားပါ။ ေနာက္ထပ္ရက္ေတြ တိုးပြားခ်င္စိတ္ေတြျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ အေပါင္းသင္းကလည္း အေရးၾကီးပါတယ္။ ေဆးလိပ္ကိုေအာင္ျမင္စြာအျပတ္ျဖတ္ႏိုင္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေကာင္းတစ္ေယာက္ ကိုယ့္စီမွာ႐ွိေနဖို႔လိုပါတယ္။ အေပါင္းသင္းေတြထဲမွာ ဒီလူနဲ႔ေတြ႔လို႔ ျပန္ေသာက္မိေနတယ္ဆိုရင္ သူ႔ကိုေ႐ွာင္ပါ။

ေကာ္ဖီေသာက္ေလ့႐ွိတယ္ဆိုရင္ နည္းနည္းေတာ့ ေကာ္ဖီေလ်ာ့ဖို႔လိုပါတယ္။ မနက္မိုးလင္းတာနဲ႔ ေကာ္ဖီေသာက္ျပီးရင္ ေနာက္ထပ္ထပ္မေသာက္မိေအာင္ေနပါ။ ေကာ္ဖီရဲ႕ ကဖင္းဓာတ္ေတြက မလိုလားအပ္တဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြနဲ႔ မေကာင္းတဲ့စိတ္အလိုဆႏၵေတြကို ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေကာ္ဖီေသာက္တာကိုေလ်ာ့ခ်ပါ။

စိတ္ဆိုး ၊ စိတ္အလိုမက် ၊ စိတ္ဓာတ္္က်ေနရင္ အျခားနည္းနဲ႔ စိတ္ကိုေျဖေဖ်ာက္ပါ။
ေဆးလိပ္ေသာက္ခ်င္စိတ္ေတြျဖစ္ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေျပာခ်င္တာက
ေတာ့ ေျပးလမ္းေပၚမွာ စိတ္႐ွည္ဖို႔လိုပါတယ္။ ၁၄ရက္ေလာက္ မေသာက္ပဲေနႏုိင္တယ္ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ဟန္က်ေနျပီေျပာရမယ္။မိသားစု၊ မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ၀ုိင္းဖဲြ႔စားေသာက္ပါ။ ကိုယ္လက္လႈပ္႐ွားမႈမ်ားမ်ားလုပ္ပါ။ ေဆးလိပ္ပ်က္ျခင္း ၊ မပ်က္ျခင္းသည္ ၾကားမွာပါးလႊာလြန္းလွတယ္။
“တစ္လိပ္” ပဲျခားပါတယ္။ မီးျခစ္တစ္ျခစ္ပဲ ျခားပါတယ္။ ျပန္စေသာက္မိရင္ ျပန္ျဖတ္ပါ။

169 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.