အရက္နာက်ျခင္းမွ သက္သာေစေအာင္ ဒါေလးေတြကိုေဆာင္

party-hangover.jpg

လူမွဳေရးအရ အေသာက္အစားမကင္းတဲ့သူေတြထဲမွာ သင္တို႔လဲပါေနမယ္ထင္ပါတယ္။ အရက္မေသာက္ဖူးလို ့ စမ္းျပီးစေသာက္တဲ့သူ ဒါမွမဟုတ္လဲ အရက္ဘားေတြမွာ ပံုမွန္ရွိေနတတ္သူျဖစ္ေနရင္ေတာ့ အရက္ေသာက္လြန္ျပီး အရက္နာက်တဲ့အျဖစ္နဲ ့ၾကံဳေတြ ့ႏိုင္ကိန္းမ်ားပါတယ္။

အရက္နာက်ျပီး ႏိုးလာရတဲ့ မနက္ေတြကေတာ့ သင့္ရဲ ့မေန ့ညက ေသာက္ထားတဲ့ အရက္ပမာဏေပၚ မူတည္ျပီး သင့္တစ္ေနလံုးတာ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ေတြအတြက္ စိတ္ပ်က္စရာၾကီးေတြျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ တခ်ိဳ ့
သူေတြကေတာ့ အရက္နာက်ေနရင္ေသာက္တဲ့ေဆးေတြကိုေသာက္ျပီး ေ၀သနာေတြကို ပိုခံစားေနရတတ္ပါတယ္။ ဒီလိုေဆးေတြေသာက္ျပီး ေ၀သနာေတြခံစားေနရတာထက္စာရင္ အိမ္မွာ တျခားအရက္နာက်သက္သာေအာင္ လြယ္ကူျပီး ထိေရာက္တဲ့ နည္းလမ္းေတြကိုအသံုးခ်ၾကည့္ပါ။

 

၁) ဗီတာမင္အားျဖည့္ အခ်ိဳရည္

အခုဆိုရင္ ဗီတာမင္အားျဖည့္အခ်ိဳရည္ေတြကိုစူပါမားကတ္ေတြမွာ အလြယ္တကူ၀ယ္ယူႏိုင္ပါျပီ။ ဒီေတာ့ ဗီတာမင္အားျဖည့္အခ်ိဳရည္ႏွစ္ဘူး၊ သံုးဘူးေလာက္ေတာ့ ေရခဲေသတၱာထဲမွာထည့္ထားၾကေပါ့။ ဗီတာမင္အားျဖည့္အခ်ိဳရည္ေတြကို ဗီတာမင္ ဘီ၊စီအစရွိတဲ့ ေရထဲမွာေပ်ာ္၀င္ႏိုင္တဲ့ ဗီတာမင္မ်ိဳးေတြနဲ ့ျပဳလုပ္ထားလို ့ အရက္နာက်ေနျခင္းကုိ သက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။ သတိျပဳရမယ့္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ကိုယ္ေသာက္သံုးမယ့္ ဗီတာမင္အားျဖည့္အခ်ိဳရည္မွာသၾကားဓာတ္(ေဆးသၾကား) ပါ၀င္မွဳအရမ္းမမ်ားေစပါနဲ ့။ အကယ္လို ့သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ ့ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြနဲ ့ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသာက္ဖို ့ရက္ခ်ိန္းေတြၾကိဳရွိေနရင္ေတာ့ ဗီတာမင္အားျဖည့္အခ်ိဳရည္ကိုေန ့တုိင္းၾကိဳေသာက္ထားပါ။ ဒါမွ သင့္ခႏၶာကိုယ္ကအရက္နာက်တာကို ၾကိဳျပီးခံႏိုင္ရည္ရွိမွာပါ။ ဗီတာမင္အားျဖည့္အခ်ိဳရည္ကိုရင္ ေရထပ္ေရာျပီးေသာက္သံုးႏိုင္ပါတယ္။

 

၂) လိေမၼာ္ရည္၊ၾကက္ဥနဲ ့သေရစာတစ္ခ်ိဳ ့

လိေမၼာ္ရည္ကေတာ့ အရက္နာက်သက္သာေအာင္ကူညီေပးႏိုင္တဲ့ အိမ္တြင္းထဲမွာအေကာင္းဆံုးနဲ ့အထိေရာက္ဆံုးအရာပါပဲ။ လိေမၼာ္ရည္ထဲမွာ ေရဓာတ္ကိုအျမန္ျဖည့္တင္းေပးႏိုင္တဲ့ ဓာတ္ နဲ ့ ဗီတာမင္ စီကေတာ့ မူးေ၀ေအာ့အန္ခ်င္စိတ္ေတြကို ေလ်ာ့နည္းေစပါတယ္ ။ ၾကက္ဥျပဳတ္၊ ေပါင္မုန္ ့မီးကင္တို ့နဲ ့လည္းတြဲဖက္ စားသံုးႏိုင္ပါတယ္။ ကေတာက္ကစျဖစ္ေနသလိုပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ၾကက္ဥမွာပါတဲ့ ပရိုတင္းဓာတ္ကအယ္လ္ကိုေဟာလ္ အဆိပ္အေတာက္ေတြ အသည္းကိုမထိခိုက္ေစႏိုင္ေအာင္ စစ္ထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေပါင္မုန္ ့မီးကင္ကေတာ့ အရက္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ရင္ျပည့္ရင္ကယ္တာဒါမွမဟုတ္ အန္ခ်င္သဖြယ္ျဖစ္တာေတြကိုမဲေသြးအာနိသင္နဲ ့ေျခဖ်က္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

 

၃) ေကာ္ဖီ

ေနာက္ထပ္ ကမၻာမွာေက်ာ္ၾကားဆံုး အရက္နာက်ျခင္းကိုသက္သာေစႏိုင္တဲ့အရာကေတာ့ ေကာ္ဖီပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေကာ္ဖီမွာအရက္နာက်တာကိုေလ်ာ့က်ေစႏိုင္တဲ့ ကိုးကိုးဓာတ္ အေျမာက္အမ်ားပါ၀င္ေနတာကို လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမသိၾကပါဘူး။ ေကာ္ဖီကိုတစ္ထိုင္တည္းနဲ ့အမ်ားၾကီးေသာက္ခ်ဖို ့မလိုပါဘူး၊ ေန ့ဘက္ေတြမွာတစ္ခြက္၊ ႏွစ္ခြက္ ေသာက္သံုးထားရံုနဲ ့လည္းအရက္နာက်ျခင္းကိုကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ကဖိန္းဓာတ္က ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာရွိတဲ့ ေခါင္းမူးေခါင္းကိုက္တာေတြကို ျဖစ္ေစတဲ့ အရက္ေတြကို  လွ်င္ျမန္စြာေျခဖ်က္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

 

၄)  အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆး

အိမ္တိုင္းမွာေတာ့ ဖ်ားနာေပ်ာက္ေဆး၊ အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆးစတဲ့ အေရးေပၚေဆးေတြကို ေဆာင္ထားတတ္ၾကမွာပါပဲ။ အရက္နာက်လို ့ေနထိုင္မေကာင္းတာမ်ိဳးျဖစ္ေနရင္ အကိုက္အခဲေပ်ာက္ေဆးကို ေသာက္သံုးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အလြန္အကြ်ံမေသာက္သံုးမိပါေစနဲ ့။ ေဆးတစ္လံုးပဲ ေသာက္ႏွင့္ျပီး ေဆးစြမ္းျပတဲ့အခ်ိန္ထိေစာင့္ပါ။

 

၅) ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္း (အခက္ခဲဆံုးအရက္နာက်ျခင္းကိုေပ်ာက္ကင္းေအာင္လုပ္တဲ့နည္းလမ္းပါပဲ)

အရက္နာက်တာကိုေပ်ာက္ကင္းေအာင္လုပ္ဖို ့ဆိုရင္ စိတ္ဓာတ္ေတာ္ေတာ္ၾကံ့ခိုင္မွျဖစ္မွာပါ။ အခုေျပာမယ့္ ေလ့က်င့္ခန္းကအားကစား (gym) အထိေလ့က်င့္ခန္းသြားလုပ္ဖို ့ကိုေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ လမ္းေလွ်ာက္စက္ေပၚမွာပံုမွန္ေျပးသလိုေျပးျပီး၊ ဒိုက္ထိုးျခင္းေတြကို ျပဳလုပ္ေပးရံုပါပဲ။ ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္ျပီးေခြ်းထြက္သြားရင္ အရက္နာက်တာေတာ္ေတာ္သက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။

 

၆) ခ်င္း(ဂ်င္း)ျပဳတ္ရည္

ခ်င္းျပဳတ္ရည္ကိုအေအးမိ၊ ေခ်ာင္းဆိုး၊ နာမက်န္းျဖစ္ေနခ်ိန္ေတြမွာပဲေသာက္ဖို ့သတိရတတ္ၾကတယ္ မဟုတ္လား။ အရက္နာက်လို ့ေခါင္းမူး၊ ေခါင္းကိုက္ျဖစ္တာကို ခ်င္းျပဳတ္ရည္က သက္သာေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္ပါတယ္။ အစာအိမ္ထဲမွာေရာက္ေနတဲ့ အရက္ေတြကိုလည္း အျမန္ဆံုးေခ်ဖ်က္ေပးႏိုင္ျပီးအရက္နာက်တာကိုအျမန္ဆံုးသက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။

 

၇) ငွက္ေပ်ာသီး

အရက္နာက်ျခင္းကို ကာကြယ္ႏိုင္တဲ့ အေရးေပၚအစားအစာပါပဲ။ အရက္ဘားေတြကိုသြားေတာ့မယ္ဆိုရင္ ငွက္ေပ်ာသီးနည္းနည္းၾကိဳစားထားႏွင့္ပါ။  ငွက္ေပ်ာသီးထဲမွာပါတဲ့ ပိုတက္စီယမ္ဓာတ္ကcarbohydrates ေတြနဲ့ေပါင္းစပ္သြားျပီးအစာအိမ္ အူလမ္းေၾကာင္းမွာရွိတဲ့ အရက္ေတြကိုေျခဖ်က္ေပးႏိုင္လို ့ အရက္နာက်တာကိုသက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။

 

Ref: mensxp

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.