ဆံပင္ကြ်တ္တာသက္သာေအာင္ ဘာေတြစားရမလဲ

ဆံပင္ေတြက ဘယ္ကဘယ္လုိကြ်တ္ေနမွန္းကိုမသိတာ။ကိုယ့္ဟာကုိယ္ ေခါင္းေလွ်ာ္ရင္ ပါပါလာတဲ့ဆံပင္အေထြးလုိက္ၾကီးေတြကုိ ၾကည့္ၾကည့္္ျပီး အိပ္္မက္ဆိုးေတြမက္လြန္္းလို႔ ဆုိင္သြားေလွ်ာ္ရတယ္္၊ကြ်တ္ရင္ေတာင္ကုိယ္မျမင္ရေတာ့စိတ္္မဆင္းရဲရဘူးေပါ့။ဆံပင္အေၾကာင္းေတာ့ ေျပာမေနခ်င္ေတာ့ပါဘူး ေခါင္းတံုးေတာင္တံုးပစ္လုိက္ခ်င္တယ္ ဆုိသူေတြအတြက္ ဆံပင္ကြ်တ္ျခင္းကုိသက္သာေစမယ့္ သဘာဝအစားအစာေလးေတြကုိေဖာ္ျပေပးလုိ္က္ပါတယ္။ နဂိုိကတည္းက သဘာဝအစားအစာေတြဆုိတာက ဓာတုပစၥည္းေတြပါတဲ့ ျဖည့္စြက္စာေတြလုိဟပ္ခ်ေလာင္းဆုိေျပာင္းလဲေပးမွာမဟုတ္တဲ့အတြက္ စိတ္္ရွည္ရွည္နဲ႔ တစ္လတန္္သည္နွစ္လတန္သည္ တစ္နွစ္တန္သည္ေသခ်ာဂရုတစုိက္စားေပးဖုိ႔ေတာ့လုိမယ္ေပါ့ေနာ္။ ဘာမွမတတ္္နုိင္ပဲထုိင္ျပီးစိတ္္ညစ္ေနရတာထက္စာရင္ေတာ့ ေတာ္ေသးတယ္ပဲေျပာရမွာေပါ့။

 

ဥအမ်ိဳးမ်ိိဳး

ၾကက္ဥ၊ဘဲဥ၊ငံုးဥ၊ငန္္းဥ၊မန္္ဒါလီဘဲဥ၊ေျမြဥ (အဲေလ ေျမႊဥမပါဘူးေနာ္၊ေျမြဥက စားမိရင္ အသားမွာအကြက္ေတြထေစတဲ့အျပင္ အပူေၾကာင့္ဆံပင္ေတြကြ်တ္ မ်က္လံုးေတြကြယ္လည္းျဖစ္ေစတာမို႔ အႏၱရာယ္ၾကီးပါတယ္ေနာ္)

ဥအမ်ိဳးမ်ိိဳးမွာ အသားဓာတ္ပါလို႔ ခႏၶာကို္ယ္အတြက္ေကာင္းေစတဲ့အျပင္ ဆံသားကုိလည္းက်န္းမာသန္္စြမ္းေစပါတယ္။ ၾကက္ဥအကာနဲ႔ ဆံပင္ေပါင္းတင္တာေတြဘာေတြေတာင္လုပ္ေနၾကတယ္ဟုတ္၊အဲ့လုိလုပ္ရမွာပ်င္းေနရင္္ေတာ့ သိပ္ျပီးရွည္ရွည္ေဝးေဝးစဥ္းစားေနစရာမလိုပါဘူး၊ပါးစပ္ထဲသာပစ္ထည့္လိိုက္ပါ၊အျပင္ကအက်ိဳးမျပဳရရင္ အတြင္းက အက်ိဳးျပဳလိမ့္မေပါ့။

 

ဆယ္လမြန္္ငါး

ဆယ္လမြန္ငါးေတြက က်န္းမာေရးေကာင္းေစတဲ့ပင္လယ္စာအျဖစ္လူသိမ်ားေက်ာ္ၾကားပါတယ္။ ဆယ္လမြန္မွာပါတဲ့ အဆီက လူ႔ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ ဦးေနွာက္၊ေသြးေၾကာေတြနဲ႔ အသားအရည္ကုိအက်ိဳးျပဳသလုိ Omega 3 fatty acid ကလည္း ဆံသားကုိသန္မာေစျပီး ဆံသားေျခာက္တာ ၊ဆံပင္နွစ္ခြျဖစ္တာေတြ၊က်ိဳးျပတ္္တာေတြ ဆံသားကအေလးခ်ိန္မရွိပဲ ေပါ့ရႊတ္ျပီး ပါးမွာလာကပ္ေနတာမ်ိဳးေတြ စတဲ့ဆံသားဆိုင္ရာျပႆနာအမ်ိိဳးမ်ိဳးကိုကုိင္တြယ္ေျဖရွင္းေပးပါတယ္။ ဆံပင္ကြ်တ္တာကုိသက္သာေစဖုိ႔ဆိုရင္ေတာ့ ဆယ္လမြန္္ငါးကုိတစ္ပတ္္နွစ္္ၾကိမ္စားေပးသင့္တယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြကအၾကံျပဳထားၾကပါတယ္။ ဆယ္လမြန္ကုိ အကင္၊အေၾကာ္၊ဟင္း၊အျပဳတ္္၊က်ပ္တုိက္၊အစိမ္းလိုက္သုပ္စားတာမ်ိဳး နွစ္သက္သလိုစားသံုးေပးလုိ႔ရပါတယ္္။အာနိသင္က ေလ်ာ့က်သြားမွာမဟုတ္ပါဘူး။

 

အမဲသား

တခ်ိဳ႕ကေတာ့ အမဲသားကုိရာသက္ပန္ေရွာင္ၾကပါတယ္။ဒါကလည္း သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူေပါ့ေလ။အဲဒီလူေတြကေတာ့ အမဲသားအစား အျခားေသာ အသားေတြစားေပးလုိ႔ရပါတယ္။ အမဲသားေလာက္ အာနိသင္ရမွာမဟုတ္္ေပမယ့္လည္း မတတ္နုိင္ဘူးေပါ့။ အမဲသားရဲ႕ျပည့္ဝတဲ့အသားဓာတ္္က က်န္းမာသန္စြမ္္းတဲ့ဆံေကသာေတြပုိင္ဆိုင္နို္င္ေစဖို႔ေကာင္းေကာင္းၾကီးအက်ိဳးျပဳပါတယ္။ သိသာထင္ရွားတဲ့ရလဒ္အတြက္ အမဲသားကုိ တစ္ပတ္နွစ္ၾကိမ္္ေလာက္စားသံုးေပးရပါမယ္။ စည္သြပ္ဘူးနဲ႔အမဲသားေတြစားတာထက္ ေစ်းထဲကဝယ္ျပီးကုိယ္္တုိင္ခ်က္စားတာမိ်ဳး ေန႔တုိင္းေရာင္းတဲ့ ဟင္းဆုိင္ေတြမွာဝယ္စားတာမ်ိဳးက အာနိသင္ပိုရေစမွာပါ။

 

 ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး

ပဲဝါေလးဟင္းခ်ိဳ၊ခ်စ္တီးပဲကုလားဟင္း( ေျပာရင္းနဲ႔ေတာင္ဗိုက္ကသံစံုျမည္လာပါေပါ့)၊ ဗိုလ္စားပဲ၊ပဲေတာင့္ရွည္၊ပဲသီး၊စားေတာ္ပဲ စတဲ့ပဲအမ်ိဳးမ်ိိဳးမွာ အသားဓာတ္ပါတာမို႔ အသားဟင္းနပ္မွန္္ေအာင္မစားနုိင္တဲ့သူေတြအတြက္က ပဲအမိ်ဳးမ်ိဳးက ေရြးခ်ယ္စရာတစ္ခုပါပဲ။ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိအေျခာက္ခံျပီးစားတာပဲျဖစ္ျဖစ္ သုပ္စားတာပဲျဖစ္ျဖစ္ အရံဟင္းအေနနဲ႔ပဲစားစား နွစ္သက္သလိုစားသံုးေပးလုိ႔ရပါတယ္္။

 

အေစ့အဆံ

ေနၾကာေစ့၊ကြာေစ့၊ဘာေစ့ညာေစ့ စတဲ့အေစ့အဆံေတြမွာ သံဓာတ္နဲ႔အျခားအက်ိဳးျပဳဓာတ္္ေတြမ်ားစြာပါဝင္တာေၾကာင့္ ဆံသားေမွးမွိန္ေသြ႕ေျခာက္တာ၊အားမရွိလုိ႔ ေခါင္းေလးျဖီးလုိ္က္တာနဲ႔ျပတ္က်ေနတာ၊အလိုလုိေနရင္းနဲ႔ကိုကြ်တ္ေနတာေတြကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါတယ္။ အဲ…တစ္ခုွရွိတာက ရုပ္ရွင္ရံုေတြမွာေရာင္းတဲ့ အခြံခြာျပီးသားေနၾကာေစ့အထုပ္ကေလးေတြကေတာ့ ဘာအာနိသင္မွေပးမွာမဟုတ္တဲ့အျပင္ ေသြးေပါင္က်ေရာဂါေတာင္စြဲကပ္ေစနုိုင္ပါေသးတယ္။

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.