က်န္းမာေရးကို ဆုတ္ယုုတ္ပ်က္စီးေစတဲ့ ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြ

ကုိယ္တုိ႔ဘဝေတြမွာ ေန႔တုိင္းသူ႔အလိုလုိမသိလုိက္မသိဘာသာလုပ္ျဖစ္ေနတာေလးေတြရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြထဲက တခ်ိဳ႕က သင့္က်န္းမာေရးကို ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးေစတယ္ဆုိတာသိပါသလား။က်န္းမာေရးကို ထိခို္က္ေစတဲ့ ေန႔စဥ္လုပ္ျဖစ္ေနတာေလးေတြကေတာ့…..

 

နုိးနုိးခ်င္းေကာ္ဖီေသာက္တာ

အိပ္ခ်င္မူးတူးျဖစ္ေနတာကို လန္းသြားေအာင္ေကာ္ဖီခါးခါးေလးရဲ႕ အကူအညီယူလုုိက္တာမ်ိဳးက တစ္ရက္တစ္ေလကေန ေကာင္းတယ္ထင္ျပီး ရက္ေတြဆက္လာရင္ေတာ့ ဦးေနွာက္ရဲ႕ ဆဲလ္ေတြကိုိ စြမ္းရည္က်ဆင္းေစပါတယ္။ ျဖစ္ပံုက အိပ္ေရးမဝေသးတဲ့လူကို အိပ္္ရာကနိႈးလုိက္သလုိပဲ ဦးေနွာက္ဆဲလ္ေတြကို ကဖိန္္းဓာတ္က အတင္းသြားလံႈ႕ေဆာ္လိုက္တဲ့အခါ သူတို႔မွာလည္း ထဘီမနိုင္ ပဝါမနိုင္နဲ႔ အလုပ္ထလုပ္္ၾကရေတာ့တာပါပဲ။ အဲ့လုိအျမဲျဖစ္ေနရင္ ဘယ္သူကခံနုိင္မတုန္း ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ အဲဒါေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းနုိးၾကားတက္ၾကြသြားတယ္ဆိုတာ စိ္တ္လွည့္စားမႈတစ္ခုပါ။

 

အသားဓာတ္ေတြ ကစီဓာတ္ေတြလံုေလာက္ေအာင္မစားသံုးတာ

ငယ္ငယ္တုန္းက အစာအုပ္စုၾကီးသံုးစု မ်ွတေအာင္စားရမယ္ဆိုတဲ့ သင္ခန္းစာကို ၾကီးလာေတာ့ေမ့ပစ္လုိက္ၾကပါျပီ။အဲ့အစား ဗိုက္ကေလးရွပ္ေနဖုိ႔ ဝိတ္္မတက္ဖုိ႔နဲ႔ ခႏၶာကုိယ္လွဖုိ႔ေလာက္ပဲ အာရံုထားၾကပါေတာ့တယ္။ အထူးသျဖင့္အမ်ိဳးသမီးေတြပါ။ ခါးတစ္ဝို္က္နဲ႔ ဗိုက္ကအဆီေတြက်ဖို႔ဆုိတာ ဘာမွမစားပဲတစ္ပတ္ေလာက္ေနလုိက္တာက အျမန္ဆံုးနည္းကိုး။ လွခ်င္တာက လူ႔သဘာဝပဲမို႔ အျပစ္မဆုိသာေပမယ့္ လွခ်င္တာနဲ႔ပဲက်ုန္းမာေရးထိခိုက္လာရင္ေတာ့ ျပႆနာရွိပါတယ္။ အစားေလ်ွာ့စားတာထက္ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာက ပိုထိေရာက္တာသတိျပဳပါ။ အစားေလ်ွာ့စားတာက လြယ္ျပီး ေငြကုန္ေၾကးက်လည္းသက္သာေပမယ့္ အသားအရည္ကေလ်ာ့တိေလ်ာ့ရဲနဲ႔ မလွပါဘူး။ အစားမ်ားမ်ားစားျပီး ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာကမွ ကုိယ္လုပ္ရင္လုပ္သေလာက္ က်စ္လ်စ္သြယ္လ်ေစပါတယ္။ အစားေလ်ွာ့စားတဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္ကလည္း လံုေလာက္တဲ့ စြမ္းအားေတြမရရွိတာေၾကာင့္သိုေလွာင္ထားတဲ့ စြမ္းအားေလးေတြထုတ္ယူသံုးစြဲေနရျပီး ၾကာလာေတာ့ ထိခိုက္လာပါတယ္။

 

အရက္ကိုအရက္/ေကာ္ဖီနဲ႔ေျဖတာ

ညကမ်ားသြားတယ္ကြာ ေခါင္းၾကည္သြားေအာင္တစ္ခြက္ေလာက္ခ်ဥိီးမယ္ဆိုတာကအစ Hangover ျဖစ္ေနျပီ Black Coffee ကယ္မွရေတာ့မယ္ဆုိတာပါ အႏၱရာယ္ၾကီးၾကီးေတြပါ။ ညကမ်ားသြားရင္ ပ်ားသံပုရာ ဒါမွမဟုတ္ ပ်ားရည္နဲ႔ရွာလကာရည္အေရာ ေသာက္ျပီးေျဖပါ။ ေန႔ဆက္ညဆက္ အရက္ေတြေကာ္ဖီေတြေသာက္တာဟာ ဦးေနွာက္ရဲ႔လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကို ကေမာက္ကမျဖစ္ေစပါတယ္။အဲဒီကေနမွ အရက္ေၾကာင္ေၾကာင္တာေတြျဖစ္လာတာပါ။

 

လံုေလာက္တဲ့ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈမရွိတာ

ပ်င္းလုိက္တာဆုိျပီး တစ္ေနကုန္္အိပ္ရာထဲမွာ ရုပ္ရွင္ေတြထိုင္ၾကည့္မုန္႔ေတြစား လုပ္ေနတာကလည္း က်န္းမာေရးထိခိုက္ေစတဲ့ အျပဳအမူေတြထဲမွာ တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားအားကစားဆုိတာ အျပင္ေတြထြက္တစ္မိုင္ေလာက္ေျပးမွမဟုတ္ပါဘူး။ ထျပီိးတံျမက္စည္းေလးလွဲလုိက္တာကလည္း ကုိယ္လက္လႈပ္ရွားမႈပါပဲ။ ကုိယ္လက္္လႈပ္ရွားမႈမလုပ္ျခင္းဟာ ေသြးလည္ပတ္္မႈေႏွးေကြးေစတာမို႔ ေသြးေၾကာေတြကုိေလးလံေစျပီး အသက္ၾကီးလာရင္ အလြယ္တကူ ေလျဖတ္နုိင္တာ ထံုနာက်ဥ္နာေတြျဖစ္ေစနုိင္ပါတယ္။

 

ေရဓာတ္ခန္္းေျခာက္တာ

ေရမ်ားမ်ားေသာက္ၾကပါလုိ႔ ဆရာဝန္ေတြ အသံကုန္ေအာင္သတိေပးေနၾကတာအျခားမဟုတ္ပါဘူး။ လူ႔ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ 75% ဟာ ေရေတြနဲ႔တည္ေဆာက္ထားတာမုိ႔ေရမရွိရင္ ဘာမွလုပ္လုိ႔မရတာပါ။ ဒါမလာရင္ဒါမလာဘူးဆိုသလုိေပါ့ ေရ supply မလာရင္ဘာမွလုပ္မရဘူးေလ။ဒါေၾကာင့္ ေရဆာမွေရထေသာက္တာမ်ိဳးမလုပ္ပါနဲ႔။ ေရမဆာရင္ေတာင္ တစြတ္စြတ္ေသာက္ေနေပးပါ။

 

ေျပာရရင္ေတာ့ အမ်ားၾကီးမို႔ အေရးအၾကီးဆံုးေတြကုိေကာက္နႈတ္ေဖာ္ျပေပးလုိက္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။

57 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.