အုိမင္းရင့္ေရာ္မႈ ပိုမိုလ်င္ျမန္ေစတဲ့ အစားအစာမ်ား

x22-1471857691-pic1.jpg.pagespeed.ic_.a16cpijlu-.jpg

အသားအေရထိန္းသိမ္းမႈ အထုိက္အသင့္လုိက္နာေဆာင္ရြက္ေနသည့္တုိင္ အေရျပားေပၚ တြန္႔တြမႈနဲ႔ အေရးအေၾကာင္းေတြ သတိထားေနမိတုန္းပါပဲလား။ အခ်ိန္မတန္ေသးဘဲ ဆဲလ္ေတြ အရြယ္က်ေစ၊ တစ္ရွဴးပ်က္စီးမႈျဖစ္ပြားေစႏုိင္တဲ့ ကြ်ုႏု္ပ္တုိ႔ ေန႔စဥ္ အစားအစာမ်ားစြာ ရိွပါတယ္။ တစ္ရွဴးပ်က္စီးမႈ ပါးေရတြန္႔ျခင္း၊ အေရးအေၾကာင္းနဲ႔ အဆစ္အျမစ္နာက်င္ျခင္း၊ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈစသျဖင့္ အေစာပုိင္း အုိမင္းရင့္ေရာ္မႈလကၡဏာေတြစတဲ့ အေျခအေနေတြ ျဖစ္ပြားေစပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ အရြယ္က်ျမန္ေစတဲ့ စားေနက်အစားအစာတခ်ဳိ႕ကို သိထားျပီး လုံးဝ ေရွာင္ၾကဥ္ဖုိ႔ အေရးၾကီးပါတယ္။ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ဳိ သြက္လက္ခ်က္ခ်ာမႈဟာ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔အားလုံး ေတာင္တတဲ့အရာမုိ႔ အရြယ္မတုိင္မီ အုိမင္းရင့္ေရာ္ေစတဲ့ လကၡဏာေတြ သိရိွရတာ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ရုပ္ရည္က်ဆင္းမႈ ပိုမိုလ်င္ျမန္ေစတဲ့ အစားအစာေတြဟာ ေစာလ်င္စြာ အိုမင္းရင့္ေရာ္မႈအေၾကာင္းအရင္း တရားခံျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အုိမင္းရင့္ေရာ္မႈ ေႏွးေကြးေစတဲ့ ေန႔စဥ္ပုံမွန္အစားအစာတစ္ခုကို လုိက္နာက်င့္သုံးစားေသာက္ဖုိ႔ သိပ္အေရးၾကီးပါတယ္။

၁။ မုန္႔ဖုတ္စားသုံးကုန္ပစၥည္းမ်ား

ေပါင္မုန္႔၊ ကိတ္မုန္႔နဲ႔ တျခားမုန္႔ဖုတ္စားသုံးကုန္ေတြမွာ ဆဲလ္ေတြ ထိခုိက္ပ်က္စီးေစျပီး သြားေတြလည္း ပ်က္စီးျမန္ေစႏုိင္တဲ့ ကစီဓာတ္၊ အဆီနဲ႔ သၾကားဓာတ္ပါဝင္မႈ ျမင့္မားပါတယ္။

၂။ အာလူး

ရုပ္ရည္က်ျမန္ေစတဲ့ အစားအစာထဲမွာ အာလူးလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ အာလူးမွာ ကစီဓာတ္ျမင့္မားစြာ ပါဝင္ျပီး ခႏၶာကိုယ္အတြင္း အစာေျခဖ်က္မႈျပဳလုပ္ေနစဥ္ သတၱဳဓာတ္မ်ားစြာ သုံးပစ္ကာ အေရျပားတြန္႔ရႈံ႕ျခင္းနဲ႔ အေရးအေၾကာင္းေတြ ျဖစ္ပြားေစပါတယ္။

၃။ အားျဖည့္အခ်ဳိရည္

အားျဖည့္အခ်ဳိရည္ေတြကုိ ပုံမွန္ေသာက္သုံးတာက ေစာစီးစြာအရြယ္က် အုိမင္းရင့္ေရာ္ျခင္း အေၾကာင္းအရင္းေတြထဲက တစ္ခု ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အားျဖည့္အခ်ဳိရည္ေတြမွာ အေရျပားတင္းရင္းမႈ ေလွ်ာ့နည္းေစႏုိင္တဲ့ သၾကားဓာတ္နဲ႔ ကဖိန္းဓာတ္ပါဝင္မႈ မ်ားေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

၄။ အရက္ေသစာ

အယ္လ္ကိုေဟာက ဆဲလ္ေတြ ေရဓာတ္ခန္းေျခာက္ေစျပီး ခႏၶာကိုယ္ရိွ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြ ေလွ်ာ့နည္းေစတာေၾကာင့္ အရက္ပုံမွန္ေသာက္သုံးျခင္းက အရြယ္က်ျမန္ေစႏုိင္ပါတယ္။

၅။ တာရွည္ေအာင္လုပ္ထား အသား

တာရွည္ခံေအာင္လုပ္တဲ့ အသားေတြထဲက မ်ားျပားလွတဲ့ ဆားပါဝင္မႈဟာ ေရဓာတ္ထိန္းခ်ဳပ္မႈနဲ႔ အေရျပားဖူးေယာင္မႈျဖစ္ေစႏုိင္ျပီး အေရျပားမွာ အေရးအေၾကာင္းနဲ႔ ရံႈ႕တြမႈေတြ ျဖစ္ေစပါတယ္။

၆။ ေၾကာ္ေလွာ္ထားတဲ့ အစားအစာမ်ား

အာလူးေခ်ာင္းေၾကာ္၊ စမူဆာစတာေတြမွာ အဆီပါဝင္မႈ အရမ္းမ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ကေန အဆီေတြ ေပါင္းစပ္ဖုိ႔ အလုပ္ေတြ ပုိလုပ္ရျပီး ဆဲလ္ေတြ အလ်င္အျမန္ က်ဆင္းေစပါတယ္။

၇။ ပီဇာ

ပီဇာမွာလည္း အဆီနဲ႔ ဆီပါဝင္မႈ ျမင့္မားေသာေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ ဖူးေယာင္ေစကာ အခ်ိန္မတန္ေသးဘဲ ဆဲလ္ေတြအုိမင္းရင့္ေရာ္ေစပါတယ္။ 

Ref: boldsky 

 

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.