ေမြ႔ယာနဲ႔ က်န္းမာေရး

elite-daily-period.jpg
လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘက္စုံက်န္းမာေရးေကာင္းဖို႔အတြက္ အိပ္ေရးဝဝ အိပ္စက္ဖို႔က အေရးၾကီးပါတယ္။ အေမရိကန္ ၁၀ ေယာက္မွာ ၆ ေယာက္က လိင္္ဆက္ဆံဖုိ႔ထက္ အိပ္ဖုိ႔ကို ပိုသေဘာက်ၾကပါတယ္တဲ့။ အိပ္ေရးဝဝ အိပ္စက္ႏုိင္ဖို႔ဆုိရင္ ေမြ႔ယာရဲ႕ အခန္းက႑ကလည္း အေရးၾကီးပါတယ္။ National Sleep Foundation ကျပဳလုပ္တဲ့ သုေတသနအရ အိပ္စက္မႈ အရည္အေသြးက ေမြ႔ယာေပၚမွာ မူတည္ေနတယ္ဆုိတဲ့အခ်က္ကုိ လူေပါင္း ၉၀%ေက်ာ္က သိရွိထားၾကေပမဲ့ ကိုယ္နဲ႔အဆင္မေျပတဲ့ ေမြ႔ယာကို လဲဖို႔၊ စြန္႔ပစ္ဖို႔ကိုေတာ့ ေမ့ထားတတ္ၾကတယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။ ပုံမွန္ေမြ႕ယာတစ္ခုကို ၆ႏွစ္တစ္ၾကိမ္ေလာက္ လဲလွယ္သင့္ပါတယ္။ သိပၸံပညာအရ ေမြ႔ယာက သင့္က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ေစႏုိင္တဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြကို ေျပာျပေပးခ်င္ပါတယ္။
(၁) စိတ္ဖိစီးမႈပမာဏကို တုိးေစႏုိင္တယ္။
စိတ္ဖိစီးမႈျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့အရာေတြထဲမွာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ က်န္းမာေရးကေနစျပီး အလုပ္အကိုင္အထိပါဝင္သလို ေမြ႔ယာေၾကာင့္လည္း စိတ္ဖိစီးမႈျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္။ ေလ့လာမႈအရ ေမြ႔ယာအေဟာင္းေပၚမွာ တစ္လၾကာအိပ္ျပီးေနာက္ ေမြ႔ယာအသစ္ေပၚမွာ တစ္လၾကာေျပာင္းအိပ္ၾကည့္ခုိင္းတဲ့အခါမွာ စိတ္ဖိစီးမႈပမာဏ ထူးထူးျခားျခားက်ဆင္းသြားတာကို ေတြ႔ရွိခဲ့ပါတယ္။ေမြ႔ယာအေဟာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ေနာက္ေက်ာနာက်င္မႈနဲ႔ သက္ေတာင့္သက္တာမရွိမႈေတြေၾကာင့္ အိပ္ေရးမဝျဖစ္ျခင္းက ခႏၶာကိုယ္အတြင္းရွိ ေကာ္တီေစာပမာဏကုိ ျမင့္တက္ေစတာေၾကာင့္ စိတ္ဖိစီးမႈျဖစ္ေစတာ ျဖစ္ပါတယ္။
(၂) ဓာတ္မတည့္မႈေတြကို ျဖစ္ေစႏုိင္တယ္။
ေမြ႔ယာေတြမွာ သက္တမ္းၾကာလာတဲ့အခါ ၾကမ္းပိုးနဲ႔ ဖုန္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ပုိးမႊားေတြခုိေအာင္းေနေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီပိုးမႊားေတြက ႏွင္းခူလုိ အေရျပားေရာဂါေတြျဖစ္ေစႏုိင္သလုိ အဆုတ္ကုိထိခုိက္ေစႏုိင္တဲ့အတြက္ အသက္ရွဴလမ္းေၾကာင္းျပႆနာေတြနဲ႔ လည္ေခ်ာင္းနာတာေတြကို ပုိျပီးဆိုးဝါးေစႏုိင္ပါတယ္။ပိုးမႊားေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ေလျပြန္ယားယံျခင္းကုိလည္း ျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္။
(၃) ခါးနာျခင္းကို ျဖစ္ေစႏုိင္တယ္။
အရမ္းမာလြန္းတဲ့၊ ႏူးညံ့လြန္းတဲ့ ေမြ႔ယာေတြက ခါးနာျခင္းကုိျဖစ္ေစပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ အသင့္အတင့္ရွိတဲ့ မမာလြန္း မေပ်ာ့လြန္းတဲ့ ေမြ႔ယာက အေကာင္းဆုံးပဲျဖစ္ပါတယ္။
(၄) အိပ္တဲ့အခ်ိန္ေဟာက္ျခင္းကို ျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္။
ေမြ႔ယာက ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ ပုံသ႑န္အတိုင္းျဖစ္ေစတဲ့အတြက္ ေလျပြန္ကုိ အလြယ္တကူပိတ္ေစႏုိင္တာေၾကာင့္ အိပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ အသက္ရွဴရခက္ခဲေစျပီး ေဟာက္ျခင္းကို ျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္။
(၅) အဝလြန္ျခင္းကို ျဖစ္ေစႏုိင္သလို ကိုယ္ခံအားကိုလည္းနည္းေစႏုိင္ပါတယ္။
ေမြ႔ယာေၾကာင့္ အဝလြန္တယ္ဆုိတာ ယုတၱိမရွိသလို ျဖစ္ေနေပမဲ့ တနည္းနည္းနဲ႔ ဆက္စပ္မႈရွိတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အရည္အေသြးညံ့ဖ်င္းတဲ့ေမြ႔ယာေတြက သင့္ကိုညဘက္မွာ မၾကာခဏႏုိးေစႏုိင္တဲ့အတြက္ ႏွစ္ႏွစ္ျခဳိက္ျခိဳက္အိပ္ေပ်ာ္ဖို႔ ခက္ခဲေစပါတယ္။ အိပ္မေပ်ာ္တဲ့အတြက္ တေရးႏုိးခ်ိန္မွာ အစာစားလိုစိတ္ကို ျဖစ္ေစတာေၾကာင့္ အဆီပိုေတြကို ျဖစ္ေစျပီး အဝလြန္ေစတာျဖစ္ပါတယ္။ဒါ့အျပင္ အိပ္ေရးပ်က္ေစျခင္းက ကိုယ္ခံအားကို က်ေစျပီး အေအးမိျခင္းစတဲ့ နာမက်န္းမႈေတြကို ျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္။
(၆) အိပ္ေရးပ်က္ျခင္းနဲ႔ အိပ္ေရးမဝျခင္းေတြရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြခံစားရမယ္။
အိပ္မေပ်ာ္၊ အိပ္ေရးပ်က္တဲ့အခါ ႏွလုံးေရာဂါျဖစ္ဖုိ႔ အခြင့္အလမ္း ၄၈% ပိုမ်ားတယ္လို႔ဆိုထားတဲ့အတြက္ ကိုယ့္အတြက္ သက္ေတာင့္သက္တာ မရွိေစတဲ့ ေမြ႔ယာက ႏွလုံးေရာဂါျဖစ္ျခင္းနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္လို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။
Ref:elitedaily
63 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.