အိပ္စက္ျခင္းမွ ရရွိေစတဲ့ ဦးေႏွာက္ က်န္းမာေရးအက်ိဳး ၅ မ်ိဳး

sleep-benefits-brain-health.jpg
ခႏၶာကိုယ္က်န္းမာေရးအတြက္ အိပ္စက္ျခင္းအက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား အေၾကာင္းကို ခင္ဗ်ားမၾကာခဏၾကားဖူးပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားရဲ႕တစ္ခုမွာ အစာေျခဖ်က္မႈ၊ ၾကီးထြားမႈ၊ စြန္႔ထုတ္မႈျဖစ္ေစတဲ့ ဇီဝျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ေဟာ္မုန္းဓါတ္ထုတ္ လႊတ္မႈျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အိပ္စက္ခ်ိန္လိုအပ္မႈမတူညီၾကေပမဲ့ ခႏၶာကိုယ္က်န္းမာေစဖို႔အတြက္ တစ္ေန႔ ၇ နာရီ၊ ၈ နာရီ အိပ္စက္ဖို႔လိုပါတယ္။
 
 
အိပ္စက္ခ်ိန္နည္းပါးမႈေၾကာင္း ခႏၶာကိုယ္ခံအားကိုဆုတ္ယုတ္ေစရံုမက ေသြးေပါင္တက္ျခင္း၊ စိတ္က်ေရာဂါႏွင့္ အခ်ိန္တို အတြင္းဦးေဏွာက္မွတ္ဥာဏ္ကို ထာဝရထိခိုက္ပ်က္စီးေစပါတယ္။ အိပ္စက္ျခင္းကို ေပါ့ေသးေသးမထင္ပါနဲ႔။ အိပ္စက္ျခင္းမွရရွိေစတဲ့ ဦးေဏွာက္အက်ိဳး ၅ မ်ိဳးမွာ –
 
၁။ အိပ္စက္မႈနည္းပါးရင္ မွတ္ဥာဏ္စြမ္းရည္ကို ပ်က္စီးေစပါတယ္။ 
 
ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္အိက္စက္ျခင္းဟာ သမာဓိအားေကာင္းျခင္း၊ စူးစိုက္ႏိုင္စြမ္းရွိျခင္းႏွင့္ သတိေကာင္းေစတဲ့အျပင္  မွတ္ဥာဏ္စြမ္းရည္ကို တိုးတက္ေစပါတယ္။ အိပ္စက္မႈနည္းပါးပါက အျမင္အာရံုမွဴဝါးျခင္းႏွင့္ အၾကားအာရံုကို ယုတ္ ေလွ်ာေစျပီး တစ္ခုခုလုပ္ေဆာင္ဖို႔အတြက္ ေလးလံထိုင္းမႈိင္းေစတယ္လို႔ သုေတသနတစ္ခုက ေျပာဆိုျပသေနပါ တယ္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ေန႔စဥ္လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈကို မွန္မွန္ကန္ကန္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေစဖို႔အတြက္ အိပ္စက္မႈဟာ အရမ္း အေရးၾကီးပါတယ္။
 
၂။ အိပ္စက္ျခင္းမွ မွတ္ဥာဏ္ထိုးပြားေစပါတယ္။  
 
ကၽြႏ္ုပ္တို႔လံုေလာက္စြာအိပ္စက္အနားယူပါက မွတ္ဥာဏ္ကိုအားေကာင္းေစျပီး အခ်ိန္တိုအတြင္းသင္ယူတတ္ေျမာက္ ႏိုင္ပါတယ္လို႔ သုေတသနတစ္ရပ္က ေဖာ္ျပေနပါတယ္။ အိပ္စက္ျခင္းဟာ မွတ္ဥာဏ္စြမ္းအားလုပ္ေဆာင္မႈစြမ္းရည္ တိုးပြားေကာင္းမြန္လာေစရန္အတြက္ ေက်းဇူးတရားၾကီးမားပံုကို အထူးအံၾသစရာမလိုပါေပ။
 
၃။ အိပ္စက္မႈနည္းပါျခင္းဟာ ဦးေႏွာက္ကိုထိခိုက္ေစပါတယ္။  
 
အိပ္စက္အနားယူမႈနည္းပါးျခင္းဟာ သိျမင္စိတ္ကို ထိုင္းမႈိင္းေစတဲ့အျပင္ ဦးေဏွာက္ကိုပါ ထိခိုက္ပ်က္စီးေစပါတယ္။ ၾကြက္ေတြကို စမ္းသပ္စစ္ေဆးၾကည့္တဲ့ ေလ့လာမႈတစ္ရပ္အရ အိပ္စက္မႈနည္းပါးျခင္းဟာ ဦးေႏွာက္အတြင္းရွိ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ အေရးပါတဲ့ အာရံုေၾကာေတြကိုေသေစတယ္လို႔ သုေတသနပညာရွင္မ်ားက ထုတ္ေဖာ္ျပသခဲ့ ပါတယ္။ အဲဒီအာရံုေၾကာေတြဟာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အိပ္စက္တဲ့အခါ အိပ္စက္ျပီး ကၽြႏ္ုပ္တို႔ႏိုးထလာတဲ့အခါ သူတို႔လည္း ႏိုးထတတ္တာေၾကာင္း ပ်က္စီးဆံုးရံႈးလြယ္ပါတယ္။
 
၄။ အိပ္စက္ျခင္းဟာ ဦးေႏွာက္အတြင္းမွ အဆိပ္အေတာက္ကိုလည္း သန္႔ရွင္းေပးပါတယ္။  
သိပၸံဂ်ာနယ္ထဲက ေလ့လာမႈတစ္ခုမွာ အိပ္စက္ျခင္းဟာ ေန႔ခ်ိန္အတြင္း ဦးေႏွာက္ထဲမွာ တစတစစုပံုမ်ားျပားလာတဲ့ အဆိပ္အေတာက္ေတြကို သုတ္သင္ရွင္းလင္းေပးတဲ့ အရည္တစ္မ်ိဳးကို ဦးေႏွာက္က ထုတ္လုပ္ေပးတယ္လို႔ ဆိုထား ပါတယ္။ ဦးေႏွာက္မွာ အဲလိုသုတ္သင္ရွင္းလင္းေပးတဲ့လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ကန္႔သတ္ထားတဲ့အတြက္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အိပ္စက္ေနမွသာလွ်င္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
 
၅။ အိပ္စက္မႈနည္းလွ်င္ ဦးေႏွာက္ေသးေစတယ္။ 
အသက္ ၂၀ ကေန အသက္ ၈၄ ႏွစ္အထိရွိတဲ့ လူေတြကို အိပ္စက္ျခင္းႏွင့္ဆိုင္တဲ့ ေမးခြန္းမ်ားေျဖခိုင္းျပီး ဦးေဏွာက္ ကို သံလိုက္စက္ကြင္းသံုး ပံုရိပ္ဖမ္းစက္(MRI)ႏွင့္ စမ္းသပ္စစ္ေဆးၾကည့္တဲ့အခါ ၃၅ ရာႏႈန္းေသာသူတို႔မွာ အိပ္စက္မႈနည္းပါတာေၾကာင္း သူတို႔ရဲ႕ဦးေႏွာက္အရြယ္အစား ေသးငယ္လာတာကိုေတြ႔ရခဲ့တယ္လို႔ အာရံုေၾကာ ဆိုင္ရာ ဂ်ာနယ္တစ္ခုရဲ႕ေလ့လာမႈတစ္ခုမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲလိုေသးငယ္သြားတာဟာ အိပ္စက္မႈ နည္းပါးလို႔ ျဖစ္ရတာလား ဒါမွမဟုတ္ ဦးေႏွာက္ပံုသ႑ာန္ေျပာင္းလဲလာတဲ့အက်ိဳးဆက္လားဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိရေသးပါဘူး။
 
Ref:articlesofhealthcare
5 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.