ေလ့က်င္းခန္းေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ထိုခိုက္မႈကင္းေအာင္လုပ္ျခင္း (အပိုင္း ၁)

work_out_pain.jpg

ကြ်န္ႏ္ုပ္တို႔အားလံုး က်န္းမာသန္စြမ္းခ်င္ၾကတယ္ဆိုတာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ကြ်န္ႏု္ပ္တို႔ အသက္အ႐ြယ္ရလာတဲ့အခါ ေလ့က်င့္ခန္းေတြေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ကိုက္ခဲမႈ၊ နာက်င္မႈနဲ႔ ျပင္းထန္တဲ့ထိခိုက္ဒဏ္ရာေတြကို ထိခိုက္ခံစားလြယ္လာၾကပါတယ္။ အဲဒီျ့ပသနာအတြက္ အေျဖမ်ား႐ွိႏိုင္မလား။ အခုေဖၚျပမယ့္အခ်က္ ၁၀ ခ်က္ကသင့္ေတာ္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္။

၁။ သင့္ခႏ ၱာကိုယ္ကေျပာတဲ့ စကားကိုနားေထာင္ပါ။

ေျပာခ်င္တာက နဲနဲေလး နာက်င္မႈကိုခံစားရျပီဆိုတာနဲ႔အိမ္မွာေနျပီး TV ထိုင္ၾကည့္ေနဖို႔မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ျပန္လည္ေကာင္းမြန္သက္သာလာဖို႔ အခ်ိန္ယူသင့္တဲ့အခ်ိန္မွာ သင့္ ခႏ ၱာကိုယ္ကို ဖိအားေပးေနတာကေတာ့ လုံး၀အဓိပၸါယ္မ႐ွိပါဘူး။ ေလ့က်င့္ခန္းေတြရဲ႕အဓိကေသာ့ခ်က္ ကကုိယ့္ကိုကိုယ္သက္ေတာင့္ သက္သာေနဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္လို႔ TenPhysio ရဲ႕ကိုယ္ကာယကုထံုးပညာ႐ွင္ Cheyne Voss ကေျပာပါတယ္။ ခႏ ၱာကိုယ္ရဲ႕အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုခု အနာတရျဖစ္ေနျပီဆိုရင္ေတာ့ တစ္ရက္တာေလာက္ အနားယူဖို႔ မစိုးရိမ္ပါနဲ႔ ဒါမွမဟုတ္ နာက်င္ေနတဲ့ အစိတ္အပိုင္းကို ဖိအားေပးမႈနဲတဲ့ အျခားလႈပ္႐ွားမႈေလးေတြေျပာင္းလုပ္တာက ပိုေကာင္းပါတယ္။ အဲဒီ့ေတာ့ ဥပမာအေနနဲ႔သင့္ေျခေထာက္ေတြ နာက်င္ေနမယ္ဆိုရင္ အေျပးေလ့က်င့္ခန္းနဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းေတြကိုေမ့ျပစ္လိုက္ျပီး အဲဒီ့အစား ေရကူးလိုက္ပါ။ အရမ္းသိသာထင္႐ွားတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ေပမယ့္ ကိုယ့္ခႏ ၱာကိုယ္ကေျပာတဲ့စကားကို လွ်စ္လ်ဴ႐ႈတဲ့သူေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားျပားသလဲဆိုတာသာသိရင္ သင္အံ့ၾသပါလိမ့္မယ္။

၂။ ခႏ ၱာ ကိုယ္အလယ္ပိုင္းကို သန္မာေအာင္လုပ္ပါ။

ထိခိုက္ဒဏ္ရာကင္းတဲ့ေလ့က်င့္ခန္းေတြအတြက္ ေသာ့ခ်က္ကိုသိခ်င္ပါသလား။ သန္မာတဲ့ ခႏ ၱာ ကိုယ္အလယ္ပိုင္းၾကြက္သားေတြျဖစ္ပါတယ္ လို႔ Cheyne Voss ကေျပာပါတယ္။ အလယ္ပိုင္းဆိုတာကေတာ့ တင္ပါးရဲ႕ေဘးႏွစ္ဖက္၊ ပခံုးႏွစ္ဖက္ၾကားေနရာနဲ႔ ဗိုက္ေအာက္ပိုင္းေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအစိတ္အပိုင္းေတြကိုသန္မာေအာင္လုပ္ျခင္းျဖင့္ ပံုမွန္ေလ့က်င့္ခန္းေတြ၊ အသက္အ႐ြယ္ၾကီးရင္မႈေတြေၾကာင့္ ကြ်န္ႏု္ပ္တို႔ နာက်င္ခံစားရႏိုင္တဲ့ ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္။ သင့္ရဲ႕ေန႔စဥ္ဘ၀ေနထိုင္မႈပံုစံအေပၚမူတည္ျပီး အခ်ိန္နဲ႔အၾကိမ္ေရစတာေတြကို  အဲဒီ့အစီအစဥ္ကိုမစခင္မွာ ကာယကုထံုးပညာ႐ွင္ သို႔မဟုတ္ ကာယဆရာတစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႔တိုင္ပင္တာဟာေကာင္းတဲ့ အၾကဲဥာဏ္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ Superman စတိုင္လ္ ဒူးနဲ႔လက္ေထာက္တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ိဳးစမ္းလုပ္ၾကည့္ပါ။ ဒူးနဲ႔လက္ကို တစ္ျပိဳင္ထဲေထာက္ထားပါ။ ဗိုက္ေအာက္ပိုင္းလႈပ္႐ွားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ျပီးေနာက္ဘယ္လက္ကို ေျမွာက္ျပီး ေ႐ွ႕ကိုဆန္႔ေနတုန္း သင့္ရဲ႕ညာေျခကိုအေပၚေျမွာက္ျပီး ဆန္႔ထုတ္ပါ။ ဆယ္စကၠန္႔ခန္႔ ရပ္ထားပါ။ ျပီးရင္ ဘက္ေျပာင္းျပီလုပ္ပါ။ ငါးၾကိမ္လုပ္ဖို႔ၾကိဳးစားေပးပါ။

၃။ေသြးပူေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ဖို႔မေမ့ပါနဲ႔။

သင့္ရဲ႕ခႏ ၱာကိုယ္ကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္းစျပီးလႈပ္႐ွားတာဟာ ထိခိုက္ဒဏ္ရာေတြကို ေရွာင္ရွားႏိုင္႐ံုသက္သက္မဟုတ္ပါဘူး။ သင့္ရဲ႕ ေပ်ာ့လြယ္ေျပာင္းလြယ္မႈကိုလဲ တိုးတက္ေစပါတယ္ လို႔ Parkour Generations ရဲ႕ထူေထာင္သူ  Dan Edwardes ကေျပာပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သင့္ၾကြက္သားေတြေႏြး လာေလေလ သင့္ရဲ႕ ေလ့က်င့္မႈက ပိုထိေရာက္လာေလေလနဲ႔ သင္ပိုျပီးသန္စြမ္းလာေလေလျဖစ္မွာပါ။ သင္ဟာ အခ်ိန္နဲ႔ပါတ္သတ္ျပီးအေျပးအလႊားျဖစ္ေနရင္ေတာင္မွာ သင့္ရဲ႕ခႏ ၱာကိုယ္ကိုေသြးပူေအာင္ လုပ္ဖို႔အတြက္ နည္းလမ္းေတြအမ်ားၾကီး႐ွိပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ gym ဒါမွမဟုတ္ ေရကူးကန္ကို ကားေမာင္းသြားမယ့္အစား လမ္းေလးတစ္ခါေလာက္ေလွ်ာက္ၾကည့္ပါ။ ေျပးတာ ဒါမွအဟုတ္ စက္ဘီးစီးတာမ်ိဳးလုပ္မယ္ဆိုရင္လည္း သင္ကဘယ္ေလာက္ပဲစိတ္အားထက္သန္ေနေန ျဖည္းျဖည္းခ်င္းစတင္ပါ။ ထိုင္ရာကထျပီး အျမန္ွဆံုးႏႈန္းနဲ႔စတင္ဖို႔ဘယ္ေတာ့မွစိတ္မကူးပါနဲ႔။ ဒီလိုသာလုပ္ရင္သင့္တစ္ကိုယ္လံုး ဒဏ္ရာအနာတရေတြထဲ တြန္းပို႔သလိုျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

၄။ အေၾကာ့ေလ်ွာ့တာ မပိုမိပါေစနဲ႔။

ဟုတ္ပါတယ္။ အေၾကာေလ်ွာ့တယ္ဆိုတာ နာက်င္မႈနဲ႔ထိခိုက္ဒဏ္ရာေတြကိုတိုက္ထုတ္ဖို႔အေရးၾကီးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္တစ္ခါတစ္ေလမွာေတာ့ ေလ့က်င့္ခန္းအျပည့္လုပ္ျပီး ျပင္းျပင္းထန္ထန္အေၾကာေလ်ွာ့တာဟာ ေနာက္တစ္ေန႔မွာၾကြက္သားနာက်င္မႈျဖစ္တာကို မတားဆီးေပႏိုင္တဲ့အျပင္ ပိုပိုသာသာၾကီးလုပ္မိရင္ နာက်င္မႈေတာင္ျဖစ္ေစပါတယ္ လို႔ Good Vibes Fitness ရဲ႕ တည္ေထာင္သူ Nahid de Belgeonne ကေျပာပါတယ္။  မနက္ပိုင္းမွာစလို႔ ညပိုင္းမွာေနာက္တစ္ခါလုပ္ႏိုင္တဲ့ တိုေတာင္းျပီး ႐ိုး႐ွင္းတဲ့ ေယာဂေလ့က်င့္ခန္းေလးလုပ္ၾကည့္တာ အမ်ားၾကီးပိုေကာင္းပါလိမ့္မယ္ လို႔ Nahid ကေျပာပါတယ္။ ေယာဂ တစ္ခါမွမက်င့္ဖူးဘူးလား။ အနီးအနားမွာ႐ွိတဲ့ အေျခခံ class တစ္ခုကို႐ွာပါ gym နဲ႔အားလပ္ခ်ိန္အခ်ိန္ျဖဳန္းတဲ့ စင္တာေတြမွာ အဲဒီ့ class ေတြ႐ွိပါတယ္။ ျပီးေတာ့အိမ္မွာလုပ္နိုင္တာေလးေတြကို ဆရာကိုေမးၾကည့္ပါ။

၅။ ဘာ၀နာ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားပါ။

ခႏ ၱာကိုယ္ကေျပာတဲ့စကားနားေထာင္တဲ့ အဆင့္ကိုျပန္ေရာက္လာပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ ဒီအခ်က္ရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာေတာ့ က်စ္လစ္ခိုင္မာတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္႐ွိပါတယ္။ သင့္ရဲ႕စိတ္နဲ႔ခႏ ၱာဟာ သီးျခားျဖစ္ေနတဲ့အရာႏွစ္ခုလို႔ယူဆတာ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ႏိုင္ပါတယ္ လို႔ Nahid de Belgeonne ကေျပာပါတယ္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဖိဆီးမႈကို ႐ုပ္ပိုင္းက ပံုမွန္ေဖၚျပေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ကိုေအးခ်မ္း ေအာင္ထားဖို႔သင္ယူတာဟာ ၾကီးမားတဲ့အက်ိဳးေက်းဇူးျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဘာ၀နာ႐ႈမွတ္ျခင္းဟာ စိတ္လႈပ္႐ွားမႈ စိတ္ဖိဆီုးမႈ နဲ႔အိပ္မေပ်ာ္ေရာဂါေတြကို ပံုမွန္ျဖစ္ေအာင္ကူညီလုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ သင့္ရဲ႕စိတ္က ဘယ္ေတာ့မွမတည္ျငိမ္ႏိုင္ဘူးလို႔ထင္ေနပါသလား။ အဓိပၸါယ္မ႐ွိပါဘူး။ ၾကိဳးစားျပီးသည္းခံလိုက္ပါ။ သင္မၾကာခင္ေအာင္ျမင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီကိစၥကိုအစျပဳရာမွာ အၾကံဥာဏ္လိုအပ္ရင္ေတာ့

www.getsomeheadspace.com ကိုသြားပါ။

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.