ေသြးတိုး၊ေလျဖတ္ႏွင္႔ ႏွလံုးေရာဂါတို႔ကုိ ေလ်ာ႔ခ်ေပးႏိုင္တဲ႔ အစားအစာ ၁၀မ်ိဳး

ေသြးဖိအားမ်ားလာတာ ဒါမွမဟုတ္ ေသြးတိုးတာဟာဆိုရင္ သင္႔ရဲ႕ ေသြးေၾကာထဲကေသြးစီးဆင္းႏႈန္းဟာ သာမန္ဖိအားထက္မ်ားျပီးေတာ႔ ပိုမိုႏႈန္းထားႏွင္႔ စီးဆင္းေနလို႔ဘဲျဖစ္ပါတယ္။ဒီလိုျဖစ္ျခင္းေၾကာင္႔ သင္႔ရဲ႕ ေသြးေၾကာေတြကုိ ထိခိုက္ေစႏိုင္ျပီး ႏွလံုးေရာဂါႏွင္႔ ေလျဖတ္ျခင္းေတြကုိ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဟာ အရြယ္ေရာက္ျပီး သူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ျမင္ေတြ႕ေနရတဲ႔ က်န္းမာေရးအေျခအေနျဖစ္ျပီး ဒီအေျခအေနဟာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာေအာင္ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္လာျပီဆိုရင္ က်န္းမာေကာင္းမြန္တဲ႔ ခႏၶာကုိယ္ အေလးခ်ိန္ကုိ ထိန္းသိမ္းတာမ်ိဳးႏွင္႔ အဟာရရွိတဲ႔ အစားအစာေတြကုိ စားသံုးတာမ်ိဳးကုိျပဳလုပ္ယံုႏွင္႔ ေသြးေၾကာေလးေတြကုိ ဖြင္႔ေပးႏိုင္ျပီးေတာ႔ ခႏၶာကုိယ္က ပိုေနတဲ႔ ဆိုဒီယမ္သတၱဳေတြကုိ ဖယ္ရွားပစ္ေပး ႏိုင္ပါတယ္။

တကယ္လို႔မ်ား သင္ဟာ ေသြးတိုးတာကုိ တိုက္ခိုက္ႏိုင္ဖို႔ သဘာ၀က်တဲ႔ နည္းလမ္းကုိရွာေဖြေနတာဆိုရင္ေတာ႔ က်န္းမာျပီး အရသာရွိတဲ႔ ႏွလံုးကုိ အထူးေကာင္းမြန္ေစႏိုင္တဲ႔အစားအစာ အသီးအရြက္ေတြကုိ ထည္႔သြင္း စဥ္းစားဖို႔လိုပါတယ္။ေသြးတိုးတာကုိ ေလွ်ာ႔ခ်ေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္ အဆီမ်ားတဲ႔ အစားအစာႏွင္႔ ကုိလက္စထေရာ မ်ားတဲ႔ အစားအစာေတြကုိေရွာင္က်ဥ္စားေသာက္ရမယ္ဆိုတာကုိ ေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သိျပီးၾကျပီျဖစ္ပါတယ္။ျပီးေတာ႔ လတ္ဆက္တဲ႔ အသီးအႏွံ၊အသီးအရြက္ ႏွင္႔ အဆီကင္းေကာ၊အဆီနည္းေသာ ႏို႔ႏွင္႔ ႏို႔ထြက္ကုန္ပစၥည္းေတြကုိ စားသံုးရမယ္ဆိုတာကုိလည္း သိျပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ဒါေပမယ္႔ ဘယ္လို အသီးအႏွံ ဘယ္လိုစားေသာက္ကုန္ေတြက ပိုျပီး အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမယ္ဆိုတာကုိအတိအက်သိႏိုင္ေစဖို႔အတြက္ ေအာက္မွာ ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ရပါတယ္။

 

၁၀) ဌက္ေပ်ာသီး

ဌက္ေပ်ာသီးေတြက အရသာရွိယံုတင္မကဘဲ ေလျဖတ္ေရာဂါႏွင္႔ ႏွလံုးေရာဂါျဖစ္ႏိုင္ေခ်တို႔ကုိပါ ေလ်ာ႔ခ် ေပးႏိုင္ပါတယ္။ဌက္ေပ်ာသီးေတြမွာ ပိုတက္ဆီယမ္ကေန ဆိုဒီယမ္ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ႔ အျမင္႔ဆံုးႏႈန္းထားေတြ ပိုင္ဆိုင္ထားပါတယ္။ပိုတက္ဆီယမ္ဆိုတာဟာ လူေတြကုိ ဆီးရႊန္ေစဖို႔အတြက္မၾကာခဏ အသံုးျပဳဖို႔ အၾကံေပးတားတဲ႔ အရာျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင္႔ တစ္ေန႔ကုိ ဌက္ေပ်ာသီးတစ္လံုးကေနႏွစ္လံုးစားျခင္းဟာ ေသြးတြင္းကသၾကားဓာတ္ကုိ ေကာင္းမြန္စြာထိန္းသိမ္းေပးထားႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

 

၉) ဆားမပါတဲ႔ ေနၾကာေစ႔

ေနၾကာေစ႔ေတြဟာဆိုရင္လည္း မဂၢနီဆီယမ္အရင္းအျမစ္မ်ားစြာပါ၀င္တဲ႔ အရာေတြျဖစ္ပါတယ္။အဟာရျဖစ္တဲ႔ သေရစာမုန္႔လို႔လည္း ေျပာလို႔ရပါတယ္။ဒါေပမယ္႔ ဆားမပါတဲ႔ ေနၾကာေစ႔ကုိ ၀ယ္ယူဖို႔အတြက္ကေတာ႔ အလြန္ အေရးၾကီးပါတယ္။ဆားပါတဲ႔ ေနၾကာေစ႔ေတြဟာ ဆိုဒီယမ္ အမ်ားအျပားပါ၀င္တာေၾကာင္႔ ေရွာင္က်ဥ္ဖို႔ေတာင္ လိုအပ္ပါတယ္။

 

၈) ေခ်ာကလက္ညိဳ

အေမရိကန္ေဆးဘက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းကထုတ္လုပ္တဲ႔ ၂၀၀၇ခုႏွစ္ ဂ်ဴလိုင္လထုတ္ ဂ်ာနယ္အတြဲမွာ ပါ၀င္ တဲ႔ေလ႔လာမႈ႕တစ္ခုအရ ေန႔စဥ္ ေခ်ာကလက္ညိဳပမာဏ အနည္းငယ္ကုိ စားသံုးေပးျခင္းဟာ ေသြးဖိအား ကုိ က်ဆင္းေစတယ္လို႔ပါ၀င္ပါတယ္။ေခ်ာကလက္ညိဳေတြဟာဆိုရင္ ႏွလံုးႏွင္႔ ေသြးေၾကာမ်ားစနစ္ကုိ တိုးတက္ ေကာင္းမြန္ေစျပီးေတာ႔ႏွလံုးႏွင္႔ ေသြးေၾကာမ်ားမွာျဖစ္တက္တဲ႔ ေရာဂါေတြကုိ ေလွ်ာ႔ခ်ေပးႏိုင္တာဘဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ျပီးေတာ႔ သင္႔ရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေတြကုိလည္း ေခ်ာကလက္ကတိုးတက္ေကာင္းမြန္ ေစႏိုင္ပါတယ္။

 

၇) ေလွ်ာ္ပင္၏အေစ႔

ဘာစားစား ဒီေလွ်ာ္ပင္အေစ႔ကုိ အမႈန္႔သေဘာမ်ိဳးၾကိတ္ျပီးေတာ႔ စားဖို႔ၾကိဳးစားၾကည္႔ပါ။ သူတို႔မွာ အမွ်င္ဓာတ္ ၾကြယ္၀စြာပါ၀င္ျပီးေတာ႔ တိက်တဲ႔ ဓာတ္စာကုိ ထိန္းသိမ္းေပးႏိုင္ကာ က်န္းမာတဲ႔အဆီခ်ျခင္းကုိ ကူညီေပး ႏိုင္ပါတယ္။ကုိယ္လက္စထေရာကုိ နည္းေစျပီးေတာ႔ အိုမီဂါ သရီး ၾကြယ္၀စြာပါ၀င္ပါတယ္။အဆိုပါ ၾကြယ္၀စြာ ပါ၀င္တဲ႔အိုမီဂါသရီး အက္ဆစ္ဟာဆိုရင္ အသားအရည္ဖူးေယာင္တာႏွင္႔ ကူးစက္ေရာဂါေတြကုိ တိုက္ထုတ္ ႏိုင္ပါတယ္။

 

 

 

 

၆) ဟင္းႏုႏြယ္

အစိမ္းေရာင္ျပည္႔၀စြာပါ၀င္ေနတဲ႔ အရြက္အမ်ိဳးအစားျဖစ္ျပီး ဟင္းႏုႏြယ္မွာ ကယ္လိုရီ နည္းပါးျခင္း၊ အမွ်င္ဓာတ္ ၾကြယ္၀စြာပါ၀င္ျခင္းႏွင္႔ ႏွလံုးက်န္းမာေရးကုိ ေကာင္းမြန္ေစတဲ႔ ပိုတက္ဆီယမ္၊အလႊာပါးမ်ားႏွင္႔ မဂၢနီဆီယမ္တို႔ ပါ၀င္ၾကပါတယ္။သူတို႔ေတြပါ၀င္ျခင္းရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းအရာကေတာ႔ က်န္းမာေကာင္းမြန္တဲ႔ ေသြးဖိအား ပမာဏကုိ ထိန္းသိမ္းဖို႔အတြက္ဘဲျဖစ္ပါတယ္။

 

၅) ခရမ္းခ်ဥ္သီး

ခရမ္းခ်ဥ္သီးမွာ ေသြးဖိအားကုိ ေလွ်ာ႔ခ်ေပးႏိုင္တဲ႔ အေရးၾကီး ပဋိဇီ၀ဓာတ္ေတြပါ၀င္ပါတယ္။ခရမ္းခ်ဥ္သီးမွာ အလြန္ေကာင္းမြန္တဲ႔ ပိုတက္ဆီယမ္ ရင္းျမစ္ရွိပါတယ္။ပိုတက္ဆီယမ္ၾကြယ္၀စြာပါ၀င္တာေၾကာင္႔ ေသြးဖိအား မ်ားတာကုိ ေလ်ာ႔နည္းေစႏိုင္ျပီးႏွလံုးေရာဂါျဖစ္ျခင္းေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ႔ ဆိုးက်ိဳးကုိ ေလွ်ာ႔ခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္။

 

၄) ၾကက္သြန္ျဖဴ

ၾကက္သြန္ျဖဴဟာ ေသြးတိုးတာကုိ ကာကြယ္တိုက္ထုတ္ႏိုင္ဖုိ႔အေကာင္းဆံုး အရာျဖစ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆိုေတာ႔ေသြးေၾကာေတြကုိ က်ဥ္းေျမာင္းေစႏိုင္တာေၾကာင္႔ျဖစ္ပါတယ္။ၾကက္သြန္ျဖဴေတြကုိ လွီးျဖတ္လိုက္တဲ႔ အခါ ဘတ္တီးရီးယားေတြကုိ ေသေစႏိုင္တဲ႔ ျဒပ္ေပါင္းေတြထြက္လာျပီးေတာ႔ မိႈေတြကုိေတြေသေစႏိုင္တဲ႔ ျဒပ္စင္ေတြလည္း ထြက္လာပါတယ္။ဒီလိုျဒပ္စင္ေတြထြက္လာတာေၾကာင္႔ ေရာဂါေပါင္းမ်ားစြာကုိ တိုက္ထုတ္ ေပးႏုိင္ျပီးေသြးတိုးျခင္းကေနကင္းေ၀းေစႏိုင္ကာ ႏွလံုးေရာဂါတို႔လိုမ်ိဳး၊ေလျဖတ္ျခင္းတို႔လိုမ်ိဳးကုိ ကင္းေ၀းေစ ႏိုင္ပါတယ္။ျပီးေတာ႔ ၾကက္သြန္ျဖဴက ကိုလက္စထေရာကုိလည္း ေလ်ာ႔နည္းေစႏိုင္ပါတယ္။

 

၃) အဆီထုတ္ျပီးသားႏို႔

ဒါဟာ ခႏၶာကုိယ္ကုိ တကယ္ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ႏွလံုးကုိက်န္းမာေစတဲ႔ ဒီအဆီဖယ္ထုတ္ျပီးသားႏို႔ဟာ ဆိုရင္ ကယ္လ္ဆီယမ္၊ပိုတက္ဆီယမ္ႏွင္႔ ဗိုက္တာမင္ဒီ တို႔ျဖစ္ၾကတဲ႔ အဟာရဓာတ္ သံုးမ်ိဳးေပါင္းစပ္ပါ၀င္ ေနျပီးေတာ႔ ေသြးဖိအားကုိ ၃ရာခိုင္ႏႈန္းကေန ၁၀ရာခိုင္ႏႈန္းထိေလ်ာ႔က်ေစႏိုင္ပါတယ္။

 

 

၂) ပဲပုပ္

ပဲပုပ္မွာ အလြန္ကုိမွ ပမာဏမ်ားျပားတဲ႔ ပိုတက္ဆီယမ္ဓာတ္ပါ၀င္ပါတယ္။ ပိုတက္ဆီယမ္ဓာတ္နည္းပါးသြားတဲ႔ အခါခႏၶာကုိယ္ဟာ ဆိုဒီယမ္ကိုျပန္လည္ လက္ခံရရွိျပီး ဆိုဒီယမ္ေတြ အလြန္အမင္းမ်ားလာတဲ႔အခါမွာေတာ႔ ေသြးဖိအားကုိတိုးေစပါေတာ႔တယ္။ပိုတက္ဆီယမ္ျမင္႔မားတဲ႔အခါေတြမွာ ေတာ႔ ခႏၶာကုိယ္ဟာ ဆိုဒီယမ္ကုိ ဖယ္ရွားေပးႏိုင္ျပီးေသြးဖိအားကုိနည္းေစႏိုင္ပါတယ္။ပဲပုပ္မွာ ေသြးဖိအားမ်က္ႏွာျပင္ကုိ ေလွ်ာ႔ခ်ေပးႏိုင္တဲ႔ isoflavones ပါ၀င္လို႔ေနပါေသးတယ္။

 

၁) ျပည္႔၀ဂ်ံဳ

ျပည္႔၀ဂ်ံဳေတြကေတာ႔ အမွ်င္ဓာတ္မ်ားစြာပါ၀င္တဲ႔ အရင္းျမစ္ၾကီးျဖစ္ျပီးေတာ႔ က်န္းမာတဲ႔ ခႏၶာကုိယ္ႏွင္႔ ညီမွ်တဲ႔ အဆီဓာတ္တို႔ကုိထိန္းသိမ္းေပးႏိုင္တဲ႔ လိုအပ္တဲ႔ အျခားအဟာရဓာတ္ေတြပါ၀င္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွ်င္ဓာတ္ ၾကြယ္၀စြာပါ၀င္တဲ႔ အစားအစာေတြကုိ စားသံုးျခင္းဟာ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာေအာင္လည္း အစာခံ ႏိုင္ေစပါတယ္။ပညာရွင္ေတြအၾကံေပးခဲ႔တာကေတာ႔ စားလို႔ေကာင္းျပီး သံုးေျမွာင္႔ပံုအသီးသီးတဲ႔ Buckwheat ႏွင္႔ ေကာက္ႏွံပင္တို႔ဟာဆိုရင္ ျပည္႔၀ဂ်ံဳပင္အမ်ိဳးအစားေတြမ်ားစြာထဲကမွ ပိုတက္ဆီယမ္ပမာဏမ်ားစြာပါ၀င္တဲ႔ အမ်ိဳးအစားေတြျဖစ္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။

 

553 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.