စိတ္ခံစားခ်က္အေပၚ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈရွိတဲ့ ေန႔စဥ္ထိေတြ႔ေနရတဲ့အရာမ်ား

0a745ea0-e30e-0133-afbc-0e05be20883d.jpg
လူတစ္ေယာက္က ကုိယ့္ရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ သက္ေရာက္မႈအမ်ိဳးမ်ဳိးကို ခံစားရေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီသက္ေရာက္မႈေတြက မိမိရဲ႕ အေတြးအခၚ၊ အျပဳအမူ၊ ခံစားခ်က္ေတြအျပင္ ခႏၶာကုိယ္က်န္းမာေရးေတြနဲ႔လည္း သိသိသာသာကုိ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ဖန္တီးႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ကုိယ့္ရဲ႕ စိတ္ခံစားခ်က္အေပၚမွာ သက္ေရာက္ႏုိင္တဲ့ အရာေလးေတြကို သိထားဖုိ႔ေျပာျပေပးခ်င္ပါတယ္။
 
၁)အေရာင္မ်ား
 
အေရာင္ေတြက ခံစားခ်က္အေပၚကို သက္ေရာက္မႈရွိတယ္လို႔ ေျမာက္ျမားစြာေသာ ေလ့လာေတြ႔ရွိမႈေတြအရ သိရွိရပါတယ္။ဥပမာ – အျပာေရာင္က တည္ျငိမ္ျခင္း ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိျခင္းကုိျပျပီး အနီေရာင္က တက္ၾကြျခင္းကုိ ျပပါတယ္။
 
၂)ရာသီဥတု
 
ေနေရာင္ျခည္က ဆီရုိတုိနင္ ေဟာ္မုန္းဓာတ္ကို ထြက္ရွိေစတဲ့အတြက္ စိတ္ဓာတ္တက္ၾကြမႈကို ျဖစ္ေစပါတယ္။အလြန္အမင္း ပူလြန္း၊ေအးလြန္းျခင္းက ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈကို ျဖစ္ေစျပီး ေလးလံထုိင္းမႈိင္းတာ၊စိတ္ကူးစိတ္သန္းအသစ္ေတြ မရရွိတာေတြ ျဖစ္တတ္တာေၾကာင့္ ရာသီဥတု ၾကည္လင္ေနရင္ လူမွာလည္း စိ္တ္ေရာ ကို္ယ္ပါ လန္းဆန္းေနမွာျဖစ္ပါတယ္။
 
၃)လူမႈ မီဒီယာမ်ား
 
 ေကာ္နယ္တကၠသိုလ္ရဲ႕ေတြ႔ရွိမႈအရ ေဖ့စ္ဘြတ္က သူငယ္ခ်င္းေတြ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့အခါ ကို္ယ္လည္းလုိက္ျပီးေပ်ာ္ရႊင္တတ္သလို သူတုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဝမ္းနည္းစရာ စိတ္မေက်နပ္စရာေတြကိုလည္း ပိုျပီးျဖစ္ေစႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိတာေၾကာင့္ ယေန႔ အုိင္တီေခတ္မွာ မီဒီယာေတြရဲ႕ ထိေတြ႔မႈက အေရးပါလာျပီျဖစ္ပါတယ္။
 
၄)ခ်စ္သူရဲ႔ စိတ္ေနစိတ္ထား
 
အသိစိတ္ကျဖစ္ေစ ၊မသိစိတ္ကျဖစ္ေစ ကုိယ့္ခ်စ္သူရဲ႕ စိတ္အေျခအေနက ကုိယ့္အေပၚကို ရုိက္ခတ္ေလ့ရွိပါတယ္။ လူေတြဆုိတာ  ကုိယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ အစိတ္အပုိင္းတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကုိယ္နဲ႔အနီးကပ္ အတူရွိေနတဲ့သူရဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ဝမ္းနည္းမႈေတြက ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ အမ်ားၾကီးဆုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၾကည္လင္ေပ်ာ္ရႊင္ေနတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိေနႏုိင္ရင္ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
 
၅)အပူခ်ိန္
 
အရမ္းေအးလြန္းတဲ့ အပူခ်ိန္က ခႏၶာကုိယ္ ၾကြက္သားမ်ားကုိ က်ဳံ႕ေစျပီး စိတ္ပူပင္မႈကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ အလားတူပဲ အရမ္းပူလြန္းတဲ့ အပူခ်ိန္မွာလည္း ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခန္းအပူခ်ိန္ကုိ မွ်တေအာင္ထားျခင္းက ၾကြက္သားေတြကုိ ေျပေလ်ာ့ေစျပီး စိတ္သက္သာရာရေစပါတယ္။
 
၆)အိပ္ေရးပ်က္ျခင္း 
 
အိပ္ေရးပ်က္တဲ့သူအမ်ားစုက ခင္မင္ေဖာ္ေရြမႈနည္းျခင္း ၊မေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းနဲ႕ ကုိယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ေတြ ေလ်ာ့နည္းေနတတ္တယ္လို႔ သုေတသီေတြက ဆိုထားပါတယ္။
 
၇)စားေသာက္ပုံ
 
ကိုယ့္ရဲ႕စားေသာက္ပုံက စိတ္က်န္းမာေရးနဲ႔လည္း အမ်ားၾကီးသက္ဆိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္စားလုိက္တဲ့ အစားအေသာက္မွာ သၾကားဓာတ္ျမင့္ေနရင္ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းျဖစ္ႏုိင္သလုိ ဘယ္ရီသီး၊ အခြံမာသီးနဲ႔ ေခ်ာကလက္စားျခင္းက ကိုယ့္စိတ္ခံစားခ်က္ကုိ တုိးတက္ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။
 
Ref:bustle
 
 
0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.