အေလးမျခင္းက အရြယ္မတုိင္မီ အသက္ဆုံးရႈံးမႈအႏၱရာယ္ ၄၆% ေလွ်ာ့ေပးႏုိင္

weightlifting-cuts-risk-early-death-750x500.jpeg

ကုိယ္ကာယေလ့က်င့္ခန္းနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ အေျပးကစားျခင္းကို လူတုိင္း အသားေပးလုပ္ေဆာင္ေနတတ္ၾကျပီး အေလးမျခင္းကိုေတာ့ ခ်န္ထားတတ္ၾကပါတယ္။ အေလးမျခင္းက အသက္ဆုံးရႈံးမႈအႏၱရာယ္ ၄၆% ေလွ်ာ့က်ေစေၾကာင္း Penn State College of Medicine မွ မၾကာေသးမီ ေလ့လာမႈတစ္ခုက ေတြ႔ရိွခဲ့ပါတယ္။

ယင္းေလ့လာမႈက ၆၅ ႏွစ္နဲ႔ အဲဒီထက္ရိွသူေတြကို စစ္ေဆးေလ့လာျပီး ၁၅ ႏွစ္အတြင္း သူတုိ႔ ေလ့က်င့္ခန္းအေလ့အထေတြ ေျခရာခံေလ့လာခဲ့ပါတယ္။ စမ္းသပ္စစ္ေဆးခံသူ ၁၀% သာ ကိုယ္ကာယၾကံ့ခုိင္မႈေလ့က်င့္မႈ လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေဆာင္ခဲ့သူေတြ ေသဆုံးႏုိင္တဲ့ အလားအလာ အနည္းဆုံး ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အေလးမေလ့က်င့္မႈျပဳခဲ့သူေတြ ႏွလုံးေရာဂါျဖစ္ပြားမႈ ၄၁% နဲ႔ ကင္ဆာေရာဂါျဖင့္ ေသဆုံးမႈ ၁၉% နည္းပါးၾကပါတယ္။

ပုံမွန္ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္းက အရြယ္မတုိင္မီေသဆုံးျခင္း၊ ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာေရာဂါ၊ ဆီးခ်ဳိေရာဂါနဲ႔ တျခားကင္ဆာေရာဂါေတြ ၾကဳိတင္ကာကြယ္ျခင္းနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေလးမေလ့က်င့္ခန္းက အထူးသျဖင့္ ၾကံ့ခုိင္မႈ၊ ၾကြက္သားထုနဲ႔ ခႏၶာကိုယ္လုပ္ေဆာင္ခ်က္တုိ႔ရဲ႕ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ပါတယ္။ အဲဒီအျပင္ ဆီးခ်ဳိေရာဂါ၊ အရုိးပြေရာဂါ၊ ေၾကာကုန္းေအာက္ပုိင္း နာက်င္မႈကိုက္ခဲမႈနဲ႔ အဝလြန္မႈစတဲ့ နာတာရွည္ေရာဂါေတြ ပိုမိုတုိးတက္ေကာင္းမြန္လာျခင္းနဲ႔လည္း ဆက္စပ္လ်က္ရိွပါတယ္။ 

Ref: simplemost

 

54 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.