ေဖ့စ္ဘြတ္သုံးသူ လူ ၁၀ ေယာက္မွာ ၆ ေယာက္က ေခါင္းစဥ္ကိုပဲၾကည့္ျပီး comment ေပးေလ့ရွိေၾကာင္းေလ့လာေတြ႔ရွိ

person-holiday-vacation-woman.jpg
အခုအခ်ိန္မွာ လူအမ်ားစုအတြက္ အဓိက သတင္းရင္းျမစ္က TV မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အင္တာနက္ ျဖစ္လာေနပါျပီ။ သို႔ေသာ္လည္း ေလ့လာမႈတစ္ခုအရ လူ၁၀ ဦးမွာ ၄ ဦးေလာက္ကပဲ သတင္းအျပည့္အစုံကုိ ဖတ္ေလ့ရိွျပီး က်န္တဲ့ ၆ ဦးကေတာ့ အေၾကာင္းအရာကို ဖတ္ေတာင္မဖတ္ၾကည့္ဘဲ link အသစ္ေတြကို share ေလ့ရွိပါတယ္တဲ့။ ဒီလို ေသေသခ်ာခ်ာ မဖတ္ဘဲ share လိုက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ အယူအဆေတြကို ပုံသြင္းျပဳျပင္ႏုိ္င္တယ္လို႔ သုေတသီေတြက ေထာက္ျပထားပါတယ္။
 
ကိုလံဘီယာ တကၠသိုလ္နဲ႔ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံရွိ႕ တကၠသိုလ္တစ္ခုတို႔ ပူးေပါင္းျပီး အမ်ားဆုံး share တဲ့ link ေတြကုိ အမွန္တကယ္ ဝင္ဖတ္မဖတ္သိႏုိင္ဖို႔အတြက္ အုပ္စုႏွစ္စုခြဲျပီး အခ်က္အလက္ေတြကို သတ္မွတ္ေလ့လာခဲ့ၾကပါတယ္။ ေလ့လာမႈေတြအရ လူမႈမီဒီယာတစ္ဝန္းလုံး ေက်ာ္ၾကားသြားတဲ့ သတင္းေတြအမ်ားၾကီးေတြ႔ရေပမယ့္ အမွန္တကယ္ link ထဲဝင္ၾကည့္တာကေတာ့ အရမ္းကို နည္းတာကို ေတြ႔ရွိခဲ့ပါတယ္။
 
ရလဒ္ေတြအရ လူမႈမီဒီယာေတြမွာ share တဲ့ link ေတြရဲ႕ ၅၉%က တစ္ခါမွ ဝင္ၾကည့္တာ မရွိခဲ့ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။လူေတြက အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ဖတ္ဖို႔ထက္ share ဖုိ႔ိကို ပိုအားသန္ေၾကာင္း ၊ဒါက  သတင္းကုိ သုံးစြဲတဲ့ ေခတ္သစ္နည္းပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လူေတြက ဂဃနဏ သိေအာင္ ၾကိဳးစားဖို႔ထက္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေပၚ အေျခခံျပီး အယူအဆေတြ သတ္မွတ္ၾကတာကို ပိုမ်ားလာပါတယ္လို႔ တြဲဖက္သုေတသနေခါင္းေဆာင္ Arnaud Legout က ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
 
လူေတြက ေခါင္းစဥ္ကို ဖတ္ျပီး သေဘာက်တာနဲ႔ အထဲက အေၾကာင္းအရာက လက္ခံႏိုင္ေလာက္တဲ့ သတင္းလား သတင္းအတုအေယာင္လားဆိုတာကို မခြဲျခားေတာ့ဘဲ comment ေတြေပး၊ share ေတြ လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ အေကာင္းဆုံး သက္ေသကေတာ့ ဇြန္လ ၄ ရက္ေန႔က The Science Post ဝဘ္ဆုိက္ကတင္တဲ့ “ေဖ့စ္ဘြတ္သုံးသူ ၇၀%က comment မေပးခင္ ေခါင္းစဥ္ကိုသာ ဖတ္ေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႔ရွိ”  လို႔ေခါင္းစဥ္တပ္ထားတဲ့ ေဆာင္းပါးကို လူေပါင္း ၄၆၀၀၀ ေက်ာ္က share ခဲ့ၾကတာကို ေတြ႔ရွိခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေဆာင္းပါးထဲမွာေတာ့ ဘာအဓိပၸါယ္မွ မရွိတဲ့ အဂၤလိပ္စာလုံးအခ်ိဳ႕( “lprem ipsum”)ပဲ ပါဝင္တာပါတဲ့။ဘာမွ ေရးသားထားျခင္း မရွိပါဘူးတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ေစ့ေစ့ငုငု မဖတ္ဘဲ share /comment ေပးတာက အင္တာနက္ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္လာေနပါျပီလို႔ သိပၸံပညာကေထာက္ျပထားပါတယ္။
 
Ref:dailymail.co.uk
 
0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.