ကိုယ္တုိင္ျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္ေနတဲ့ ပံုမွန္မဟုတ္ေသာ စိတ္ပူပန္မႈျပႆနာ

လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပံုမွန္မဟုတ္တဲ့ စိတ္ေသာကျပႆနာေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရပါတယ္။ သာမန္ပံုဘဝနဲ႔ပဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ျဖတ္သန္းေနျပီး ဒီလကၡဏာေတြကို သတိမထားမိၾကဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကို လစ္လ်ဳ႐ႈျပီး တစ္ေန႔ျပီး တစ္ေန႔ကုန္ဆံုးသြားမယ္ဆိုရင္ တစ္ခ်ဳိ ႔အရာေတြက သင့္ကိုထိခိုက္လာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္တုိင္မသိႏုိင္တဲ့ စိတ္ပူပန္မႈ ျပႆနာေတြရဲ ႔ လကၡဏာအခ်ဳိ ႔ကို ေဝမွ်ေပးလိုက္ပါတယ္။

အိပ္စက္မႈ ျပႆနာ

ရက္သတၱပတ္အတြင္း အိပ္မရတဲ့ရက္ေတြ တျဖည္းျဖည္းဆက္လာတယ္။ မ်က္လံုးကမိွတ္ေနေပမယ့္ ဘယ္လိုမွအိပ္လို႔မေပ်ာ္တာမ်ဳိး လူတုိင္းၾကံဳဖူးမွာပါ။ စိတ္က တစ္ခုခုကိုအေတြးေျပာင္းသြားတာနဲ႔ အိပ္စက္မႈပုိင္းမွာ ျပႆနာေလးေတြျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ အလုပ္ေၾကာင္းနဲ႔ အျခား မိသားစုကိစၥေတြအေရးစိုက္လာရရင္ အေတြးမ်ားလုိ႔ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ အိပ္မေပ်ာ္ေတာ့ပါဘူး။ အိပ္ေရးဝဖုိ႔က အဓိကမို႔ အိပ္ေရးပ်က္တဲ့အခါ က်န္းမာေရးထိခိုက္လာပါလိမ့္မယ္။

ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ လိုအပ္လာျခင္း


လူေတြအားလံုး ၊ အရာအားလံုးကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ လိုအပ္လာတယ္လုိ႔ ခံစားလာရရင္ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုတာ အေၾကာင္းရင္းကို႐ွာပါ။ ဒါဟာ စိတ္ပူပန္ေသာကရဲ႕လကၡဏာတစ္ရပ္ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ ႔က အလိုလုိသိၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ကိုယ္သူ ထိန္းခ်ဳပ္ဖုိ႔လိုလာျပီဆိုရင္ လူေတြနဲ႔ပိုမို ထိေတြ႔ဆက္ဆံျပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္သိေအာင္ ဆန္းစစ္ထိန္းခ်ဳပ္ပါတယ္။

အေၾကာင္းျပခ်က္ေကာင္းမ႐ွိပဲ စိတ္ပူပန္ေနျခင္း


အေၾကာင္းျပခ်က္လည္း ေရေရရာရာမေပးႏိုင္ပဲ ေသာကေတြမ်ားေနတာဟာ စိတ္ပူပန္မႈရဲ႕ျပႆနာတစ္ရပ္ပါပဲ။ ႐ိုး႐ိုး႐ွင္း႐ွင္းေလးဆိုေပမယ့္ ကုိယ္တုိင္မထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္တဲ့အခါ ကိုယ့္ဘာသာ ေရာဂါေမြးသလိုျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ စိတ္ပူပန္မႈေတြအရမ္းမ်ားလာတဲ့အခါ စိတ္ပုိင္းဆိုင္ရာေရာ၊ ခႏၶာကိုယ္ပုိင္းဆိုင္ရာေတြပါ ထိခိုက္လာပါလိမ့္မယ္။

အေျဖ႐ွာမရတဲ့ နာက်င္မႈေတြ


စိတ္ေသာကေရာက္မႈေတြမ်ားလာတဲ့အခါ အရမ္းတင္းၾကပ္လာျပီး ခႏၶာကိုယ္မွာမသိႏုိင္တဲ့ နာက်င္မႈေတြ ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ လပုိင္းေလာက္ၾကာရင္ေတာ့ ေပ်ာက္သြားေပမယ့္ လူကိုအားအင္ကုန္ခမ္းေစပါတယ္။

တမ္းတမ္းစဲြေနတဲ့ အက်င့္


လူတစ္ေယာက္က ဆက္တုိက္ လက္သည္းကိုက္ေနျခင္း ၊ အက်ီ ၤေတြအလိုမက်ျဖစ္ျခင္း၊ မ်က္ႏွာကို တရစပ္ကိုင္ေနျခင္း ၊ ႏႈတ္ခမ္းကိုက္ျခင္း (သို႔) ဆံပင္လိမ္ေနျခင္းတို႔ဟာ စိတ္ထဲမွာျဖစ္ေနတဲ့ ပူပန္မႈေၾကာင့္ ဂနာမျငိမ္ျဖစ္ေနတာေတြပါ။ ဒီလိုမ်ဳိးျဖစ္ေနျပီဆိုရင္ သင့္အေနနဲ႔ သတိထားသင့္ပါတယ္။

သင့္ပတ္၀န္းက်င္က လူေတြ သင့္ကိုနားလည္မေပးႏုိင္ေတာ့


သင့္ရဲ႕ေတြးေခၚမႈပံုစံေတြ လူေတြနဲ႔ကြာျခား ေျပာင္းလဲသြားတဲ့အခါ ပတ္၀န္းက်င္ကလူေတြသင့္ကို နားလည္မေပးႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ သင္ဟာ ကိုယ့္စိတ္ခံစားခ်က္ကိုပဲ ကိုယ္ဦးစားေပးလာမယ္။ အျမဲတမ္း သူတို႔နဲ႔ကြဲျပားျပီး တစ္ေယာက္တည္းအျပင္ထြက္ေနမယ္ဆိုရင္ စိတ္ေသာကမွ အထီးက်န္ျခင္းသိုု႕ ကူးေျပာင္းသြားပါလိမ့္မယ္။

ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အျပစ္တင္ျခင္း


ေနာက္ဆံုး လကၡဏာတစ္ခုကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္အျပစ္တင္ျခင္းပါပဲ။ စိတ္ပူပန္မႈေတြအရမ္းမ်ားေနတဲ့အခါ ကိုယ္ေျပာလိုက္တဲ့စကားေတြ ကိုယ္တုိင္ေတာင္မသိႏိုုင္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ျဖစ္သြားၾကတယ္။ စိတ္ကပံုမွန္မဟုတ္တာေၾကာင့္ ပါးစပ္ကေနလည္း သူမ်ားနဲ႔ဆန္႔က်င္တိုက္ခုိက္တဲ့ စကားေတြပဲေျပာခ်င္ေနပါေတာ့တယ္။ အျမဲတမ္းဒီလိုျဖစ္ေနျပီဆုိ ကိုယ္ဘာျဖစ္ေနလဲဆုိတာ ေသခ်ာဆန္းစစ္ၾကည့္ပါ။ တျဖည္းျဖည္း အခ်ိန္ယူျပီးကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ပါတယ္။

Unicode

လူတော်တော်များများ ပုံမှန်မဟုတ်တဲ့ စိတ်သောကပြဿနာတွေနဲ့ ရင်ဆိုင်နေရပါတယ်။
သာမန်ပုံဘဝနဲ့ပဲ ပျော်ပျော်ရွှင်ရွှင်ဖြတ်သန်းနေပြီး ဒီလက္ခဏာတွေကို သတိမထားမိကြ
ဘူး။ ကိုယ့်ရဲ့စိတ်ခံစားချက်တွေကို လစ်လျုရှုပြီး တစ်နေ့ပြီး တစ်နေ့ကုန်ဆုံးသွားမယ်ဆို
ရင် တစ်ချို ့အရာတွေက သင့်ကိုထိခိုက်လာနိုင်ပါတယ်။ ဒါကြောင့် ကိုယ်တိုင်မသိနိုင်တဲ့
စိတ်ပူပန်မှု ပြဿနာတွေရဲ ့ လက္ခဏာအချို ့ကို ဝေမျှပေးလိုက်ပါတယ်။

အိပ်စက်မှု ပြဿနာ

ရက်သတ္တပတ်အတွင်း အိပ်မရတဲ့ရက်တွေ တဖြည်းဖြည်းဆက်လာတယ်။ မျက်လုံးကမှိတ်နေပေမယ့် ဘယ်လိုမှအိပ်လို့မပျော်တာမျိုး လူတိုင်းကြုံဖူးမှာပါ။ စိတ်က တစ်ခုခုကိုအတွေးပြောင်းသွားတာနဲ့ အိပ်စက်မှုပိုင်းမှာ ပြဿနာလေးတွေဖြစ်လာတတ်ပါတယ်။ အလုပ်ကြောင်းနဲ့ အခြား မိသားစုကိစ္စတွေအရေးစိုက်လာရရင် အတွေးများလို့ တော်တော်နဲ့ အိပ်မပျော်တော့ပါဘူး။ အိပ်ရေးဝဖို့က အဓိကမို့ အိပ်ရေးပျက်တဲ့အခါ ကျန်းမာရေးထိခိုက်လာပါလိမ့်မယ်။

ထိန်းချုပ်ဖို့ လိုအပ်လာခြင်း

လူတွေအားလုံး ၊ အရာအားလုံးကို ထိန်းချုပ်ဖို့ လိုအပ်လာတယ်လို့ ခံစားလာရရင် ဘာကြောင့်လဲဆိုတာ အကြောင်းရင်းကိုရှာပါ။ ဒါဟာ စိတ်ပူပန်သောကရဲ့လက္ခဏာတစ်ရပ်ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။ တစ်ချို ့က အလိုလိုသိကြပါတယ်။ သူတို့ကိုယ်သူ ထိန်းချုပ်ဖို့လိုလာပြီဆိုရင် လူတွေနဲ့ပိုမို ထိတွေ့ဆက်ဆံပြီး ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ်သိအောင် ဆန်းစစ်ထိန်းချုပ်ပါတယ်။

အကြောင်းပြချက်ကောင်းမရှိပဲ စိတ်ပူပန်နေခြင်း

အကြောင်းပြချက်လည်း ရေရေရာရာမပေးနိုင်ပဲ သောကတွေများနေတာဟာ စိတ်ပူပန်မှုရဲ့ပြဿနာတစ်ရပ်ပါပဲ။ ရိုးရိုးရှင်းရှင်းလေးဆိုပေမယ့် ကိုယ်တိုင်မထိန်းချုပ်နိုင်တဲ့အခါ ကိုယ့်ဘာသာ ရောဂါမွေးသလိုဖြစ်နေပါလိမ့်မယ်။ စိတ်ပူပန်မှုတွေအရမ်းများလာတဲ့အခါ စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာရော၊ ခန္ဓာကိုယ်ပိုင်းဆိုင်ရာတွေပါ ထိခိုက်လာပါလိမ့်မယ်။

အဖြေရှာမရတဲ့ နာကျင်မှုတွေ

စိတ်သောကရောက်မှုတွေများလာတဲ့အခါ အရမ်းတင်းကြပ်လာပြီး ခန္ဓာကိုယ်မှာမသိနိုင်တဲ့ နာကျင်မှုတွေ ပေါ်လာတတ်ပါတယ်။ လပိုင်းလောက်ကြာရင်တော့ ပျောက်သွားပေမယ့် လူကိုအားအင်ကုန်ခမ်းစေပါတယ်။

တမ်းတမ်းစွဲနေတဲ့ အကျင့်

လူတစ်ယောက်က ဆက်တိုက် လက်သည်းကိုက်နေခြင်း ၊ အကျီ င်္တွေအလိုမကျဖြစ်ခြင်း၊ မျက်နှာကို တရစပ်ကိုင်နေခြင်း ၊ နှုတ်ခမ်းကိုက်ခြင်း (သို့) ဆံပင်လိမ်နေခြင်းတို့ဟာ စိတ်ထဲမှာဖြစ်နေတဲ့ ပူပန်မှုကြောင့် ဂနာမငြိမ်ဖြစ်နေတာတွေပါ။ ဒီလိုမျိုးဖြစ်နေပြီဆိုရင် သင့်အနေနဲ့ သတိထားသင့်ပါတယ်။

သင့်ပတ်ဝန်းကျင်က လူတွေ သင့်ကိုနားလည်မပေးနိုင်တော့

သင့်ရဲ့တွေးခေါ်မှုပုံစံတွေ လူတွေနဲ့ကွာခြား ပြောင်းလဲသွားတဲ့အခါ ပတ်ဝန်းကျင်ကလူတွေသင့်ကို နားလည်မပေးနိုင်တော့ပါဘူး။ သင်ဟာ ကိုယ့်စိတ်ခံစားချက်ကိုပဲ ကိုယ်ဦးစားပေးလာမယ်။ အမြဲတမ်း သူတို့နဲ့ကွဲပြားပြီး တစ်ယောက်တည်းအပြင်ထွက်နေမယ်ဆိုရင် စိတ်သောကမှ အထီးကျန်ခြင်းသိုု့ ကူးပြောင်းသွားပါလိမ့်မယ်။

ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် အပြစ်တင်ခြင်း

နောက်ဆုံး လက္ခဏာတစ်ခုကတော့ ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ်အပြစ်တင်ခြင်းပါပဲ။ စိတ်ပူပန်မှုတွေအရမ်းများနေတဲ့အခါ ကိုယ်ပြောလိုက်တဲ့စကားတွေ ကိုယ်တိုင်တောင်မသိနိုုင်တော့လောက်အောင်ဖြစ်သွားကြတယ်။ စိတ်ကပုံမှန်မဟုတ်တာကြောင့် ပါးစပ်ကနေလည်း သူများနဲ့ဆန့်ကျင်တိုက်ခိုက်တဲ့ စကားတွေပဲပြောချင်နေပါတော့တယ်။ အမြဲတမ်းဒီလိုဖြစ်နေပြီဆို ကိုယ်ဘာဖြစ်နေလဲဆိုတာ သေချာဆန်းစစ်ကြည့်ပါ။ တဖြည်းဖြည်း အချိန်ယူပြီးကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် ထိန်းချုပ်နိုင်ပါတယ်။

356 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.