ႏုပ်ိဳလွပေစတဲ့ အစားအစာ ၅ မ်ိဳး

sweet_potatoes.jpg.653x0_q80_crop-smart.jpg
လူတိုင္းလိုလို ကိုယ္အသက္အရြက္ထက္ ပိုမိုႏုပ်ိဳလွပခ်င္ၾကပါတယ္။ ရုပ္ျပင္ခြဲစိတ္ျခင္း၊ ေစ်းၾကီးတဲ့ အလွအပပစၥည္းေလး ေတြကို ေငြကုန္ေၾကးက်ခံျပီး ဝယ္ယူျပင္ဆင္သူေတြထက္မနိမ့္ဘဲ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးလံုးဝမရွိတဲ့ႏုပ်ိဳလွပမႈမ်ားကို ရရွိႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြလည္း ရွိပါတယ္။ 
 
အသားအေရလင္းလက္ေတာက္ပေစတဲ့ အစားအစာမ်ား
 
အသားအေရဝင္းလက္လာေစဖို႔ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားက အၾကံျပဳေပးထားတဲ့အစားအစာမ်ားမွာ –
 
၁။ ကန္စြန္းဥ 
 
လိေမၼာ္ေရာင္ကန္စြန္းဥမွာ ခႏၶာကိုယ္အတြက္လိုအပ္တဲ့ ဘီတာကရိုတိန္းဓါတ္ (beta-carotene) အေျမာက္အျမား ပါဝင္ပါတယ္။ဘီတာကရိုတိန္းဓါတ္ဟာ အေရျပားေပၚမွေရဓါတ္ကို ထိန္းညွိေပးပါတယ္။ အဲဒီဓါတ္ဟာ အေရျပားေျခာက္ေသြ႔မြဲေျခာက္ျခင္းက ကာကြယ္ေပးျပီး အေရးျပားကို ျပန္လည္ဝင္းလက္ေစပါတယ္။ ကန္စြန္းဥပံုမွန္စားသံုးပါက ပိုမိုႏုပ်ိဳျပီး အိစက္ညက္ေညာတဲ့အသားအေရကို ပိုင္ဆိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
 
၂။ ေဆာ္လမြန္ငါး
 
ေဆာ္လမြန္ငါးမွာ အသားအေရာင္ကိုပန္းႏုေရာင္သန္းေစတဲ့ astaksantin ဓါတ္ပါဝင္ပါတယ္။ အဲဒီဓါတ္က ကလပ္စည္းအေျမွးပါးမ်ားႏွင့္ DNA ကိုပ်က္စီးေစျပီး အေရျပားကိုအိုမင္းရင့္ေရာ္ေစတဲ့ လူကိုေဘးဥပါဒ္ျဖစ္ေစေသာ free radicals ေမာ္လီက်ဴးမ်ားကို တိုက္ထုတ္ေခ်မႈန္းေပးတယ္။ ေဆာ္လမြန္ငါးမ်ားကို ၅ ရက္တၾကိမ္စားသံုးျခင္းျဖင့္ ေနေရာင္ျခည္ဒါဏ္ေၾကာင့္အေရျပားေျခာက္ေသြ႔ပြန္းပဲ့နာ(actinic keratosis) ၊ အေရျပားမွဲ႔ေျခာက္နာ၊ အေရျပား အစက္အေျပာက္ေရာဂါ၊ အသားအေရၾကမ္းတမ္းတဲ့ေရာဂါေတြကို ကာကြယ္ေပးပါတယ္။
 
၃။ ခရမ္းခ်ဥ္သီး
 
ခရမ္းခ်ဥ္သီးမွာ ေနေရာင္ျခည္ေၾကာင္းအေရျပားပ်က္စီးမႈမွ ကာကြယ္ေပးတဲ့ အန္တီေအာက္ဆီဒန္႔ လိုင္ကိုပင္း (lycopene) ဓါတ္ ပါဝင္ပါတယ္။ လိုင္ကိုပင္းဓါတ္ ခႏၶာကိုယ္ထဲသို႔အျပည့္အဝေရာက္ေစဖို႔ ခရမ္းခ်ဥ္သီးကို ေရႏွင့္အနည္းငယ္ၾကိဳရျပီး သံလြင္ဆီႏွင့္တြဲစားပါ။ 
 
၄။ လိေမၼာ္သီး
 
လိေမၼာ္သီးမွာဗီတာမင္ စီ အေျမာက္အမ်ားပါဝင္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ စီ ဟာ အသားဓါတ္ ကိုလဂ်န္ဓါတ္(collagen) ျပည့္ဝေစျပီး အေရျပားကိုႏုပ်ိဳလွပေခ်ာေမြ႔ေစပါတယ္။ ဒါအျပင္ ေရွာက္ခ်ဥ္သီးမွာလည္း ဆဲလ္မ်ားေသေၾကျခင္းႏွင့္ ခရမ္းလြန္ေနေရာင္ျခည္ဒါဏ္ထိေတြမႈေၾကာင္း အသားအေရပ်က္စီမႈက ကာကြယ္ေပးပါတယ္။
 
၅။ အစိမ္းေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား
 
ဟင္းႏုႏြယ္လိုမ်ိဳး အစိမ္းေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ားမွာ အသားအေရေရာင္ရမ္းျခင္းႏွင့္ ေရေရာင္ျခည္ေၾကာင္း အသားအေရာင္ညွိမည္းျခင္းဒါဏ္မွကာကြယ္ေပးတဲ့ လူတိန္းဓါတ္ (lutein) ပါဝင္ပါတယ္။ 
အေရျပားေရာဂါေဗဒ ပညာရွင္ Nicholas Perricone ေျပာဆိုခ်က္အရ အစားအစာရဲ႕အာနိသင္ဟာ အေရျပား က်န္းမာေရးအတြက္ တျခာျဖည့္စြက္အဟာရထက္ ပိုမိုအစြမ္းရွိပါတယ္လို႔ ေျပာဆိုထားပါတယ္။
 
Ref:articlesofhealthcare
 
0 Shares
Trend Myanmar Team မွ စီစဥ္တင္ဆက္ေသာ trend.com.mm တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ သတင္းမ်ား၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ facebook စာမ်က္ႏွာ ၊ website မ်ားတြင္မဆို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းကို ခြင့္မျပဳပါေၾကာင္း အသိေပး ေၾကညာအပ္ပါသည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.