က်န္းမာေရးအတြက္မေကာင္းတဲ႔အက်င့္ဆိုးတစ္ခုကုိ ၂လအတြင္းေဖ်ာက္ၾကမယ္

ကဲ စိန္ေခၚၾကည့္ၾကမလား?အရင္ဆံုးသင့္ဆီမွာဘယ္လိုအက်င့္ဆုိးေတြရွိလဲ ခ်ေရးၾကည့္ပါ။ဥပမာ ထမင္းစားျပီးပန္းကန္ကုိခ်က္ခ်င္းမေဆးတာမ်ိဳး၊မနက္အိပ္ရာထျပီး အိပ္ရာကိုျပန္မသိမ္းပဲ အခ်ိန္ဆြဲ   ျပီးမွသိမ္းတာမ်ိဳး၊ထမင္းစားျပီးတန္းအိပ္တာမ်ိဳး၊သန္႔စင္ခန္းသံုးရင္း ဖုန္းသံုးတတ္တာမ်ိဳးက သာမန္အက်င့္ဆုိးေသးေသးေလးေတြလို႔ေျပာလိို႔ရျပီး အဲ႔ဒီအက်င့္ေလးေတြက ျပင္မယ္ဆုိရင္တစ္ပတ္ေလာက္ပဲၾကာႏိုင္ပါတယ္။အပ်င္းစိတ္ေလးကုိ နည္းနည္းေလ်ွာ့ျပီးအလုပ္ကုိခ်က္ခ်င္းတန္းလုပ္ဖုိ႔ သတိထားသင့္ပါတယ္။

တစ္ေနကုန္ေဆးလိပ္မျပတ္တမ္းေသာက္ေနတတ္တာမ်ိဳး၊ဆိုဒါပါတဲ႔အခ်ိဳရည္ေတြ၊အရက္၊ဘီယာေတြေန႔တိုင္းေသာက္ျဖစ္ေနတာမ်ိဳးစတဲ႔အက်င့္ေတြကေတာ့ က်န္းမာေရးအတြက္မေကာင္းတဲ႔အက်င့္ဆုိးေတြလို႔ေျပာလို႔ရပါတယ္။တျခားအက်င့္ဆုိးေတြလည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတာေပါ့။တစ္ခ်ိဳ႔အက်င့္ေတြကျပဳျပင္ရလြယ္ကူေပမဲ႔ ေဆးလိပ္ေသာက္တာတို႔၊သန္႔စင္ခန္းသုံုးရင္ဖုန္းသံုးတာမ်ိဳးစတဲ႔အက်င့္ေတြက်ေတာ့ေဖ်ာက္ရခက္ပါတယ္။ဒီအက်င့္ဆုိးေတြက သင့္ကုိေကာင္းေကာင္းၾကီးဒုကၡေပးႏုိင္တဲ႔အက်င့္ေတြပါ။ထမင္း စားျပီးပန္းကန္ကိုတန္းျပီးမေဆးတာမ်ိဳးကလည္းဧည့္သည္ေတြရုတ္တရက္ေရာက္လာတဲ႔အခါ ၾကည့္ရဆုိးေစျပီး အထင္ေသးစရာျဖစ္ေစပါတယ္။ဒီလုိအက်င့္ဆုိးေတြကုိဘယ္လိုေဖ်ာက္ၾကမလဲ?

အဓိကကေတာ့ စိတ္ပါပဲ။ကိုယ့္စိတ္ကုိႏုိင္ေအာင္လုပ္ဖုိ႔ပါ။အက်င့္ဆုိးေတြကုိေဖ်ာက္တဲ႔အခါမွာ အက်င့္ဆုိးေနရာမွာတျခားအက်င့္ေကာင္းတစ္ခုအစားထုိးလိုက္တဲ႔အခါ အလိုလိုေနရင္းေပ်ာက္သြားတတ္ပါတယ္။စိတ္ကုိလွည့္စားတဲ႔သေဘာမ်ိဳးေပါ့။အက်င့္ဆုိးေတြကုိခ်ေရးၾကည့္ျပီးရင္ အဆိုးဆံုးလို႔ထင္ရတဲ႔အက်င့္တစ္ခုကိုေရြးလိုက္ပါ။အခုက်န္းမာေရးအတြက္မေကာင္းတဲ႔အက်င့္ဆုိးတစ္ခုကုိ ဘယ္လိုေဖ်ာက္ရမလဲဆိုတာကုိေျပာျပေပးသြားပါမယ္။ျပီးရင္ အဲ႔ဒီနည္းလမ္းအတုိင္းသင့္မွာရွိေနတဲ႔အက်င့္ဆုိးေတြကုိ ၾကိဳးစားျပီးေဖ်ာက္ၾကည့္ပါ။

ဆိုဒါအခ်ိဳရည္၊အရက္၊ဘီယာကုိေန႔တုိင္းလိုလုိေသာက္ျဖစ္ေနတာလား?

ဒီအက်င့္ၾကီးက က်န္းမာေရးအတြက္ထိခိုက္ေစသလို ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာလည္းထိခိုက္ေစပါတယ္။အဲ႔ဒါေၾကာင့္ေန႔တုိင္းအခ်ိဳရည္၊အရက္၊ဘီယာေသာက္ေနတတ္တာကိုဘယ္လိုေဖ်ာက္မလဲဆိုရင္…

ပထမဆံုး အခ်ိဳရည္ကုိဘယ္အခ်ိန္ေတြမွာေသာက္တတ္တာလဲ?ေရဆာတဲ႔အခ်ိန္၊ပူအိုက္တဲ႔အခ်ိန္မ်ိဳးမွာေသာက္တတ္တာလား?ဒီအတိုင္းၾကိဳက္လို႔ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ရင္းေသာက္တာ၊ထမင္းစားျပီးေသာက္တာမ်ိဳးလား?ေရဆာတဲ႔အခ်ိန္အေအးေသာက္လုိက္လို႔ ေရဆာတာမေပ်ာက္သြားပါဘူး။ခဏ အာသာေျပရံုပဲရတာပါ။ျပီးရင္ေရျပန္ဆာတာပါပဲ။ အက်င့္ကစိတ္နဲ႔ပဲသက္ဆုိင္ပါတယ္။အေအးေသာက္ခ်င္တဲ႔စိတ္ျဖစ္ေနသေရြ႔ေတာ့ မရရေအာင္အေအးေသာက္ရဖုိ႔ၾကိဳးစားေနမွာပါ။သင့္ဘက္က တကယ္ေဖ်ာက္ခ်င္တဲ႔စိတ္ရွိမွပိုျပီးထိေရာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။အဲ႔ဒါကုိသိထားမယ္ဆိုရင္ေရဆာတဲ႔အခ်ိန္ေရပဲေသာက္ပါ။အျမဲတမ္းေရဘူးတစ္ဘူးေဆာင္ထားပါ။ပူလို႔အေအးတစ္ဘူးေလာက္၀ယ္ေသာက္လိုက္ဦးမယ္လို႔စဥ္းစားမယ့္အစား ေရေသာက္တာက    က်န္းမာေရးအတြက္ေကာင္းတယ္လို႔စဥ္းစားျပီးေရပဲေသာက္ပါ။

အခ်ိဳရည္ကုိတံုးတိျဖတ္လိုက္တာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ တစ္ပတ္ကုိတစ္ခါပဲေသာက္မယ္လို႔သတ္မွတ္ထားတာမ်ိဳးလုပ္ၾကည့္ပါ။ေန႔တုိင္းေသာက္ေနက်အေအးေနရာမွာ အေအးေသာက္ခ်င္တိုင္းေရကုိအရင္ ေသာက္ပါ။တစ္ပတ္ကုိတစ္ခါ အခ်ိဳရည္ေသာက္ရာကေန ႏွစ္ပတ္ကို ၁ခါေသာက္တာ၊သံုးပတ္ကုိတစ္ခါေသာက္တာစသျဖင့္တျဖည္းျဖည္းၾကိဳးစားၾကည့္ပါ။၂လျပည့္တဲ႔အခါသင့္စိတ္ကုိလည္းသင္ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္လာျပီး ဆိုဒါပါတဲ႔အခ်ိဳရည္အစား ေရမ်ားမ်ားေသာက္လာပါလိမ့္မယ္။အဲ့ဒီလုိပဲအရက္၊ဘီယာကုိေန႔တုိင္းေသာက္ျဖစ္္ေနတယ္ဆိုရင္ တစ္ပတ္ကုိတစ္ခါပဲေသာက္တာမ်ိဳး၊နွစ္ပတ္ကိုတစ္ခါပဲ ေသာက္တာမ်ိဳးလုပ္ပါ။ရံုးဆင္းတာနဲ႔ေျခလွမ္းေတြကအရက္ဘီယာဆုိင္ကုိဦးတည္ေနတာမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ အဆင္မေျပဘူးေနာ္။

ဒီလုိနည္းလမ္းနဲ႔ တစ္ေန႔တည္းမွာတင္ေဆးလိပ္တစ္ဘူးကုန္ေအာင္ေသာက္တတ္တဲ႔အက်င့္၊တျခားအက်င့္ဆုိးေတြကုိပါ   ၾကိဳးစားျပီးေဖ်ာက္ၾကည့္ပါ။တစ္ေန႔ကုိတစ္ဘူးကုန္ေအာင္ေသာက္တတ္တဲ႔အက်င့္ရွိရင္ အရင္ဆံုးဘူးထဲကတစ္၀က္ေလာက္ကိုႏုတ္ထားပါ။အရင္ေသာက္ေနက်ထက္နာရီ၀က္၊တစ္နာရီျခားထားျပီး အဲ႔ဒီအခ်ိန္ေတြမွာ ၀ါသနာပါတဲ႔အရာတစ္ခုခုလုပ္တာမ်ိဳး၊သၾကားလံုး၊ပီေကစားတာမ်ိဳးလုပ္ပါ။ေနာက္ရက္ေတြမွာလည္းေဆးလိပ္ကုိေလ်ာ့ေလ်ာ့ျပီးေသာက္ၾကည့္ပါ။တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ေဆးလိပ္အမ်ားၾကီးေသာက္တတ္တဲ႔အက်င့္ကုိခ်ဳပ္ထိန္းကာကြယ္ႏုိင္လာပါလိမ့္မယ္။လံုး၀ျဖတ္ႏုိင္ရင္ေတာ့အေကာင္းဆံုးပါပဲ။

165 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.