မေကာင္းမွန္္းသိရက္ ဆက္လုပ္ေနမိတဲ့အရာေတြကို ဘယ္လုိျပင္ဆင္ၾကမလဲ

ကိုယ့္အတြက္မေကာင္းမွန္းလည္းသိရက္နဲ႔ ဆက္လုပ္ေနမိတာေတြက ေတာ္ေတာ္ဆိုးပါတယ္။ ဥပမာ.. ေဆးလိပ္ေသာက္တာ၊အသင့္စားအစားအစာေတြကိုစားသံုးတာ၊အရက္ေတြအသားကုန္ေသာက္တာ၊ကုိယ့္အေပၚမေကာင္းတဲ့ခ်စ္သူကိုမျဖတ္နိုင္တာ၊ရည္းစားရွိျပီးသားသူကုိမွ စြဲလမ္းေနမိတာ စသျဖင့္ေပါ့။ တကယ္တမ္းေတာ့ လူ႔စိတ္ကိုက မေကာင္းတဲ့အရာေတြမွာပဲေမြ႕ေလ်ာ္တတ္တယ္လုိ႔ ဘုရားေဟာလည္းအရွိသားမဟုတ္္လား။ အဲ… ဒါေပမယ့္ ပ်က္အစဥ္ျပင္ခဏပါ။ ကိုယ္လုပ္ေနတာက မေကာင္းမွန္္းသိျပီဆိုရင္ ျပင္ဖို႔ကလြယ္ပါတယ္။မေကာင္းတဲ့အရာကိုမေကာင္းမွန္္းမသိျခင္းကသာ ေၾကာက္စရာပါ။ ဒီေတာ့ မေကာင္းမွန္းသိရက္နဲ႔ မျဖတ္နုိင္တဲ့စိတ္ကိုဘယ္လုိျပင္ဆင္ၾကမလဲ…။

 

တရားထုိင္ပါ

ပထမဆံုးတစ္ခုကေတာ့ တရားထုိင္တာပါပဲ။ ဘာတုန္းဟ..မေကာင္းတာကိုျပင္ပါမယ္ဆိုမွတရားကထိုင္ရဦးမယ္ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္နဲ႔လို႔မေတြးလိုက္ပါနဲ႔။ စိတ္ျငိမ္ေအာင္ စိတ္တန္ခိုးရွိေအာင္တရားထိုင္ခုိင္းတာပါ။ စိတ္စြမ္းအားၾကီးလာတဲ့အခါ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္ လႊမ္းမုိးေစခိုင္းလာနုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မေကာင္းတာေတြကိုသိသိၾကီးနဲ႔ လုပ္မိေနတာလုိမ်ိဳး ကိုယ့္စိတ္ကုိယ္မနုိင္တဲ့အျဖစ္ေတြကေန ကင္းေဝးေစမွာပါ။

 

ခံနုိင္ရည္ရွိပါ

ေလာကၾကီးမွာ ၾကံဳလာသမွ်ဒုကၡေတြကိုခံနုိ္င္ရည္ရွိဖုိ႔အေရးၾကီးပါတယ္။ ဒီလုိပဲ ကိုိယ့္အတြင္းထဲက ဆိုးရြားတဲ့ စိတ္သ႑ာန္ကိုခံနုိ္င္ရည္ရွိဖုိိ႔ ပိုလုိ႔အေရးၾကီးပါတယ္။ အစကေတာ့ ဘယ္ ..လူတုိင္းခံနုိင္ရည္ရွိေနပါ့မလဲ။ ဒီလုိပဲ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေလ့က်င့့္ယူရတာေပါ့။ ကိုယ္သိပ္ၾကိဳက္တဲ့ကဗ်ာဆရာမေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕စာသားလုိပဲ။ “နာက်င္မႈေတြထပ္ထပ္ျဖည့္ရင္း ရလာတဲ့ ခံနုိင္ရည္္ပါကြယ္..”တဲ့ေလ။ နာက်င္မႈေတြခံျပင္းမႈေတြ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲရျခင္းေတြကို ကိုယ့္ စိတ္ဝိညာဥ္ထဲကို ဖိသိပ္ထုိးၾကိတ္္္ေျခထည့္ရင္း ခံနုိင္ရည္ေတြအျဖစ္ေျပာင္းလဲယူၾကတာေပါ့။

 

ကုိယ့္စိတ္ကိုယ္ အက်င့္လုပ္ပါ

မ်က္စိအက်င့္ ဝမ္းအခ်င့္ တဲ့။ မနက္ေျခာက္နာရီထေနက် လူက ေနျမင့္ေအာင္အိပ္လုိ႔ရတဲ့ အားလပ္ရက္ေတြမွာလည္း ေျခာက္နာရီကြက္တိနုိးေနတတ္သလို ဗိုက္ကုိ အက်င့္လုပ္ျပီးနည္းနည္းေလးေတြစားတဲ့ အနုပညာရွင္ေတြေမာ္ဒယ္ေတြက အနုပညာေလာကက အနားယူလုိက္ျပီးတာေတာင္ အစာအိမ္က အက်င့္ျဖစ္ျပီး အစာအမ်ားၾကီးလက္မခံနိုင္ေတာ့သလိုေပါ့… ကိုယ့္စိ္တ္ကိုအက်င့္လုပ္ျပီး ဒါကိုေတာ့မလုပ္ရဘူး၊ဒီေန႔ကစျပီးတစ္ေန႔ကုိေဆးလိပ္ဘယ္နွစ္လိပ္ေသာက္မယ္ဆိုတာမ်ိဳး ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ တင္းၾကပ္ကန႔္သတ္ထားမယ္ဆိုရင္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ေတာင္းဆုိမႈကလည္း ေလ်ာ့နည္းလာမွာပါ။

 

ကုိယ့္အျပဳအမူေတြကို ေျခရာခံပါ

ၾကားရတာေတာ့တစ္မ်ိဳးၾကီးေနာ္..။ ကုိယ့္ကုိယ္ကိုယ္ျပန္ျပီး ေနာက္ေယာင္ခံရမလုိလုိဘာလိုလိုညာလုိလုိ..။ ဒါေပမယ့္္ အမွန္ပါပဲ။ ကုိယ္ကေဆးလိပ္ျဖတ္ဖိုိ႔ၾကိဳးစားေနတာဆုိရင္ ေဆးလိပ္တစ္လိပ္ေသာက္ျပီးတုိင္း ဖုန္းထဲက Notepad မွာ ေဆးလိပ္တစ္လိပ္ေသာက္ျပီိးလုိ႔ မွတ္ပါ။ ညေရာက္တဲ့အခါ တစ္ေန႔ကိုေဆးလိပ္ဘယ္နွစ္လိပ္ေသာက္လုိက္မိတယ္ဆုိတာျပန္စစ္လု႔ိရပါတယ္။ ကိုယ္ဆံုးျဖတ္ထားတာနဲ႔မွ ကိုက္ရဲ႕လားဘာညာေပါ့။အျခားအရာေတြမွာလည္း ဒီလိုပါပဲ။

 

အဓိကကေတာ့ ဘာပဲလုပ္လုပ္ စိတ္သာရွင္ေစာဘုရားေဟာဆိုသလုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္စိတ္ပါမွျဖစ္မွာပါ။ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္မလိမ္ပါနဲ႔ ၊မညာပါနဲ႔။ ကုိယ္အမွန္တကယ္စိတ္ပါတဲ့အရာကုိပဲလုပ္ပါ။ စိတ္ဆံုးျဖတ္ျပီးရင္လည္းရေအာင္လုပ္ပါ။ ခဏခဏကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ကတိေတြဖ်က္ေနရင္ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္ယံုၾကည္မႈေလ်ာ့နည္းလာျပီး စိတ္လံုျခံဳမႈအားနည္းကာ စိတ္ေရာဂါျဖစ္္တဲ့အထိျဖစ္နုိင္ပါတယ္။

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.