နာတာရွည္စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ေလ်ာ့က်ေစမယ့္ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ နည္းလမ္းမ်ား

stress-releievers-527x420.jpg
နာတာရွည္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြဟာ က်န္းမာေရး ျပႆနာ ေတြျဖစ္လာေစႏိုင္တယ္ဆိုတာ သင္ သတိထား မိပါသလား။ ႏွလံုးေရာဂါ ၊ ကင္ဆာ ၊ အသက္ရႈမ၀တာ ေတြ ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့အျပင္ နာတာရွည္ စိတ္ဖိစီးမႈ ေတြဟာ သင့္ရဲ ႔ ဦးေႏွာက္ ကိုလည္း ထိခိုက္ေစသလို ေသြးဖိအားေတြ ျမင့္တက္လာေစၿပီး ခုခံအား ေတြကို က်ဆင္းလာေစႏိုင္ပါတယ္။  ဒါေၾကာင့္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ေလ်ာ့တြက္ထားလို႔ မရပါဘူး။ သင့္ဆီမွာ နာတာရွည္ စိတ္ဖိစီးမႈ ေတြ ရွိေနၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မယ့္ မဟာ ဗ်ဴဟာ တစ္ရပ္ ခ်မွတ္ဖို႔ လိုအပ္ေနပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို စီမံခန္႔ခြဲ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မယ့္ မဟာဗ်ဴဟာ ေျမာက္ နည္းလမ္း ေတြကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
 
၁။ အၿမဲတမ္းၿပံဳးေနဖို႔ မေမ့ပါနဲ႔
 
တစ္ခ်က္ၿပံဳးလိုက္ျခင္းဟာ အေျခအေနတစ္ရပ္ရဲ ႔ အေကာင္းျမင္ အေနအထားေတြကို ျဖစ္လာေစႏိုင္ပါတယ္။ အေကာင္းျမင္ျခင္းဟာ စိတ္ဖိစီးမႈ ေတြကို ေျဖရွင္းရာမွာ လိုအပ္တဲ့ အေျခခံ နည္းလမ္းတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပံဳးေနျခင္းဟာ သင့္ရဲ ႔စိတ္ခံစားခ်က္ဆိုင္ရာ တံု႔ျပန္မႈေတြကို ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္ၿပီး စိတ္ဖိစီးမႈ ေတြေအာက္ကေန လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ကူညီေပးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
 
၂။ လႈပ္ရွားမႈ ျပဳလုပ္ေပးပါ
 
စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ခံစားေနရၿပီဆိုရင္ေတာ့ လုပ္လက္စ အလုပ္ေတြကို ခဏနားထားၿပီးေတာ့ ေလေကာင္းေလသန္႔ရမယ့္ တစ္ေနရာကို ထထြက္သြားလိုက္ပါ။ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေလ့က်င့္ခန္းေတြဟာ သင့္ရဲ ႔ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ ေဟာ္မုန္းေတြကို တည္ၿငိမ္သြားေအာင္ ကူညီေပးႏိုင္ၿပီး လန္းဆန္းမႈေတြကို ဖန္တီးေပးပါတယ္။ လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ သင့္ရဲ ႔ ေအာက္ဆီဂ်င္ ပမာဏေတြကို ျမွင့္တင္ေပးသလို စဥ္းစားေတြးေခၚမႈေတြအတြက္လိုအပ္တဲ့ ဦးေႏွာက္ရဲ ႔ ဓါတုပစၥည္းတစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ Endorphin ေတြကိုလည္း ျဖစ္ေပၚလာေစႏိုင္ပါတယ္။
 
၃။ မွန္ကန္တဲ့အစားအစာ ေတြ စားသံုးေပးပါ
 
က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ အစားအစာေတြ စားသံုးျခင္းဟာ ခုခံအားစနစ္ကို ျမွင့္တင္ေပးျခင္း ၊ ေသြးဖိအားေတြ ေလ်ာ့နည္းေစျခင္း စတာေတြကို ျဖစ္ေပၚေစတဲ့အတြက္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ေလ်ာ့က်ေစရာမွာ ကူညီေပးႏိုင္ပါတယ္။ သစ္သီး၀လံ ေတြနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္စတဲ့ အစားအစာ ေတြဟာ Cortisol နဲ႔ Adrenaline စတဲ့ ေဟာ္မုန္း ပမာဏ ေတြကို ေလ်ာ့က်လာေစႏိုင္ပါတယ္။
 
၄။ အိပ္ခ်ိန္မွန္ပါေစ
 
ဒါဟာ သင္လုပ္ႏိုင္တ့ဲ အရာေတြထဲမွာေတာ့ အလိုအပ္ဆံုး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အိပ္ေရးမ၀ျခင္းဟာ စိတ္ဖိစီးမႈေတြနဲ႔ တိုက္ရိုက္ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။ေန႔စဥ္ အခ်ိန္မွန္ အိပ္ရာ ၀င္ျခင္းဟာ သင့္ စိတ္ခံစားမႈေတြနဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ကို ပံုမွန္ လည္ပတ္မႈ ျဖစ္ေပၚလာေစပါတယ္။ 
 
စိတ္ဖိစီးမႈဆိုတာဟာ ထူးဆန္းတဲ့ အရာတစ္ခုမဟုတ္ပါဘူး။ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ျဖစ္လာရင္ ဘယ္လို ေလ်ာ့က်လာေအာင္ လုပ္မလဲဆိုတာသာ အေရးႀကီးပါတယ္။
 
Ref:eharmony
 
0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.