က်န္းမာေရးနဲ႔ အသင့့္ေတာ္ဆံုး ပန္းေဂၚဖီစိမ္း ခ်က္ျပဳတ္ျပင္ဆင္မႈစုံစံ

which-is-the-healthiest-way-for-preparation-of-broccoli.jpg

ပန္းေဂၚဖီစိမ္းက ခုခ်ိန္ထိတုိင္ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ နံပါတ္တစ္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာျပင္ဆင္ခ်က္ျပဳတ္မွသာ ျဖစ္တာပါ။ ျပင္ဆင္ခ်က္ျပဳတ္ေနက်ပုံစံတဲ့ ေရေႏြးျဖင့္ျပဳတ္တဲ့ပုံစံဟာ ဗီတာမင္-စီ၊ ဘီ စတဲ့ ဗီတာမင္ေတြ ဆုံးရႈံးေစပါတယ္။ ပန္းေဂၚဖီစိမ္း ျပဳတ္ျခင္းကေန အာဟာရ ပ်က္စီးတာဟာ သူ႔အလုိအေလ်ာက္ ဗီတာမင္ဓာတ္ပ်က္စီးရႈံးျခင္းထက္ ပိုမိုနက္ရႈိင္းေၾကာင္း ေနာက္ဆုံးသုေတသနျပဳခ်က္က ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒီျပင္ဆင္ခ်က္ျပဳတ္နည္းက အဆုတ္နဲ႔ အူမၾကီးကင္ဆာအႏၱရာယ္ ေလ်ာ့နည္းေစရာမွာ အခန္း႑တစ္ခုမွာ ပါဝင္တဲ့ glucosinolates ေခၚ ျဒပ္ေပါင္းေတြ စုပ္ယူဖုိ႔ ခႏၶာကိုယ္ကို တားဆီးေပးပါတယ္။

မၾကာေသးမီကေလ့လာမႈမွာ သုေတသီေတြ ပန္းေဂၚဖီစိမ္းစားသုံးသူေတြရဲ႕ glucosinolates ပမာဏကို ႏႈိင္းယွဥ္ခဲ့ပါတယ္။ သန္႔ရွင္းလတ္ဆတ္တဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ စားသုံးတဲ့ စမ္းသပ္ခံသူေတြမွာ သဘာဝကို တုပျပဳလုပ္ထားတဲ့ အရာေတြ စားသုံးသူမ်ားထက္ ေသြးအတြင္း glucosinolates ၈ဆပုိမ်ားၾကပါတယ္။

အင္ဇုိင္းပမာဏေလ်ာ့က်ေစတာေၾကာင့္ ပန္းေဂၚဖီစိမ္းကို အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာျပဳတ္ျခင္း အားမေပးပါဘူး။ ပန္းေဂၚဖီစိမ္းကို ေရေႏြးျဖင့္သာ ခ်က္ျပဳတ္ျပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳထားပါတယ္။ ေနာက္ျပီး အစိမ္းတိုင္းလည္း စားသုံးႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပမာဏအနည္းငယ္သာ သုံးေဆာင္ရပါမယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ မ်ားစြာစားသုံးပါက ေလပြျခင္းနဲ႔ အဆင္မေျပျဖစ္ေစတဲ့ ဂက္စ္ေတြ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ 

Ref: NHC

0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.