ေႏြရာသီမွာ ဖရဲသီးမ်ားမ်ားစားေပးသင့္တဲ႔အေၾကာင္းရင္းမ်ား

ေႏြရာသီရဲ ႔ရာသီစာအသီးအနွံကေတာ့ ဖရဲသီးပါ။ဖရဲသီးမွာ က်န္းမာေရးအက်ိဳးေက်းဇူးေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနပါတယ္။အထူးသျဖင့္ဖရဲသီးမွာ ေရဓာတ္ ၉၂ရာခိုင္ႏႈန္းေတာင္ပါ၀င္လို႔  ခႏၶာကုိယ္အတြက္ေရဓာတ္လံုေလာက္စြာရရွိေစပါတယ္။ေႏြရာသီဆုိရင္ မနက္ ၁၁နာရီကေန ညေန ၅နာရီအခ်ိန္ၾကား အျပင္ထြက္တာကိုေရွာင္ရမယ့္အျပင္ အပူမ်ားလုိ႔ေရဓာတ္ ခ်ိဳ႔တဲ႔မႈမျဖစ္ေအာင္လည္း ရာသီစာအသီးအႏွံျဖစ္တဲ႔ဖရဲသီးကုိစားေပးဖုိ႔လိုပါတယ္။အပူမ်ားျပားတဲ႔
ကာလျဖစ္လို႔ အသားအရည္အတြက္ေရာ၊က်န္းမာေရးကိုပါ ကာကြယ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဖရဲသီးကုိမ်ားမ်ားစားေပးသင့္တဲ႔အေၾကာင္းရင္းေတြရွိေနပါတယ္။
ဘာလို႔လဲဆုိရင္…

၁)အသားအရည္နဲ႔ဆံပင္က်န္းမာေရးကုိထိန္းသိမ္းေပးတယ္
ဖရဲသီးမွာ ဗီတာမင္ေအ၊အသားအရည္နဲ႔ဆံပင္အတြက္ေကာင္းမြန္ေစတဲ႔ ဘီတာကာရုိတင္းေတြၾကြယ္၀စြာပါ၀င္ပါတယ္။ဒါ့အျပင္ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳမႈေတြေပးစြမ္း
ႏုိင္တဲ႔ lycopene ဓာတ္ေတြျမင့္မားစြာပါ၀င္လို႔ ဖရဲသီးမ်ားမ်ားစားေပးမယ္ဆုိရင္ ေႏြရာသီေၾကာင့္ျဖစ္တတ္တဲ႔အသားအရည္ေျခာက္ေသြ႔မႈေတြကုိကာကြယ္
ျပီးသားျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

၂)ကင္ဆာေရာဂါကိုကာကြယ္ေပးႏုိင္တယ္
ဖရဲသီးမွာ ပါ၀င္တဲ႔ Lycopene ဟာ အိုမင္းရင့္ေရာ္မႈေႏွးေကြးေစလို႔ ကင္ဆာေရာဂါကိုပါ ကာကြယ္ေပးႏုိင္ပါတယ္တဲ႔။ေလ့လာခ်က္တစ္ခ်ိဳ႔အရလည္း lycopene
ဟာ ကင္ဆာေရာဂါျဖစ္ပြားတာကိုေလ်ွာ့ခ်ေပးႏုိင္တယ္လို႔ေတြ႔ရွိခဲ႔ရပါတယ္။

၃)ေရဓာတ္ထိန္းသိမ္းေပးတယ္
ဖရဲသီးမွာ ေရဓာတ္ ၉၂ရာခုိင္ႏႈန္းပါ၀င္တာေၾကာင့္ ေရပံုမွန္မေသာက္ျဖစ္ရင္ေတာင္ ဖရဲသီးမ်ားမ်ားစားေပးရင္ ခႏၶာကုိယ္ထဲက ေရဓာတ္ကုိထိန္းသိမ္းေပးႏုိင္
ပါတယ္။

၄)ႏွလံုးကို က်န္းမာေစတယ္
ႏွလံုးေရာဂါဟာ ကမာၻ႔အႏၱရာယ္အရွိဆံုးလူသတ္သမားေတြထဲမွာအပါအ၀င္ပါပဲ။ဖရဲသီးမွာပါ၀င္တဲ႔ Lycopene ဟာ ခႏၶာကုိယ္ထဲက ကိုလက္စထေရာနဲ႔ေသြးဖိအားကုိေလ်ွာ့ခ်ေပးႏုိင္လို႔  နွလံုးေရာဂါျဖစ္ပြားတာကုိ ေလ်ွာ့ခ်ေပးႏုိင္ပါတယ္။

၅)ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ခ်ိန္မွာလည္းေသြးဖိအားကုိပံုမွန္ျဖစ္ေစတယ္
အားကစားသမားေတြ ဖရဲသီးေဖ်ာ္ရည္မ်ားမ်ားေသာက္ေပးသင့္ပါတယ္။ဖရဲသီးမွာ ပါ၀င္တဲ႔ အမိုင္ႏုိအက္ဆစ္က ေသြးေၾကာေတြကုိကူညီေပးႏုိင္တဲ႔ႏ်ဴထရစ္ေအာက္ဆိုဒ္ကုိ  ထုတ္ေပးပါတယ္။အဲ႔ဒါေၾကာင့္ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေနစဥ္မွာ ေသြးေၾကာေတြ ရုတ္တရက္ျမင့္တက္တာ၊နိမ့္သြားတာေတြမျဖစ္္ေစပဲပုံမွန္အတိုင္းစီးဆင္းေစ ပါတယ္။ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေနတုန္းမွာ ဖရဲသီးေဖ်ာ္ရည္ကုိေသာက္ေပးတာက ေကာင္းမြန္တဲ႔ေရြးခ်ယ္မႈတစ္ခုပါပဲ။

၆)ဖရဲသီးစားေပးသင့္တဲ႔အခ်ိန္လည္းမွတ္ထားသင့္ပါတယ္
ဖရဲသီးကုိ ည၇နာရီေက်ာ္ရင္ မစားဖို႔ကုိတိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ဖရဲသီးက ညအခ်ိန္မွာ စားရင္ အခ်ဥ္ဓာတ္ေလးမဆိုစေလာက္ရွိလာပါတယ္။ဖရဲသီးတင္မကပါဘူး။တျခားအသီးေတြ လည္းအဲဒီလိုပါပဲ။အဲ႔ဒါဟာအစာေျခဖ်က္မႈကိုေႏွာင့္ေနွးေစပါတယ္တဲ႔။ဖရဲသီးစားသင့္တဲ႔အေကာင္းဆံုး အခ်ိန္ကေတာ့ ေန႔လည္ ၁၂နာရီနဲ႔ ၁နာရီၾကားပါ။အဲ႔ဒီအခ်ိန္ဟာ အစာေျခဖ်က္မႈႏႈန္းျမန္ဆန္စြာလႈပ္ရွားတဲ႔အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။

Unicode

နွေရာသီရဲ ့ရာသီစာအသီးအနှံကတော့ ဖရဲသီးပါ။ဖရဲသီးမှာ ကျန်းမာရေးအကျိုးကျေးဇူးတွေ အများကြီးရှိနေပါတယ်။အထူးသဖြင့်ဖရဲသီးမှာ ရေဓာတ် ၉၂ရာခိုင်နှုန်းတောင်ပါဝင်လို့ ခန္ဓာကိုယ်အတွက်ရေဓာတ်လုံလောက်စွာရရှိစေပါတယ်။နွေရာသီဆိုရင် မနက် ၁၁နာရီကနေ ညနေ ၅နာရီအချိန်ကြား အပြင်ထွက်တာကိုရှောင်ရမယ့်အပြင် အပူများလို့ရေဓာတ် ချို့တဲ့မှုမဖြစ်အောင်လည်း ရာသီစာအသီးအနှံဖြစ်တဲ့ဖရဲသီးကိုစားပေးဖို့လိုပါတယ်။အပူများပြားတဲ့
ကာလဖြစ်လို့ အသားအရည်အတွက်ရော၊ကျန်းမာရေးကိုပါ ကာကွယ်ချင်တယ်ဆိုရင် ဖရဲသီးကိုများများစားပေးသင့်တဲ့အကြောင်းရင်းတွေရှိနေပါတယ်။
ဘာလို့လဲဆိုရင်…

၁)အသားအရည်နဲ့ဆံပင်ကျန်းမာရေးကိုထိန်းသိမ်းပေးတယ်
ဖရဲသီးမှာ ဗီတာမင်အေ၊အသားအရည်နဲ့ဆံပင်အတွက်ကောင်းမွန်စေတဲ့ ဘီတာကာရိုတင်းတွေကြွယ်ဝစွာပါဝင်ပါတယ်။ဒါ့အပြင် ငယ်ရွယ်နုပျိုမှုတွေပေးစွမ်း
နိုင်တဲ့ lycopene ဓာတ်တွေမြင့်မားစွာပါဝင်လို့ ဖရဲသီးများများစားပေးမယ်ဆိုရင် နွေရာသီကြောင့်ဖြစ်တတ်တဲ့အသားအရည်ခြောက်သွေ့မှုတွေကိုကာကွယ်
ပြီးသားဖြစ်ပါလိမ့်မယ်။

၂)ကင်ဆာရောဂါကိုကာကွယ်ပေးနိုင်တယ်
ဖရဲသီးမှာ ပါဝင်တဲ့ Lycopene ဟာ အိုမင်းရင့်ရော်မှုနှေးကွေးစေလို့ ကင်ဆာရောဂါကိုပါ ကာကွယ်ပေးနိုင်ပါတယ်တဲ့။လေ့လာချက်တစ်ချို့အရလည်း lycopene
ဟာ ကင်ဆာရောဂါဖြစ်ပွားတာကိုလျှော့ချပေးနိုင်တယ်လို့တွေ့ရှိခဲ့ရပါတယ်။

၃)ရေဓာတ်ထိန်းသိမ်းပေးတယ်
ဖရဲသီးမှာ ရေဓာတ် ၉၂ရာခိုင်နှုန်းပါဝင်တာကြောင့် ရေပုံမှန်မသောက်ဖြစ်ရင်တောင် ဖရဲသီးများများစားပေးရင် ခန္ဓာကိုယ်ထဲက ရေဓာတ်ကိုထိန်းသိမ်းပေးနိုင်
ပါတယ်။

၄)နှလုံးကို ကျန်းမာစေတယ်
နှလုံးရောဂါဟာ ကမ္ဘာ့အန္တရာယ်အရှိဆုံးလူသတ်သမားတွေထဲမှာအပါအဝင်ပါပဲ။ဖရဲသီးမှာပါဝင်တဲ့ Lycopene ဟာ ခန္ဓာကိုယ်ထဲက ကိုလက်စထရောနဲ့သွေးဖိအားကိုလျှော့ချပေးနိုင်လို့ နှလုံးရောဂါဖြစ်ပွားတာကို လျှော့ချပေးနိုင်ပါတယ်။

၅)လေ့ကျင့်ခန်းလုပ်ချိန်မှာလည်းသွေးဖိအားကိုပုံမှန်ဖြစ်စေတယ်
အားကစားသမားတွေ ဖရဲသီးဖျော်ရည်များများသောက်ပေးသင့်ပါတယ်။ဖရဲသီးမှာ ပါဝင်တဲ့ အမိုင်နိုအက်ဆစ်က သွေးကြောတွေကိုကူညီပေးနိုင်တဲ့နျူထရစ်အောက်ဆိုဒ်ကို ထုတ်ပေးပါတယ်။အဲ့ဒါကြောင့်လေ့ကျင့်ခန်းလုပ်နေစဉ်မှာ သွေးကြောတွေ ရုတ်တရက်မြင့်တက်တာ၊နိမ့်သွားတာတွေမဖြစ််စေပဲပုံမှန်အတိုင်းစီးဆင်းစေ ပါတယ်။လေ့ကျင့်ခန်းလုပ်နေတုန်းမှာ ဖရဲသီးဖျော်ရည်ကိုသောက်ပေးတာက ကောင်းမွန်တဲ့ရွေးချယ်မှုတစ်ခုပါပဲ။

၆)ဖရဲသီးစားပေးသင့်တဲ့အချိန်လည်းမှတ်ထားသင့်ပါတယ်
ဖရဲသီးကို ညရနာရီကျော်ရင် မစားဖို့ကိုတိုက်တွန်းချင်ပါတယ်။ဖရဲသီးက ညအချိန်မှာ စားရင် အချဉ်ဓာတ်လေးမဆိုစလောက်ရှိလာပါတယ်။ဖရဲသီးတင်မကပါဘူး။တခြားအသီးတွေ လည်းအဲဒီလိုပါပဲ။အဲ့ဒါဟာအစာခြေဖျက်မှုကိုနှောင့်နှေးစေပါတယ်တဲ့။ဖရဲသီးစားသင့်တဲ့အကောင်းဆုံး အချိန်ကတော့ နေ့လည် ၁၂နာရီနဲ့ ၁နာရီကြားပါ။အဲ့ဒီအချိန်ဟာ အစာခြေဖျက်မှုနှုန်းမြန်ဆန်စွာလှုပ်ရှားတဲ့အချိန်ဖြစ်ပါတယ်။

124 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.