က်န္းမာေရးကို ပုိျပီးဂရုစိုက္သင့္ျပီဆိုတာကို ျပေနတဲ့လကၡဏာမ်ား

2_www_bicycling_com_1466772101.jpg
တခါတေလမွာ ခႏၶာကုိယ္မွာ ျဖစ္လာမယ့္ ဆုိးရြားတဲ့ က်န္းမာေရး အေျခအေနေတြကို ျပတဲ့လကၡဏာေတြက ညင္သာလြန္းေနတတ္ပါတယ္။ ဆုိလိုတာက သိသာတဲ့ ေရာဂါလကၡဏာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ လ်စ္လ်ဴရႈမိသြားတတ္တဲ့ လကၡဏာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္တတ္တာကို ေျပာတာပါ။ ဒီလို လကၡဏာေတြျပတဲ့ အခ်ိန္မွာ သတိမူျပီး ဆရာဝန္နဲ႔ ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္လိုက္မယ္ဆုိရင္ အပ္နဲ႔ ထြင္းရဖို႔လိုတဲ့ အရာကို အပ္နဲ႔ထြင္းရုံနဲ႔ ျပီးသြားမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လာမယ့္ေဘးမွ ေျပးေတြ႔လို႔လြယ္ကူတဲ့ ကိစၥထဲမွာ က်န္းမာေရးမပါဘူး။ ရင္းထားရတာက အစားျပန္မရႏုိင္တဲ့ အသက္တစ္ေခ်ာင္းျဖစ္လုိ႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္ လ်စ္လ်ဴရႈမထားသင့္တဲ့ ကနဦးလကၡဏာေတြကို သိထားသင့္လို႔ ေျပာျပေပးခ်င္ပါတယ္။
 
 ၈ နာရီအျပည့္အိပ္တာေတာင္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနတယ္လို႔ ခံစားေနရပါသလား။
အိပ္ယာထဲက မထခ်င္ေလာက္ေအာင္ ႏုံးခ်ိေနသလုိ ခံစားေနရပါသလား။ ဒါဆိုရင္ သင္စားေနတဲ့အစားအစာေတြကို ျပန္စစ္ေဆးဖုိ႔လိုပါတယ္။ အစားအေသာက္ပုံစံမမွန္တာေၾကာင့္ အဆီမ်ားတဲ့အစားအစာေတြ စားျဖစ္ျပီး အဆိပ္တက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ထဲက အဆိပ္ေတြကို အျမန္ဆုံးဖယ္ရွားဖုိ႔လိုေနပါျပီ။
 
အေရျပားေပၚမွာ အနီကြက္ေတြ၊ ဝက္ျခံေတြ၊ အေရျပားေျခာက္ေသြ႔ေနတာေတြ ျဖစ္ေနျပီဆုိရင္ေတာ့
ေဟာ္မုန္းမညီမွ်တဲ့ လကၡဏာျဖစ္ျပီး ေရဓာတ္ျဖည့္ဖုိ႔ အေရးတၾကီးလိုအပ္ေနတယ္ဆုိတာကို ျပတာ ျဖစ္ပါတယ္။
 
ႏႈတ္ခမ္းေတြ ေျခာက္ေသြ႔ျပီး အဖတ္ေတြျဖစ္ေနရင္ေတာ့
ဗီတာမင္ ဘီခ်ဳိ႕တဲ့တာကို ျပတာျဖစ္ႏုိင္သလုိ ေရဓာတ္နည္းေနျပီဆုိတာကို ျပတာလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ေသြးအားနည္းေရာဂါလည္းျဖစ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ႏုိ႔ထြက္ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ပဲမ်ားမ်ားစားေပးျပီး ဆရာဝန္နဲ႔ ျပသသင့္တဲ့ အေျခအေနျဖစ္ပါတယ္။
 
ညဘက္ေတြမွာ ေကာင္းေကာင္းအိပ္မေပ်ာ္တာကလည္း
က်န္းမာေရးျပႆနာတစ္ခုခုရွိတာကို ျပတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈေတြေၾကာင့္ အိပ္မေပ်ာ္ႏုိင္တာက ေသြးထဲက ေကာ္တီေစာ ပမာဏ ျမင့္တက္ျပီး ကိုယ္တြင္း အဂၤါေတြရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ပုံေတြမွာ ျပႆနာရွိေနလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိမ္းေရာင္ရွိတဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြ၊ ဘယ္ရီသီးေတြ၊ ေထာပတ္သီးနဲ႔ အမည္းေရာင္ ေခ်ာကလက္ေတြက ႏွစ္ႏွစ္ျခဳိက္ျခဳိက္အိပ္ေပ်ာ္ဖုိ႔ ကူညီေပးႏုိင္ပါတယ္။
 
အိပ္ေပ်ာ္ေနတုန္းေဟာက္တတ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ႏွလုံးေရာဂါနဲ႔ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။
ေဟာက္တတ္တဲ့သူေတြက ေသြးထဲမွာ ေအာက္ဆီဂ်င္ပမာဏ နည္းသြားေစတာမ်ဳိးလုိ ျပင္းထန္တဲ့ အက်ဳိးဆက္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာပါ။ အိပ္ယာမဝင္ခင္ လက္ဖက္စိမ္းေဖ်ာ္ရည္တစ္ခြက္ေသာက္ေပးျခင္းက ႏွစ္ႏွစ္ျခဳိက္ျခဳိက္အိပ္ေပ်ာ္ေစသလို ေသြးတြင္းေအာက္္ဆီဂ်င္ဓာတ္ကိုလည္း ထိန္းသိမ္းေပးပါတယ္။
 
အလြယ္တကူ အနာတရျဖစ္တတ္လာျပီဆုိရင္
ဗီတာမင္ ေက၊ စီနဲ႔ ဇင့္ဓာတ္အားနည္းေနလုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာက္ကပ္နဲ႔ အရုိးေရာဂါေတြေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ ျပည့္ဝေစမယ့္ အစားအစာေတြစားေပျပီး ဆက္ျပီး အနာတရျဖစ္လြယ္ေနေသးရင္ေတာ့ ဆရာဝန္နဲ႔ အျမန္ဆုံး ျပသသင့္ပါတယ္။
 
အမ်ဳိးသမီးေတြမွာ ေဟာ္မုန္းဓာတ္ မညီမွ်ရင္
စိတ္ပူပင္မႈေတြ ပိုျဖစ္တတ္ပါတယ္တဲ့။ သိုင္းရြဳက္ေဟာ္မုန္း လုံလုံေလာက္ေလာက္ ထုတ္မေပးႏုိင္ရင္လည္း စိတ္ပူပင္မႈကို ျဖစ္ေစတာေၾကာင့္ ဆရာဝန္နဲ႔ တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးသင့္ပါတယ္။
 
Ref:indiatimes
 
0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.