ကုိယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ကုိယ္လက္ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္လို႔ရလား?

ကုိယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္ဆိုတာ မေမြးဖြားေသးတဲ႔ကေလးငယ္အတြက္ေရာ၊ မိခင္အတြက္ပါ အရမ္းအေရးၾကီးတဲ႔အခ်ိန္ကာလပါ။တစ္ခုခုမွားသြားတာနဲ႔ ေဘးအႏၱရာယ္ၾကံဳေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။ အဲ႔ဒါေၾကာင့္ကုိယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္ဆိုရင္ စိတ္ပူၾကတဲ႔မိသားစုက အိမ္ထဲမွာပဲ လမ္းေလ်ွာက္လိုက္၊ အနားယူလိုက္နဲ႔ေနခိုင္းေလ့ရွိပါတယ္။ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္ဆိုရင္  မနက္ပိုင္းပ်ိဳ႔အန္တာ၊ေခါင္းကုိက္တာေတြေၾကာင့္ ေအးေအးေဆးေဆးအနားယူျပီး သက္ေတာင့္သက္သာေနေလ့ရွိပါတယ္။

ဒါေပမဲ့လႈပ္ရွားမႈမရွိရင္ ပိုျပီးဆိုးလာႏုိင္ပါတယ္။ကိုယ္၀န္ေဆာင္တဲ႔အခ်ိန္မွာလည္း ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္လုိ႔ရပါတယ္။ကုိယ္၀န္ေဆာင္မိခင္ေတြက လႈပ္ရွားမႈမရွိဘူးဆိုရင္ ကုိယ္အေလးခ်ိန္ မ်ားလာမယ္၊လႈပ္ရွားမႈမရွိတဲ႔အတြက္ အထဲက ကေလးရဲ႔က်န္းမာေရးကုိ ပါထိခိုက္လာေစႏုိင္ ပါတယ္။အဲ႔ဒါေၾကာင့္ ကေလးငယ္ေလးေတြနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေလ့လာဆန္းစစ္သူေတြက ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေပးတာက မိခင္ေရာ၊ကေလးအတြက္ပါေကာင္းမြန္ တယ္လို႔အၾကံေပးထားပါတယ္။အေမရိကန္ေကာလိပ္က  ပညာရွင္ေတြက ကုိယ္၀န္ေဆာင္ အမိ်ဳးသမီးေတြဟာ တစ္ပတ္အတြင္းမွာ ၂နာရီခြဲေလာက္ပံုမွန္ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားေပးသင့္ တယ္လို႔ေျပာထားပါတယ္။

ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္မွာေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေပးရင္ ဘယ္လိုအက်ိဳးေက်းဇူးေတြရႏုိင္မလဲ ဆိုတာလည္းေျပာျပထားပါေသးတယ္။

၁)ကုိယ္အေလးခ်ိန္ထိန္းသိမ္းေပးတယ္

ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္မွာကုိယ္အေလးခ်ိန္မ်ားလြန္းတာကက်န္းမာေရးအတြက္မေကာင္းပါဘူး။ အဲ႔ဒါေၾကာင့္ပံုမွန္ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္မယ္ဆိုရင္က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညြတ္ျပီး ဆီးခ်ိဳေရာဂါ ၊ေသြးဖိအားျမင့္တာစသျဖင့္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ျမင့္တက္မႈေၾကာင့္ျဖစ္ႏုိင္တဲ႔ေရာဂါေတြကုိ တားဆီးေပးႏိုင္ပါတယ္။

၂)၀မ္းပံုမွန္သြားေစတယ္

ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ေသာက္သံုးရတဲ႔ေဆးေတြေၾကာင့္ ၀မ္းပံုမွန္မသြားပဲ ၀မ္းခ်ဳပ္တာေတြျဖစ္တတ္ ပါတယ္။ဒါေပမဲ႔ကုိယ္လက္လႈပ္ရွားမႈရွိတဲ႔ ကိုယ္၀န္ေဆာင္မိခင္ေတြကေတာ့ ၀မ္းပံုမွန္သြားေလ့ရွိပါတယ္။

၃)ေသြးဖိအားနည္းေစတယ္

ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ေသြးဖိအားက ျမင့္တက္ေလ့ရွိပါတယ္။မၾကာခဏ ဆိုသလို ေသြးဖိအားျမင့္တက္တာက အသည္းနဲ႔ေက်ာက္ကပ္ကိုသြားျပီး ထိခိုက္ေစႏုိင္တဲ႔ Preeclampsia ဆုိတဲ႔အေျခအေနတစ္ခုျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ပံုမွန္လႈပ္ရွားသြားလာေနရင္ေတာ့ ေသြးဖိအားျမင့္တက္တာကိုကာကြယ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။

၄)ဆီးခ်ိဳေရာဂါ

ကိုယ္၀န္ေဆာင္အစမွာတင္ပံုမွန္ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေပးတဲ႔မိခင္ေတြဟာ အ၀လြန္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္တဲ႔ ဆီးခ်ိဳေရာဂါကုိမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္တားဆီးႏုိင္ပါတယ္။ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာေၾကာင့္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္တက္မလာပဲ ကိုယ္တြင္းဇီ၀ျဖစ္စဥ္ကုိထိန္းညိွေပးပါတယ္။

၅)စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္ေစတယ္

ကုိယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္မွာစိတ္လႈပ္ရွားမႈ၊စိတ္ဖိစီးမႈေတြမျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ေလ့က်င့္ခန္းပံုမွန္လုပ္ေပးတာက ေသြးတြင္းလည္ပတ္မႈေကာင္းမြန္ေစလို႔  စိတ္လက္ပင္ပန္းတာမိ်ဳးမရွိပဲေနလို႔ ထုိင္လို႔ေကာင္းေစပါတယ္။ေဘဘီေလးအတြက္လည္းသက္ေတာင့္သက္သာျဖစ္ေစပါတယ္တဲ႔။

၆)ေနာက္ေက်ာဘက္နာက်င္မႈသက္သာေစတယ္

ကိုယ္၀န္ေဆာင္ဒုတိယ၊တတိယအပတ္ေရာက္လာျပီဆိုရင္ ေနာက္ေက်ာဘက္နာက်င္မႈကိုစတင္ ခံစားလာရပါျပီ။ေဘဘီေလးၾကီးထြားလာတဲ႔အတြက္ သြားရလာရတာအနည္းငယ္ေတာ့ ခက္ခဲလာပါျပီ။ဒါေပမဲ့ပံုမွန္ေလ့က်င့္ခန္းသာလုပ္ေပးမယ္ဆုိရင္ ၾကြက္သားေတြကုိ သန္မာလာေစျပီးအရိုးေတြ နာက်င္တာ၊ေနာက္ေက်ာ၊ခါးနာက်င္တာေတြကို အေကာင္းဆံုးကာကြယ္ႏုိင္ပါတယ္။

၇)ပင္ပန္းမႈေလ်ာ့နည္းေစတယ္

ေလ့က်င့္ခန္းပံုမွန္လုုပ္တာက ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အားအင္သစ္ေတြရရွိေစျပီး ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈကုိတိုက္ဖ်က္ေပးပါတယ္။ဘာလုိ႔လဲဆိုရင္ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာဟာ ေသြးေၾကာေတြ၊ေသြးလည္ပတ္မႈေတြေကာင္းမြန္ေစလုိ႔ အလြယ္တကူနဲ႔ ပင္ပန္းအားေလ်ွာ့တာမျဖစ္ေစပါဘူး။

ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခိ်န္မွာ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေပးတာက မေမြးရေသးတဲ႔ေဘဘီေလးအတြက္ေရာ၊ မိခင္အတြက္ပါေကာင္းမြန္ေစလို႔ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္မွာလုပ္နုိင္တဲ႔ေလ့က်င့္ခန္းေတြကုိ ပံုမွန္ေလးလုပ္ေပးဖို႔အၾကံေပးလိုက္ပါတယ္။

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.